automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: tule reflektor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

1) Tekkis "hiilgav" idee lasta metallist (tõenäoliselt ikka teras) reflektorid elektrolüütiliselt katta. Asi on selles, et tuled näitavad tuhmilt ja pooltulede põlemisel pinnale (seinale) tekkiv vajalik nurk peaaegu puudub.
Nüüd asja tehnilise poole pealt. Kas vastab tõele, et kõvera pinna puhul kipub aine (nikkel, kroom) jääma ainult kumerale mitte aga nõgusale osale nagu tarvis oleks. Samas pidi tekkiv kate jääma ka suhteliselt krobeline nii, et mingisugusest optilisest efektist ei saa juttugi olla. Oluline vahe pidi olema ka selles, et milline laeng on kaetaval pinnal e kas see on ühendatud anoodi või katoodiga.
Kas keegi on sellise värgindusega kokku puutunud ? Nõukogude ajal tehti ju igasuguseid imesid.
Normas mul ühtegi tuttavat küll ei ole, kuid kuhu mujale siis ikka minna on.

2) Teine võimalus oleks ju katta eelnevalt lihvitud pind värviga. Millist kasutada ?
Kalle1 Kirjutas:Normas mul ühtegi tuttavat küll ei ole, kuid kuhu mujale siis ikka minna on.
Üks tuttav lasi Volta hoovi peal olevas galvaanikas teha. Aga sest juba aastaid tagasi. Kas seal ka praegu veel midagi tehakse, ei tea.
Üldiselt on sellega gaasnev töö ja vaev sellised, et oluliselt lihtsam on muretseda uued. Sellise protseduuri tegemine on mõistlik vaid väga haruldaste laternate puhul. Opeli omad seda kindlasti ei ole.

Ma teeks esimese asjana päringu paari autoosade poodi ja suuremasse lammutusse ja siis otsustaks, kas nn "kondoomipesuga" on mõtet tegeleda või mitte.

Tuled on siiski auto ja liiklejate turvalisuse seisukohalt äärmiselt oluline komponent ja kokkuhoid nende puhul ei ole mõistlik.

A.