automoto.ee foorumid

Täisversioon: Miks Žiguli ei käivitu?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tulin sõidust, parkisin auto (VAZ 21011) maja ette, kõik oli OK... Paar päeva hiljem vaja uuesti sõitu minna ja auto enam käima ei lähe. Käivitamisel üksikuid töötakte tekib, aga käima enam ei lähe. Enne töötas mootor igati tip-top, mingeid häireid ei esinenud. Säde on olemas, bensiin tuleb kenasti karburaatorisse (pump hiljuti remonditud)... Ka kondensaator pole väga vana, ca. 1,5 aastat tagasi sai uus pandud. No paras müstika. Oskab keegi nõu anda?
Mõned töötaktid viitavad sellele, et viga on kas karburaatoris või küünaldes. Võid ju proovida küünlad ära vahetada. Surve all, ei pruugi küünlad töötada niisama vabalt, kui vabas õhus.
Kuigi see on ebaloogiline, et niimoodi "lambist" küünlad tööleping lõpetavad.
Pigem äkki karburaatorisse on mingi sitikas pugenud. Võid ju proovida lahti võtta, või sootuks teisega asendada...
Eks proovi topkat anda.
Esimesena soovitaks mina jagajakaane ära kuivatada korralikult, siis küünlad puhastada ja kuivatada(vajadusel vahetada) ja muidugi karburaatorit soovitaks aeg-ajalt puhastada - bensiini filter PEAB vahel olema. Ise palju Zhigulidega tegelenud ja pole ükski käima minemata jäänud.
Kõik sähku ühendused üle kontrollida,ka kõrgepinge piipude sisud(oksüdeerumise oht). Muuseas, lõpetavad. Ja aitab ainult vahetus.
Ei tahaks nagu hästi uskuda, et kõik 4 küünalt korraga töölepingu lõpetavad. Ja kõige imelikum ongi, et probleem sedaviisi "lambist" tekkis, ilma ühegi ettehoiatuseta...
Nüüd siis kondekas ja jagaja rootor kah vahetatud, jagaja kaas kuivatatud, kontaktid puhastatud, jagaja ise kenasti omal kohal ja kinni, küünlad ja küünlajuhtmed veelkord kontrollitud (küünlajuhtme otsast sain proovides ise sihukese säraka, et oioioi), karpa bensufilter üle vaadatud, tulemus - NULLSad Krrt, hakka või juba arvama, et keegi on öösel mingi salakurikavala sabotaažiaktiga hakkama saanud...
Kontrolli õli taset karteris. Kui üle normi tõusnud, siis bensupumba membraan läbija bents karteris. Siis kah mootor ei käivitu. Käima saab vaid paela otsas vedades ja mootor käib vaid kõrgetel pööretel...
Õli on normis. Ja sai teist just vahetatud. Bensupump andis hiljuti "saba" küll, sai korraks mingi suvaline asenduseks peale visatud, et koju ära saaks, seejärel vahetasin vigase membraani ära, panin remonditud pumba tagasi ja peale seda vahetasingi igaks juhuks veel õli ka (must oli ta juba niigi).
Viga viitab koheselt käesoleval ajal ilmastiku suurele liigniiskusele, mis sadestub kondensina jahtunud mootorile ja ühtlasi ka jagaja kaanele, kõrgepingejuhtmetele jne. Kuna praegu talveaeg ja teekatteid soolatakse, siis lihtsalt eessõitva auto veepilves sõites imetakse see ollus jahutava õhuga läbi radika sooja mootori peale, kus ta kuivab. Öösel seevastu soolaga kaetud  jahtunud mootor hakkab endale ligi tõmbama õhuniiskust, kuna sool on hügroskoopne aine. Seega tekib juhtmetele ja ka muudele süüteseadmetele soolaelektrolüüt, mis suurepäraselt juhib voolu just sinna, kuhu teda ei ole vaja. Ja žiguli punased juhtmed on aga eriti altid "üle peksma".
Lihtsaks arstirohuks on siin jällegi juhtmete, jagaja kaane (ka seestpoolt, võib tõmmata kontaktidele , isegi söepulgale), rootori (siinkohal tuleks jälgida, et õli ei satuks katkesti kontaktide vahele), piipude hoolikas! ületõmbamine (uputamine) diiselküttesse või veel parem mootoriõlisse kastetud kaltsuga. Need vedelikud on suurepärased dielektrikud. Kui nii talitad, siis süüte poolest käivitusprobleeme ei teki paari kuu jooksul. Siis võib protseduuri korrata. Soovitan seda profülaktikat kõikidele sädesüütega sõidukiomsanikele. Jätke oma kõhklused- kahklused , eelarvamused ja tehke seda! Ise talitan nii juba paar aastakümmet  ja aastast aastasse. Ka aerosoolpakendis dielektrik on sama toimega, kuid tema toimeaeg on väga lühike, sest ta on küllalt kiiresti lenduv. Seda peaks siis peale kandma iga päev.
Kui nüüd ka ei käivitu, on viga bensiini etteandes. žiguli puhul tahab talvine käivitamine rikkamat segu, selleks tuleks 2-3 korda vajutada enne käivitamist gaasipedaali. Selle tulemusena pritsitakse läbi kiirenduspumba düüsi 2-3 sortsu bensiini. Sama sortsutamist võib soovitada ka peale õhtust viimast seismajätmist, siis ei ole vaja hommikul tallata.
Kiirenduspumba düüsi töötamist (mitte töötamist) on võimalik vaadelda eemaldatud õhupuhasti kaane korral.
Niiskus mis muud ,nüüd käiasid täis või tühjaks... Kui karpasse betsu ei tule on mutter lahti või on membraan kehvast materjalist ja bents liiga kvaliteetne olnd.(ennegi poest ostetud sulavaid asju,näiteks pidurimansetid muutusid 19st 26ks ja siis pudenes üks tükikesteks)
Mossemees Kirjutas:Õli on normis. Ja sai teist just vahetatud. Bensupump andis hiljuti "saba" küll, sai korraks mingi suvaline asenduseks peale visatud, et koju ära saaks, seejärel vahetasin vigase membraani ära, panin remonditud pumba tagasi ja peale seda vahetasingi igaks juhuks veel õli ka (must oli ta juba niigi).
Kas kontrollisid või arvad vahetamise ajast, et on normis? Mul on omal kogemusi membraani halva kinnitamise tõttu bensu ning õli kokteili leidmisest karteris... Ja selle tekkimiseks kulus täpselt kilomeeter. Veel üks variant sama asja kindlaks teha on õhufiltri küljest korra lahti ühendada karterituulutuse voolik. Kui siis läheb käima, on bensiin karteris. Ja kui see ei lähe, siis ikkagi, nagu öeldud, elektrimajandust uurima...
Veidi OT. Teatud roll bensiinipumba töö efektiivsuses on ka sellel ,,raudpulgal,, mis toimingut edastab.Kulub ajapikku.Tihendite paksuski oli oluline. Kui ikka säde on siis topkat võib ikka anda. Vahest ei ime ka kuivale jäänud pump bensiini üles.
Seda kas bents on karteris võib õnnestuda kontrollida järgmiselt:küünlajuhe maha ja juhe vastu õlikorki .Siis starterit ,kui silmad ei seleta enamCoolja kõik maailm on mingi jama täis on teada ,et bents ja õli olid karterisBig Grin.
See pulk kulub ,aga mitte äkki.
Lada on ju nii üksikertane auto:säde on,kiirendusest bentsu tuleb,siis pole muud kui nöör külge ja aidaaa.
Üks fenomenaalselt lahe rike võib zigulil veel olla. Endal kunagi rallika peal kogetud. Pumba ja mootoribloki vahel on plastist/eboniidist vms. vaheflants, mille sees ka eelpool viidatud tõukurpulk liigub. Minul läks see flants pooleks.
Ning välise vaatlusega seda ei tuvasta. Pead pumba ikkagi korraks uuesti maha võtma. Tagajärg - bensiin voolas karterisse. Ning tõukurpulga kulumise tagajärjel lühenemine või samuti täiesti vabalt probleemiks olla.
No eks homme vaatab jälle. Praegu üsna tühjakskräunutatud aku mulksub kööginurgas laadida ja kõrgepingejuhtmestik koos jagaja kaanega vedeleb sealsamas radiaatori peal. Mine tea, viimaks ongi süüdlaseks niiskus. Töö juures tehnikaspetsialist pakkus ka seda varianti. Kuigi sellel konkreetsel autol pole enne sellist jama olnud ja küünlajuhtmedki paari aasta eest tutikate vastu vahetatud... No anyway, asja halvemaks selle kuivatamisega ikkagi ei tee. Järgmise variandina mõtlesin ise teise karpa peale visata. Bensupumba-tagune eboniidimajandus tuli koos selle vardaga pumba vahetuse käigus mootori seest välja ja mingeid nähtavaid defekte seal küll polnud.
Palun nöökamise pärast vabandust...
Miks Žiguli ei käivitu?
Mossemees roolis.....
Tsitaat:Miks Žiguli ei käivitu?
Mossemees roolis.....
Hea tähelepanekBig GrinBig GrinBig Grin Aga mis teha. Selline see elu kord on ja eks näis, millal mul ükskord niipalju vaba aega tekib, et oma Mosse ükskord jälle liikuma saada. No õnneks ta vähemalt maal garaažis seistes hapuks ei lähe.
Lase korra küünlad leegikaga punaseks ja pane kuumalt peale,äkki aitab.
Puhasta kontaktivahet, või vaheta need üldse välja. Selle vea käekiri on väga rokaste kontaktide moodi. Võid pöörduda ka http://www.ladaklubi.ee/foorum - seal inimesed kes igapäev tegelevad ladadega.
Lehti: 1 2