automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iz Jupiter 3 laadimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lugesin siit ja lugesin sealt, otsisin siit ja otsisin sealt, rakendasin palju oskasin - tulutult.

Oman siis Jupiter 3-e ja nüüd ma palun, et vastajad võtaksid asja rahulikult ja räägiks nagu puru-lolliga. Et lihtsustada vastamist ehk siis lolliga kõnelemist esitan mõned küsimused.

1) Kas sellejaoks, et masinal oleks laadimine, peab olema korras laadimist näitav hõõglambike?
2) Kas laadimiseks on oluline, et masinale on laotud terve elektriskeem, või piisab geneka, releekasti ja aku vahelistest ühendustets (süütelukk kah muidugi)? Juhtmed veetud skeemi järgi, mitte isenuputatud.
3) Kas generaatorist (mähistest) peab tulema välja 2 või 3 juhet, või on võimalik ka et osadel tuleb kolm aga osadel kaks?
4) Millistele geneka klemmidele tuleb ühendada multimeetri otsad, et näha tekkiva voolu suurust?
5) Mida teevad need kaks releed seal mustas karbikeses istme all? Mis asendis nendel releedel liikuv kontakt peab olema a) käimise ajal b) seismise ajal, süüde sees?

No äkki alustuseks aitab. Eriti huvitaks just viimane küsimuse vastus. Hea oleks kui oleks ka selgitamiseks mingi skeem või joonis või pilt, et ei tekiks möödarääkimisi seal sees asuvatest releedest.
Igaks juhuks lisan siis ka mõned faktid, mis kindlasti (loe:99% tõenäosusega) korras.

Generaatori harjad: Puhtad ja ulatuvad ilusti ankruni.
Keerleval generaatori osal on mähised terved. Kõik ükshaaval testitud.
Seisval geneka osal on kaks otsa, mis mähistest tulevad. Nendest mõõdetuna näitab, et ka seal on mähis korras. ( ei ole lühises)
Kolm musta karbikest olen ära katsetanud, kaks olid seisnud ja kolmas oli töötavalt isendilt, ikka ei lae.
Aku on vahetatud.
Käib ainult senikaua kuni akus natukenegi volti on.
Juhtmed on vahetatud.

Mõned faktid, mis on kahtlased.
Vahest läheb süütelukul see kontakti osa tulikuumaks. Olen puhastanud. Lambist käib: et nagu vahest läheb tuliseks aga vahest ei lähe.
Kui süüde sisse lüüa ja juhuslikult kumbki kontakt(need, mis sädeme ajastust määravad) on suletud asendis, siis akult mõõtes näitab multimeeter ~1,2V. Normaalne? Kui kontaktid lahti, on ilusti natuke üle 6V.
Käimise ajal akult mõõtes läheb multimeeter lihtsalt lolliks, vilgutab ja keerutab lambist oma numbreid, ei aita mõõtmine ei vahelduvvoolu ega alalisvoolu reziimis, kumbagi ei võta omaks. (Mõõtmisvahemik multimeetril 0-20V peale keeratud)
Ilma akuta ei käi. Tean, et töötavalt mootorilt akut maha ei tohi nokkida, aga kord sai seda proovitud ja mootor koheselt surnud. Kuigi räägitakse, et pidavat ikka edasi käima ja et aku on ainult käivitamiseks.
Generaatoreid ja staatoreid on mitmeid katsetatud.
Müsteerium müsteerium.