automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jahutusvedelik vahutab ja muud probleemid 2101 jahutussüsteemis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tegu 1.2l VAZ-i mootoriga.
Peale ostu paar päeva linnasõidul probleeme polnud, aga peale 40km maanteesõitu selgus, et paisupaagist ja radiaatorist ajab välja lumivalget kohevat vahtu, nagu vannivaht vms. Samuti oli paar liitrit tosooli kadunud. Sooja enam ei puhunud ja soojendusradikas tegi imelikke hääli, nagu õhk oleks vahel. Sai siis tükk aega loputatud, meetodil "korgid maha, auto käima, vaht tuleb välja, vesi sisse, korgid peale, korgid maha, vaht tuleb välja, vesi peale jälle jne". Umbes 20 liitirt vett sai läbi lastud nii, vahtu jäi vähemaks, aga otsa ei saanud. Eelmine omanik väidab,et eelmisel aastal tosool vahetatud ja mingeid lekkepeatajaid vms kasutatud ei ole. Praegu jahutussärk tühjaks lastud, lähipäevil loputan läbi ja panen uue jahutusvedeliku sisse. Kas on võimalik, et kuskil surve sees ja ajab tosooli nii jubedalt vahule? Pole enne kuulnud sellist asja, pigem surub lihtsalt välja siis ju vedeliku. Vahtu tuli ikka üsna suurtes kogustes.
ega sa äkki tosooli asemel aknapesuvedelikku mootorisse ei valanud?
Eiei, kindlasti mitte, vahutama hakkas see, mis seal enne sees oli - väidetavalt korralik tosool. Aga kui see olekski ntx aknapesuvedelik, siis kas on normaalne, et linnaotsadel ei vahuta, aga pikemal otsal hakkab vahutama ja tuleb välja paari liitri kaupa?
Täiesti võimalik,mul see omal nahal ära proovitud 01-ga 2000.a. talvel.Oleneb muidugi kuidas linnavahel sõidad,kui tasa ja targu,siis ei saa midagi aru,aga kui ikka peenestad,siis hakkab ka linnas välja ajama.
Mesamees, mis sul seal sees oli siis, klaasipesuvedelik?
Kui ei pelga, siis maitse keelega - tosool on magus.
Praegu kõik juba tühjaks lastud, loodan, et uue vedelikuga enam jama ei teki. Kui radiaatori ja paisupaagi korgid maas ja järsult tugevalt gaasi anda, lööb vett välja korgiaukudest, see on normaalne või on liigne surve?
Mida Sul mootoris õli teeb? Ja mis värvi on küünlad? Kaanetihend äkki õhtul?

A.
Pakuks kah et tegu klaasipesuvedelikuga.
Kunagi sai Passatile pool liitrit peale valatud ja kui korki paotasin oli
kapotialune vahtu täis.Loputatud sai teist umbes 20 korda ja päris lahti
vahust ei saanudki.
Õlitase püsib normis.

Panin hetkel sisse puhta vee ja sõitsin umbes 20km lühikesi otsi ning lasin ka kohapeal käia pikalt, vahtu ei tekkinud, jahutusradiaator ja kõik lõdvikud läksid soojaks, aga salongiradiaator külm, õhk vahel vist. Sooja õhku ka puhuma ei hakka. Kuidas kõige efektiivsemalt õhk välja saada?

Kui avatud radiaatorikorgiga järsult gaas põhja lüüa, siis lööb vett välja, aeglaselt tuure tõstes mitte. Normaalne? Peale vee sisse valamist ei pannud korki peale vaid jälgisin, aeg-ajalt tuli väikeseid mulle üles, eeldatavasti siis vahele jäänud õhk?!

Mootori temp. näidik on kogu aeg põhjas, kas viga otsida näidikuplokist või andurist? Andureid paistab plokis 2tk olevat.

Tahaks talveralliks korralikult tööle saada jahutussüsteemi.
Hõljuk Kirjutas:Kui avatud radiaatorikorgiga järsult gaas põhja lüüa, siis lööb vett välja, aeglaselt tuure tõstes mitte. Normaalne?
Minu tagasihoidlikke kogemusi mööda on normaalne.

Õhu olen mina siiani saanud kõikide autode jahutussüsteemidest välja kahel moel:
1) ristiinimese moodi: paisupaak ja radikas ja muud augud jahutusvedelikku võimalikult täis ning lased mootoril tuksuda koha peal vaikselt. Pärast paari-kolme minti kallad paisupaaki tosooli juurde, punn peale ja uuesti ootad natuke. Kui tahad, võid veel korra sama teha. Siis annad hoiad gaasi umbes paarkümmend sekundit sellises asendis, et mootori pöörded on 2500-3000. Tuksutad tühikäigul, jälle tuuritad jne jne. Igastahes, mängid eeltoodud kahe moodusega, siis läheb õhk liikuma ja jõuab paisupaaki lõpuks. Mul on alati toiminud, kuigi osa rahvast justkui on väitnud, et neil ei toimi. Tõsi, see võtab tavaliselt ikka hea tüki aega ära.
2) vähe kiirem moodus: salongiradika voolik lahti jahutussärgi või pumba või kusiganes küljest, mootor käima ja ootad, kuni vett hakkab välja tulema (jälgid muidugi, et paisupaak täis oleks). Eriti hea on veel, kui see voolik on kõige kõrgemal Wink Ja pärast seda topid kähku vooliku õigesse kohta tagasi (ei jäta näppe igasugustele rihmadele ja ventika labadele ette!) ning järgid taas punkti 1.

Mina olen siiani kõik asjad nii korda saanud.
Vaz tüüpi sõidukil õhku soojendusradikast muudmoodi hästi kätte täielikult ei saagi, kui nina kuskil estakaadil püsti ei aja. Nimelt süsteem piisavalt tobedalt, et soojendusradikas muust tasapinnast kõrgemal ja kui niisama tasasel pinnal lasta käia siis kogu õhk sealt välja ei tule - seega ka korralikult soojaks ei lähe. Kõige lihtsam soovitus: sõida kuskile järsu kallaku peale nina püsti ning lase natuke aega mootoril töödata natuke gaasiga mängides - toimib väga hästi. Seda, et temperatuuri näidiku osuti koguaeg põhjas on võib viga andurist otsida - vaheta ploki küljes asuv andur välja ning vaata siis, kui ei aita siis viga näidkus. Näidikut ja andurit kontrollida lihtne: süüde sisse, juhe anduri küljest lahti võtta peab näidik nullis olema, seejärel juhe vastu plokki peab näidik põhja(max) minema. jne, jne, jne
ats97 Kirjutas:sõida kuskile järsu kallaku peale nina püsti ning lase natuke aega mootoril töödata natuke gaasiga mängidesn
Sedasi sain korda asja. Lõpus jäi tulema selliseid mulle ja õrna vahtu, nagu videos näha: http://www.youtube.com/watch?v=tAJnvrk4aDs