automoto.ee foorumid

Täisversioon: Moskvich 2141 pidurite õhutamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tervist foorumlased. tuleb ette võtta selline töö, nagu pealkirjas. ja siis oleks ka minu teema põhjus. Rolleyes on kellegil mingeid näpunäiteid, pildimaterjaali, jooniseid jne. kõik informatsioon on teretulnud. ja üldse igasugust materjaali selle auto kohta.
aitäh.
Loe näiteks seda seda teemat, saad targemaks. Ja vaata siin foorumis tiba ringi, infot peaks leidma ikka, samuti aitab lai internet ja raamatupoed (abiks vene keel muidugi).

Pidurite õhutamisest. Iseenesest käib see samamoodi nagu kõikidel teistelgi autodel. Otsid üles tuulutusnipli (või õhutusnipli, kes kuidas nimetab). Ketaspiduritel on see lihtasti leitav, selline väljaulatuv umbes sentimeetripikkune nublakas pidurisuporti küljes. Trummelpiduritel on see pidurisüsteemi rattakoopa poolses osas (tavaliselt), paremini seletada ei oska. Kui kanalit ei ole, siis võtad ratta alt ära ja pistad pea rattakoopasse (PUKK AUTO ALLA ILMA MINGI TINGIMISETA!!!) ja vaatad auto seest väljapoole. Otsi, küll leiad, samasugune julla nagu ketaspiduritegi puhul, näiteks sillatala kohal. Ja tuulutamine ise siis nii, et paned silmusvõtme (ma pakun, et võib 8 olla) nipli peale ja lased sõbral pidurit 3-4 korda pumbata ja siis peal hoida. Ja siis keerad nipli veerand tiiru lahti ja siis kohe kinni tagasi. Ja kordad operatsiooni: sõber pumpab kolm-neli korda, hoiab peal, sina lahti-kinni. Ja nii senikaua, kuni tuleb ühtlane piduriõli juga, ilma õhumullideta.

Paar nippi: et sõbral jalg ära ei väsiks, siis katsu iga ratta juures enne pumpamist nippel natukenegi liikuma saada. Teine kord võib see omaette ooperiks osutuda, kui niplid lootusetult kinni roostetanud on. Samuti soovitan sügavalt kuskilt garaaþist leida mingi voolik, mida saab sinna nipli otsa sokutada, teine ots kuhugi pudelisse. Teeb omal elu lihtsamaks. Või kui seda ei leia, siis võta mingi tühi pudel ja hoia nipli juures, sest piduriõli ei maas ega garaaþis pole just kõige parem asi. Ja tuulutamist alustatakse piduri peasilindrist kõige kaugemast rattast ehk vasakust tagumisest ja tullakse järjest lähemale.

Jõudu tööle!
ei ma tean seda jah. aga 2141hel ees 4 silndiga sadul. millisest otsast alustada. minuarust oli 1hel sadulal 3 õhutusnipplit. kuidas seda teostada vms. tavaliselt on et kõige tagumisest rattast hakkad pihta ja siis järjest ettepoole. aga 2141hel teistpidi, ja kuidas?
2141-l on küll vaid 2-e silindriga sadulad ja kaks pidurikontuuri. Suurem silinder kuulub esipidurite kontuuri alla, väiksem kogu nelja ratta kontuurile. Õhutamist alustati siin esiratastest ja ülemistest, suurematest, seega esikontuuri silindritest ja alles siis väiksed ning tagumised silindrid...
Kui sul on nelja silindriga sadulad, siis on ilmselt keegi sinna midagi muud külgearetanud....