automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nõuka aegne CO2 keevitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mida arvata sellisest riistapuust. Kas kellelgi siinse foorumi kasutajatest on analoogse tööriistaga kogemusi. Kolme faasiline, eelmise riigikorra ajal suurel kodumaal tehtud (võibolla Võrus) Viimati tegi tööd paar aastat tagasi, praegu seis selline et tahab natuke nokitsemist ja võiks jälle proovida.
[Pilt: keevitus.JPG]
[Pilt: keevitus1.JPG]
Miks ka mitte,minagi kasutan nõukaaegset Eestimaal toodetud keevitust ja kärab küll.
Ilus! Oleks endalgi selline, oleks kindlasti rahul. Vaata kui ilus suur trafo seal sees on. ülejäänu on ju kõik suht odavalt vahetatav kraam seal kasti sees. Käpp ja voolik vaata üle et oleks korralikud.
Käpp korralik, voolik on kõige suurem murelaps ja seda tuleb tõenäoliselt uut otsima hakata. Siit nüüd ka küsimus et mis on kõige tähtsamad asjad mida uue vooliku hankimise juures jälgima peaks?
Traatkeevituste köögipoolega ma niiväga kursis ausaltöeldes ei ole aga arvestades asja vanust on plaan lisaks voolikule üle vaadata ka voolutugevuse lüliti kontaktid- neli astet millega trafode primaar poole peal mähiseid ümber lülitatakse. Kõhutunne ütleb et kui see ümberlülitaja jamama hakkab ja aegajalt faasid ükshaaval või paarikaupa tagant ära kukkuma hakkavad ei ole see just väga lõbus. Lisaks nelja astmelisele lülitile on aparaadi peal veel üks keeratav nupp ja praeguse seisuga ma polegi endale veel selgeks teinud kas sellest käib traadi etteande kiiruse reguleerimine või sujuvalt voolutugevuse muutmine. Põhjus väga lihtne- linnas pole tööstusvoolu käepärast.
Hiljem töö käigus selgub kas tuleb juurde ehitada väike türistoride juhtimise plokk et voolutugevust täpsemalt sättida saaks või mingi lihtsamat sorti lülitus traadi kiiruse reguleerimiseks.
Igal juhul trafo tundub asjalik, traadi ette andmine paistab kah peale vaadates et võiks toimida ja esmamulje on et sellest kolakast võib veel asjaliku tööriista saada
Mul peaks üle olema üks Telwini käpp koos voolikuga, vähekasutatud, ainuke viga on katkine rõhuklapp, mille pärast see sai ka välja vahetatud (klappi eraldi ei müüda). Mingit hingehinda ei taha kuna vedeleb jalus, mõned õlled ehk Smile
Kas võiks olla Purtses tehtud? Endal Purtse 250A Modul ja paistab küll sarnasi komponente sellega.
Neid Purtse Moduleid tegi minu vanaonu. Endalgi kõvasti juppe ja üks keevitus kah. Keevitab nii, et mühiseb Smile Modulitele tavaliselt värviti kohe MODUL kiri kah külepeale. See sujuvalt keeratav nupp peaks traadi kiiruse reguleerimiseks olema.

Veel, vaata kontaktor üle ja vaheta mõne uuema vastu välja kui on võimalus. Need vene omad kipuvad vahest mõne faasi tagant ära jätma.
Kas esipaneelis on traadi revers lüliti (tavaline 3 astmeline tumbler)?Kas üleval nurgas on keeratav pistik(gaasi soojendi )?Purtse ei ole see kindlasti!
Traadi revers lülitit ei ole hetkel, aga kui see nupuke tööd lihtsamaks teeb siis saab ta sinna aretatud.
Võibolla natuke loll küsimus aga mis kasu on gaasi soojendist ja mis põhimõttel need soojendid tavaliselt tehtud on? Minu masinal seda küljes ei ole.
Kontaktor läheb kah arvatavasti välja vahetamisele.
Gaasisoojendi oli omal ajal levinud tööstuses , kus oli kõva vooluga ja pidev keevitamine ning gaasi lasti julmalt peale nii, et reduktor läks härma ja võis ka kinni jäätuda. Nn süsihappegaasi tulekustuti efekt, kaval füüsiline protsess rõhuall olev CO2 vabanedes.....Praegu peenemad gaasid jakui väga ei uputa sellega, siis enam üldiselt ei kasutata. Põhimõte soojendil oli tavaline soojendusspiraal takistustraadist, toideti 36V pingega, gaas käis kuuma traatspiraalist üle ja soojenes veidi, soojendil sees ka bimetall andur, kui traat väga kuumaks ajas soojendaja, siis kontaktid lahutasid toitepinge, jahtudes jälle kontaktid sulgusid.
Kui kontaktori klemmid on korralikud, siis pole mõtet vahetada, ega lääne tänapäeva nägusad kontaktorid postsov. tingimustes ei pea paremini kui nõuk. inimese looming.
Minu kogemustel on sedatüüpi keevituste nõrk lüli hoopis see auto klaasipuhasti mootorist tehtud traadiajam, eriti selle juhtimisautomaatika kipub aegajalt õhtule minema ja vajab renoveerimist, vb sellel tüübil seda viga pole ka. Trafo astmeline reguleerimine tegelikult hea lihtne aga kui lüliti juhtub p..sse minnes mingid lühissektsioonid tekitama mähises, siis võib asi korralikult maha põleda. Oleks hea paras ja korralik automaatkaitse lüliti ette panna.
kass Kirjutas:Minu kogemustel on sedatüüpi keevituste nõrk lüli hoopis see auto klaasipuhasti mootorist tehtud traadiajam, eriti selle juhtimisautomaatika kipub aegajalt õhtule minema ja vajab renoveerimist, vb sellel tüübil seda viga pole ka.
nõus ja ka kogemus olemas - kuigi 12V trafost + reostaadist + mootorist koosnevat süsteemi (millega mu kogemus) ei nimetaks päris automaatikaks Smile
Pidasin automaatika all silmas sageli seal kasutatud transistor-juhtimist.
Korraks juba mõtlesin et näe, selliseid veel, aga tundub siiski et ostas müüdava aparaadiga sarnasused piirduvad sellega et mõlemad on vanad ja sinised.
Osta.ee-s on müügil "elektroodkeevitus" , selle teema alguses mainitud CO2 keevitus on küll sarnase töö jaoks, aga lähemalt uurides on tegemist ikkagi väga erinevate asjadega.
Teema alguses piltidel olev tööriist on nüüd juppideks võetud, üle vaadatud, kõikvõimalikud klemmid läikima nühitud, lülitite sees vedrud pingutatud, käppa minev voolik vahetatud, traadi etteande skeemis elektrolüütkondensaatorid vahetatud, gaasi ja reduktori hankisin ka ja paar päeva on nüüd proovitud selle kastiga tööd teha.
Väga asjalikuks leiuks osutus see keevitus.
Mul seisab ka üks veneaegne co keevitus, ise pole sellega kunagi tööd teinud. Endal korralik co olemas. Oskab keegi sellest midagi rääkida, mis ta endast kujutab. Mõte on maha müüa, seisab mul niisama võtab ruumi. Teab keegi sõna sekka öelda. Iseenesest mõned veneaegsed tehnikaimed on päris head vbolla kannatab sellegagi midagi teha.
Endal kodus sama masin mis osta.ee müügis on.See masin on ikka mõeldud paksu raua keevitamiseks,ja selle keevitusega on võimalik ka rauda lõigata kui panna sobiv pingeBig Grin.Nii et selle keevitusega plekki pole ültse mõttet keevitama minnaBig Grinsee lihtsalt sulab äraBig Grin
rauno600 Kirjutas:Endal kodus sama masin mis osta.ee müügis on.See masin on ikka mõeldud paksu raua keevitamiseks,ja selle keevitusega on võimalik ka rauda lõigata kui panna sobiv pingeBig Grin.Nii et selle keevitusega plekki pole ültse mõttet keevitama minnaBig Grinsee lihtsalt sulab äraBig Grin

Oled sa selle 100% kindel. Ma ise pole küll selle asjanduse hingeelu eiti uurinud ega süvenenud. Esivanem nad kunagi 90ndate algul muretses. Tavalise metalli keevitamiseks on mul 2x samasuur olemas. Kuna selle väiksemaga oli kaasas traadi etteande süsteem ja käpp siis ma olin kindel, et see on co. Kui see aga on tavaline elektrood keevitus siis on asi palju toredam Smile Aga vbolla keegi teab veel miskit. Aga muidu mis on max elektroot millega sellega keevitada kannatab.
(22-11-2008, 20:31 PM)SAUL Kirjutas: [ -> ]
rauno600 Kirjutas:Endal kodus sama masin mis osta.ee müügis on.See masin on ikka mõeldud paksu raua keevitamiseks,ja selle keevitusega on võimalik ka rauda lõigata kui panna sobiv pingeBig Grin.Nii et selle keevitusega plekki pole ültse mõttet keevitama minnaBig Grinsee lihtsalt sulab äraBig Grin

Oled sa selle 100% kindel. Ma ise pole küll selle asjanduse hingeelu eiti uurinud ega süvenenud. Esivanem nad kunagi 90ndate algul muretses. Tavalise metalli keevitamiseks on mul 2x samasuur olemas. Kuna selle väiksemaga oli kaasas traadi etteande süsteem ja käpp siis ma olin kindel, et see on co. Kui see aga on tavaline elektrood keevitus siis on asi palju toredam Smile Aga vbolla keegi teab veel miskit. Aga muidu mis on max elektroot millega sellega keevitada kannatab.


Minul suur sinine nagu seal osta.ee müügis oli.Max elektrood oli sellele vene aeg kõva sulam elektrood vb mingi 6-8 mm .Kolhoosi lõppus keevitati nende elektroodidega adra taldasi ja terasi üle.Sest uusi polnud saadaBig Grin
Lehti: 1 2