automoto.ee foorumid

Täisversioon: kere-remondi lühikonspekt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auto läheb värvimisse kuid eeltööd teen ise. Viimased pahteldused on tehtud ja viimane krundi kiht ka peal. Küsimus kui jämeda liivapaberiga peaks viimase lihvi enne värvimist tegema metallikvärvi puhul. Netist olen leidnud vastuseid p600-p1200. enda loogika ütleb et p1200 juba liiga peen ja värv ei nakku korralikult. samas kas p600 on metallikvärvi puhul piisav?
(03-04-2019, 17:53 PM)Tonis454 Kirjutas: [ -> ]Auto läheb värvimisse kuid eeltööd teen ise. Viimased pahteldused on tehtud ja viimane krundi kiht ka peal. Küsimus kui jämeda liivapaberiga peaks viimase lihvi enne värvimist tegema metallikvärvi puhul. Netist olen leidnud vastuseid p600-p1200. enda loogika ütleb et p1200 juba liiga peen ja värv ei nakku korralikult. samas kas p600 on metallikvärvi puhul piisav?

mõni väidab, et ka 400 on ok, 600 on piisav, kui jämedamaid vagusid sees ei ole, paberit vahetad astmeliselt 120/240/(400) 600. (seda siis viimasest pahteldusest, krundist).
Ma käin lõpus karukeelega ka üle,oleneb ka toonist,kui nt must siis väga 600 nühkima ei pea,piisab 500-sest jne jne.Hõbedasega on hästi jutid näha.
Kindla peale minek on 600 vibra, servad ja kandid käsitsi 600, pluss hõbedase ja kuldse puhul käsitsiilihvitud kohad kuivalt halli karukeelega kergelt üle lihvida.
Kindlasti kasutada ka lihvimisel abivahendiks tahma või musta matti sprayvärvi, et oleks näha, mis toimub.
Tahma sa enam krundile ei kasuta,kui käib viimane lihv enne värvimist,see ikka pahteldamise lõppfaas.
Kindlasti kasutada tahma ka krundi lihvimisel. Mille järgi muidu aru saada, et 320 või isegi 240 höövli jutid 400 vibraga välja võtab ja seejärel 500-600ga 400 jäljed. Silma järgi võib ainult kolmanda jala pikkust mõõtaBig Grin Kui kohe 500-600ga peale lennata, siis palju õnne nühkimisel. Tahma tuleb kasutada ka pahteldamise ajal, et näha, mis toimub, pluss käetunnetus. Kui esimese korraga pahteldades asja sirgeks ei saa, siis on vaja teha 180 paberiga vibraga vahelihv, et eemalda sirged höövlijutid (järelkuivamine). Kui pahtlit on nühitud näiteks 80 paberiga ja sinna kriimudele on uuesti krohvi mätsitud, siis matista või krunti 2000 paberiga. Peale 2- nädalast päikese kuivamist muutub auto ikka väga rõvedaks (järelkuivamine).
Tänud, lasen siis julgelt 600paberiga ja halli karukeelega viimase ringi. See küsimus ka, et millega peale eeltööd pesu peaks tegema. Viimasena kindlasti silikonieemaldiga aga enne seda terve auto veega üle uhada? Seda lihvimistolmu kaunis raske ära saada.
(06-04-2019, 10:58 AM)Tonis454 Kirjutas: [ -> ]Tänud, lasen siis julgelt 600paberiga ja halli karukeelega viimase ringi. See küsimus ka, et millega peale eeltööd pesu peaks tegema. Viimasena kindlasti silikonieemaldiga aga enne seda terve auto veega üle uhada? Seda lihvimistolmu kaunis raske ära saada.

Kui märjalt lihvid, siis voolava veega. Kuivalt lihvi järel pidi olema mingi lisand/veebaasiline ollus millega lödistada. Silikoonipesu kindlasti.
NB! soojalt soovitav enne esimest krunti vms. kasutatud detailide värvimisel auto/detail korralikult pesta ja pigieemalduse ja sil.pesuga üle pesta. Uuema aja vahad ja poleerimispastad sisaldavad mitut masti olluseid mis järjekindlalt ja koledalt värvidega ei ühti. Kui juhtub, siis veebaasil või epo krunt. "Ämblik" tüüpi effektide soovil võib pesemata jätta.
Veebaasil pesuaine peseb kõige paremini igasugused lihvimistolmu jäägid maha.Silikoonipesuga võid kordi pesta aga kui peale seda pinna vesipesu lapiga üle käid on lapid ikkagi sitased. Vesipesu ei ole mõtet uputada pinnale vaid mõistlikult lasta  ja hoolikalt ära kuivatada.
Kui kuivalt lihvisid, siis lükka auto õue ja lapi ning puhta suruõhuga lase tolm maha. Alles siis silikoni- ja soovil piiritusepesu. Kui märjalt nühkisid, siis sügavalt soovitav auto korralikult soojas ruumis ära kuivatada. Niiske garaaz ja vesilihv võivad ca aasta pärast anomaaliaid imepisikeste mullide näol ilmutada.
Kas tõega teete siin kõik oma pahtlitöö veega märjaks?

Pahtel on ju poorne ja vett imav. Ja vesi aurab sealt 100 aastat välja.  See on ka põhjus, miks näiteks otse haljale plekile ei tohi pahteldada.
Kui sinna märjale pahtlile veel kinnine värvikiht peale panna, siis jätkub seda vett piisavat, et uuesti roostetama panna ja vastavalt ka värv kergitama.

Ja ega asjata ei kasutata töökodades ainult kuivlihvimist (millel võimsad äratõmbevendid taga) ja kiireltkuivavaid silikoonieemaldeid.
Vesi kindlasti pahtli ja krundi lihvimisel kõrvale jätta! Vee võib mängu võtta alles peale värvimist, defektide kõrvaldamiseks (tolm, apelsin jne.) vesilihviga. Kui tarbeauto värvitöödel pahtli alla krunti panna, siis jääb nälga, eriti ajaliselt. Kahjuks või õnneks on palju tegelasi, kes teevad värvitöid eeltöö ja komplekteerimisega 60-80 eurot detail. Katsu sa siis oma südametunnistusega epot roostest puretud metallile pahtli alla kanda ja ära kuivatada. Tüüpiline eestlane ostab ikkagi hinda ja tahab asja kiiresti kätte saada.
Seda krunti pahtli alla kannatab panna ainult kuskil "eurotöökojas" kus hinnad alates 150e. detail. Töökodades, kus sott per detail tehakse, seda asja üldjuhul ei tehta, sest elatakse ainult käibest. Iga lisatund detaili kohta, et metalli pahtlist isoleerivat krundikihti kuskil infrapuna all ca tund aega küpsetada, et see 100 prossa läbi kuivaks. No tulge maa peale. Pooltoores krunt krohvi all põhjustab ka igasugu anomaaliaid.

Võtame näiteks kapoti, mille eeltöö ja värvimise eest võtab töökoda kliendilt 120e. Selle otsene materjalikulu on kuskil 40-50eurot, kui mingeid Arse, Solle ja muud paska ei kasuta. Maaler saab sellest 120 eurost töörahaks 30-35 prossa bruto. Nii kõmm on ka 20 prossa. Siis liita veel muud kulud: elekter, küte, kambriliising jne, boss tahab ka raha saada. Kus kohast võtta veel see aeg, et haljaks lastud mõlgipõhi, kus olid roostealgmetega kivitäkked veel enne softi krundi alla panna? Sai igavene nutt ja hala aga nii see elu on.
Mitu kapotti jõuab maaler päevas värvida? Mitu kapotti mahub korraga kambrisse?
(08-04-2019, 00:19 AM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Mitu kapotti jõuab maaler päevas värvida? Mitu kapotti mahub korraga kambrisse?

Ma arvan, et eriti laia lehvikuga suudab maaler värvida umbes 1000 kapotti päevas. Mis me selle teadmisega nüüd peale peaks hakkama?
Jupiter22 jutul on kahjuks tõepõhi 100% all.  Nii vee kasutamise osas lihvimisel kui ka aja/hinna/materjalide kasutamise osas. Vesilihv on tänapäeval vaid lõppviimistluse jaoks. Ei tule need üliläikivad/siledad näitusepillid(Soomes/Rootsis/USA-s) vaid värvipüssi alt. Pannakse paksult lakki ja pärast valdavalt vesilihv kõva klotsiga ja poleerimine. Aga seda osa tavaliselt telekast ei näidata Smile
EPO krunt 20c juures peaks kuivama 5...8h. Paned veel natuke rammusamalt ja ootad soovituslikult 24h enne kui midagi tegema saad hakata. Aga see on ju töökoja aeg ning kahjuks maksab raha. IR-i näiteks Rootsis EPO puhul ei kasutata üldse või kui,siis ainult väga väikeste paranduste juures. Ma ei tegele eriti tänapäevaste ja kindlustus asjadega aga niipalju kui tegelenud olen,siis peamine asi on hind. Liisingu autode omanikud uurivad,et kas kestab 1,5a. Siis auto tagasi annab. Peaasi,et võimalikult odavalt tehtud saaks. Aga kuidas sa garanteerid midagi kui pead pooled asjad ära jätma?
Usun,et samalaadset juttu võivad rääkida ükskõik millise remondi/ehituse inimesed. Tahaks odavalt aga jube head. Vaheta klotsid ära aga kriitilise piirini kulunud piduriketas käib veel ju küll Smile jne.  Palus tuttav,et kuule sul tõstukid ja kanal. Äkki saan õli ära vahetada su juures. Noh ikka aitan kui võimalik. Tuli tegelane kohale,lasi õli välja ja kruttis filtri alt. Näitasin kuhu vanad asjad visata saab ja tegelesin omade asjadega. Silmanurgast nägin,et hakkas kokku panema ja NÕRUTAS vanat filtrit tühjaks. Ütlesin,et pole vaja ja viska lihtsalt tünni. Aga oli küll vaja. Sest see läks alla tagasi Sad 
Et filtrit vahetab üle ühe õlivahetusvälba(välp 40K km). Ja kusjuures oli pahane,et mingi töökoda ei olnud tal nõus nii tegema ja nüüd peab vot ise vahetama hoopis. Ei hakanud ka midagi ütlema.
(08-04-2019, 07:51 AM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Jupiter22 jutul on kahjuks tõepõhi 100% all.  Nii vee kasutamise osas lihvimisel kui ka aja/hinna/materjalide kasutamise osas.
...Aga see on ju töökoja aeg ning kahjuks maksab raha.
Õnneks pole kiiret, krunt läheb ikka kõigepealt ja ilusa ilmaga saab  IR-i otse päikeselt. Tulemus pole küll tehasevääriline, aga 10m pealt kannatab vaadata küll.
(08-04-2019, 08:29 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Õnneks pole kiiret, krunt läheb ikka kõigepealt ja ilusa ilmaga saab  IR-i otse päikeselt. Tulemus pole küll tehasevääriline, aga 10m pealt kannatab vaadata küll.

Päike on kõige parem kuivataja mis üldse olla saab. Tean projekte mis tehti täitekrundi alla valmis kevadeks. Ja suvel ilusate ilmadega lükati välja päikse kätte. Ja suve lõpus vaadati üle ning läks värvi alla,et järgmiseks kevadeks kokku panna Smile
(08-04-2019, 07:51 AM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Jupiter22 jutul on kahjuks tõepõhi 100% all.  Nii vee kasutamise osas lihvimisel kui ka aja/hinna/materjalide kasutamise osas. Vesilihv on tänapäeval vaid lõppviimistluse jaoks. Ei tule need üliläikivad/siledad näitusepillid(Soomes/Rootsis/USA-s) vaid värvipüssi alt. Pannakse paksult lakki ja pärast valdavalt vesilihv kõva klotsiga ja poleerimine. Aga seda osa tavaliselt telekast ei näidata Smile
EPO krunt 20c juures peaks kuivama 5...8h. Paned veel natuke rammusamalt ja ootad soovituslikult 24h enne kui midagi tegema saad hakata. Aga see on ju töökoja aeg ning kahjuks maksab raha. IR-i näiteks Rootsis EPO puhul ei kasutata üldse või kui,siis ainult väga väikeste paranduste juures. Ma ei tegele eriti tänapäevaste ja kindlustus asjadega aga niipalju kui tegelenud olen,siis peamine asi on hind. Liisingu autode omanikud uurivad,et kas kestab 1,5a. Siis auto tagasi annab. Peaasi,et võimalikult odavalt tehtud saaks. Aga kuidas sa garanteerid midagi kui pead pooled asjad ära jätma?
Usun,et samalaadset juttu võivad rääkida ükskõik millise remondi/ehituse inimesed. Tahaks odavalt aga jube head. Vaheta klotsid ära aga kriitilise piirini kulunud piduriketas käib veel ju küll Smile jne.  Palus tuttav,et kuule sul tõstukid ja kanal. Äkki saan õli ära vahetada su juures. Noh ikka aitan kui võimalik. Tuli tegelane kohale,lasi õli välja ja kruttis filtri alt. Näitasin kuhu vanad asjad visata saab ja tegelesin omade asjadega. Silmanurgast nägin,et hakkas kokku panema ja NÕRUTAS vanat filtrit tühjaks. Ütlesin,et pole vaja ja viska lihtsalt tünni. Aga oli küll vaja. Sest see läks alla tagasi Sad 
Et filtrit vahetab üle ühe õlivahetusvälba(välp 40K km). Ja kusjuures oli pahane,et mingi töökoda ei olnud tal nõus nii tegema ja nüüd peab vot ise vahetama hoopis. Ei hakanud ka midagi ütlema.

Puhast kulda tuleb teil suust,igapäevased kogemused võivad kinnitada asja.
Kivikaitse pealt hakkas värv kooruma. Mis võiks põhilised põhjused selleks olla?
Ja mida ülevärvimise puhul silmas pidada?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26