automoto.ee foorumid

Täisversioon: UMZ-5 õlimark.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere. Küsimus selline: Millist õli kasutada UMZ-5 mootoris. Keegi
pakkus autooli, teine Ziguli õli, kolmas veel midagi.Oskab keegi
nõu anda?
Kunagi küsisin sama asja oma ZID-4,5 kohta... Teema ise siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=21043
Kõik on tore jutt,aga põhiasja ikka teada ei saanud.
УМЗ-5 (1-цилиндровый, 4-тактный возд. охлажденияWink
õli - M10G2 (м10г2, гост 8581-78)

http://www.erimell.ee/tooted.php?cat=4962

Kuigi tegemist on diisliõliga, on mtz-05 raamatus ka õliks дизельное. Ju peab siis nii olema.
Mina isiklikult küll Erimelli tooteid sisse ei kallaks, ennem prooviks leida mõistliku hinnaga sama viskoossusklassi lääne õli... Sama viskoossusega on näiteks enamus lääne muruniidukiõlisid. Erimelliga kurvad kogemused...
Võiksid kogemusi ka teistele jagada...
Kogemustest rääkides võiks tuua kõige parema näite kahe enamvähem ühevanuse MTZi mootorite põhjal. Mõlemad masinad suguvõsas ja nende hingeeluga suht hästi kursis... Ühe peremees vahetas pärast uue masina ostu mootorisse odavama otsa lääne mootoriõli. Töötunde praeguseks ca 4000, meeletut õlikulu pole (peremehe väitel peab õlivahetuste vahel peale kallama ainult siis, kui masinat sel perioodil väga raskel tööl pruugitud), mootor seest ilma märgatavate põlemisjääkideta. Teisel masinal töötunde veidi vähem, mootoris Erimelli vene õli, mida on korrektselt vahetatud. Masin sööb õli (ca 2-3 liitrit 50 töötunni kohta), klapikambri kaane all kõik kaetud jääkproduktidega. See õli ei suuda mootorit seest puhtana hoida. Ka on vene õliga külmemate ilmadega käivitus probleemsem, kuna mootori pööramine nõuab starterilt rohkem jõudu...
Väga huvitav on näiteks see, et sama toode võib mõnikord olla teise nõu sees silmnähtava viskoossuse ja värvi erinevusega... Tegemist tundub olevat ka väga kõikuva kvaliteediga...
Näiteid võiks veel tuua...
kas "veneõli" all mõtled m10g2k-d.
ES 95 Kirjutas:kas "veneõli" all mõtled m10g2k-d.
Antud juhul suvel M-10g2, talvel kasutatud ka M-8g2... Kas see M10g2k on oluliselt parem?
1-otto, 2-diisel, k-KamAZ
Raamatust MOOTORIÕLID (Prof. Mihkel Naams):
Tihti kasutatakse nn. KamAZ-i mootoriõlisid ottomootorites, mis on täiesti väär, kuna diiselmootorite õlid sisaldavad rikkalikult manuseid. Ottomootorite puhul võivad liigsed manused soodustada mootoriõli koksistumist ja tuhasust ning tekitada mootoridetailidele sadestisi (mootor mustub). Viimase tõttu suureneb ottomootori kulumine 2...4 ja isegi enam korda.
Erimelli vene õlisid ei julge küll kasutada. Samas nende endi villitavad lääne omad on küll täitsa okd. Ise kasutaks siis selles aparaadis Erimelli Light 10w-40t kui just igaltpoolt läbi ei hakka ajama.
Nii et kokkuvõtteks: kasuta..........õli.
Þiguli õli sobib väga hästi jalgratta keti õlitamiseks. Mootorisse ta nii hästi ei sobi.
urulooki Kirjutas:Nii et kokkuvõtteks: kasuta..........õli.
Kõigepealt tee selgeks,mis oludes/temperatuuril sa seda mootorit kasutad... Kui soojemate ilmadega ja kerge tööga, siis peaks sinna sobima monoviskoosne SAE 30 muruniidukites pruugitav õli, kui külmemate ilmadega, peaks mõtlema multiviskoossemate õlide kasutamise peale...
Minu Zid-4,5 käib praegu usinalt 15W-40 diisliõliga. Ise olen mõelnud, et suvel peaks võibolla selle raskemal tööl suurema viskoosusega õhkjahutusega motikates pruugitava 20W-50 õli vastu vahetama...
Mootor on aiatraktori peal,mis on ehitamisel. Millistes oludes ta töötama hakkab ,ei oska öelda aga plaanis on teda
kasutada nii suvel kui talvel.Aga milleks bensiinimootorisse diiselõli?
urulooki Kirjutas:Aga milleks bensiinimootorisse diiselõli?
Isiklikult sellepärast,et kogu kodune masinapark (peale aiatehnika) on diislit (ja seega ka diiselõli) tarbivad isendid, ei ole hakanud veel eraldi õli sinna ZIDi ostma...
Soovitusi on siin igasuguseid aga markeeringu järgi sobib ju sinna nö Kamazi õli. Oman analoogset aparaati aastast 1988 ja õlivahetus toimub nagu ettenähtud töötundie järele. Probleeme pole. Teiste õlimarkide soovitajad pakuvad ka õigeid asju aga sellel ajal kui Nõukogude liidus juurutati välja antud mootor siis polnud olemas sellist mineraal õli marki mis vastaks sellistele omadustele nagu 10w-40. Sest sellel ajal lihtsalt sellist õli ei toodetud. Aga õli on ju mootorivalmistaja ettekirjutuste järgi paika pandud.
Lihtne.
Lada klubis kogemus olemas, Soomest toodud Ladade mootorid tükkmaad paremas seisus (sama läbisõidu kohta) kuna seal niisugust "eliit" õli ei tunta nagu Ziguli õli.
Shell Helix 15w40 mineraalõli sobib. See punases pakendis. 10w40 võeti kahjuks tootmisest maha. Liiter maksab automaailmas 51.- .
ma panin mingit poolsünti 10W40
kas see on väga halb valik?
Lehti: 1 2