automoto.ee foorumid

Täisversioon: 25 cm3???
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Olen kuulnud et enne tavalise võrri võidukäiku olid ringi sõitnud ka 25 kuupcm asjandused?Olen suhteliselt võhik sellel alal aga kas keegi teab neist pillidest ka midagi?
hmm esimest korda kuulen.... eestis selliseid rattaid eei tea kyll et olex liikunud aga raja taga tehti kindlasti igasugu imeloomi
pole ka sellistest midagi kuulnud, aga tükk aega tagasi olid populaarsed jalgrataste abimootorid, mis kinnitati esikahvli külge või ka kuskile tahaotsa. piltidelt vaadates võivad nad umbes nii suured mootorid olla küll.
Need võisid olla vist jah kusagilt raudse eesriide tagant pärit, kuigi üks vana mees rääkis et omal ajal oli neid muhu saarel ja saaremaal peris mitmeid ringi liikund, mootorid olid vist ikkagi \"mootori kohapeal\" mitte lenksul.aga ei tea kah.pead ei anna.:???
ma tean et müüakse 35 cm3 masinaid. välja näevad umbes nagu mini. mingi ptakha nimeline masin
Enne tavaliste võrride (D4, umbes 1957)
levikut oli pilt abimootorite osas väga
kirju.

1. Venelane tootis prantsuse eeskujul 1950te
algus Irtõshi, mis andis kummirulliga jõu
tagrattale (mul selline mootor pakendis
olemas 1951. aasta oma). Kubatuur kuskil
40-50.

2. Ida-Saksast toodi sisse MAW abimootoreid,
mina tean kollektsionääride käes praegu
nelja töökorras isendit, Kurtna laada mõned
aastad pakuti kahh sellist. Kubatuur veidi
üle 50 oli kindlasti.

3. Ennesõjaaegsest ajast on teada ka paljusid
abimootoreid, nt ILO. Osa käis jalgrattale
raami vahele, osa pakiraamile, osa esiratta
kohale.

4. Huvitavaim abimootor oli ÖWA, mis levis
siinmail 1920te lõpul-30te alguses.
Jalgrattale käis ta alla koos esiratta ja
abikahvliga ning mootor oli ühes tükis esiratta
rummuga - ühel pool süüde, teisel pool
karbuss. Tal on babiinosüüde, st kõrgepinget
ei ole, kolb käib kolaki vastu kontakte.

Mul on ÖWA enam-vähem komplektsena olemas,
puudu on heeblid/trossid, summuti ja
porilaud. Kurtna laadal 2-3 aastat tagasi müüdi
üsna komplektset isendit. 1985. aasta UNICu
näitusel oli üks selline väljas ka... kui
ma ei eksi, siis Hendriksoni oma Tartust.
Ma tean Eestis huviliste käes hetkel kuut
ÖWAt.


Parimat,

Valdo

vanatehnika huviline
> populaarsed jalgrataste abimootorid, mis
> kinnitati esikahvli külge

To Klaabu: esikahvli külge käivatest ei tea
mina ühtki mootorit Eestis olevat.
(mujal maailmas küll, vt nt
)http://w1.553.telia.com/~u55302206/ks52_.htm

Vast Sa mainisid Eestis 1930tel levinud ÖWAt,
mida toodeti koos abikahvli ja spetsiaalse
esirattaga ning mootor asus suures osas
esiratta spetsiaalse jämeda rummu sees?
Nt Berini on veel kasutanud sama tehnoloogiat
(vt http://w1.553.telia.com/~u55302206/tfa52_1e.htm
keskmine pilt), aga neid isendeid ma ei tea,
et siiamaile oleks kunagi tulnud.

Umbes sama moodi käis Saxonette tagaratta
rummu sisse, aga ka seda ma ei tea Eestis hetkel
olevat ühtki isendit, kuigi on vihleid selle
kohta olnud siin ja seal
(vt http://w1.553.telia.com/~u55302206/tfa52_1a.htm)


Mul on endal üks ÖWA isend olemas.


Parimat,

Valdo
oman üht sellist mootorit,ilmselt siis Irtõsh.Puuduvad karbuss ja summuti.Tegemist on \"nõukogude liidus\"toodetud \"jalgratta mootoriga\".Ülekanne on rulliga otse rattale.

Oleksin väga tänulik ,kui kellegil on sellise riista pilte,jooniseid ja kirjandust või oskab keegi juhatada linke,kust mingisugust infot saaks.

PS kui pildid kätte saan ,siis üritan siia ka panna

siims

Ei ole sellisest mopist midagi kuulnud:???.
Või kas seda asia sai ültse mopiks nimetada?:lol:lol
Õnnestus pildid ka kätte saada ja proovin neid teile vaatamiseks pannaSmile
Oma silm on kuningas:rull