automoto.ee foorumid

Täisversioon: Roostevaba- ja tavalise pleki kokkusobivus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mure selles, et eelmine omanik on kere remondi juures kasutanud nii roostevaba, kui ka tavalist plekki. Olen kuulnud, et roostevaba- ja tavalise pleki kokkupuutekohtades kipub tavaline plekk kiiresti roostetama. Oskab keegi targem selle kohta midagi kosta? Millega oleks tark neid liitekohti katta, et vähendada korrosiooni? Kui mõnda sellist liitekohta oleks tarvis keevitada, kas siis tuleb kasutada roostevaba traati, või piisab tavalisest?
et teemale teist lähenemist sisse tuua, siis mul on kõrvu jäänud, et roostevabad terased "mängivad temperatuuriga" (eeldatavasti siis suur joonpaisumine) nt külmvaltsplekist hulka enam - ning et just see on nende põhihäda (lisaks suurele tihedusele => massile). See ei välista muidugi korrodeerumist...

lükake aga arvamine lahkelt ümber Smile
Asjast midagi teadmata, nagu tavaliselt, panen ka mõne rea kirja!
Probleem on täiesti olemas! Lisaks on roostevaba teras küllaltki lai mõiste, selle alla mahub mitmesugust materjali, aga suurt vahet pole.
Autodest ei tea suurt midagi aga küll õllepunsudestSmile Roostevaba punsu mustast metallist kraanistutseriga, eriti ekstreemne veel messingkraani ja hapu õunamahlaga....Tekib huvitav elektrokeemiline kooslus ja pistab musta metalli nahka päris kähku.
Sama olukord tekib kroomitud terasdetailidega, kui kroomikiht on vigastatud, siis hakkab piisava niiskuse toimel jällegi elektrokeemiline protsess mis vaikselt toimetab ka terve kroomikihi all...
Ehk siis moraal - ega nad eriti kokku ei sobi jah. Kuidas võidelda korrodeerumise vastu - ilmselt püüda asja kaitsta igati niiskuse eest, et ei tekiks "elektrolüütilist keskonda", aga mitte nii nagu veekindlad kellad mis vett sisse lasksid ja välja ei lasknud.
Ka keevitamisest ei tea ma midagi, pakun seepärast julgelt, et vahet pole kas roostevaba või tavalise traadiga. Omal juhus , lasin roostevaba boilerit keevitada kuumakindlast terasest (oli viga, lihtsalt oli sellisest materjalist sobivada detailid) tükkidega, roostevaba traadiga ei saanud pidama, tavalisega küll.
Soojuspaisumisega ka võib probleeme olla, boileri juures näiteks mängib kogu koost nii temperatuuri kui veesurve mõjul, kokkuvõteks ei saanudki sel boileril sest keevitusest asja, targem andis järele ja "rumalam" vedeleb juba hulk aega garaaþis, külg lõhki lõigatud.
Nii, hulk juttu ehk palju kisa ja vähe villaBig Grin