automoto.ee foorumid

Täisversioon: Lukku
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Ikaruse rooli keerata oli minu lapsepõlveunistus. Sai 80-tel aastatel reisitud korduvalt risti ja põigiti läbi Eesti ja pea alati oli nendeks bussideks punavalged Ikarused,tausaks tagasilla unustamatu undamine. Suurem soov Ikarust lähemalt näha ja ka omada tekkis 1993a. lõpupoole ja sai silma peal hoitud firma AS Harjumaa Liinid,mis opereeris linna- ja linnalähiliinide Ikarus 260-tega. Viimane Ikarus sõitis neil 1998a. detsembris ja peale seda tuli Ikaruse teemaga suurem paus,kuni 2004a. paiku hakkasin uurima,kuidas on olukord Eestis. Tuli välja et Ikaruse polegi enam suurt järgi ning kaevasin teema uuesti välja.
Viljandimaal Hallistes Ikarus 250 (207AAP) olemasolust sain teada teiste huviliste kaudu 2006a. suvel. 1. oktoobril 2006a. sai seal ära käidud ja buss üle kaetud ning omanikuga käed löödud 11 000EEK hinnaga.
Sõitis viimati 2005a. sügisel,kui tehniline ülevaatus lõppes.
10.detsembril 2006a. sai buss Hallistest ära toodud,paar kaasfoorumlast kaasas,üks neist sai roolitaha pandud ja sõidetud läbi Viljandi,Suure-Jaani,Vändra Raplamaale.
Siin veidi ostust ja transpordist http://forum.automoto.ee/showthread.php?...73&page=13
Tegemist on vanemat tüüpi ühe reisijauksega reisibussiga. Praegu teadaoleva info järgi olid eelmised omanikud Võru Metsakombinaat,AS Endor,Ü. Allik ja nüüd on minu käes. Kes veel rohkem teab,võiks täpsustada.
Väljalaske aasta 1978a. ja ilmselt on tegemist kapitaali bussiga. "Pirkal" on aastanumber miskipärast üle löödud või miskil muul viisil rikutud. Pilt pirkast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2191177 Sealt teisest kohast jälle lugedes oleks tegelik valmistamisaeg nagu 1975 aga selle ajastu bussid olid juba vanema armatuuriga,nii et paras segadus sellega. Esistange pandud uuema tüübi Ikaruse oma. Armatuurlaud on ka uuem,kolmeosaline. Rool oli algselt suur (läbimõõt 55cm),peenikese pöiaga ja kahe kodaraga vanemat tüüpi Ikarustel kasutusel olnuga http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2228819 ,on minu kätte jõudes asendatud mugavama ja läbimõõdult väiksema (läbimõõt 50cm) n.n. ülemineku rooliga http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2228961 . Reisijaistmed on vanematüübi turistiseeria Ikaruse omad,kokku on 40 reisijaistekohta.
Käigukast vanemat tüüpi 5-käiguline ja mootori võimsuseks reg. tunnistusel märgitud 162KW.
Eelmise omaniku sõnul oli mootoriremont tehtud mõned aastad tagasi ja vaatamatta sellele on töötamisel paras suitsupilv taga.
Kere seisukord pole ka kiita,rooste ründab igalt poolt ja vajab siit-sealt keevitamist,tagasillal kõik 4 rehvi kulunud ning elektriseadmetes igasugu jamad sees. Algatuseks muidugi akud on omadega lõppu jõudnud. Näiteks mootorit välja lülitada ei saa,tsentraalülitil võti logiseb,Hallistest ärasõites kadus ühendus ka juhikohal starterinupu tagant,esituledest ei saanud sisemisi (peaksid kaugtuled olema) tulesid põlema,kuigi juhtmed olid taga,veel mitmed väiksed gabariidituled ei põlenud,tagumised tulede ühendused jupsivad... Nii et tegemist elektriga jagub.
Kaasa sain ka mõningaid tööriistu,2 tungrauda,tõkiskingad,2 esiklaasi,igavene hunnik igasugus mõõdus ventilaatoririhmasid ja lõdvikuid jms.
17.juunil 2007a. sai mootor käima pandud ja õhk üles aetud ja suurem saast bussi kerel ja võimalusel ka põhjal ning tiivakoobastes maha pestud.
14.veebruaril 2008a. sai buss ARK-is lõpuks ümber vormistatud oma nimele. Lõpuks ometi olen ma ametlik Ikarus-250 omanik!

5. veebruaril 2008a. sai varuosadeks ostetud Ikarus 256 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/355019 ja ostust pisut juttu siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?...73&page=38 Salongidetaile suurt pole kuid veermik ja käiguosa on,sammuti päris viisakad rehvid. Suvel püüan organiseerida ta sealt ära mulle parema ja soodsamale parkimiskohale.
Ikarus 250 (207AAP) üldine pildigalerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/66335
Tahan peale panna uuemat tüüpi rooli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20227961 ,mille saan doonori küljest,sammuti esimesed rattakilbid ja ilmselt ka istmed.
Plaan on ka mootorisse uued õli ja jahutusvedelik panna,jumal teab mis ajast need seal sees on.
Et hetkel kere remondiks kohta ja rahalisi vahendeid ei ole,plaanin kere esialgu konserveerida. Rooste eemaldada ja kaitsekihiks krunti ning värvi peale.
Tulevikus plaanin värvida buss punavalgeks,ehk siis ülevalt punaseks ja alt valgeks nii nagu kaugliini Ikarused meil kunagi olid.
Videoklippe sellest bussist leiab siit
http://toru.ee/videos/Edelareisija
http://www.youtube.com/user/edelareisija
Kuna pole seda varem öelnud, siis teen seda siin.
Respekt, mees, et sellise projekti oled ette võtnud. Ma südamest loodan, et Sul õnnestub see lõpuni viia, sest ei ole just palju selliseid inimesi, kelle elu unistuseks on omada bussi, neist veel vähem on neid, kel see teoks õnnestub teha. 250-e näol on tegemist minu lemmikliikuri sugulasega, tõsi, minu lemmik on mõnevõrra pikem kui sinu sõiduk Smile Ehk jõuan ma ka kunagi oma unistuse täitmiseni, igatahes on Sinu ettevõtmine kõvasti indu ja lootustki lisanud. Et hoolimata teiste inimeste reaktsioonidest ("Lolliks oled läinud vä!?" Big Grin) on see teostatav Smile

Veelkord, edu ja kannatust ehitamisel!
Palju õnne bussi omandamise puhul!
Nagu trenditeadlikumad inimesed öelnud on, siis bussiga on oluliselt loodussõbralikum ja odavam sõita kui autoga.

Ära jäta asja seisma seniks kuni majanduslikud olud paranevad. Esiteks ei parane need kunagi ja teiseks hakkab pea pidevalt seisva bussi pärast valutama ja reaalne tööde alustamine on samaväärne suitsetamisest loobumisega, ehk vähesed suudavad leida selle õige momendi tegema hakkamiseks. Omadest kogemustest (bussi nokkimise kogemustest) tean, et suuremat sorti liiklusvahendi taastamiseks ei kulu väikesest rohkem käibevahendeid, vaid oluliselt rohkem töötunde. Kui sa aga teed ise ja töö eest teistele ei maksa, siis saad ju bussi jumala muidu kätte. Mina näiteks tegelen igal nädalavahetusel vanatehnikaga ja loodan järgmisele jõulupeole juba bussiga sõita.
Nii öelda konserveeritud busside omanikke on Eesti täis, sõitvaid aga vähe. Kujutad ette, et bussi algostu summa saad juba kahe sõiduga tagasi... Nii võib ju lausa rikkaks saada.

Ära asenda ka vanaaegseid istmeid ja muid juppe uuemate vastu. Potensiaalsed reisijad on nõus just maksma selle eest, et nad saaksid niheleda lapsepõlvest tuttava augulise vakstu peal ja piiluda aknast välja läbi kudemata riide. Küllap neid materjale kusagilt ikka leiab.
Kui huvi on siis omalt poolt võin aidata selle puiduimitatsiooni materjaliga, mis käib armatuurlaua peal ja mida ma suure entusiasmiga soetasin endale liiga suures koguses.

Meil siin tagasihoidlikus Kuusalu Autobaasis on küll olemas suured bussigaraazid, kuid elu on õpetanud, et bussi ja muud rasketehnikat on ikkagi parem restaureerida õues, sest õues on valgem ja õhk on värskem. Õues saab ka paremini vajadusel kraanadega ligi, juhul kui midagi tõsta on vaja. Isegi õues värvimise oleme ära õppinud. Samas ei ole mõtet valgustuse elektriarve kulutamises võistelda päikesega ja bussi puhul toimub valdav osa töid salongis, kus on just rohkem valgust vaja.

Jõudu ja jaksu ja kui tegema hakkad kantakse jupid iseenesest kohale. Jällegi on elu näidanud, et bussi restaureerimise juures käib igasugu kiibitsejaid, kes asju kokku kannavad või erinevaid töid teha aitavad, sest neil on reaalne lootus, et nad saavad selle bussiga kunagi sõita.
Suurepärane buss!!! Edu Sulle Wink
Üks küsimus, et ikarusidel olid ju vitstega veljed. Kas nendega ülevaatuselt on võimalik läbi saada?(Vabandust kui teemast väljas.)
kris282 Kirjutas:Üks küsimus, et ikarusidel olid ju vitstega veljed. Kas nendega ülevaatuselt on võimalik läbi saada?(Vabandust kui teemast väljas.)

Mis seos võiks olla vitstega velgedel ja ülevaatusel?

Tuletan meelde, et üla 25 aasta vanune uunikum peavb ülevaatusel vastama tehasenõuetele ja tehasekomplektsusele. Kui tehas on sinna mingit tüüpi veljed alla pannud, siis need peavad seal ka olema. Kõik muu on lubamatu ümberehitus, millesse ei pruugita nii hästi suhtuda...
valdo Kirjutas:Tuletan meelde, et üla 25 aasta vanune uunikum peavb ülevaatusel vastama tehasenõuetele ja tehasekomplektsusele.

Kas mitte 35 aasta vana ei pidanud auto olema, et see oleks uunikum vöi ma eksin siin.(Natuke segane on see asi ikka veel mulle.)
miniest Kirjutas:Kas mitte 35 aasta vana ei pidanud auto olema, et see oleks uunikum vöi ma eksin siin.(Natuke segane on see asi ikka veel mulle.)

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded. Vastu võetud teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrusega nr 50 (RTL 2001, 69, 941).

Selle § 2 lg 1 p 3 ütleb "käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile, v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama vähemalt nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal, v.a vanasõiduk, mille tehnoseisund ja originaalsus peab vastama lisa 1 grupis 20 või lisa 2 grupis 18 toodud nõuetele;"

Algallikas - https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328

See teema on foorumist mitu korda läbi jooksnu, aga OK, postitan selle uuesti.
See on toitesüsteemi skeem.
Esimesel pildil(2 kõrvuti topsikut) on kütusefiltrid, jämefilter ja peenfilter. Teisest pildist ei saa hästi aru, mis see täpselt on.
Seal on roolivõimu paak ja tatistaja see üksik pütt on kütuse jämefilter.
EdR Kirjutas:Täna tegin bussi juurde asja ja muu hulgas uurisin ka,mis toimub juhi jalgade juures põrandal paikneva kestuspiduri lülitiga.
Mis on kestuspidur?
No loogiline, et mootori peal on mootori pirka Toungue. Aga ära seda iseseisvalt puhastama hakka, küll eksperdid saavad sotti.
Kuna Nõukogude ajal tehti Ikaruse mootoritele kap. remonti, siis pakun, et tegemist kap. remonditud mootori sildiga. 91 näitab aastaarvu ja 10 kuud (oktoober). 865 aga ka. remonditud mootori järjekorranumbrit.
Selle templi on sinna löönud 1. bussipargi tehnilise kontrolli ülemus. Aga mis on esimene bussipark?
Piduritest.
Oletan, et tegu on vedruakuga pidurikambriga. (aga kui ei, siis seda lihtsam. No ei tea seda ikaruse hingeelu.)
Polt nr. 4 on piduripööra/klotside/trumli kauguse reguleerimiseks.
ma loen sedapidi, kuidas pidureid peale keerata.
1.Õhk üleval (heee...)
2. mootor seisku, käsipidur maha, (tõkiskingad, käik sees)
3. keerad seda 4. polti sisse lõpuni ja siis veerand pööret tagasi. esimesed korrad soovitaks ratta tungiga üles tõsta ja käega ratast keerates proovida. Tagasi peab täpselt niipalju keerama, et ei oleks kuulda klotside kahinat, ratast keerates.
Kui täiesti lahti keerad, on piduriklotsid maks kaugusel, kuid sellest võib-olla ei piisa, õhusrve puudumisel, seisupiduri vabastamiseks. Viimase jaoks peab olema pidurikambri otsas polt, millega vedruaku vedru tagasi keerata.

Aga pea siis meeles, et seda 4. polti saab keerata ainult vabastatud käsipiduriga, vastasel juhul keerad seal sees teol hambad maha.
Ei juhtunud lugema kahjuks vahepeal.
Minu eelnev jutt teost reguleerimise kohta, teeb sama välja, mis antud varda reguleerimine. Varrast lihtsam surve all keerata.
Kuna tegu vedruakudel pidurikambritega, soovitan kindasti enne liigutamist üle kontrollida, kas pidurid vabad. (käsipidurit toimetab vedru ja selle vabastamiseks vaja õhku). Samas ära unusta, et kui pidurid "lõdvaks lastud" on väga vähe võimalusi sõiduki pidurdamiseks-peatamiseks (erinevalt meh. käsipiduriga sõidukitest), mis võib palju muresid põhjustada.
Oletan, et need pildid olid tagasillast ja esisillal väikesed piduri kambrid? (mis jääks toimima)
Kompressorist. teisaldamiseks peab kasutama teise liikuri abi? sellise suurusega sõiduki pukseerijal on suruõhusüsteem olemas ja see suudab toota oluliselt rohkem kui väike rehvikompressor. viimastele ma erilist lootust ei jätaks, lisaks see, et 5-6 at. võib olla täiesti ebapiisav pidurite ja patjade jaoks. suruõhusüsteemid ehitatud nii, et süsteemis rõhu languse korral jäetakse viimane "laks" sõidupidurile, st. enne kui surve ei ületa teatud piiri (4-5at) ei juhita õhku ülejäänud süsteemidesse (sidurid, padjad, käsipidur) jms. Kui veel kuskil leke ( ja tundub, et neid on), siis võib ka pukseerija kompressorist nappida.
Usun,et sinu probleemile on lahendus olemasWink Helista 5213779,mees asub kohilas ja omab spetstehnikat suurte masinate äravedamiseks.
Niisiis said Kohila mehega (Ahtoga) kaubale?
Kena kena.
Aga mis siis nagu plaanis on?
Sul on 2 bussi, üks sõidab omal jõul, teine lihtsalt doonoriks.

Mis selle sõitvaga plaanis on? Kas lihtsalt mõned hullemad kohad ära keevitada (ehk lihtsalt ära lappida) ja värvida või plaanis näiteks suurem töö ette võtta ja põhjalik remont teha nii kerele kui ka ülejäänule?
Seest näiteks kõikvõimalike asjade puhastus/pesu vms.
Ehk siis suurem lammutamine, siis remont ja kokkupanek?
Buss on suur masin, seda päris juppideks vast ei lammuta taastamiseks, nagu autot Sad

Kui saladus ei ole muidugi.
Lehti: 1 2 3 4