automoto.ee foorumid

Täisversioon: gaz 20 (7143)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
kusagil 2005a. sügisel rääkis üks sõber õlleklaasitaga, et üks tema tuttav soetas endale "emexi" väravas korralikult keevitatud pobeda kere. Kuna minu peas oli juba mõnda aega olnud mõte soetada omale gaz 21, siis algul ei pakkunud mulle see pobi lugu erilist huvi, kuid käisin ikkagi pool vastumeelselt seda masinat uurimas. Tegu oli täiesti sõitva pobi kerega (mootor pärit nysalt, sillad volga ja käigukast gaz69),poritiivad kapotid uksed olemas ja see oli ka kõik. olles täielik võhik pobeedanduses, ei taibanud ma otseloomulikult,et all on valed sillad ja pagasnikupõhi tundmatuseni muundatud.
Seekord jäi see pobi kere ostmata,kuid ei andnud rahu kuni KB-st leidsin kuulutuse kus müüdi pobit,käisin kohapeal asja uurimas ja selgus,et see masin oli 90% komplektne,kuid kerest on korralik vaid katus. Pisut mõtlemist ja otsustasin nad mõlemad ära osta Big Grin
garaazina võtsin kasutuselt vanemate juures asuva ja paar aastat tühjanaseisnud lauda, uks 2x suuremaks ja pobi mahtus sisse, vaatmata sellele,et puudus põrand alustasin auto demonteerimisega
mõned pildid algusest http://fotoalbum.ee/photos/heiki12/sets/375031

vahepeal sai ennast auto lammutamise käigus kurssi viidud pobi originaal ja mitteoriginaalsete detailidega. Seilgus et emexist päästetud pobi on kerenumbriga 7143, mis justkui nagu viitaks 1-põlvkonnale,kuid tegelikuses on tegu pigem 3-põlvkonna kerega (õlifilter tulemüüril ja antenniauk katuses) taastamise keevitasin antenniaugu kinni ja eemaldasin õlifiltri kanduri tulemüürilt, et masin maksimaalselt viia vastavusse oma kerenumbriga.

pobi sai algosadeks laiali lammututud (kõik mutrid poldid lahti keeratud), kere puhastatud roostest, krunditud ja asusin uuesti autot kokku panema, kuid puudu oli orig.esi ja tagasild ning pagasniku põhi oli tundmatu meistrimehe poolt nii valeks keevitatud, et isegi ettekujutust ei olnud,milline see algselt välja võis näha ja nii oli mõlemi autoga.
Peale kuulutamist Rapla kohalikus lehes helistas üks vanapapi,et temal on emexisse saatmist ootamas täiesti uus pobi esisild,mis on saadaval vanaraua hinnaga,sama päeva õhtuks oli see sild mul pobi kõrvale veetud, koos hunniku igasugu muu pudi padiga,mille "uue elu saamisest" päästa otsustasin. Foorumi vahendusel õnnestus nysa mootor vahetada pobi tagasilla vastu,kuid see oli nii halvas seisus,et seda polnud pobile võimalik alla panna (pooltelg pragudega ja mõlemal sukal olid vedru kunnituskohad keevitatud u. 10 mm sissepoole,kaubas pettununa jätkasin pagasnikupõhja ja tagasilla otsinguid,millede saamiseks olin sunnitud veel ühe pobi soetama.
Millel allpool klaase oli ainus kõva koht seesama pagasniku põhi,mis oli u. 1cm paksuse õlikihi all ja seetõttu eraldus ka tagasild juba siis kui ülejäänud auto kraanaga maasest välja sai tõstetud,
http://fotoalbum.ee/photos/heiki12/21457331 (uskumatu,et see pasnikupõhi läks kasutusse)
sillale uued laagrid ning piduridetailid ja sai ta omale kohale paigaldatud
üle 2 aasta pea iga nädalavahetus nokitsemist ja eilse seisuga sain pobist tehtud sellised pildid http://fotoalbum.ee/photos/heiki12/sets/375303

keretööd on lõpusirgel ja kapotialla ja uksepostidele on tehtud ka värvikatsetused, kuid korraliku värvikihi alla saab pobi ilmselt alles suvel.
Paistab, et Valdo on saanud endale ja oma Pobile arvestatava konkurendi! Edu!
arvan,et Valdoga konkureerimine oleks pisut liigasuur ettevõtmine minujaoks. Mina tean 1-põlvkonna pobedast ja üldse pobedadest täpselt niipalju,kui Valdo on kirjutanud siinsamas foorumis. Pigem võiksin olla tema järgija Big Grin

Lisaks niipalju veel, et endale teadaolevalt on mul kindlasti puudu orig. õhupuhasti korpus,koos toru ja kinnitusega, esiistme taha käiv tuhatoos ja nöör, nn. vändaliist esistangele, iluvõre alum. vasak ribi, uksepostil olevad laetule lülitid ja riidenagid (kindlasti veel palju muud) kui kellegil midagi eelmainitust üleliigne on siis oleksin huvitatud nende soetamisest

samas on üleliigsed: korralik 3 põlvkonna iluvõre, uued esi lonseronid,korralik (vähest tööd vajav) beez rool
Vaatan et oled kapotialuse värvinud helesiniseks. Kas auto lõplik värv on sama? Miks oled värvinud ära ka akualuse? Originaalis on see must.
Vaatan et pakiruumi põrand on väga hästi välja tulnud. Kas tagavararatta kandetalad tegid uued või said kasutada vanu?
Milleks nii palju mürasummutusmatti? Pobi on juba originaalis vägagi vaikse salongiga.
vat akualuse asja ei teadnud (muudan kindlasti ära), piltidelt ei osanud sellist asja vaadata, pagasnikupõhja talad ja tagavara ratta hoidmiskonksud olid heas seisukorras ja erilist keevitust ei vajanud. Auto lõplikuks värviks plaanin jahh helesinist,kuid pisut rohkem halli (hallikas-sinistena olid nad vist ka tootmises), müramattidega olen vist jahh pisut ülepingutanud Big Grin
heiki12 Kirjutas:iluvõre alum. vasak ribi, uksepostil olevad laetule lülitid ja riidenagid (kindlasti veel palju muud) kui kellegil midagi eelmainitust üleliigne on siis oleksin huvitatud nende soetamisest

samas on üleliigsed: korralik 3 põlvkonna iluvõre, uued esi lonseronid,korralik (vähest tööd vajav) beez rool
Volga poes nägin müügil I seeria Pobi iluvõret, seal oli osa ribisid küll muljumisjälgedega, aga midagi vast ikka võtta oleks!
Kui jääd iluvõrega hätta saan ehk aidata. Olemas mitu komplekti kustkohast annaks võtta üksiku elemendi. Ehk leiaksin ka laetule lüliti.
Raske on leida originaal õhufiltrit ja esiistme seljatoe külge käivat kinnihoidmisköit koos kroomitud otstega.
pkuldsaar Kirjutas:Kui jääd iluvõrega hätta saan ehk aidata. Olemas mitu komplekti kustkohast annaks võtta üksiku elemendi.

Minulgi võib mõni üksik ribi üle olla - omal põhjusmõtteliselt kolme esivõre jäänuseid (millest olen ühe hea komplekti kokku ladunud).

pkuldsaar Kirjutas:Raske on leida originaal õhufiltrit...

Eriti raske on omadele kogemustele toetudes leida originaalse õhufiltri kõverat vahetükki. See filter on nimelt asunud mootori, mitte karburaatorui kohal. Minul õnneks mõlemad detailid olemas (otsisin paar aastat, leidsin väga räsitud isendid, mis vajavad suurt taastamist, aga on siiski tehtavad). Üle neid detaile kahjuks ei ole...
Kas õhufiltri "kopsikuosa" on sama nii I kui II pobi põlvkonnal?
eberhard Kirjutas:Kas õhufiltri "kopsikuosa" on sama nii I kui II pobi põlvkonnal?

Jah (kuni ca 1954), või ülipisikeste muudatustega, mida ma ei ole suutnud tuvastada.

Lihtsalt selline keeruline "kõrvale viidud" konstruktsioon on aja jooksul tihti laguneud vibratsiooni toimel (R4 väriseb rohkem kui R6) ja on asendatud ülimasslevinud ja lademeis saadaval olnud GAZ-51 tavapuhastiga.

Samal põhjusel on tavaliselt hävinud 1. seeria Pobide õli peenfiltri klamber, mi kinnitus plokikaanepoltide alla...
valdo Kirjutas:ülimasslevinud ja lademeis saadaval olnud GAZ-51 tavapuhastiga.
Siin-seal seda Gaz 51 kopsikut isegi uuena nähtud! See õnnelik asjaolu on muidugi ainult pool lahendusest-kõverik ühendusosa tuleb nähtavasti mõne eeskuju järgi ise kokku keevitada.
eberhard Kirjutas:
valdo Kirjutas:ülimasslevinud ja lademeis saadaval olnud GAZ-51 tavapuhastiga.
Siin-seal seda Gaz 51 kopsikut isegi uuena nähtud! See õnnelik asjaolu on muidugi ainult pool lahendusest-kõverik ühendusosa tuleb nähtavasti mõne eeskuju järgi ise kokku keevitada.

51 "tavakopsik" ja Pobi kõrvaleviidud "kopsik" on ikkagi VÄGA erinevad asjad. Samas on täiesti erinevad asjad 51 vanatüübiline astmelise kaanega "kopsik" (1946 kuni ca 1958) ning pobi kõrvaleviidud "kopsik" - neil on vaid mõningaid ühiseid detaile (nt plekist stantsitud liblikmutrid jms).

Nimetet kolmest "kopsikust" on 51 uuem mall (1959 kuni väga hiline aeg) üli-masslevinud, minulgi neid suurtes lademetes. Üsna harva liigub nii Pobi kõrvaleviidud "kopsikut" (kuni ca 1954) ja ka vanatüübilise 51 "kopsikut". Mul õnneks mõlemad (mõlema liikuri jaoks) olemas.
eberhard Kirjutas:... [õhupuhasti] ... kõverik ühendusosa tuleb nähtavasti mõne eeskuju järgi ise kokku keevitada.

See ei ole niisama lihtne - korra isegi uurisin oma üsna kannatanud isendit replika tegemise võimaluse pilguga. Tegu on kahe plekist stantsitud üsnagi ruumilise "poolega", mis üksteise sisse käivana moodustavad kinnise pikliku kõverikkarbi. "Ruumilise" ses mõttes, et plekki, selle painutamise, keevitamise-käiamise-lihvimise ja teatud venitamise töövõtteid omades-kasutades neid pooli siiski niisama lihtsalt koduses töökojas järele ei tee - paljudes kohtades on stantsimisel plekk OLULISELT venitatud.
valdo Kirjutas:
eberhard Kirjutas:
valdo Kirjutas:ülimasslevinud ja lademeis saadaval olnud GAZ-51 tavapuhastiga.
Siin-seal seda Gaz 51 kopsikut isegi uuena nähtud! See õnnelik asjaolu on muidugi ainult pool lahendusest-kõverik ühendusosa tuleb nähtavasti mõne eeskuju järgi ise kokku keevitada.

51 "tavakopsik" ja Pobi kõrvaleviidud "kopsik" on ikkagi VÄGA erinevad asjad. Samas on täiesti erinevad asjad 51 vanatüübiline astmelise kaanega "kopsik" (1946 kuni ca 1958) ning pobi kõrvaleviidud "kopsik" - neil on vaid mõningaid ühiseid detaile (nt plekist stantsitud liblikmutrid jms).

Nimetet kolmest "kopsikust" on 51 uuem mall (1959 kuni väga hiline aeg) üli-masslevinud, minulgi neid suurtes lademetes. Üsna harva liigub nii Pobi kõrvaleviidud "kopsikut" (kuni ca 1954) ja ka vanatüübilise 51 "kopsikut". Mul õnneks mõlemad (mõlema liikuri jaoks) olemas.

Tänud, ma olen nüüd "kopsikute " kohapealt targem. Siin peaks nüüd olema üks "Pobeda" kopsik. Tundub, et täitsa uus.
See on jah II põlvkonna lõpu ja III põlvkonna õhupuhasti.


heiki12-le teadmiseks, et uksepostidele kinnituvaid nupplüliteid on võimalik hankida ka GAZ 21 või 24 küljest. Väliselt on sarnased, kuid volgade omad silumiinkorpusega, pobil kroomitud "vaskplekist" kuigi detailikataloogides nad ühesuguse koodiga 20-**********
Kuna liivapaberist ja tolmust on isu mõneks ajaks täis,sai täna ette võetud pobeda mootori elluäratamine.
värske õli mootorisse,radikale lõdvikud-klambrid, vesi sisse,paar hädapärast juhet vedada (mille käigus ühe süütepooli maha põletasin) bensiin üles pumbata ja starterit.
peale 3 u. 20-sek. pikkust käivitustsüklit olin ausaltöeldes suht pettunud,kuna ei kuulnud ainsatki pauku Sad neljandal katsel käis selline pauk, et võttis kõrvad lukku ja summuti paun oli keevitusest lahti tulnud. (olin küünla juhtmed valesti peale pannud) piibud õigete küünalde otsa ja järgmisel katsel kuulsin juba kõrvupaitavat podinat Big Grin
taruvaras Kirjutas:heiki12-le teadmiseks, et uksepostidele kinnituvaid nupplüliteid on võimalik hankida ka GAZ 21 või 24 küljest. Väliselt on sarnased, kuid volgade omad silumiinkorpusega, pobil kroomitud "vaskplekist" kuigi detailikataloogides nad ühesuguse koodiga 20-**********
Identse konstruktsiooniga , kuid plastkorpusega uksepostidele kinnituvaid nupplüliteid hakati tootma 1958 ja toodetakse Piiteri tehases siiamaani või toodeti vähemalt veel lähiminevikus. Neid saab kasutada lagunenud originaallülitite remontimisel ja teatud kulunud osade asendamisel.
vahepeal on hulk aega möödunud pobi garaazis järjest ikka edasi arenenud
pildid tänase seisuga http://www.album.ee/node/16694631/50122964#browse
ise ei oska enam ühtki tööd edasi mõelda, järgmine etap tundub polsterdamine
mootor tuksub nagu "ema süda" (tükati puterdab, kuid siiski jään enda seadistustega rahule), elekter 98% toimib (kojameestel on vaid 1 kiirus)


Tõsiseks katsumuseks on osutunud 3 orig. velje ja ukse postidele lülitite leidmine, (need mis laevalgusti automaatseks muudavad).

Replika tegemise eesmärgil laenaksin mõnelt vastutulelikult kaasfoorumlaselt õhupuhasti toru ja tagavararatta kinnituse.
Väga tubli töö. Paistab et oled armatuuri plastiga läinud sama teed mis meiegi ehk üle värvinud. Tänu sellele ei ole 4 aasta jooksul see plast ka uuesti "venitamist" vajanud.
Lehti: 1 2