automoto.ee foorumid

Täisversioon: AZLK 412
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kuna tuli mingi imelik mossekiiks külge (Seda soodustas uunikute talveralli ), oli vaja see kuidagi rahuldada. Alguses oli plaanis vaadata midagi 80ndate aastate keskpaigast , Paar masinat kül leidsin , kuid need mis olid meelepärased asusid kuskil kaugel ja need mis olid lähemal ei vastanud minu kõrgetele nõudmistele ( kehtiv üv) .
Lõpuks sai leitud üks meelepärane tegelane ja teema lukkupandud.
Teisipäeval veersingi sellise apastraadiga oma koju . http://pilt.delfi.ee/album/59719/

Masin pärineb aastast 1969 .Kere ja veermik on supper-korras ,läbisõitu on 78tkm jne .Ühesõnaga väga tibens auto.


Andres
See on väga huvitav auto, olnud kunagi 408 elite, mis on 412-ks ümber ehitatud. Mõtlesin ise ka selle peale soodsa hinna tõttu, kuid oli liiga ümberehitatud siiski.
Tore on vaadata ,et on säilinud 408 algsed stanged ,mis on suhteliselt haruldaseks muutunud.
Jõudu ja jaksu auto ehitamisel ja elushoidmisel

EDIT: Muutsid aasta`69-ks seega mootor ja kkast võivad originaalid olla.
Mis mõttes ümberehitatud ? Passis ongi mudel AZLK 412 ja mootor 55kw.
Kas see siis on 408 412 mootoriga?
Aasta läks algul vale jah.Toungue
käisin isegi seda vaatamas, birka peal oli tõesti 412. karburaator oli pandud daaz tüüpi 2140 oma ja armatuur tundus ka uuema masina pealt pärit. Täpsemalt oskavad öelda mosse-spetsid. Kere tundus kõva olema.
Palju õnne Moskvichi omandamise puhul! Kui mul lubataks ka Moskvichiga sõita, siis sõidaks samuti.
Mulle aga tundub, et sellel Mossel on esimese otsa plekid vahetatud vanema mudeli vastu ja dokumendid samuti. Või siis on auto läbinud tõsisema kapitaalremondi ja kogu tehnika ja polstri vahetuse. See muidugi ei sega sõidumõnu, mida üks Mosse pakkuda võib.
Aga oh üllatust kui vaadata juhi istme alla ja juhi jalgade alust põrandat!
Käisin isegi antud isendit miilustamas.
Sellele on tehtud "keretöid", imelik auk kapotis ja juhi jalgealune parandatud duralumiinium plekiga.Samuti tagumine vasak uks teibituunitud, et alumist paksu roostet katta.

Tööd antud autoga saab olema prajalt palju, kuigi jah, mootor käib tal päris soravalt.
Igatahes jõudu!
Ei usu , et seal midagi niiväga muudetud on . Kerenumbrid kah klapivad ja eelmine omanik väitis , et masin on olnud ühe vanapapi valduses , kes seda väga oli hoidnud.
Tegelt on mul üks samase aastasse jääv mosse veel ja armatuur on sama.
Antud puudustest olen teadlik , aga las olla .Omal tõstukid , keevitused ja oskused olemas , et need vead kõrvaldada .
Auto ostu ajendasid 2 põhjust : aasta ja tuled!
Masin on igapäeva kasutuses ja üllatavalt mugav .
Kas plaanis on masin taastada või natuke paremasse konditsiooni viia kui praegu?
Tundub, et aastanumber ja esituled on tõesti aastast 69, kõik muu aga juba märksa uuema tüübi omad(kusagil 73-75 a). Pidurivõim paremas nurgas, turvavööd, armatuur, polstrid-lingid, 69 aastal selliseid veel ei olnud. Aga tore ju et see sellisenagi säilinud on ja pole vist mõtet hakkata teda originaalseks taastama. Sellised masinad on omaaja märgid ja sellistena nad peaks ka säilima.
Meie 70 a. m-408 sai ka kaheksakümnendate lõpus 412 mootori olude sunnil, aga mark passis on endiselt M-408.
Esimese hooga ei taipa kuidagi, et mismoodi see pidurivõim kaasa aitab, pedaalid ju teisel pool..
Eks mossega on nagu siksigagi, hea pehme esivedrustus ja kui see veel ka korras on, lase kruusapeal kasvõi 120-ga ;-)
Minu 1969. aasta 412 kohta saad lugeda siit. Ostes oli originaal.
2004. aastal on vahetatud tagumised poritiivad, bensiinipump ja lapitud paak.
Auto saab selga uue värvi+keretööd ja üleüldine korrastamine. Teine mokits on veel paremini säilinud .Eks vaatab kumb kasutusse tuleb .
Plaani on võetud mootori vahetus Vähe suurema vastu .

Ei midagi erilist . Tavaline igapäevaauto saab ta olema.
1969 aasta oli esimene, kui laiadel massidele hakati müüma autot AZLK 412. See baseerus veel 408 Elite kerel aga oli juba varustatud pidurivõimu, põrandakangi ja loomulikult kaheaastase eksperimentaalperioodi erinevates NSVL'i taksoparkides läbinud uuetüübilise mootoriga, mis tarbis kõrgoktaanilist autobensiini AI-93. Seda sai sel ajahetkel vaid Tallinnast ja Tartust, äkki ka Pärnust ja Narvast? Aasta aega oli tegu konkurentsitult kõige kiirema autoga 1/6 Maa mandriosa territooriumil, mida lihtsurelik sai omada. GAZ24 oli veel aasta kaugusel... ja kiiruspiirangud 2 aasta kaugusel.
Äial oli selline, helesinine, peaaegu esimesena Eestis. Oma käega võttis Tapa jaamas platformilt maha.

Kui pisut uurida, siis võib seda autot olla mõtekas 100% originaali taastada. Mosse kohta on tegu paraja haruldusega, mis vääriks "musta numbrit".

EDIT: abikaasal on kahtlus, et Martti käes olev isend võibki olla nende pere auto. Kahjuks on äi surnud aga ma püüan ämmalt kasvõi mingi kunagise numbrilise dokustaadi välja pinnida. Igal juhul oli nende oma täpselt selline ja esimesed masinad olid kõik "ekspordid". 1978 müüdi Järvamaalt Tartusse, kui asemele tuli tubli põllumajanduse arendamise eest saadud ostuloaga "apelsinovõi" IZ-Kombi.
Peab assja nats mõtlema . Musta numbri auto oleks päris seff .
Paar küsimust:
Mis aastast hakati paigutama turvavöid , Millal tuli nn uus armatuur ?
unic-härra Kirjutas:Peab assja nats mõtlema . Musta numbri auto oleks päris seff .
Paar küsimust:
Mis aastast hakati paigutama turvavöid , Millal tuli nn uus armatuur ?

Turvavööde valmidus Moskva (!) mossedel oli juba 1967 ehki vöösid endid küljes ei olnud, selle asemel oli keskmise ukseposti pehme polsterdusega katetel (elite) aukude sulgemiseks ümardatud peaga kroomitud kuuskantpoldid, millel all kroomitud seib. "Lihtsa" mosse kerevärvi plekist katetel aga aukude sulgemiseks kummikorgid. Ka sisemismist küljekarpi kattev tagumine alumiiniumliist oli ilma auguta, kuigi kerel selle all keevismutter vöö kinnitamiseks olemas. Vöödega hakkas tehas autosi varustama vist alles 1972
Uus armatuur 1973

Musta numbri tarvis tuleks otsida originaaldetaile ja võib-olla oleks abiks mõningad minupoolsed märkamised (loe:näägutused) "valedest" asjadest Sinu auto juures. Kuigi see pole nii väga oluline aga siiski täiuslikuse poole püüeldes peaks mudel ja mark olema vastavalt aastaarvule siis tänapäevaselt mitte AZLK-412 (alates 1970) vaid MZMA-412, tähed ka võre embleemil. Autoregister on isegi vanemad mudelid kõik enamalt AZLK-deks ekslikult tituleerinud, mõnedel juhtudel isegi Iþ tehase toodang.
Mingil on ajal on toimunud ristamine IZ tüüpi mossega ja just salongiosas. Originaalse kerevärvi plekist plastliistdega armatuurlaua asemele paigaldatud pehme armatuur (see siin juba ilma pika kroomliistuta, 1979 või hilisem) ja ka IZ spidoplokk, uste punased polstrid on õiged, lingid- käepidemed kõik uuemad, ka aknaalune äärisserv on must pehmest materjalist, peaks aga olema plekist ja kerevärvi. Istmete kohta ei oska midagi kosta, kuna kattete all. Ka originaalne ja jällegi kerevärvi salongipeegel on väljavahetatud hilisema musta peegliga. Salongiosas võib vabalt juhinduda kasutaja Martti mosse piltidest.
Mootoriruumis hakkas silma "valedest" asjadest kõigepealt elektripumbaga klaasipesvedeliku anum, ka kaitsmeploki kaas oli vanematel mossedel mustaks värvitud, mitte tsingitud. Ka mootor võibolla komplektselt vahetatud samuse IZ mosselt. Seda reedab hilise aja punased kõrgepingejuhtmed, astmelise servaga õlikork (vanal ümar), ka uuem karburaator ja õhupuhasti. Mootori väljalaske aasta on stantsitud mootorinumbri järgi peale viisnurkset tärni.
Väliselt tundub olema originaal, klaasipuhasti luuad on kaasaaegsed musta värviga ja peegli kändu uksel ka ei peaks olema.
Selge. Esivõre embleemil on kirjas MZMA . Originaali ei tee , tuleb lihtsalt ilus auto . Külge lähevad IZ 412 stanged ja ford granada 2,6 v6 mootor koos 5se kkastiga.
Ärge mind selle pärast hukka mõistke , et autoga nii teen aga kui keegi tahab seda autot endale , et originaalsena taastada , siis andku teada .
unic-härra Kirjutas:Selge. Esivõre embleemil on kirjas MZMA . Originaali ei tee , tuleb lihtsalt ilus auto . Külge lähevad IZ 412 stanged ja ford granada 2,6 v6 mootor koos 5se kkastiga.
Ärge mind selle pärast hukka mõistke , et autoga nii teen aga kui keegi tahab seda autot endale , et originaalsena taastada , siis andku teada .
:O Vau. Mina Sind küll hukka ei mõista. Loodame, et see Granada-2.6 ka õnnestub. Aga välimuselt oled ka mõelnud mis tuleb? Kas stock või laiem velg, madalam vedru ja toonklaas? Nii ehk naa, edu ehitamisel.

PS: minu meelest passib välimuselt Mossele alla lai valget värvi valuvelg. Aga see on minu arvamus Smile
Mõte selline : Väljast jääb originaaliks , sisemus jääb originaaliks , värv jääb sama Aga kapotialune saab uue ilme . Natuke on ka mõõdetud ja mõeldud . kareripõhja muuta ei tule , kinnitused tuleb ümber keevitada , kardaani modida ja el süsteemi natuke muuta.
Mootor siis 2,6 v6 karburaatoriga ja kontakt jagajaga! .
Hetkel´käsil mootori osade uurimine /uute otsimine kuna kindel soov on kapremitud asjad sissepanna.

Suurem töö algab siis kui ilmad soemad ja üks osa koolist lõpeatud .
Kuidas Sa mõtled asja ARKi kõlblikuks teha (need kaalu, võimsust ja töömahtu puudutavad 10-20-30%)?
Lehti: 1 2