automoto.ee foorumid

Täisversioon: Statsionaarmootor UD-2
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mida kujutab endast vene statsionaarmootor UD-2? Nimelt üks selline täiesti uus (aastast 1989) kasutamata mootor leitud... Pabereid ei ole... Huvitab nii selle mootori kohta käiv dokumentatsioon (tehno- ja reguleerimisandmed) kui ka selle mootoriga kokkupuutunute kogemused (nõrgad kohad, tüüpvead, vastupidavus, kütusekulu jne).

Tänud vastajaile!
Et mingit infot saada, tuleks vene keelt natukegi valdada: http://www.mastercity.ru/vforum/showthre...=%F3%E4-15
Üldjoontes - oli kasutusel pumbaajamina ja el.generaatorina.
Kuna kokkupuuteid olemas siis mõned tähelepanekud.
1.Kuna karpa ühelpool silindrit siis jääb teine silinder toidunälga. Tuleks ehitada teine sisselaske kolle.
2. Kuna üks silinder teise taga siis palavatel ilmadel tag.ehk teise silindri kokkujooksmisoht.
3.Õli tuleks vahetada kas 1 kord aastas või siis 60 töötunni järel.Avtool ette nähtud aga kaasaegsed õlid on ka olemas.
Muidu töökindel asi. Kontakte ja küünlaid on vaja alati pärast talvist seismist puhastada aga see tühiasi.
Äkki teed sellest mootorist mõned pildid. Mind kohe huvitaks milline see välja näeb?
Infot vene keelt mittevaldajatele...
UD-2 kohta leiab suht põhjaliku ülevaate raamatust:

''Elektrotehnika praktikum keskkoolile'' V. Poljakov Tallinn Valgus 1975

Õpiku lõpus on spets peatükk elektrigeneraatorist, mille komplekti UD-2(ja selle modifikatsioonid) kuulub.
Endalgi kokkupuude taolise riistapuuga. Küljes on sel 24V generaator. Kasutati kinoaparatuuri toiteks. Maal sõbra garaazhis vedeleb üks peaaegu uus ja komplektne. Ainult pööreteregulaatori on keegi maha krudinud.
On keegi seda mootorit isetehtud traktorile paigaldanud? Hetkel Zid-4,5 mootori ja GAZ-51 jõuülekandega aparaat,mis küll väga ökonoomne,kuid kannatab teatud oludes kroonilise jõupuuduse all. Kas UD-2 jõust piisab sellise riistapuu rõõmsamaks liigutamiseks(paberi järgi pea poole võimsam)? Ja palju selline ka kütust rüübata võib?
meil on ta omatehtud traka peal täitsa olemas ,põllu harimiseks jääb ta lahjaks ja bensiini võtab omajagu.Soovitan möne teise mootori peale möelda mida peale panna.
Mu sõbral masin sellise mootoriga juba 25 aastat abiks, pole probleeme olnud. Ostsin hiljuti endale ühe sellise komplektse mootori ja hakkan tasapisi endale ka abimeest meisterdama. Sõber künnab ja teeb muud põlluharimised ära oma traktoriga. Bensukulu pole veel täpselt mõõtnud, aga pole ka tasku pihta käinud. Teen tasapisi pilte ning võin vahel seletada, mida ja mis osi kasutasin.
Ei puutu küll otseselt teemasse, aga - kui traktoriehitus käsil, siis võiksid kaaluda ka mõne pisema Lombardini või selle klooni diislit - endal on 510 cm3 Lombardiniga ainult positiivsed kogemused maal oleva aiatraktori puhul - ökonoomne - senimaani peale õli-filtri vahetamise pole veel mingeid kulutusi olnud - rammu ka piisavalt 14,5 hj kirjade järgi.
Mul on hetkel eufooria ses mõttes, et olen kaua plaaninud traktori iseehitamist ja asi seisiski selle taga, et millest alustada. nüüd sain mootori, mis on komplektis, ainult magneeto on puudu ja see mootor on suht vähe kasutatud ka. Venelastelt sain teada, et mootor on mürarikas, aga see on lahendatav lihtsalt olemasolevale mõne Ziguli vms sumpsi juurdelisamisega. Mootoril on tavaline mootorratta karbuss ja reguleerimine suht lihtne. Kui töötab, siis töötab mootor suht töökindlalt, aga nagu vene asjadega on, et kui jupsib, siis on lõbus viga otsida...Big Grin
Ei ole veel süvenenud küttesegu etteandmisega, aga keegi vene foorumites ei kaebelnud selletaolise probleemi pärast. Küll kurdeti bensiinikulu pärast, aga ma sõbra väitel pole see midagi röögatut. Otsin ise ka inffi ehituse ja varuosade ja reguleeringute kohta, kui keegi omab midagi, siis andke teada. Nõus ka nats maksmaWink, tänapäeval on inff väärtuslik.