automoto.ee foorumid

Täisversioon: Õppesõidu veoautod
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Atraktiivne teema. Olen inimene nn. vene ajastust, kus B- kat õppeautodeks olid mossed, sigullid ja volgad, C-katil gazid, zilid. No ma ei tea, võib olla ma olen kuri, aga leian, et autokooli algõpe ei tohiks olla viimase aja mudelitega, vaid just näiteks arhailiste, paarikümneaasta vanuste kuid hooldatud ja heas korras ladade ja mossedega, alles enne eksamit võiks anda ka kaasaja autot proovida võrdluseks. Leian, et kes õpib liiklemise vanema ja rohkem "võimlemist" nõudva tehnikaga, see ei jää hätta edaspidi ka uuema tehnika valitsemisel. No mis autotunnetust üks algaja õppur saab, kui ta õppevahendil on abeesssid, ebeessid ja muud -ssid ja igasugu kontrollerid jms. Kui on õpitud ainult kaasaja "isesõitjaga", on hiljem algajal juhil raskem toime tulla vanema tehnikaga. Ega ka algaja autojuht torma poodi just uut autut ostma.
Veel enam peaks just C-1 koolitusel kasutatama gaz 52/53 -sid, et algaja saaks aimu käikude lülitusest topeltsiduri ja vahegaasiga, et omandatud võtteid kasutada ka seda mittevajavatel kaasaaja sõidukitel, säästes teadlikumalt tehnikat. Samas kursuse lõpul peaks õppur saama kasutada just viimase lähiaja toodangut, et oleks ka võrdluse "maitse" p*rses. Peale juhi aju on tema p*rse võrdväärne tunnetusorgan. Ning kel aju ja p*rse vahel sidet pole, sellest ei tule ka head juhti.
muuseumipapa Kirjutas:Ei julge väita, kuipalju sellest aastaid tagasi on, aga kunagises Järva-Jaani Kutsekeskkoolis nr 31 oli ka selline auto. Millegipärast kaldun arvama, et see oli oma meistrimeeste tehtud, aga õnneks on see instruktor veel täie elu ja tervise juures, nii, et saan järele küsida.
Mäletan seda KKK-31 kaheroolilist, meister Krooni Gaz-66-t, aastast 81. Parem rool käis küll rullketiga, kuid enamuse ajast ei olnud see hambumises. Ju siis pani instruktor keti peale, kui mõni saamatuke sõitma hakkas. Piduri ja siduri hoovastik oli toodud ülevalt armatuuri pealt üle mootori koja paremale poole. Gaasipedaali minuteada ei olnud paremal.
Tegelikult oli see vist ALMAVÜ õppesõidu auto, millega õppisid sõitma sõjakomisarjaatidest, kolmekuulistele kursustele saadetud kutsealused. Nende kõrvalt sai ka õpetaja enda gruppi põllumehed selle autoga õppesõitu teha.
Sellajal oli J-Jaani kutsekas 5-6 ALMAVÜ õppeautot. Kolm Zil-130-et ja Zil-131 (tuttuuena tuli) ja paar Gazi veel. Üks Gaz-52 pika kabiiniga oli Gaz-53F esikandlega.
Kaheksakümnendatel oli J-Jaani kutsekoolil ka Gaz-53F majantusautoks, kuid üks jota, keda kutsuti Entuks, sõitis selle ühel laupäeval, piimakombinaadi teeristis ümber petoonposti just minu silme all(sai ühika akna peal suitsu tehtud). Kus siis olid joodikul kiired jalad, lausa sprintis suitseva auto juurest minema.Big Grin Hiljem pandi sellele 53F-ile ette tavalise Gaz-52 esikannel, mida sai tavalise rauasaega veidike töödeldud. 53 radikas ju laiem kui gaz-52-el. Kui auto korda sai siis anti see meister Mõtsnikule õppesõiduautoks. Selline oli ühe nüüdseks rariteetse Gaz-53F-i esikandle lõpp.
uurisin pisut asja ning tallinna lähedal olevate autokoolide masinaid. põhiliselt on läänekad kuid keilas asuv keva autokool pakkus ka maz ja zil nimelisi sõidukeid. linnas on aegajalt näha olnud ka salatirohelise kabiiniga ja kallutava kastiga zil130 millel on õppesõidu tunnused.
ise tegin aga scania 94D -ga
70'ndate lõpus/80'ndate alguses oli Pärnumaal Tihemetsa ST üheks õppesõiduautoks Gaz 66, millel ketiga topeltrool. See auto oli ühtlasi ka minu esimeseks ametlikuks õppesõidu veoautoks. Õppesõidumeistriks oli Ilvese(?) nimeline vanem härra. Temale meeldis tihti Lätis käia, nii et sai selle autoga vahest üle piiri käidud lihtsalt kauplustes kolamas.
Pedaalid olid samuti topelt ja kuna 66 mootor asub kabiinis, siis hoovad läksid üle mootori. Käigukang ka selja taga, nii et peale sõitu oli käsi õlast valus. Nüüd hiljem olen ka vahest proovinud sinna kabiini pugeda ja tundub üsna võimatu selle masinaga sõita. Vot sellised mälestused esimesest õppesõidu veoautost. Hiljem sai veel sõidetud Gaz 53A'ga ja Zil 130 portega koos haagisega.
Minu C1 õppesõit sai tartus tehtud aastal 2000 ühe, vist oli helesinise kabiiniga GAZ 52ga. Mällu on jäänud kõige rohkem,et millegi pärast oli terve õppeperioodi aja kastis üks suur täis komplektne veoauto esisild.
Sünkroniseerimata kasti omapärad sai väga häst selgeks tehtud platsil, kuhu tänaseks on kerkinud Toyota esindus ringteel. Kuna see plats asus väikse kallaku peal siis seal ringiratast sõites sai üles poole sõites käigu allavahetamise ja alla sõites käigu üles vahetamise väga selgeks. Ja neid ringe sai seal ikka tiirutatud nii, et pea ringikäis. Vahegaas ja topelt sidur on nüüd hiljem mossega kiiremaid ringe tehes väga kasuks tulnud.
IIIFFFAR Kirjutas:... Mina nägin eile Pärnus, õieti küll kuulsin üht sarnast sõitmas. Miski ammukuuldud inisemine uulitsal, pöörasin pääd, nägin hetke pärast tumesinise kabiiniga GAZ-52, õppesõidu märk nokal ...
See?

[Pilt: 122027180.jpg]
Mis Pärnu autokoolile see imeloom kuuluda võiks? Pärnu Autokoolil oli/on küll üks madel GAZ, aga see mäletamist mööda pruunikas. Ülevärvitud?
Potsataja103 Kirjutas:See?

Seesamane vist küll jah. Kas too nüid äkki bussipargis C1 või, et säänses ümbruses pildile saadud?
IIIFFFAR Kirjutas:
Potsataja103 Kirjutas:See?

Seesamane vist küll jah. Kas too nüid äkki bussipargis C1 või, et säänses ümbruses pildile saadud?

Pilt jah bussipargi väravas, masina päritolu kohta jään hetkel vastuse võlgu.
Aastal 1996 tegin B kategooria selle autoga http://www.album.ee/node/11001370/50069299 ja samal ajal ka C1 kat-i GAZ53-ga. Kuigi selle registrimass ületab 7,5 tonni. Õppesõitu tegin kummagi autoga 3 tundi ja koolieksami tulemus kirjutati ka nende 3-e tunni põhjal välja Smile Olin selleks ajaks juba nii palju mosse ja ZIL130-ga sõitnud, et rohkem polnudki õppesõitu teha vaja Smile
Õppisin sõitma GAZ-51 - ga külavahel piima ja heinamaadel heinu vedades, õppesõitu tegin autodest GAZ-24 - ga (paar korda, rohkem ei lastud bensiini kulutada) ja GAZ-53 ga hr. Kaaritsa juhendamisel.
Bussidega Ikarus ja LAZ ning mootorrattaga K-175. A-kat õppused tuli läbi viia erinevate ratastega ja omaenese tarkusega, sest aastal 1972 võis teha mootorratta eksameid nn. eksternina.
Hoovil olev tehnika vist müügiks ei lähe, ent ikkagi tänapäeval enam mitte nii tavaline pilt Pärnu Autokooli (kunagistest) veoautodest:

http://www.parnupostimees.ee/685960/kait...ara-muuma/
Mina tegin 2003 aastal C1 kategooriat Tartus ka Gaz-51-ga.
Paides, Järva Autokoolis tehakse veel siiani Zil-130'ga C-kategooria lube. Alles mõni päev tagasi nägin seda platsi peal manööverdamas.
Aastaid tagasi,sai kadrina kooli ümbruses lehti koristatud GAZ 52/53 mis oli õppesõidu autoks mõeldud !Big Grin
Aastal 2008. kui ma C ja E tegin, oli Vana-Võidu kutsekal aia ääres üks kallur-Kamaz ja Zili täispära selle tarbeks. Kui kaitseväe autodega õppesõit ära keelati (enamik meie grupist sai korra-paar sõidus käia enne seda) üritati seda elustada. Saadi käima ka ja üks mehhaanikuharidusega kutt meie pundist läks proovisõidule. Paarisaja meetri pärast see sõit läbi sai, vist oli mootoriblokk lõhki. Nii selle Kamazi elutee arvatavasti lõppeski.

Õppesõidud said tehtud Scania 92 kalluri ja MB Actrose peal. Neist viimane jättis kustumatult halva mulje.
Kuna varasem veoauto sõidukogemus on päritud nii ZILi, GAZi kui ka muude pealt, siis tundub praegune õppesõidukas MB Atego ikka suhteliselt moodsa autona...
Selle aparaadiga tegin ka mina aasta 1998 kevadel C1 load.
Tegu Tõstamaa(kooli) autoga ning kasutusel on see siiani.

Ats.

(12-04-2008, 13:55 PM)Potsataja103 Kirjutas: [ -> ]
IIIFFFAR Kirjutas:... Mina nägin eile Pärnus, õieti küll kuulsin üht sarnast sõitmas. Miski ammukuuldud inisemine uulitsal, pöörasin pääd, nägin hetke pärast tumesinise kabiiniga GAZ-52, õppesõidu märk nokal ...
See?

[Pilt: 122027180.jpg]

Viljandis on igatahes õppesõiduks pika kabiiniga 52.See ei ole Tartu ,ega Nuia kabiiniga.
Lehti: 1 2 3