automoto.ee foorumid

Täisversioon: Õppesõidu veoautod
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Äkki räägiks nendest ka . Kes missuguse masinaga on juhilube teind jne . Ise tegin C1 Võru Automi sildi all Gaz 52-04 ga. Mis oli sõiduõpetaja endine veoautokrossi masin .
B kat Koeru helerohelise GAZ 24 ga,C kat helesinise MPC 1 53 ga,E kat Zil 130 täishaakega,D kat Wiima bussiga.
TAK'is sõidab Volvo F6 madel- see oli parajalt pisike lubade tegemiseks.
Poolhaagise jaoks on ka FL6 vist
mull Kirjutas:Äkki räägiks nendest ka . Kes missuguse masinaga on juhilube teind jne.

Ikka GAZ-51ga, mis oli alates 1950ndate lõpust kuni 1980ndateni (mõnel pool alguseni, mõnel pool teise pooleni) peamine õppesõidumasin.

Muide - 1960-70ndatel, enne tähepõhiste kategooriate tulekut ehk liikide ajastul, tegid ka valdav enamik harrastusautojuhte (ligilähedaselt praeguse B kategooria vaste) eksami ja õppesõidu ikka GAZ-51ga.
Ehk teen ka kunagi C-kat-i ära,ei tea. Eelmine aasta sain Tallinnas pildile Haja autokooli õppeveoka http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20842789 See nõukaegne haagis selle uhke Volvo taga paistab küll kentsakas.
Tehtud sai Gaz-52-ga
Pärnu Autokoolil oli veel hiljuti kasutusel (ei tea, kas ka enam nüüd) C-kati jaoks pruunikas madel GAZ 53 ja autorongina sama värvi ZIL 130 koos haagisega. Nende kulgemist linnaliikluses näha oli päris arhailine, ent huvitav elamus. Kahju, et need pildile võtmata jäid - mulle on mõlemad kirkalt mällu jäädvustunud.

Kas mõni firma veel üldse rakendab õppustel vene päritolu masinaid? Vaevalt, kui üldse, siis ehk kusagil maapiirkondades.
Mitte väga palju aega tagasi oli ka Haapsalus ZiL-130 aktiivses õppesõidus kasutuses nii haagisega kui ilma.
Veidi OT aga ühel tuttaval seisab õppesõidu GAZ 66-01 . Pedaalid ka kõrvalistuja pool ja tagaveoliseks ringitehtud.
1991/92 a tegin õppesõitu Tallinna linnas Gaz-53-ga. Sünkroniseerimata käigukast, roolivõimendita rool, pikk ja lai kast. Oli mida õppida. Platsi sõit käis Tammsaare tee lõpus, kus oli trollide õppesõidu plats (nüüd on täis ehitatud).

Linnasõitu õppisime eranditult Kalamaja ja Kadrioru kitsastel tänavatel. Ka maanteel sai sõidetud. Eksamiks kogunesime Piritale, kus tol ajal oli ARK. 15..20 eksaminanti kasti ja esimene vabatahtlik rooli. Esimene olingi mina. Minu sõit piirdus Pirita poe juurest (nüüd seal vist spordi pood?) Russalka juurde. Edasi keeras eksami teekond Lasnamäele, kus tol ajal oli ajutiste märkide rägastik ja puudus pea täelikult teekattemärgistus.

Olid rasked ajad, bensiini ei olnud. Kui tahtsid õppesõitu saada, siis tuli võtta oma bensiin kaasa. Nii me siis kogunesime veoauto ümber kolmeliitriste purkidega...
92 aastal Kose kutsekas õppesõiduauto 52-04 ja mosse 2140. 52-ga õnnestus mul sõita ainult üks kord Kadrioru tänavatel. Poole sõidu pealt autol sidur ei lahutanud enam ja õpetaja sai sellest alles siis aru kui ühe risti peal käik enam üldse sisse ei läinud ja starteriga kohalt ära läksin. Järgmine kord mind enam sõitma ei lastud sest EW algusaastatel oli lihtsalt totaalne bensukriis ja meister arvas et mulle pole enam sõitu vaja. Mossega sõitsin ka ainult 20 km (pool teed Koselt Tallinna) Sügisel ARK eksamile minnes jäi sõit tegemata kuna tohutus numbitevahetamise hulluses polnud neil selleks lihtsalt aega. ABC kirjutati peale liikluseksamit HELESINISTE kaantega Nõukogudeaegsetesse lubadesse. 94 lõpus D eksam mingi huvitava Scaniaga mille mudelit ei oskagi hetkel öelda (sellised katuseaknad nagu PAZ-il). E eksamil lükkasime 52-ga täishaagis piimapütti
Mul isal on C1 kategooria õpetamiseks GAZ 52-01, kuna hetkel nõudlust on vähe, ei tasu ka paremat hankida.
Ise tegin C1 kategooria VW LT kastikaga 2,5 aastat tagasi.
1996-2000.a. Paide kutsekas C1 jaoks oli GAZ 53 madel(muide siit foorumist ka läbi käinud) B masinaks olid Ascona ja Escort ja A-kat sai Minsk-iga tehtud.
Loen siin kõigil C-kat:i masinateks erinevad Gazid ja mõnel (haagisega) juhul ka Zil. Tekkis küsimus, et kas kuskil pool ka "jämedamaid" masinaid kasutati, näiteks Kamaz, Maz jne?
ALMAVÜ autokoolides olid ka KAMAZ id ja MAZid.
Mina tegin 2004 astal C1 gaz52 ja 2007 aasta suvel C kati päevinäinud KAMA3 5320 (porte) eksami tegin juba Scania 143 oli vist mark (pikka ninaga kallur)
Kamaz asendati paar päeva enne minu eksamit scanniga Sad
cesium Kirjutas:Loen siin kõigil C-kat:i masinateks erinevad Gazid ja mõnel (haagisega) juhul ka Zil. Tekkis küsimus, et kas kuskil pool ka "jämedamaid" masinaid kasutati, näiteks Kamaz, Maz jne?

Enne 1980ndaid (või äärmisel juhul enne 1970ndate teist poolt) vaevalt.
EdR Kirjutas:Ehk teen ka kunagi C-kat-i ära,ei tea. Eelmine aasta sain Tallinnas pildile Haja autokooli õppeveoka http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20842789 See nõukaegne haagis selle uhke Volvo taga paistab küll kentsakas.
Nüüdseks on selle taga juba üks uuem tenthaagis.
Teadmiskes neile ,kes pole kuulnud ega tea ALMAVÜ st. Lühend Armee ,Lennu ja Merewäe Abistamise Vabatahtlikust Ühingust.Oli selline organisatsioon,mille liikmed olid enamuses tollaseid SSSR alamaid.Wabatahtlikusest asi suht kaugel.Ja vist iga kuu võeti sealt maksudena palgast 2 kopikat.Ja raha läks" rahu toowate tankide ning õnne külwavate pommitajte tootmiseks."Sest sotsialistlik kodumaa oli pidevas hädaohus.Wabandust ,et tema käest lasin.
93.-dal sai tollases TEMTis (praegune Tallinna Kõrgem Tehnikakool) sai seoses autoerialaga ka juhiload.

B-kategooria tegime platsil Volga Gaz-24 ga, kuid kuna see benssu õgis siis oli kokkuleppe kohaselt võimalik ka linnas oma kütuse eest sama autoga harjutada; hiljem ehitati kooli töökojas ringi veel üks VW Golf diisel, millel ülalpidamiskulud võrreldes Volgaga puudusid;
C-kategooria jaoks sai harjutatud Gaz-52-ga; üldiselt läks kõik peale ühe trolli riivamist päris hästi.....Sad
Lehti: 1 2 3