automoto.ee foorumid

Täisversioon: rooliv6imendi undab
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Niisiis rooliv6imendi systeemis mingi asi(vist pump)
undab , eriti keeramise ajal , samuti on tunda nagu surinat roolis keeramise ajal...
Igatahes oli 6li paagis must(atf peaks punane olema?)...
soojast peast läheb see natukene vaiksemaks , aga päris vait ei jää, kas aitaks vana 6li välja laskmine , uue 6li sissepanemine?
Kuidagi peaks siis vahepeal systeemi ära ka puhastama?
V6i on see pump omadega läbi lihtsalt?
No eks ikka pumba laagrid on otsa saanudToungue
mesamees Kirjutas:No eks ikka pumba laagrid on otsa saanudToungue

et pole m6tet 6li raiskama hakata ja ainus m6istlik lahendus oleks kuskilt korras pump sebidaBig Grin
Arvan küll.Mis autoga muidu tegemist on?
91a bmw e36 325i...

tegelt mingi vanemaid pumpe peaks mul olema , aga kas kinnitused sobivad ?ei tea..
samuti on sel mingi väärakas soontega rihm(muuseas käitab k6ike, seega ei saa ilma pumbata ka ringi s6ita)

kaldun arvama , et need laagrid maksavad rohkem , kui m6ni vana , aga korras pump.
laagreid soovitan küsida "pallasti" tänava laagripoest, ise saanud sealt kõik imevigurid
heiki12 Kirjutas:laagreid soovitan küsida "pallasti" tänava laagripoest, ise saanud sealt kõik imevigurid

Miks k6ik eeldavad , et elan tallinnas?Big GrinBig Grin
elan avinurmes (ida-vir.)ja siin kahjuks pallastitänavat pole...nali-naljaks...

ma ei saa pumpa maha v6tta , siis lahata teda(et teada , mis laagrid lähevad)
ja siis oodata , niikaua kuni laagrid saan ja veel niikaua kuni selle kokku saan ..
ses suhtes ainus v6imalus see asendada
ehheeeBig Grin
naera herneks ennastBig Grin
ma ei tea mida ma tookord vaatasin , igatahes rooliv6imu paak oli tyhjemast tyhjem...
pool liitrit atfi peale ja 2 head asja :1. rool ei unda ,ega surise 2.keerata on ka kergem !
KILLER666 Kirjutas:rooliv6imu paak oli tyhjemast tyhjem...

Oehhhh... Sad

Autojuhi püha kohus ja elementaarne tegevus on veenduda vajalike olluste õigetes tasemetes enne sõitma hakkamist. Nendeks on:
a) õlitase mootoris;
b) jahutusvedeliku tase süsteemis (vanematel isenditel - radiaatoris, moodsatel - paisupaagis);
c) pidurivedeliku tase vastavas anumas;
d) klaasipesuvedeliku tase vastavas anumas (moodsatel masinatel);
e) roolivõimendi õli tase vastavas paagis (supermoodsdatel masinatel);
f) õlitase käigukastis ja tagasillas;

Minu arvates peaks vähemalt d) kontrollima paar korda nädalas enne sõitmahakkamist, et mitte sattuda ködistava ilmaga suurele maanteele ilma klaasipesuvedelikuta. Aga kui kapott juba lahti sai tehtud, siis on ülimõistlik automaatselt pilguga üle käies kontrollida ka b), c) ja e). Jällegi hoolas juht teeb seda vähemalt kaks korda nädalas.

Näitu a) võiks kontrollida supermoodsatel Lääne autodel nii umbes kord nädalas või kahe nädala tagant, Vene masinatel aga soovitavalt 2-3 korda nädalas või lausa iga päev. Kui on olemas hõlbus kontrolli võimalus (nt mõõtevarras 10sel Ladal), siis võiks sama tihedalt kontrollida ka f).

Olen pidanud vanemaid autosid, millel aeg-ajalt üks või teine ollustest kippus lekkima ja seetõttu ära kaduma. Seetõttu on mul veres ka supermoodsastel ja uutel autodel nii korda kaks nädalas ikka kapoti alla kiigata, et veenduda, et kõik on OK.

Usun, et juhilubade taotlemisel räägitakse autokoolis seda ka ikka söögi alla ja söögi peale et see rutiinseks harjumuseks kujuneks.
P.S. Roolivõimendi õli ei ,,haihtu,, ega ,,sööda,, ära. Loik või tilgad peavad esiosa alla jääma näha. ATF-il oma lõhn ka.
rollfix Kirjutas:P.S. Roolivõimendi õli ei ,,haihtu,, ega ,,sööda,, ära. Loik või tilgad peavad esiosa alla jääma näha.

Jah, see on märgata, kui autot hoitakse põrandaga garaaþis või mustkattega (asfaltkattega, tsementbetoonkattega vms) platsil. Kui autot lastakse aga järjekindlalt seista pinnasplatsil, rohtunud maa peal, pinumaal, kruusaplatsil vms (nt kusagil taluhoovis), killustikuga täidetud õlisel töökojapõrandal vms, võib selline väikesemahuline õlileke jääda tähelepanuta.

Nagu me meie armsa Eestimaa kohta teame, on seni suudetud kõvakatte alla panna vaid KÕIGE suuremad ja tähtsamad teed/platsid. Lõviosa väiksemaid teid on kruusa- või koguni pinnaskattega ning nt enamike majapidamiste hoovides prevaleerib ka kruusakate, rohtunud kamar vms...
Mina jalutan küll selle koha pealt üle, pühin, niidan, rehitsen, lükkan lund jpm. kuhu oma auto nina pargin. Kui ta õues seisab. Mingi ,,tabu,, koht ta küll ei ole.
Big Grin noh muideks on bmw l check control ja seal näitab k6ik puuduvad mahlad äraBig Grin..
Mina, nagu ma olen , superlaisk..
kui 6lituli nagu enam käivitades väga kehvalt ära kustub , siis läen vaatan ,kuda 6li...
Kui enam salongi sooja ei tule , v6i temp. t6usma hakkab , siis ka vaatan palju jahutusvedelikku..
Kui käigukast ja tagasild ka enam-vähem puhtad paistavad , siis on loogiline , et ära sealt see 6li ei haitu ju!
KILLER666 Kirjutas:Big Grin noh muideks on bmw l check control ja seal näitab k6ik puuduvad mahlad äraBig Grin..


Ma ei usalda neid süsteeme. Võimalikud on "mõlemat tüüpi vead", nagu matemaatikud ja statistikud armastavad öelda:
- süsteem annab häiret riknenud anduri korral, olluse tase on tegelikult korras;
- teistpidi riknenud andur ei rakendu ollusetaseme alanemise korral ja vaid tulesid uskudes võid ühel hetkel istuda pimedas metsavahel suure jama ees.

Need 8 aastat, mil ma evisin oma eelmist autot - Lada 111 -, oli mul üsna pea kogemusi mõlemat nimetatud tüüpi vigadega. Üsna pea (umbes kolmandal ekspluatatsiooniaastal) saatsin "kellad-viled" põrgu ja hakkasin peamiselt usaldama ainult oma silma, mis enne järjekordset sõitu kapoti all olluste tasemed läbi plastanuma seina ära vaatas.

KILLER666 Kirjutas:Mina, nagu ma olen , superlaisk..
kui 6lituli nagu enam käivitades väga kehvalt ära kustub , siis läen vaatan ,kuda 6li...
Kui enam salongi sooja ei tule , v6i temp. t6usma hakkab , siis ka vaatan palju jahutusvedelikku..
Kui käigukast ja tagasild ka enam-vähem puhtad paistavad , siis on loogiline , et ära sealt see 6li ei haitu ju!

Autojuht peaks siiski minu arvates olema midagi rohkemat, kui tavaline (laisk) inimene. Autojuht olemine on siiski keeruline ja peen oskustöö, kus laiskusel, hoolimatusel ja viitsimatusel ei tohi kohta olla.

Näiteks - sõidad -25C ilmaga Tallinnast või muust suuremast linnast ca 80 km välja ja avastad äkki, et jahutusvedeliku temperatuur tõuseb ja kapoti alla kaedes tuvastad, et seda va ollust pole enam paisupaagis. Kui Sul varuvedeliku potsut pagasiruumis ei ole, siis kust Sa võtat keset talveööd 20 km suurematest asulatest seda vedelikku äkki? Õliga täpselt sama lugu.

Olen evinud oma elu jooksul mitmesuguses seisus (sh ka pruugituna soetatud) autosid ja nimetet olukorrad on mulle enam kui tuttavad. Nüüd, mil kulgen viimased kuud üsna superuue, supermoodsa ja Ladast veidi paremini kokkupandud autoga, millel sissesõit vaevalt tehtud, neid probleeme küll ei ole, aga harjumused jäävad ning peavadki jääma.
valdo Kirjutas:Autojuht peaks siiski minu arvates olema midagi rohkemat, kui tavaline (laisk) inimene. Autojuht olemine on siiski keeruline ja peen oskustöö, kus laiskusel, hoolimatusel ja viitsimatusel ei tohi kohta olla.
No kuule, see oleks küll liiga ideaalne variant. Ja tänapäeva superpoppide masinatega ei ole autojuhiks olemine mingi kunsttükk. Nii kaovadki teadmised nii autodest kui nende kõikidest vedelikest. Ja autokoolide kohta: mina kuulsin teoorialoengus 1 (ühe) korra sõna õlitase ja see oli seotud õlirõhu märgutulega. Praktikas ei ole näidatud ei mulle ega suuremale osale teistele autokoolide õpilastele ei paisupaaki, õlivarrast, klaasipesuvedelikupaaki, mis siin veel pidurivõimuõli anumast rääkida. See, et mina tean neid iga auto kapoti alt otsida, on juba "minu probleem", s.t see teadmine on tulnud enne autokooli ja intensiivsest huvist mootorsõidukite vastu.

Ja teame nii sina kui mina, et arvestatava osa autojuhtide tegevus auto kallal piirdub kõikse paremal juhul klaasipesuvedeliku lisamisega vastavasse anumasse, vahel ei tehta sedagi. Muu teeb ju teenindus Wink Kurb, aga tõsi.

See jutt minu tähelepanekute järgi tehtud ja sugugi ei pretendeeri absoluutsele tõele.
KILLER666 Kirjutas:ehheeeBig Grin
naera herneks ennastBig Grin
ma ei tea mida ma tookord vaatasin , igatahes rooliv6imu paak oli tyhjemast tyhjem...
pool liitrit atfi peale ja 2 head asja :1. rool ei unda ,ega surise 2.keerata on ka kergem !


Lõhnab tulevase kuluka remondi järele, varsti hakkad latti vahetama, kui ei ole just vedanud ja näiteks tagasivoolu voolikul ei ole väikest leket vms kuhu see õli kaob.
41Degree Kirjutas:... tänapäeva superpoppide masinatega ei ole autojuhiks olemine mingi kunsttükk. Nii kaovadki teadmised nii autodest kui nende kõikidest vedelikest. Ja autokoolide kohta: mina kuulsin teoorialoengus 1 (ühe) korra sõna õlitase ja see oli seotud õlirõhu märgutulega. Praktikas ei ole näidatud ei mulle ega suuremale osale teistele autokoolide õpilastele ei paisupaaki, õlivarrast, klaasipesuvedelikupaaki, mis siin veel pidurivõimuõli anumast rääkida.

Vähemalt senikaua, kui siin teatud turuosa on pruugitud masinatel, siis mina küll ei usu, et ilma neid asju teadmata autoga hakkama saab. Tean ju omist ja oma tuttavate kogemusist, et ca 150-250 tuhat sõitnud Sierral, Escordil, BMWl jt säärastel masinatel ei ole sugugi erandlik nähtus, et mingi nimetet ollustest äkitsi kaduma hakkab. Ja mida Sa teed, kui see juhtub pimedal ajal metsa vahel, kaugel suurematest linnadest, aga samas Sa pead nt tunni aja pärast mingil tähtsal (äri)kohtumisel olema kasvõi nui neljaks? Autoabi võibolla tulebki kohale ka sinna (jällegi viimase 10 aasta mugavus - varem polnud mobiilid ju eriti levinud), aga millise hilinemisega! Lahendus on üks - pidevalt nivood vaatluse alla ning igaksjuhuks erinevad potsud pagasiruumi.

Võib-olla jah, kui Sa ostad uhiuue või mõnikümmend tuhat läbisõitnud Lääne auto, siis pääsed neist probleemidest, aga paljuke Eesti elanikkonnast nii rikkal järjel on? Ka mina olen "selliste hullude kambas" ju vaid mõned kuud olnud...

41Degree Kirjutas:... arvestatava osa autojuhtide tegevus auto kallal piirdub kõikse paremal juhul klaasipesuvedeliku lisamisega vastavasse anumasse, vahel ei tehta sedagi.

See oli küll vast ÜSNA suur liialdus Smile Tüüpiline klaasipesupaagi maht 4-5 liitrit kulub ju ködistava ilmaga (soolasodine tee) tiheda liiklusega teel imeruttu ära. Näiteks käid kaks korda Tallinnast peamagistraali mööda Tartus ära ning otsas ta ongi, st vaja potsu uuesti täita Smile Ja oi-kui-jama, kui nt pimedal ajal ködistava ilmaga kesk tiheda liiklusega teed seesinane ollus otsa saab ja varupotsut autos pole, mida peale valada Wink
noh ..jh lada ...olgu ta siis 111 v6i mis iganes... see onloogiline , et nende meeste parim saavutus tuli 70a alguses ja peale seda on areng juba väga aeglane olnud... paljud asjad polegi neil loodud ju kestma/toimina...

6list:
seda ei kulu ju s6iduga(pe***) mootoriga rohkemkui näputäis ja nyyd seal öösel metsavahel avastades see midagi enam muudab v? 6li on hea kui ikka korra paari kuu tagnt kontrollida.. ja kui t6esti 6li kulub bensiiniga pooleks , siis on viimane aeg seda remontima hakata v6i välja vahetada...

jahutusvedelik...
kuhu seegi kaob?
pigem kodus ylepäeva näppides ununeb m6ni kork lahti ja siis ongi seal metsavehel aur salongis ja kaas k6ver..
see , et nyyd kodus mingi cm alla normi on ...see ei määra ka midagi...

ärikohtumisest:
kui juba ärimees oled , siis on piisavalt pappi , et osta uus/korralik auto ja vahest lasta teda teenindujaamades kontrollidaSmile

edit: kes teab kus asub 325 rooliv6imu paak , siis teab et ega seda korki seal kollektori ja 6hupuhastaja all ei kutsu kyll kuidagi igapäev /ilma vajadusetta kruttima
KILLER666 Kirjutas:noh ..jh lada ...olgu ta siis 111 v6i mis iganes... see onloogiline , et nende meeste parim saavutus tuli 70a alguses ja peale seda on areng juba väga aeglane olnud... paljud asjad polegi neil loodud ju kestma/toimina...

Minu käes toimis nimetet isend uuena ostetuna ligi 400 tuh km. Ilma suuremate remontideta, kui selleks mitte pidada siduri vahetust. Mootoril pole seniajani isegi mitte plokikaant maha võetud. Loomulikult tuli ette pisiasju a la lõdvikute pingutamine, pragunenud tihendi vahelt olluse ootamatu väljaimmitsemine, isegi kütuse pisinatukene lekkimine paagi väöjaviigutoru ääriku vahelt jms, aga ma sellega harjunud.

Tegelikult töötab isend siiamaani, kuigi mootoris on veidi juba kulumise märke... pole päriselt endist jõudu ja... kuna õnnestus suure ja sihikindla tööga mõned kroonid teenida, siis sai igapäevakulgemiseks uus isend ostetud. Vana on reservis.

KILLER666 Kirjutas:jahutusvedelik...
kuhu seegi kaob?
pigem kodus ylepäeva näppides ununeb m6ni kork lahti ja siis ongi seal metsavehel aur salongis ja kaas k6ver..
see , et nyyd kodus mingi cm alla normi on ...see ei määra ka midagi...

Jahutusvedelikul on kadumiseks mustmiljon teed ja seda ka moodsate Lääne autode juures. Mul on tuttaval üks mitte eriti palju sõitnud Nissan, mis lekib siis, kui tal tuju tuleb - kusagilt veepumba ja lõdvikute vahelt/alt. Vahel kaob päevaga liiter, siis jälle järgmised kuu aega mitte kui midagi. Ja see leke on nii lolli koha peal, et ligipääsemiseks tuleb pool mootoriruumi lahti kiskuda. Arvatavaks põhjuseks mingi salapragu lõdvikus või laagritopend vms. Nii ongi lahenduseks PIDEV (igapäevane) jälgimine ning potsu kaasaskandmine pikematel sõitudel.

Mis lahtijäetud korki vm lohakusest tingitud asja puudutab, siis auto juures seda asja lihtsalt EI TOHI olla. Nagu ma mainisin, on mulle sisendatud, et autojuht (nagu ka autoremontija) on kõrgendatud ohu allikas ja lausa PEAB oma tööd ülikorralikult tegema. Ning sama peaksid kõik autokoolid sisendama KÕIKIDELE juhikandidaatidele ning lukksepakoolid KÕIKIDELE autoremontijakandidaatidele. Ja lisaks sisendama, et auto on relv, kus hooletus võib tappa inimese ja tulemuseks on vangla.

OK, tühjaksjooksnud jahutussärk kedagi ei tapa; halvemal juhul, kui Sa hetkega jaole ei saa, siis on tulemuseks kaanelihvimine (või kaanevahetus). Aga võtame näiteks olukorra, kus mingi veermiku (nt rooliotsa) mutter ei ole "viitsitud" kinni keerata ning sellepärast sööstab juhitavuse kaotanud auto linnas kõnniteele ühe või paar inimest surnuks. Sel juhul on minu arvates loomulik, et hooletu remondimees peab järgmised 5-15 aastat vangis istuma ja oma tegude järgi (tapmine ettevaatamatusest) järele mõtlema. Ja kui ei tuvastata remondimeest, istub õigusega vangis autojuht, sest tema vastutab ju lõppkokkuvõttes, millise sõidukiga ta liigub ja millist mõju ta ümbruskonnale avaldab. Seepärast ei tohiks hooletusel olla autode ja liikluse juures kohta.

KILLER666 Kirjutas:ärikohtumisest:
kui juba ärimees oled , siis on piisavalt pappi , et osta uus/korralik auto ja vahest lasta teda teenindujaamades kontrollidaSmile

Et Sa oled oma kitsa eriala tippspetsialist ning tegeled vaimse projektipõhise tööga, mis eeldab muude tegevuste hulgas aeg-ajalt kella järgi siin-seal koosolekutel käimist (ning loomulikult nende algusaegadest piinlikku kinnipidamist, mille eiramine võib Su positsiooni ning ðansid konkreetses projektis ühe hetkega põrmustada), siis sellest ei tasu järeldada, et Sa kohe oled püstirikas, et võid kohe uue autoga ringi sõitma hakata. Korralik teenimine eeldab siiski pikemaaegset ja põhjalikku sihikindlat tööd ning reeglina ka palju rutiinset tööd - niisama "jooksu pealt" ei tule "rasket pappi" mitte kellelegi. Näiteks valmisolekut lühiajalisteks perioodideks - nt nädalaks-kaheks - olla valmis töötama reþiimis 18-20 tundi tööd + 4-6 tundi und, kus mingi ülipakiline asi on vaja "nui neljaks" valmis saada...

Nii aastat 7-17 tagasi, mil ma oma erialal end "sisse sõin", oli selline elutempo ja pühendumus mul ülitavaline, nüüd olen ehk veidi rahulikumaks tõmbunud ja kompenseerin seda veidi suurema kogemusega ja teadmistepagasiga ning püüan rohkem aega oma hobidele - vanatehnika ja mõisaajalugu - pühendada. Aga siiski, selleks et ma eelmisel sügisel sain minna ja juba veidi kulunud auto asemele osta ilma suuremate sekeldusteta tuttuus Lääne auto, tuli taas kord mõned sellised mõnenädalased "töömaratonid" ette võtta, mil kindla eesmärgi nimel sai ajutiselt ohverdatud kõik muu.
See on ju hea kui hr. KILLERi BMW-l kulub õli ainult näputäis. On mõningaid teisi automarke, millel seda kulub veidi rohkem. Jahutusvedelik võib ka läbi summuti kaduda või õlitaset suurendada........ilma et aur salongis oleks. Ka radiaatori/paisupaagi kork ei ole siis avatud/kadunud. Pika, 6-e silindrilise BMW mootori jahutusvedeliku tase võiks ikka kontrolli all olla, kas siis visuaalselt või mitte. Kipuvad kõveraks kiskuma küll kui kuivemale jäävad. Ka oli minu mäletamist mööda neil hoolderaamatus kirjas, et kui bahni pealt tuled, mootor hõõgumas, lase veidi aega tühikäigul tuksuda enne kui välja suretad. Kiire jahtumine teeb kurja. Ja veel, kuigi Hr. Valdo kindlasti täpsustab-Lada on 60-date mudel.
Lehti: 1 2