automoto.ee foorumid

Täisversioon: bmw 318i
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
koik kommentaarid on teretulnud bmw 318i 1991 aasta kohta,kuna plaanin seda ostma hakata.
Üks mu tuttav pidas seda üsna uuest peast (ca 60 KKM) saanuna 4 aastat. Ei meeldinud talle - Eesti teede jaoks ülimadal kliirens ning üheks madalaimaks kohaks mootori karteripõhi. Väiksematel teedel ja halbades tingimustes (lumerohke talv puudulikult lahtilükatud teedel, järsud augud, sügavad rööpad vms) käis tal ikka üsna mitu korda seesinane koht vastu maad, õnneks väikestel kiirustel ja vastu pehmet maad, mis õnneks kahju ei teinud.

Senikaua, kui Eesti teed ei ole Saksamaa laudsiledate teede sarnased, ei tasu siinmaal selliseid liikureid soetada. Aga arvestades mustkatte all olevate teede üliväikest osakaalu Eestis ja nende mustkatte alla viimise tempot, ei juhtu see lähema 20-30 aasta jooksul...

Lisaks mäletan, et ta kurtis igasuguste sillahoobade, -pukside jm suurt kulu ja väikest vastupidavust - ju ka need on mõeldud laudsiladate teede jaoks ja löökauguline asfalt neile ei meeldi...
Üldiselt see küsimus (küll täpsustustega) sobivam BMW klubi foorumisse.
Kasuta sealset otsingut, ja Ostuabi rubriiki, seal suht palju seletatud sel teemal.

Aga Valdole julgeks vastu vaielda, originaalvedrustusega BMW (v.a. mõned uuemad mudelid) peavad Eesti teedel ilusti vastu kui neid mitte sihilikult lõhkuda. Veermikujuppe kulub ohtrasti juhul kui nad kõik on läbi aetud ja pole raha neid korraga välja vahetada (jupikaupa tehes väheneb nende eluiga kordades). B-varuosi kasutades peaks e36 veermikule "tiiru peale" saama suurusjärgus 20k eek, pärast seda on veermik normaalse kasutuse juures mitu head aastat hooletu.

e36 kohta täpsemalt rääkida ei oska, pole ise sellist omanud. Kuna aga tegu on nn uue põlvkonna rullnokaautoga, tasub hoiduda "tuunitud" ja "vajab nokitsemist" variantidest ja osta võimalikult korralik auto.
Olen 2,5 aastat E36 kasutanud ning kliirentsiga pole siiamaani küll probleeme tekkinud, näiteks auklikul kruusateel saab ilusti hakkama. Seega julgen väita, et kui BMW-d sihtotstarbeliselt kasutada ja roopassesõidetud metsarajad maasturite pärusmaaks jätta, ei juhtu tõenäoliselt midagi halba. Juhitavuse poole pealt on korras veermikuga masin väga hea, kurvides täpse ja mõnusa rooliga. Kui ma esimest korda sellise autoga sõitsin, valmistas juhitavus kõige suurema positiivse üllatuse. Rool on siiski keskosas pisut ebatäpne, mis hakkab pikal sirgel maanteel sõites häirima.

Esisild on neil jah põhiliseks kuluvaks kohaks, samuti on nii vanad masinad tavaliselt roostes ja läbiaetud. Nõustun eelmise kommenteerijaga - pigem maksa pisut rohkem ja osta korraliku kerega, tuunimata eksemplar.

Aga jah, üldiselt tasub uurida BMW foorumis või näiteks saksakeelseid lehekülgi (kui keelt mõistad), netis on selle mudeli kohta infot küll ja veel.
Ise ka e36 fänn , samas 1991 a 318 tyypviga on see mootor , millel siis kas hydrot6ukurid v6i nukkv6ll hakkab väga koledat häält tegema ja tuleks nagu ära vahetada...
Ja sharniire läeb kruusateel iga paari kuu tagantBig Grin
Mingi teema oli , et vist sobisid sinna alla ka e30 sharniirid , mis on tunduvalt vastupidavamad.

ja yks tyypviga on bmw-l veel Big Grin et avariidesse satuvad tihti naguBig Grin
Sharniire võibki vahetama jääda kui originaale kasutada. Ja mingid e30 omad sinna alla ei istu. Õige lähenemine oleks vahetada originaal õõtsad e30 õõtsade vastu, samamoodi ka õõtsapuksid ning ei kulu seal enam mitte midagi, vähemalt oma autol olid saksast tulles need all ja pole mitte ühtegi juppi veel kahe eestis olnud aasta jooksul vahetanud. Ja mootori vead on 100% omanike süü, ainus tüüpviga 1.8 ja 1.6 ketiga mootoritel on see,et otsakaante vahelt kipub õli lekkima