automoto.ee foorumid

Täisversioon: LADA 1500s e. VAZ 21061 aastast 1989
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mõtlesin teha juttu ka meie pere kõige "uuemast" autost. Seda selles mõttes, et senine läbisõit on piirdunud 31550 km-ga.
Auto ajalugu:
Alates 1989.a. ehk siis algusest peale on see auto teeninud Raikküla kolhoosi esimeest. Ju siis polnud ta suurem sõidumees. Enne seda oli tal must Gaz 24, mis mõned aastad tagasi müüki läks. Autot on algusest peale korraliselt hooldatud(korrosioonitõrje, filtrid, õlid jne). Mingi aeg peale Þiguli saamist anti talle ka kasutatud Nissan Sunny, millega sai siis suuremaid sõite tehtud, kuid arusaadavalt oli Þiguli ikkagi igatpidi eelistatav.
Kaks aastat tagasi läks mees aga teise ilma ja auto jäi küüni seisma. Umbes kolm kuud tagasi laekus meile informatsioon sellisest autost ja pikema järelemõtlemiseta sai autot esimesel võimalusel vaatama mindud.
Esmane pilt oli selline:
(vabandan kvaliteedi pärast, kõik pildid on moblaga tehtud)
[Pilt: dsc00243rc2.th.jpg] [Pilt: dsc00244or0.th.jpg]
Esmamulje jäi hea. Käima läks ja tiksus hästi, aga soolaga seisma jäämine puhtaks pesemata oli jätnud oma jälje: altpoolt vööliini oli väikseid roostekahjustusi ja juhipoolse poritiiva alumisest nurgast oli järgi nii palju:
[Pilt: dsc00346mo9.th.jpg]
Saime auto hinnas kokkuleppele ja lisaks Ladale pidime kõrvaldama ka Nissani, et lesele ei lasuks nende autodega seoses mingeid kohustusi. Seetõttu pidime seal käima treilaga kaks korda, aga kuna vahemaad olid lühikesed ja auto seda väärt, polnud probleemi.
Koju jõudnud, sai tehtud otsus: Nissan vanarauda, Lada taastada eeskujulikku seisukorda võimalikult kiiresti.
Niisiis näpistasime Volgaga tegelemise ajast natuke kõrvale ja tegelesime Ladaga.

Tehtud tööd:
Esiporitiib altpoolt iluliistu parandatud ja värvitud.
[Pilt: dsc00300ij2.th.jpg]
Esipõll värvitud.
[Pilt: dsc00301ys5.th.jpg]
Väikesed värviparandused tervel kerel.
Korrosioonitõrje.
Ette paigaldatud korralikud logarid.
Salongi, pagasniku ja mootoriruumi üldine korrastamine.
[Pilt: dsc00311ww7.th.jpg] [Pilt: dsc00314lq5.th.jpg] [Pilt: dsc00333ms0.th.jpg] [Pilt: dsc00330xx1.th.jpg]
Tagumise udutule paigaldamine tagasi oma esialgsele kohale.

Uued jupid:
Kõrvalistuja poolne peegel
Logarid
Tagumised piduriklotsid
Jahutusventilaatori andur
Lukustatav bensiinipaagi kork
Ilukilbid
Juhi poritiiva alumine nurk Big Grin
Kütusevoolik pumbast kaburaatorini
Uus number (ilma EUR-märgita)

Mootoriruum sai lihtsalt sooja veega puhtaks pestud. Pagasnikupõhi on kohe uuena kaetud vanal heal õli+paber meetodil. Salongiga polnud ka probleeme: uuena olid istmetele peale tõmmatud katted ja seal all olid säilinud suurepärases korras istmed. Põrandal on nüüd ka autentsed Lada porimatid.
Mõni huvi pakkuv detail veel:
[Pilt: dsc00316fz6.th.jpg] [Pilt: dsc00313jf8.th.jpg]
Väljast:
[Pilt: dsc00317dh8.th.jpg] [Pilt: dsc00320yf0.th.jpg] [Pilt: dsc00318wp2.th.jpg] [Pilt: dsc00319yh9.th.jpg]
[Pilt: dsc00340ot0.th.jpg]

Praegusel hetkel on auto juba meie nimel, aga kindlustus ja ülevaatus tegemata. Arvatavasti ülevaatusel probleeme ei teki Big Grin
Auto jääb vaid pühapäevasõidukiks ja talvel erilist kasutust ei tohiks leida(ainult siis kui teised autod alt veavad).
Tunnustusavaldused taastajatele.

Silm kohe puhkab sellise KORRALIKU 1500se seeria LADA peal. Auto näib tõepoolest nagu uus, isegi roostepelekkide eemaldus on tehtud nii hästi, et ebatäpsemal vaatlusel korrastatud pinda kohe ei märkagi. Mis mulle eriti meeldib, nimetaksin auto värvitooni - sellist omapärast sinakasrohelist koloriiti olen kohanud ka mõnede teiste umbes sama aastakäigu LADAde juures.

Näib, et 80ndate lõpul kasutasid paljude kolhooside/sovhooside esimehed ametiautodena just 061sid ja 063sid, loobudes Volgadest.
Aitäh,
mõni inimene oskab tuju paremaks ka teha.

Kui selle värvkattega pisut veel tegeleda, saaks eeskujulikus korras liikuri.
Värvitoon on tal Cветлый зеленый e. maakeeli heleroheline.
Isiklikult olen lähiminevikus enda ümbruskonnas näinud vähemalt 3 erinevat seda tooni 2106. Kusjuures, enamik neist on suhteliselt heas seisukorras, mitte nagu kahjuks suurem osa ringi liikuvatest Þigulitest.
Volgadest loobumisele aitas kindlasti kaasa ka tõsiasi, et paljud kasutusel olevad Volgad olid kas nn. "Koeru-Turbod" või aastaarvult sinna 70.-ndate keskpaika. See tähendab seda, et paljud autod olid juba nii tugevalt amortiseerunud, et ei suutnud enam oma tööülesandeid täita.
twist Kirjutas:
KILLER666 Kirjutas:
twist Kirjutas:et senine läbisõit on piirdunud 31550 km-ga.
Auto ajalugu:
Ehk 131550

twist Kirjutas:Ju siis polnud ta suurem sõidumees.
v6i siis just hoopis

Kas nüüd peaksin seda postitust mingi armsa sarkistilise naljana võtma? Milleks on üldse vaja sellist s***a postitada.
Kopp ees juba, ka korralikesse foorumitesse imbuvad juba mingid krdi delfistid sisse.
Kustuta see möla ära ja kustutan ka enda vastuse ära.

Ära ärritu selliseid leidub.. Ju ta siis ostis oma bemmi 90.000 läbisõiduga ja hiljem avastas, et oi 290.000 . Aga 06 on aus.... Minu vanamees kimas Kärus GAZ iga kolhoosiaegadel.
Kui saladus ei ole, mitu raha selline riistapuu maksma läks? Suurusjärk kasvõi?
Väga õnnestunud ost paistab olemat ! Peale neid värviparandusi auto kohe täielik pärl. Cool