automoto.ee foorumid

Täisversioon: IÞ elekter
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sai siis tänane tuuline päev veedetud IÞ-ile uut juhtmestikku vedades.
Tegemist kere poolest Jupiter2K-ga, mille peal Planeta mootor.

Tekkis paar küsimust (kuna PL el.skeemi pole veel leidnud)

Kõikidel IÞ-idel on ikka miinus massis? Skeemidel on Jup5 ja 2 igatahes nii (nagu ikka, vaatasin skeemi alles õhtul). Samas oli mul eelnevalt miskipärast pluss massis ja ratas käivitus ilusti - ilmselt aku vahetamisega sassi läinud. Samas olid mingid anomaaliad - laadimist ei olnud ja kaugtuli süttis koos lähitulega poolel võimsusel. Ise arvasin, et ühendasin tulelüliti kuidagi valesti (panin suurte kobakate lülitite asemele vanematüübi pisikese). Äkki ongi lihtsalt akul klemmid tagurpidi.

Sai nimelt elimineeritud PL4 suundade süsteem. Kas see karbik suure transistoriga kaanel on suundade relee? Tähistuse unustasin vaadata.
Ja suure pistikuga relee karpide vahel on siis pingerelee?

Oskab keegi öelda, kuidas tuvastada, millise klemmi alt peaks ma laadimise märgutule voolu võtma?

Millised IÞ-id tulid juba 12V? Planeta tehtud 12V peale ringi ja signaali oleks vaja. Auto oma natuke suur.
Alates Planeta 4 on masinad 12V vahelduvvoolugeneraatoriga. Enne seda 6V alalisvool.
Kõigil Planetadel ja Jupiteridel on miinusklemm massis.
Pingerelee on küljekarpide vahel, istme all.
Suunatule relee on pisike must karp, kahe klemmiga. Asub paagi all, eespool süütepooli.
12V masinale akuklemmid valesti ühendades võib pingeregulaator-alaldi läbi küpseda. Kindel ei ole - ei julge proovida ka. Kui käimise pealt klemm maha tõmmata või kui klemmid kehvasti kontaktis on, kõrbevad dioodid läbi.
Laadimise märgutulele peaks piget võtma X3 klemmilt pingereleel, vähemalt skeem ütleb nii.
tänud kiire ja asjaliku vastuse eest!
kuidas pingeregulaatori veast aru saada? pinge jookseb lakke või just ei tõuse pinge aku klemmidel?
Ei ole küll relee läbipõlemisega otseseid kogemusi, aga siiski. Kui relee rikneb, siis esialgu on näha pingetõus. Viimane aga kipib IZ-i relee puhul usinalt alaldi dioodide kallale, mistõttu peaks peale mõneaegset pingetõusu laadimispinge sootuks kaduma. See jutt on muidugi minu mõttetegevuse järgne oletus, kuna ei ole suutnud ise releesid läbi kärsatada; on lihtsalt olnud elektriskeemide koostamise, parandamise ja ümberehitamise rõõm.

Kuna Iz-i regulaator-alaldit ei ole vähemalt mina suutnud päris uut leida, võib selle riknemisel mõelda originaali asendamisele veidi teise süsteemiga. Ise olen võtnud kasutusele Ziguli generaatori dioodiploki ja kontaktivaba pingerelee. Neid on igalt poolt saada. Alaldi võib ka ise kuuest dioodist ehitada, aga see vajab mõningaid teadmisi, et õiged dioodid valida.

Head katsetamist!
Sai siis veidi Planeta5 skeemi tudeeritud ja pilt hulka selgem.

Oskab keegi arvata, kas võiks olla väga paha mõtte võtta nii lähi/kaugtule, kui gabariitide ja spido valguse/neutraali märgutule pluss süütelukust ühe klemmi alt? Et näiteks liiga palju tarbijaid ühe klemmi taga oleks paha süütelukule.
Miskipärast on Pl5 gabariit ja spido valgus eraldi klemmide all süütelukus. Võiks ju panna lähi/kaugtule läbi tulederelee, aga tulekopsikus on niigi vähe ruumi - siis ju kauge ja lähi jaoks eraldi releed vaja.

Kas Jupiter2 stopptule lüliti ühendab klemmid või lahutab? Vist ikka ühendab. Jup2 skeemil käib stopptuli otse aku plussklemmilt, edasi läbi lüliti, sealt pirni ja siis massi. Ilmselt selleks, et stopptuli sõltumata süütevõtme asendist alati töötaks?

Kas süütepool töötab sõltumata polaarsusest? Et ühe klemmi peale tuleb pluss ja teisel klemmil siis katkesti ühendab/lahutab massi.

Ahjaa, tulede anomaalia oli seoses H4 pirni klemmide valesti ühendamisega. Miskipärast oli ettekujutus et keskmine klemm on mass.
Laadimist ei jõudnud veel kontrollida - enne vaja juhtmestik korralikult ära lõpetada.
Piduritule lüliti ikka ühendab vooluahela ja tõsi ta on et olenematta tulede asendist pidurituli põleb.
mul on see vanem relee "must kuubik" vedasin ja otsa laadimispirnile massiks ja plussi ka ja näitab ilusti
vanematel autodel on ka väiksemad signaalidSmile
mitu A peaks olema kaitse aku vahel?
juhtmeid liigutades said kaks puudulikku isolatsioonikohta omavahel kokku ja sain ikka väikse suitsu kätte. õnneks kärssas ainult juhtme isolatsioon.

joonistasin ka mitmest skeemist endale sobiva kokku.
loodan, et millegiga väga puusse ei pannud.
http://moto.rulli.ee/elskeem.jpg
Niipalju siiski täpsustuseks, et 12v tuli juba mudelist Planeta-3-02. Tegu oli üleminekumudeliga 4. seeriale ja omas juba palju detaile sellelt.
nonii, poes käidud ja kokkupanekuks vidinad olemas.

kaitse aku vahele sai võetud 20A. on seda palju või vähe?

signaali sain tondi motopoest - ilmselt mõne hiina mopeedi oma.
kustutasin oma monoloogi selle osa ära, millele juba vastused leidsin.

nüüd leidsin aga oma skeemis vea.
http://moto.rulli.ee/elskeem.jpg

süütelukk lülitab omavahel võtme keskmises asendis kokku 1-2-3 (aku, relee, süütepool) ja 5-6 (gabariidid, tuled) klemmid.

aga - tuledele-gabariitidele ei tule niimoodi plussi. 5-6 klemm keeratakse lihtsalt omavahel kokku.

kust võiks võtta plussi tuledele? aku/geneka/süütepooli klemmilt?

ja natuke teemavälist ka:
tekkis võimalus saada tagant kitsa otsaga summutid (ei tea veel täpselt kas Jup2 või Plan2)
kas võib Planeta 4 mootorile panna vanema tüübi summuti? Jupiteri ja Planeta summutied vist ei soovitata omavahel vahetada?
Pidurituli otse akult või vastavalt relee klemmilt, kuhu aku + läheb. Tuledele võib võtta süütelukust, akult või kust iganes - peaasi, et õige juhtmejämedus oleks. Siis oleks õigeim võtta akult - ei koorma teisi juhtmeid liigselt.

Jupiteril ja Planetal kasutati samasuguseid summuteid. Ja vahetada võib neid kõiki - Planeta 5 summutit ei soovita ainult vanema tüübiga asendada. Ülejäänuid (esimene, 2, 3, 4) võib omavahel vahetada. Toungue
tahaks ikka tuled panna nii, et neid süütelukust saaks välja kah lülitada. otse akult ühendades jääksid ju koguaeg põlema. stopptule vean jah otse akult.

panen tulede plussi ilmselt selle klemmi alla süütelukus, kust läbi relee genekas tuleb.
siis tuleb aku (läbi kaitsme) otse süütelukku, keskmises asendis on koos aku, süütepooli pluss ja siis kolmada klemmina geneka laadimine ja gabariidid + esituli.

http://moto.rulli.ee/IZ/tuled.jpg

siis on süütelukus

võtme 0 asendis kõik tarbijad väljas

võtme 1 asendis klemmid 1-3 (aku, süütepool, relee) ja 5 (tuled) ühendatud ja pluss tuleb 2 klemmist 6-le klemmile

võtme 2 asendis jääb tööle ainult gabariitide võimalus (klemmid 3-5)

mul on vist see geen, mis elektrit hoobilt mõistaks, sünnitusmajas unustatud kaasa panna.
kodus ka remonti tehes läheb alati ilge aeg, et lihtsalt 2 lampi järjestikku läbi lüliti ühendada.
naine alati irvitab, kuidas ma 2 tundi pastakaga paberile kriipse vean ja kirun omaette.
nonii, tänane õhtu oli edukas. uued juhtmed veetud, uued osad tehtud ja imede-ime, kõik töötab! isegi laadimine - laadimistuli kustub ära ja akuklemmidelt testriga mõõtes on laadimine täitsa olemas.
võib hakata siis ülevaatuse peale mõtlema Smile

ahjaa, hunnik manuaale juba läbi lapanud, aga üheski pole vastust kahele küsimusele:
1) mitu A kaitse käib aku vahele
2) mitu W pirnid käivad taga gabariidil ja stopptulel
Tagumine park 5W nagu ikka. Stopptulele ei oska midagi soovitada - minu P5'l oli 21W.
Katse peaks olema 30 A.
võtsin siis parkidele 5W ja stopptulele 15W. enne oli 21W suure klaaskupliga ja see oli tagatuleklaasi sulatama hakand (või oli see enne mõne muu pirniga sulanud). 15W oli võimsaim väikse kupliga pirn.

kaitse jäi praegu 20A, kui väheks jääb, panen siis 30A. panin kaistmepesaks autode "hark" kaitsme oma - neid peaks igas bensukas vähemalt saada olema.
rallitaja Kirjutas:Kuna Iz-i regulaator-alaldit ei ole vähemalt mina suutnud päris uut leida,

lihtsalt vaheinfoks - Tondi motopoes oli uus relee täitsa letis klaasi all. Hind muidugi vastav - 545 EEK.