automoto.ee foorumid

Täisversioon: Elektronsüüde võrrile
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Leidsin aadressilt http://lochvica.narod.ru/zag/zag.html
ühe huvitava skeemi, kuidas d6 mootorile saab teha elektroonilise CDI-süüte.
Tõlkisin selle juhise ka Eesti keelde ning lisasin mõned joonised.


Kas keegi teine on seda varem katsetanud?
Ise kahjuks pole. Ootan arvamusi.
[attachment=28113]
sul oli alguses tõlkides üks näpukas sisse tulnud: "kontaktivaba süüde vajab hoolt". parandasin selle ära. Väga tubli töö. Peaks kunagi kah sellise süsteemi aretama, aga kas selle süütega tuled saab kah ühendada jäi mulle selgusetuks. Ei tea mis võib olla selle süsteemi tegemise maksumus ja kus saab lasta traati kerida? Tegelikult peaks saama ju kasutada mingit teist sama takistusega mähist, või peab ikka kerima.
Hea, et eesti keelde kah midagi viitsitakse tõlkida, on nooremal põlvkonnal lihtsam Cool .
HHK
No loomulikult on võimalik ka seda traati ise kerida, kui kannatust jagub.
Samas on võimalik teha elektronsüüde ka d4 mootorile, veidi teistmoodi.
õpetus samal lehel: http://lochvica.narod.ru/zag/zg.html
Tulede kohta ma ei oska midagi öelda, kuid arvan, et kui mõistus elektroonikat jagab, siis saab kindlasti.
Üldises mõttes pole võibolla vajadust isegi seda 6000 keeruga toitepooli kerida, vahele saab panna ka alaldi, mis teeb näiteks d8m mootori 12 V väljundpinge 250-300 V pingeks, millest peaks piisama türistori tüürimiseks.
oot aga mille järgi see aru saab millal tuleb sädet anda?
magneetol siis mingi auk kylles v mis?
Arvatavasti tekib säde seoses magnetpooluste vaheldumisega, loomulikult pole ma ka päris professor sellel alal, kuid see tundub olevat kõige loogilisem põhjendus.
Selge see, et süütemomendi sättimine käib tunde järgi ja võib olla ka väga tülikas, kuid kui see paigas, pole vaja enam muretseda.
Isiklikult tundub see d6 elektronsüüde (andur magneti kõrval) kuidagi kummaline, kuid d4 oma paistab olevat päris töökindel.
Vaevalt ,et keegi rahva lollitamiseks selle lehekülje üles pani, fotod tegi ja süsteemi kokku monteeris. Ma arvan, et ikka töötab, kui õieti teha.
Ehk saab seda syydet elektrooniliselt ajastada? M6ni reostaat , ntx..
Reostaati seal skeemil küll ei ole, kuid samas võib süütemoment sõltuda vabalt kondekate mahtuvusest.
Samas on trigeriks magnetoelektriline andur, mis annab ühe impulsi iga magneti pöörde kohta (nagu Delta mootoril) seega sõltub sädeme teke vabalt anduri algsest asukohast nagu ennist öeldud.
Lähemalt saab selle anduri tööpõhimõttest lugeda raamatust {{ "Autode elektriseadmed",Kalju Aleksius, Tallinn <<Valgus>> 1990, kolmas ümbertöötatud trükk.}}
Üldiselt tundub olevat väga hea süsteemiga, kuid tulede koha pealt peaks kasutama vaid LED esituld, mille võimsus on max 1W, sest uurisin veidi võrri (d8m) magneetot vene lehtedelt ja minu arusaama järgi on selle võimsus on vaid 10 W ning ma kahtlen, et kui vahele panna pingemuundur, siis jääb tulevoolust vajaka.
Kuna generaatori väljundpinge selle süsteemi puhul on 200-300V siis on võimalik äkki läbi võimsa takisti tuledele vajalik vool 10-15V võtta ka otse süütekarbist tehtud väljavõttega.
Kas Eestis müüakse võrrile sobivaid elektronsüüte komponente?
Kui müüakse siis võiks keegi ka postitada lingi.
50se KTMi süüde istub ilusti võrrile, isegi originaal süütekaas mahub peale. Vaja on ainult väntvõlli otsa treida magnetiga sobiv koonus.
korvimees Kirjutas:50se KTMi süüde istub ilusti võrrile, isegi originaal süütekaas mahub peale. Vaja on ainult väntvõlli otsa treida magnetiga sobiv koonus.
Kust selliseid saada oleks, kas tasuks ära, et siis on töökindel ja kuidas käib süüte sättimine?
canyondrift Kirjutas:Kust selliseid saada oleks, kas tasuks ära, et siis on töökindel ja kuidas käib süüte sättimine?
Kust neid mujalt ikka saada, kui KTMist. See, kas tasub ära on suhteline, kuna tegu pole just odava vidinaga. Samas kui ta juba küljes on pole pärast enam sättida midagi. Võib kaane peale panna ja asja unustada, kuni mootori elu lõpuni.
Korvimees, kas tegemist on PVL süütega? Tulede jaoks siis sealt voolu ei saa. Või on tegemist mingi teise süütega. Kas see KTMi süüde muudab ise süütehetke?
Sõber tegi esimeses postis antud skeemi järgi sellise jublaka valmis. Traadi kerisime ise peale. Minu meelest töötab tal see väga hästi.
Suht kerge vaevaga saab peale aretada Lada 08 ja vanemate VW-Audi süütesüteeme.
PVL süüteid müüb ka www.emot.nl - soovitan seda netipoodi soojalt, omanik on võrrivõidusõidu temaatikaga ka üsna tuttav, olles Team Sääse Racing võrrisilindrite forsseerimisega tegelenud. Tema abiga sai kunagi ka sääreka võidusõidukolbide tegemine ette võetud.
hendrik Kirjutas:Kas Eestis müüakse võrrile sobivaid elektronsüüte komponente?
Kui müüakse siis võiks keegi ka postitada lingi.

Suurim valik on Tallinnas. Nt Elfa, Oomipood, Serigo, Westbalt.
Türistori Ku202N pole, küll on aga selle töökindlam aseaine VT-138-800, nagu mul tõlkes öeldud.
http://www.westbalt.ee/catalog/product_i...ts_id=8828
Kondede ja takistitega ei tohiks ju probleeme olle, ka dioodid on oomipoes saadaval
http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_ki&i=120050
Võib kasutada ka muid dioode, mis kannatavad vähemalt 500 V ja 12 A.

Suurim mure komponentidest on loomulikult 0,1 mm mähisetraadi saamine, mis tuleb ilmselt Ronexist tellida:
http://www.ronex.ee/index.php?product_id...up_id=2359
Hind on loomulikult kopsakas ja seda eriti kahjuks siis, kui tellija elab Eesti teises otsas.
Mõeldavaim on otsida kellegi veneaegseid varusid või kerida traat mingi muu trafo küljest.

Kui KTM süütel puuduvad tuled siis on odavam käiku lasta see vene variant.
Kui on huvi, siis mul on kusagil järgi kunagi võidusõidu võrrile ehitama hakatud (kuid pooleli jäänud) projekt, milleks on PIC baasil digitaalne süüde. Asjal on arvuti abiga programmeeritav süütenurga muutmine vastavalt pööretele. Olemas kõik komponendid, mis on ka trükkplaadile joodetud. Vaja veel kerida ferriitrõngale toroid-trafo. Nii rõngas kui traat on samuti olemas.
Võib panna tööle nii patarei (aku) pealt, kui ka generaatori mähiselt.
Skeem ja kirjeldus:
http://ot40.com/cdi_ignition.htm
Hmm, vootele, sa neid juppe ära ei tahaks müüa? Big Grin
või vähemalt räägiks, kus hankisid?Toungue
lisan paar pilti KTMi süütega võrridest. Üks on ilma kaaneta ja teiselt pildilt on näha, et kaas mahub kenasti peale.
vootele Kirjutas:Kui on huvi, siis mul on kusagil järgi kunagi võidusõidu võrrile ehitama hakatud (kuid pooleli jäänud) projekt, milleks on PIC baasil digitaalne süüde. Asjal on arvuti abiga programmeeritav süütenurga muutmine vastavalt pööretele. Olemas kõik komponendid, mis on ka trükkplaadile joodetud. Vaja veel kerida ferriitrõngale toroid-trafo. Nii rõngas kui traat on samuti olemas.
Võib panna tööle nii patarei (aku) pealt, kui ka generaatori mähiselt.
Skeem ja kirjeldus:
http://ot40.com/cdi_ignition.htm

Palju ka selle eest tahaksid?
Sümboolne hind 100 eeku. Kõik jupid on ostetud Elfaelektroonika poest ja maksma läks ka samas suurusjärgus.
Kõige keerulisem ongi toroid-trafo mähkimine, 450 keerdu 0.1mm traati ja seda rõnga ümber:
[Pilt: making5.jpg]
Lehti: 1 2