automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kahekohaline hobibagi.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Siis on natuke jama, ma viskasin tühikäigu mootori üldse vahelt välja, sest mul polnud seda juhtivat "aju". Mõtlesin vahepeal, et gaasilüliti alt kuidagi see klapp tööle panna, sest mul see hetkel niisama seal küljes. Aga mismoodi see kütuse pealevool seal pritsepea sees katkestatakse? Pritsepea küljes pole ühtegi pistikut.
Kui õhk sellest õhulugemisklapist (airflow sensor plate, Stauscheibe) mööda juhitakse ning klapp kinni läheb, siis kütust enam (praktiliselt) peale ei tule ju.
Jaa-jah, nüüd sain pihta Big Grin Mõtlesin, et miskit keerulisemat. Teoreetiliselt oleks siis võimalik õhk sellest õhuvoolu plaadist ka gaasiklapi lüliti abil mööda juhtida. Et kui gaas lahti lasta, siis lüliti aktiveerib selle "ülevoolu" klapi ja plaat kukub kinni.
Kuidagimoodi peab selle klapi uuesti kinni kah saama, kui pöörded teatud piirist juba allapoole kukkunud. Aga bagil pole see süsteem vast nii hirmus oluline - las need heitgaasid olla tiba mustemad ning bensiini kuluda törtsukese rohkem.
Loobusin jah sellest klapiüritusest. Käib niisama kah ja kui õige käiguvahetuse saab, siis peaks käikude vahetamine vähe täpsemaks ka minema ning ehk saab siis raksust ka lahti.

Proovisin nüüd nädalavahetusel põllul vähe kõvemini gaasi tallata. Üle teise käigu polegi mõtet panna, sest põld jääb väikseks. Big Grin 2 korda sain pooltelje otsa ka laiali. Esimene kord parem sisemine ja teine vasak välimine. Vedrustus on nii pehme, et rattad käivad lippadi-loppadi üles-alla, aga sees pole üldse tundagi. Pooltelje otsad ei kannata nii pikka käiku ja sellepärast nad laiali lähevadki. Teen pooltejed keskelt Uaz-i nuutide peale, siis peaks korras olema. Vedrustuse käiku ei taha küll piirata, siis poleks neil pikkadel vedrudel mõtet olnudki.
Vahepeal tegin bagile ette ühed veljed, et esiots oleks sama lai kui tagumine, u. 1950 mm.
[attachment=30890]

Proovisin 215/75 R15 rehviga, aga need olid liiga suured ja rasked (üle 11 kg tk), juhitavus muutus pea olematuks. Rattad hakkasid rooli juhtima,
mitte rool rattaid
[attachment=30892]

Panin väiksemad rehvid ja bagi käitus jälle samamoodi nagu valuvelgedega.
[attachment=30893]

Ilmselt tuleb külgedele ka mingid korralikud katted teha, et niipalju sodi sisse ei viskaks. Arvatavasti kasutan plastikut, sest see ei plärise nagu plekk ja on ka kergem.
[attachment=30891]

Käiguvahetuse tegin ka ümber. Kasutasin passati trossidega käigukangi ja sokutasin kaks trossi üksteise otsa. Tundub kohe kindlam ja nüüd peaks käigud õigetpidi ka olema. Pole veel sõita proovinud, sest 1 pooltelg on rivist väljas. Enne seda korda ei teegi, kui kõik muud asjad valmis.

Nokitsesin ka tuleseina kallal. Lõikasin turvarihmade jaoks avad sisse ja värvisin mattmustaks.

Viimaste täiustuste kohta fotod veel puuduvad, püüan hiljem teha.
(18-11-2008, 16:00 PM)tarko Kirjutas: [ -> ]Tagumiste vedrude valik on veel lahtine. Otsin sinna võimalikult pikka vedru (pikkus 650...700 mm, läbimõõt 125 mm), et ei peaks kahte vedru üksteise peale panema. Aga kui ei leia, siis ...
(18-11-2008, 17:16 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Kaks vedru on väga hea. Üks pane peenema ristlõikega. Nii on pehmem. Väikestes aukudes mängib peenem vedru ja siis, kui peenem on kokku surutud, hakkab tööle jämedam.
Sellisel juhul tuleb muutuva kinemaatikaga vedrustus. Cool

Üks pilt ka oma tookordse jutu kinnituseks. Tsikli peal istub mees, sellepärast ka väike vedru väga koos.
[attachment=30935]
Praegu vedrustuse jäikuse üle ei kurda. Põllul mõnus pehme ja samas ei löö põhja ka.

Sel motikal on see peenema ristlõikega vedru vist kõvasti lühem ka? Ma proovisin ühepikkustega, eks ta seepärast nii madalaks vajuski.
(05-09-2009, 09:14 AM)tarko Kirjutas: [ -> ]Sel motikal on see peenema ristlõikega vedru vist kõvasti lühem ka?
Vabas olekus umbes 1/3 jämedama vedru pikkusest.
Siseinfo on, et masin tuuakse peallinna linnarahvale kaeda. On see tõsi Tarko? Kas käima ka pannakse?
Tuuakse jah, 28. septembril kell 14.00 hakkab pihta. Panen käima ja ehk saab mõne tiiru ka seal hoovipeal tehtud Wink
Päris valmis veel ei ole, aga sõidab ja häälitseb. Peale esitlust läheb esivedrustuse ja roolisüsteemi ümbertegemiseks. Viskan Audi lati välja ja asemele läheb VW Golf 2 latt. Siis jäävad rooliotsad tahapoole ja roolivardad sirged ja lühemad. Samuti lähevad esiamordid ja vedrud parema kohapeale. Ehituse algfaasis oli mõte nelikveoline teha, seepärast vedrud nii ette kolisidki. Nüüd on selge, et ei hakka jamama, nii ka hea läbitavusega, isegi nende pastlatega, mis taga on. Smile
Selge. Kuna info on avalikuks tulnud siis täpsustan natuke teiste jaoks:

E 28.09 kell 14.00 toimub Tallinna Tehnikakõrgkooli(Pärnu mnt. 62, endine TEMT) E-õppe keskuses(ruum 00?) masinaehituse eriala 2008 aasta lõpetaja Tarko J lõputöö "Kahekohalise hobibagi projekteerimine" ja selle tulemusena valminud hobibagi esitlus.

Ehk on ka siit seltskonnast tulijaid.Wink
http://www.tktk.ee/?id=1786&news_id=331

Sai siis esimese käiguga parklas ümber kallite autode mõned ringid tehtud Toungue
Eelviimasel ringil läks vähe käest ära ja tegin väikse pirueti, aga sain enne Seati pidama.

Masin pidas vastu ja õnneks sel hetkel vihma ka ei tulnud, aga kuna eelmisel päeval pesin teist survekaga õuepeal, nii et jalad märjad, siis oli esitluse päeval tervis päris kehv. Ei aidanud need imeteed üldse.

Bagi on hetkel koolis, reedel läheb koju tagasi, siis vaatan, kas jõuab enne 18. novembrit roolisüsteemi ja esivedrustuse ümber teha või jääb see päris talvepeale.

Enne pesu nägi välja siis selline:
[attachment=31101]
Pesemata auto pildi peal oli minu jaoks ainukeseks häirivaks asjaks esituled. Need võiksid olla väiksemad.
Esitlusel häirisid, lisaks esituledele, esiveljed. Sellisele masinale nagu ei sobi kodarvelejed. Jääb mulje nagu tikkkontsadega tibi on kusagil matkal, seljakott seljas.
Juba alguses oli mul imelik mõte, et sellist masinat ikka niisama maal sõitmiseks ei ehitata. Nüüd siis selgusidki asja tagamaad.
Väga kena projekt. Cool
Esitlusel olid all igapäevasõiduki (Audi) talverattad, sest need on kergemad ja asfaldil oli parem sõita. Õiged veljed paistavad pesemata pildil.

Tuled on Zil 157-me omad, millele sokutasin H4 halogeenid sisse. Pimedas valgustavad päris hästi ja ei hakka neid veel välja vahetama, kui just migeid vägevaid uusi ei saa.

Esialgu hakkasin ikka omajaoks põllupeal sõitmiseks ehitama, aga läbi kooli sai asja edasi ajada.
Sai nüüd esivedrustuse kallal nokitsetud. Enne oli ülemise sarniiri asemel uniball, aga selle lühikese ajaga oli üks neist juba loksuma jõudnud hakata. Vahetasin selle Golf 2-he sarniiri vastu.
[attachment=31271]

Jõudsin ka esivedrudele uue koha leida. Eelmises asendis oligi juba amordi alumised kinnitused kõveraks painanud. Väänasin sirgeks tagasi ja keevitasin korralikult kinni. Bagi uus nägu on siis selline:
[attachment=31272]

Veel on jäänud teha roolikardaan ja -vardad. Siis saab proovida, kas sobib või tuleb otsast peale alustada. Smile
Uus esivedrustus ja roolisüsteem on nüüd valmis. Viimase poldi sain elie öösel kella ühe aeg kinni. Täna hommikul panin veel liiga värske värviga rattad alla ja nüüdseks on bagi Pirita tee 28 olevas majas. Ehk siis Instrutec 2009 sektoris C12 saab seda näha.

Pidurihooba valmis ei jõudnud, aga ega see seismist sega Wink
Instrutec seljataga ja bagi ilusasti kodus tagasi.

Mõni foto ka:
[attachment=31505]
[attachment=31504]

Suured tänud muidugi Abplanalp Estee OÜ tegelastele, kes kohta pakkusid ja bagi paika sättisid Smile
Proovisin, et kuidas talvel ka sõita on aga taga olevate siledate pappudega ei jõudnud kuigi kaugele:
[attachment=31939]

Peale 6. kraavisõitu otsustasin, et ei hakka jamama, tuleb korralikud tagarehvid muretseda. Praegused olidki rohkem proovimise jaoks, et kas jaksab vedada. Kui kellelgi on pakkuda kahte enam-vähem normaalset 15" ja vähemalt 325 laia rehvi mõistliku hinnaga, siis võtaks ära. Kõige eelistatum oleks kalasaba mustriga (nagu traktoril).

Aga selliste ilmadega on lausa lust sõita. 1. käiku pole üldse vaja.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11