automoto.ee foorumid

Täisversioon: IZH JupiterK
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Olen otsustanud taastada külgkorviga jupiteri aastast 1962. Seisnud on küünis kuskil kolmkümmend aastat. Korvist pilte pole, aga see on seest roostes ja selle ninas on auk. Keegi võiks rääkida, kuidas õigesti see auk ära lappida (pilte pole, auk on korvi vabriku märgist alla poole) Värvitud on teda mitut värvi, aga mina värvin ta arvatavasti kollaseks/oranziks. Enamus juppe on alles, puudu on sumpad/leegitorud. Plaanid sellised, et mootor korda, masin liikuma ja alles siis haavliprits ja värvimine.
Hetkel käib mootori remont, vaja vahetada väntvõllilaagrid, sidur, generaator ja ankur(väntvõllilaagrid põhus, generaator tagajärg). Kindlasti vahetan ka teised laagrid koos mansetidega. Mootorit poleerima ei hakka, aga küsin kas jupiteri mootor oli värvitud täielikult. Praegu seisab töö selle taga, et pole korralikku rakist, aga selle saab homme tehtud. Selle rakisega, mis piltidelt näha ei jõua lahti teha, alumised 5mm poldid painduvad ära. Raskelt käib lahti, aga võib-olla on põhjus selles, et varem on mootoripoolte vahele pantud lakk. Äkki peaks enne lahtitõmbamist kuumutama.
Huvitav asi jäi silma, siduripoolsel kaanel puudub õli sisselaskmis kork(üleval), kas õli valataksse sisse küljel olevast avast? Ja silindripealt tahtsin küünalt maha keerata, aga 22 võti ei mahtunud ümber Toungue üllatus missugune, vaja muretseda 23 võti

Fotod: http://fotoalbum.ee/photos/hillar/sets/3...e=lastpage
Tere.

Jupiteri mootoril on eesotsas kohe selline suurem soon kust saab mootoripoolte lahtivõtmiseks kaasa aidata. Ja kas ikka hooratta keerasid lahti, mootoripooled ei tohiks nii kõvasti ka kinni olla.
Kõigil jupiteri mootoritel on küljepeal see kaan ja auk Wink kaane küljes ka õlivarras.

Indrek
indrek1000 Kirjutas:kas ikka hooratta keerasid lahti...
Sad
omg, ei keeranud, vaatasin, et ei tohiks segada, aga A.Palu raamatus(see uuem, mis netis liigub) ei olnud sellest midagi mainitud, igatähes nüüd tean.
Ja meelde tuli veel, et esituli on koos kogu värgendusega puudu. olemas küll üks esimese seeria planeta oma (spidoga), aga sealt kah juppe puudu. Sumpasid nägin juba ühel kuurilaes rippumas. Sumpad olid värvitud kerega sama värvi vistist?
HaavlipritsSmile.Mootorrattast võib vast ikka liivapritsiga puhastada.
Sumpad jah kere värvi... Hooratas hoiab väntasid kinni ja ei liigu ta kuhugi Wink
hillar Kirjutas:Selle rakisega, mis piltidelt näha ei jõua lahti teha, alumised 5mm poldid painduvad ära. Raskelt käib lahti, aga võib-olla on põhjus selles, et varem on mootoripoolte vahele pantud lakk. Äkki peaks enne lahtitõmbamist kuumutama.
Vaata (mõtle) hoolikalt rakisega mõjutatavad jõud üle. Tugevama rakisega sa küll midagi ei saavuta.
Kuumutada pole seal küll midagi. Lahtivõtmisel piisab õrnast koputamisest.
Sai siis kahe mehega võetud hooratta polt käsile. Abiks veljevõti ja 2m toru. Matte lendas, a valla ta pässi. Cool Edasi sai hakatud motorit lahti võtma, see kurivaim tuli kah raskelt, uue karprauast tõmmitsa tegi surusin kah lõmmi ja keerasin nukkmuhvi hoidva poldi kõveraks Sad . Mootor lahti, sai nõellaagrid käigukastist välja korjatud, need vist pärit selle võlli ümbert kuhu käib veohammakas. Käigukast ära võetud avastasin, et laagrite sisemised ääred on teravad. Arvatavasti see näitab suurt läbisõitu. Edasi tahtsin parema karteripoole vändalaagreid kätte saada, aga vanaisa poldid kõvasti kinni keeranud Sad . Üks, jäigi lahti keeramata. Sellega lõppes tänane päev, jätsin petroolise kaltsujupi poldi peale, äkki tuleb iseeneset lahti Wink . Aitäh Elmole, kes aitas mootorit poolitada.
Kuidas hoorattas kätte saada vasakust mootoripoolest? See seal kiiluga kinni. Kepsulaagrid tunduvad läbi olevat, õnneks uus keps maksab ainult 450.- vahetamise kohta ei ole aimu kah kas Võrumaal tehakse. küllalt suur lõtk on sees.
Haavlipritsiga ikka võib, aga tuleb enne kruntimist mõnd plekist juppi sirgeks painutada. Deltat värvides tuli seda ainult teha pakiraamiga, küljekarbid porikad jäid sirged.
HHK
Kas mõtled polte või seal on minumeelest ikka kruvid, kruvi puhul löö haamriga pea pihta (haamri alla tugevamat sorti kruvikeeraja) ja siis proovi uuesti, muidugi kalts ehk aitab kah.
Hoorattaga võid käituda nii et see pragu mis seal on sinna löö mingi ese vahele et ta laiali pigistaks ja edasi sealt kas tõmmits või miskit muud. Aga uued väntvõllid maksavad ainult nii umbes 1500.- . See kepsulaagrite vahetus pole kerge töö ja lihtsam on vast uued tellida Smile
Selline tehase poolt näidatud viis karteripoolte eemaldamiseks on mootorile väga ebasobiv, kuna lisab väntvõllile suure telgkoormuse. Kui sa nüüd ikka väga palju jõudu kasutasid, siis rikkusid väntvõllid ära. Aga kui väntvõllid lahti võtad või uued paned, siis pole vahet.
Igaks juhuks poetan siia, et mul on kusagil 1/2 uut väntvõlli, moosi sees, ei tea kumb pool, lootes kiirelt rikastuda 500.-Cool
Igasuguste mootoritööde jaoks on hädavajalik kummist haamer. Väntvõlli materdamine ei ole hea mõte, aga palju peavalu säästab see mootoripoolte lahti ja kinni panekul. Detailid jäävad puruks ja mõlgiliseks peksmata ning asjad leiavad oma koha kergemalt.

Selline natuke tõhusam veenmisviis, kui lihtsalt kätega silitada, aga mitte ka liiga karm.
http://fotoalbum.ee/photos/hillar/sets/379611 uued pildid, mõnel pildil on näha kruvi ümber mingit valget ollust, ise arvasin, et see oli tina, aga jootekolv ei sulatanud seda vaid kärsatas. Veel tundub, et kruvid on kinni kärnitud lisaks mõginale. Mögin tuleb kergelt kruvikaga kraapides ära, aga polti ei jõua lahti keerata. Proovisin väiksema kruvikaga isegi polti lahti lüüa (vastupäeva), aga ei liigu. Kui äkki anda tuld, õrnalt?
Väntvõllipoolest olen huvitatud, saatsin PT. Kummivasara teooria on isegi õige, aga mõnele see on vastuoluline.
Jah, kruvid ongi muidu sälguga kinni löödud, et lahti ei tuleks. Ma panin oma mootoril need kruvid kinni keerme liimiga. Võibolla on sinu mootori eelmine ehitaja samale mõttele tulnud, sest see mootor on korra vähemalt lahti võetud - seal kus on tühikäigu kontakt, seal peaks pika hoova küljes veel üks ühendust andev vidin olema - piltide pealt ei paistnud olevat. Vanadel mootoritel see tavaliselt deformeerus ja irdus.

Ma soovitan sul selle käiguvalija üleval ja all olevad seibid fikseerida, et need kaduma ei lähe. Väga hea, et sa pilte tegid lahti võtmisest, tulevikus vähem muret.

Nende kruvide lahtisaamiseks otsi omale täpselt sobiv kruvikeeraja otsik- õige laiusega ja lükka nii sügavale, kui võimalik. Hea on kasutada suruõhu mutrikeeraja võdistamise funktsiooni või ehk aitab ka tavalise akutrelli kasutamine erineva pöörde jõu piiranguga - võdistab ka natuke. Või siis kasuta suurt kruvikeerajat, millel on olemas lehtvõtmega keeramise kandid. Surud kereraskusega kruvikeerajat paika ning siis käega keerad.
Sattusin vaatama käimakasti pilte ja paar küsimust.

Kui ei ole liiga palju küsitud, siis ehk saad supleriga ära mõõta ja öelda järgneval pildil oleva seibi paksuse - http://fotoalbum.ee/photos/hillar/29557253




ja ka selle - http://fotoalbum.ee/photos/hillar/29557343


Olen väga tänulik, kui saan selle hinnalise info Smile
Selle kruvika ja lehtvõtme varianti kasutasin mina ka ja mõjus Smile.
Hinnaline info:veohammaka võllil olev seib on 1,35mm ja see alumine 0,44. Esimese mõõt võib erineda natuke, sest ta on kulunud(erinevatest äärtest) ja võtsin umbestäpselt kesmise mõõdu. Mõõdetud mikromeetriga Wink Rohkem lahtisi seibe ma ei näinud, oli ainult stopperid ja ma ei hakanud võllidelt neid ära võtma.
Mootorit on vähemalt kaks korda lahti võetud (vanaisa, kes on omanik ütles, et lahti võetud ühe korra sest, käigukahvel purunes, kas teist korda kah seda ei mäleta), sest on näha mootori sees ühte kollast möginat (värv/lakk) ja rohelist värvi(maja tal kah roheliseks värvitud Cool ). Teine mõgin võib olla ju tehasest.
Kui, see ühendust andev vidin on kolmnurkne ja sees on kaks väikest auku ja üks suurem, veel mingid sooned sisse freesitud siis on mul ta olemas. Pilti ei saanud teha, kuna fotoka akupatareid said tühjaks
Kruvika ma püüan homme Võrust leida, laupäeval oli k-rautas ainult väikse peaga ja handymani 19 eeguse kruvika magneti otsa lõhkusin juba ära, aga seda sai viiliga natuke õpetatud. teise kepsu ostan kah võib-olla ära, aga uus vene metall on maru pehme, äkki leiab mõne alternatiivi. Kas ainult laagrit ei ole kaubanduses müügil?
See kolmnurkne vidin lükkab käike sisse ja nendes soontes seal peal jookseb fiksaator (koonusekujulise otsaga pulk, millel vedru all).
Tänud info eest.

Vändad ma soovitan osta paari kaupa - siis on lootust, et nad on samasugused ja samasuguse kaalujaotusega ning rohkem balansis.

Balansis mitte olemine tähendab, et asi hakkab võdisema nagu pesumasin, kulub rohkem ja sõidumõnu ka pole, väiksemate pööretega pole ehk tunda, aga kui natuke rohkem pöördeid teed, siis peale sõitu saad aru, et pole niisama lõbusõitu teinud.

Kuigi see iz-i asjade balanseerimine on nagu ta on, siiski ma üritaks võimalikult ühesugused vändad, võrdse kaaluga kepsud ja sõrmed. Ideaal oleks, kui vändad on koos hoorattaga ja kolbide sõrmedega koos parlanksi aetud, aga seda on vist liiga palju tahetud..

Minu mootori originaalvändad olid kinni keevitatud - ma kardan, et ei kanna vilja see alumise otsa laagri vahetus.

Sööd ja jood natuke vähem, aga uued vändad on asjalikud.

Kloostrimetsa motopood ja see härra Hüppineni tsiklipood lõunas peaks sellist kola rõõmuga tarnima.
kui kruvid, poldid, ei tule lahti siis löö torni ja haamriga üks kops parajalt tugevasti (kuid mitte metslase moodi) Kui mutrid lahti ei tule siis proovi meisliga. kohe tulevad Smile olen katsetanud küll ja küll
värvi või seda möksi mis seal vahel kasutati tihendi asemel. oli kindlalt kinni. ise panin silikoni (kuumuse ja õli kindlat) ja seisab küll.
Lehti: 1 2