automoto.ee foorumid

Täisversioon: Spido näitab valesti.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Masin : Yamaha Xs 400
spido näeb väja : http://www.bikepics.com/pictures/109182/

Probleem: Spido näitab tegelikkusest vähem ja see võib põhjustada probleeme, kui politsei oma fööniga teeääres istub ja mind sihib.
Kuidas sellist probleemi lahendada. Igasugune inf on oodatud.
(olen selle masinaga tuttav alles 2-3 päeva)
Üks võimalus on laenata GPS ja teha kindlaks, millistele reaalsetele kiirustele vastab spidomeetri näit näiteks 90-ne juures. Olulised kohad (50/70/90) tasub meelde jätta ja ongi kõik.

Teine variant on paigaldada jalgratta elektrooniline spidomeeter. Siis tuleb esiratta ümbermööt sisestada ja ongi ülitäpne lisanäidik olemas. Selline lahendus on korduvalt testitud nii autodel kui mootorratastel ja töötab. Jalgratta spidomeeter peaks küll olema siis kolmekohalise numbrinäiduga variant.

A.
Võta stopper ja mõõda, palju kulub aega ühe või mitme kilomeetri läbimiseks ühtlase kiirusega.
Nt. ühe kilomeetri puhul siis :
60 km/h = 60 sek
90 km/h = 40 sek (Aitäh korvimees, parandamast!)
120 km/h = 30 sek

Selle metoodika täpsus on täiesti piisav. Ja siis korrigeerid vastavalt gaasijala asendit.Cool

Edit: Ei pand kohe tähele, et tsiklimees! Gaasikätt siis vaja korrigeerida!
tcumen Kirjutas:Võta stopper ja mõõda, palju kulub aega ühe või mitme kilomeetri läbimiseks ühtlase kiirusega.
Nt. ühe kilomeetri puhul siis :
60 km/h = 60 sek
90 km/h = 45 sek ???
120 km/h = 30 sek
Ühe kilomeetri läbimiseks 90km/h kulub siiski 40sek.
enamus "seieriga" mõõteriistasid on oma olemuselt voltmeetrid. Ka spidomeetrid (nn induktsioonivoolult töötavad). Määrad vead eri kiirustel - ning kui "dünaamiline" (s.t. et viga on erinevatel kiirustel kaardinaalselt erinev) korrigeerimine on vajalik, siis konsulteerid mõne elektroonikast jagava inimesega: ehk oskab ta mõõteriista kalibreerida. Pole välistatud, et kusagil on kruvike, mis võimaldab seda lihtsalt teha. Kui valgus tagant läbi ei pea paistma, võid ka spidomeetrile uue skaala tekitama.

muide - seieriga volmeetrite/multimeetrite puhul ei tohi (täppis-)mõõtmisel skaala esimest kolmandikku kasutada - seal on viga suur. See ei ole ässitus kiiremaks sõiduks Wink

nii palju siis teooriast - praktikaga ei oska kahjuks aidata Smile
Odomeetrit vaadates julgeks pakkuda, et täiesti mehaanilise spidokaga tegemist.
Kus asub Sinu masinal odomeetri ajam?
Kui tuleb käigukastilt või mootorist, siis vaata tagarehvi mõõdu vastavust ettenähtuga, kui aga esirattalt, siis muidugi esirehvi mõõt!!!
Kui rehv on ettenähtust kõrgem, siis näitab kiirust ja teepikkust vähem.