Väga võimalik, et sõiduauto mootor aastast 191x, minul on sama lahendusega Alderi mootori jäänused aastast 1907-1910. Alustuseks mõõda ära kolvikäik ja silindri läbimõõt. Kas selle traktori juures oli veel mingeid huvitavaid lahendusi? SIllad raam jms?
Algselt kõlbasid mootorid nii statsionaarina käima kui auto peale ... De-Dionil oli kunagi üks ühepütaste seeria.
Dad.
Sildasid ja ülekannet pole veel sellise pilguga vaadanud
Praegu on ülejäänud traktor mul kuuri all ehitusmaterjalide taga nii peidus, et peal esisilla pole sealt võimalik miskit näha
Aga tehtud on asi kõigest kättejuhtuvast
Silindri läbimõõtu ei tahaks sellel lihtsal põhjusel mõõta, et ei taha mootorit hetkel veel lahti kakkuda(plaanis on mootor elule äratada)
Kolvikäiku peaks saama mõõta küünla august.
Enne käimapanekut pead siiski lahti kakkuma, vastasel korral jookseb mootor kohe kokku, vähemalt Adleri mootoril on kepsude õlituskanal silindripeade all ja üpriski peenike, nii et vana seisnud õli seal ilusti ära tahkunud on.
Külje pealt võiksid siiski piiluda, kas väntvõll on kokku pressitud või ühes tükkis, st kas kepsu laagrid on pooleks käivad või mitte.
Dad.
Selge.
Tänud väärt info eest!
Eks ma sis kaen jah ennem , mis seal sees on.
Raskusi see mulle ei valmista(on elus nii mõnelegi mootorile kap. rem. tehtud. Töötavad kõik siiamaani.)
Silindripäid ma igatahes maha ei hakka kakkuma(Krt seda teab, kas nad pärast pidama jäävad ja mõni polt ära ei murdu)Pole ju nii tänapäevane tehnika kaa...
Alt võtan mõni õhtu "Vanni" lahti.
Võta kollektori alune plekk maha ja vaata ehk on lahtiste klapivedrudega isend veel. Nendel on põhimõtteliselt nelja poldiga pea küljes ja lihtsalt eemaldatav.
Dad.
ja mis sai? jooksis kokku?
Ilmselt sai nii, nagu tihtipeale tavaliselt saab - ei saanud midagi ! Ja Felix oli viimati foorumis 27.12.2008.
Pole foorumit ammu külastanud....
Sai tõesti nii, et ei saanud midagi. Kuna ei jõua lihtsalt kümmet asja korraga ette võtta(muidu on pärast kõik pooleli!)
Mootor täiesti olemas veel(müügiplaane pole, kuigi on huvi tuntud.)
Praegu on vaba aega küllaga,kuid alustada tuleks tööpinna ettevalmistamisest(st. garaazi koristamisest. -Seal on hetkel täielik pardakk lihtsalt)
Ühesõnaga elluäratamise plaan on siiski kindel. Muidu oleks juba ammu maha müünud.
Kõigenaljakam on see, et mina ei tea siiamaani täpselt, mis mootor see on. Ostuhuviline näikse teadvat, aga hämab.....
Niipalju selgus täna veel, et seda mootorit kasutati (ennem traktori ehitust) vene liikuvkino generaatori jõuallikana.
Kuigi ega sellest ka palju tolku pole. Genekat võis tollel ajal käitada samamoodi mistahes mootor.
Tegemist vene päritoluga mootoriga L-12 (12 hj, 4 sil., 1200 cm2). Tuletatud mootoritest L-3 ja L-6 (L-12 on kaks kokkupandud L-6 mootorit). Kasutati statsionaarina ja kui venekeelest õigesti aru sain, siis ka purjekatel abimootorina.
Kollektsioonis olemas L-3 ja L-6, seetõttu liitun mootori tahtjate väega.
Mootori ajaloost:
http://www.umz-gaz.ru/about/history/
Tekstist loen välja, et L-3 ja L-6 toodeti kuni 61. aastani
Aga L-12 kohta ei leia sealt midagi..
Need "veterokid" 12,12e on hoopis päramootorid.
See on siis L-6?
See tundub tõesti olevat L-6. Kuskilt netiavarustest tirisin terve L-3, -6 ja -12 manuali ja sealt manusena lisatud lehekülg. Kuna kõik kolm mootorit tunduvad olevat identsete osadega, siis manuaalis on ainult L-6 pildid.
Jah. See ta on.
Täna selgus,et lähipäevil saan ka selle mootori originaal magneeto, siis peaks komplektsus(peale karburaatori) täielik olema
Üks magneeto sai ka varem muretsetud, kuid selle pealearetamine oleks juba innovatiivsust nõudnud
Ja muidugi SUURED-SUURED TÄNUD vastajatele!
(20-03-2009, 20:40 PM)Feeliks_Jalgraud Kirjutas: [ -> ]Tekstist loen välja, et L-3 ja L-6 toodeti kuni 61. aastani
Aga L-12 kohta ei leia sealt midagi..
Need "veterokid" 12,12e on hoopis päramootorid.
See on siis L-6?
Ei see küll ei ole. L-6 näed traktori peal
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=43968
Muuseas tegin äsja talle remondi nii et võin kogemusi jagada.