automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bioetanool - mis asi see siis õieti on?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Meilgi tanklates müüa E85 nime all. Mida see kraam siis endast täpsemalt kujutab? Ja, vabandust, kui küsimus väga loll tundub, aga mis juhtuks, kui seda mõne tavalise auto, ütleme nt. mosse või þigulli paaki valada? Asi ju ikkagi bensiinist tunduvalt odavam.
85% etanooli + 15% bensiini(et kellegil ei tuleks pähe seda jooma hakataToungue)

bikeris on ajast pikemalt arutletud:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=38842

Mõni kiidab, mõni laidab. Kasutaja Tafka proovis Dnepris- töötas igatahes.
Bioetanool on läbinisti vale sõna, kuna sünteetilise etanooli tootmine on kuratlikult kallis. Seega on karjuv enamus etanoolist ikka bioloogilist päritolu.

Kütus on sobiv enamusele masinatele, kuid mõningad tihendimaterjalid võivad solvuda. Väidetavalt on silikooni sisaldavad tihendid ja voolikud OK.

Talverallil kodanikud ZILiga proovisid kah ja pettusid - ei käinud edasi. Samas on Volgaga väidetavalt positiivseid kogemusi saadud.

Kütusekulu tõus on üsna paratamatu, samas hind on ju ahvatlev...

Küll peab arvestama, et etanool kipub igasugu sodi välja pesema nii paagist, torustikust, pumbast kui karburaatorist-pritsest. Mis omakorda tähendab, et mõni kitsas mulk võib saastast ummistuda.
Miks ta läbinisti vale on, bioloogilise (fossiilse vastand) tooraine töötlemise teel saadud etanool on ju bioetanool. Ma saan aru põhimõttest, et see lisand on praktikas tarbetu, aga vale ta pole ja biokütuse päritolu rõhutamine on müügi- ja reklaamitegevuses oluline. Et ka kõige tubakam kohe aru saaks, millega tegu ja hõõruks oma peakolu sisse et biokütus=hea ja fossiilne kütus=vananenud kakapähh Smile

Muidu alkoholi põletamine nõuab rikkamat segu ning veidi teistsuguseid süüteseadeid, voolikute vastupidavus on ainult pool probleemi. Kui auto pole spetsiaalselt projekteeritud mõlema kütuse jaoks, siis tuleb E85 jaoks mootor ringi reguleerida ja edaspidi ainult seda tankida.
Etanooli põlemisfüüsikaasse siin ma ei lasku, kuid piiritusel on väärt võime seguneda nii bensiini, kui veega (viin). Seega, kel probleem bensupaagis oleva kondentsvee kättesaamisega Wink- ja seda tekib igasse küttepaaki, eriti tühja ja talvel,- siis piiritust (ka seesamune E85) paaki lisaks ja tuld!!!
hmm..liiter etanooli kytet maksab alla bensuliitri hinna , liiter odavaimat joogi etanooli , seegi poolkeks veega maksab mingi 130eeku x 2....
millest selline hinnavahe..aktsiisid..??

Siis on selge , miks seda benssu sinna etanooli sisse segatakse , vastasel juhul hakataks ilmselt seda E85-t jooma Big Grin...
Plaanisin oma audi mootori E85 only-ks ehitada. Nüüd ehitati ka Tartu statoili üks E85 pump aga hinnad on kunagisest Statoili uudiskirjast palju muutunud.

„Tarbijad on teinud oma ostuotsuseid lähtuvalt nii keskkonnahoiust kui ka mootorikütuste hinnast - Bioetanool E85 maksab biokomponendi aktsiisivabastuse võrra vähem ehk hetkel 13,65 krooni liiter, samas tavaline mootoribensiin 18,55 krooni liiter,“

Nüüd E85 maksab 14.25 eek ja Neste 95E - 16.30 eek, ehk siis ainult 14% odavam aga kütusekulu hakkab olema 30% suurem. Huvitav kuhu poole tulevikus need hinnad liiguvad?
Noh, arvestades et praeguse tehnoloogia juures tehakse bioetanooli sisuliselt toidust, siis võid ise arvata... Ainuke eelis ongi maksuvabastus, muidu poleks lootustki. Ja ärge unustage maksuvabastuse püsivuse seisukohast oma tegevust valimiskastide juures korrigeerida.

Mulle üks BP müügimees seletas et neil on arendamisel tehnoloogia ja põllukultuurid, millega saab suurtes kogustes vajalikku toorainet troopilistelt muuks põllumajanduseks väheväärtuslikelt aladelt. Kui mingi selline läbimurre toimub, on biokütuse tulevik helge, aga seni on kogu kupatusel nuga kõril ja mina isiklikult mingit vähegi suuremat raha selle peale ei paneks, et see hinnavahe säilib.

Minu jaoks isiklikult on teema huvitav mitte niivõrd majanduslikult, kui just selle poolest et biokütused on lahe tulevikuvärk. Kui loodad senti kokku hoida, siis on kõige lihtsam oma sõidustiili korrigeerida, selle 14% saavutab suht lihtsalt.
Mootorikütteks on ta praeguste hindade juures igatahes täielik mõttetus.
Samas, arvestades viina hinda praegu, kas see 15% bensini suukaudsel manustamisel kuidagi mõjutab, ja kas on mingi võimalus see bensiin eraldada????

Mäetan kunagi, keemaiõpetaja pani aknoolipudelid külmkappi -- sodi hangus ära ja joomiseks jäi ideaalne kraam
degreal Kirjutas:Plaanisin oma audi mootori E85 only-ks ehitada.

Mismoodi see välja näeks? Ajad surveastme kõrgeks? See peaks idee poolest vähemasti osa kütusekulu suurenemisest kompenseerima...