Asjalik modifikatsioon Sierrast
http://personal.inet.fi/surf/cosworth/xr.htm
Asi tehase poolt Mustangi 5,0 mootori ja käigukastiga. Toodeti LAVis 250 tükki ja võistlusteks. Huvitav, kui läheks ARKi ja sooviks ümberehitusluba teiseks tehase modifikatsiooniks ehitada?
Paistab, et V8 on aegumatu alternatiiv väiksematele, suht.kõrge forsseeringuga mootoritele. Kindlat piiri on muidugi raske tõmmata mingil teemal, aga näiteks ka Lotus Esprit ja BMW M5 on juba mõnda aega tagasi läinud V8 peale üle. Opel Omega pakub oma V8 versiooni. Väiksemate autode kategoorias ei pruugi tarbeautodel V8 õigustada, kui peetakse silmas kasvõi tootmiskulusid.
Ford Sierra RS 500 Cosworth - Legenda!
Tämä malli pelästytti tulollaan monet auto ihmiset. Tielle tehty laillinen versio oli \"kuristettu\" tuottamaan \"vain\" 224 hevosvoimaa. Fordin suunnittelijat huomasivat moottorin saavuttavan maksimissaan 480 hevosvoiman tehon,joka oli sopiva kilpakoneisiin. Suosituimmat moottorin rakentajat,kuten Andy Rouse, Rudi Eggenberger ja Dick Johnson kokeilivat virittää konetta lisää,mutta löysivät liikaa heikkoutta moottorista kun se viritettiin 540-575 hevosvoimaan vuonna 1988. Täytyy muistaa,että tämä moottori oli vain 2,0 litrainen eli ainoastaan 1998 kuutioinen ja silti siitä saatiin uskomaton 575 hevosvoiman teho. Tänä päivänä kiihdytyskilpailuja ajavat \"ottavat\" Cosworth:tin RS 500:sesta moottorista,jopa 2000 hevosvoiman lukemia,mutta tämä ei ole enää mahdollista meidän tuntemilla polttoaineilla. Tämä todistaa sen,että Cosworth:tin valmistama moottori on yksi maailman parhaista 2,0 litran moottoreista! Tuskin mistään 2 litran moottorista saa viritettynä tehoa niin paljon kuin RS 500:sen moottorista,joka on ainoastaan nelisylinterinen! RS 500 moottori rikkoi ennätyksiä lähes jokaisessa autourheilu lajissa johon se osallistui.
http://cosworthrs.cjb.net/
Aga race konditsioonis on Sierra Cosworthid üldse krõbedad
http://www.turbonutters.co.uk/cossie.htm