automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ajakiri MOTO
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mida arvate Kalev meedia poolt üllitatud uuest tehnika-alasest ajakirjast MOTO? Olukorras, kus Eestis ilmub juba neli(?) auto-moto alast paberväljaannet ja majandus on madalseisus, kas pole liiga julge samm?
kuna tasuta anti, siis sai läbi sirvitud. Midagi erku küll silma ei hakanud, et seda tellima peaks hakkama. Aga see on puhtalt minu arvamus, liiga palju on ühesuguseid uudiseid eri väljaanntetes. Ajakiri võiks olla rohkem "õlisem" Smile ehk rääkida eri mootorite ja asjade hingeelust, remondist ja hooldusest, aga see oleks ehk liiga palju tahta.
Kogu Kalev Meedia projekt näib olevat üldse üks suur õnnekatsumine. Olgu siis selleks Moto või mõni muu väljaanne.

Esimene number üle kolme miinusega minu arust välja ei vea. Avapauk võiks siiski parem olla, eriti visuaalsest poolest. Kujundus ja piltide töötlus vajab tõsist ümbermõtlemist, kui antud väljaanne elus tahab püsida. Sisu koha pealt näitab valitud suuna õigsust aeg.

Mis õlinäppude ajakirja puutub, siis mõte on muidugi tore, aga seesamune Eesti turg ei toida suure tõenäosusega seda kuidagi ära. Eriti veel praegu.

A.
Sai ka teine kohe esimesel päeval soetatud. Einoh, mida ikka öelda... Kolm esimest palju juba öelnud. Aga minus tekitab ja on alati tekitanud küsimust see meeletu tihedus, mida loodetakse saavuatda. IGA reede 100 lk??? Sorry aga see on ilmvõimatu. Lihtsalt ei ole, millest kirjutada. Või tegelikult ju on, maailmas toimub iga nädal nii palju mootorispordiga seotu aga KEDA SEE HUVITAB, on küsimus. 99,9% sellest toimunust huvitab 0,1% maailma elanikkonnast. Nii rämedalt-jämedalt võttes. Võiks ju kogu aeg kirjutada Austraalia ringrajasarjadest või Uus-Meremaa dragist aga see ei huvita ajakirjast lugeda mitte kedagi. Korra, jah, nii harivas mõttes. Et millega üldse tegu. Kuid seda ka vaid tasemel spordi kohta.

Kindlasti nõustun, et Eesti oma asja on ajakirjanduses karjuvalt vähe kajastatud. Kuid selle pealt ei saa nädalaajakirja plaanida. Autoleht proovib siiamaani ja on püsivalt hambutu. Kogu sisu on nädalast-nädalasse täpselt sama. Kopi-paste sest olematu hulga inimestega saabki vaid nii teha. Kunagine 2-nädalane tsükkel oli ka juba piir autoajakirja jaoks.

Kujundus mulle pigem meeldib, "vanakool". On kohe kvaliteetne käes hoida ja mõnus lugeda. Mida vähem tilulilu, seda parem. 2 ja 3 veergu, pildid servadeni, suhteliselt suurem kiri, valge taust, võiks olla veel ka veeru ning lugude "eraldajad" ehk tavaliselt õrnad punktiirjooned. Pole idiootset ruumiraiskamist, mulle see meeldib (vastupidi suurtele kujundus"gurudele", kes mikimauside pläma tõena võtavad ja seda sitta Eestis rakendada püüavad).

Pildid on ikka ja alati Eestis omaette teema. Me lihtsalt ei hakkagi suutma muu ilma kvaliteediga võistlema. Kogu ajakirjas on 1 superpilt... Aava autost. Aga see on ju puhas välismaine kraam. Eesti oludes väga head on ka mõned Rauno enda tehtud krossipildid. Autoesitluse pildid on küll tehniliselt head aga keskkond ja valgus totaalselt puus. Häda pärast üks Audi külgvaade. Aga ma tean, kui fa...g raske on head pilti saada ja mind see ei häiri. Muidu maksaks Eesti ajakirjad veel kolm korda rohkem.

Ehk mina ostaks ja äki isegi ostan ka edasi toda Motot, seda just lihtsa väljanägemise pärast. Aga kardan, et paari numbriga muutub sisu läägeks. Olles "salaja" tohutu mootorispordi vaataja ja seda juba aastakümneid, siis nad ei suuda üllatada...
Ka mind jahmatas see 100 lehekülge nädalas. Autoleht oli algul ikka päris tühi, kui nad iganädalase graafiku peale üle läksid. Nüüd on olukord veidi paranenud. Aga neil oli ju juba toimiv süsteem ja inimesed olemas. Moto peab alustama kohe stardist tippkiirusega. Ei taha neile küll kaikaid kodaratesse loopida, aga ma ei usu, et neil püssirohtu väga kauaks jätkub... (Tore oleks, kui ma eksiksin!)
Pildikvaliteedi ja kujunduse poole pealt on väga palju arenguruumi, kuigi jah õnneks väga "mikimausilik" see toode välja ei näe. Sisu ei hakkaks kommenteerima, nii värskete ja väheste tegijatega pole see viisakas. Annaks neile kõigepealt sada päeva, ehk siis...
Auto-motospordi niðð on Eesti meedias tõepoolest veidi tühjavõitu, kuid kui palju lugejaid/tellijaid oleks selle valdkonna pealt võimalik haarata? Ega need, kes ralli ajal raja servas oma seljast võetud särgiga autodele lehvitavad pole veel ajakirja lugejad. Väga paljusid neist tõmbavad sinna hoopis teistsugused asjad...
Julge pealehakkamine olevat juba pool võitu. aga kas poolest piisab? Meil on hea võimalus vaadata, kuidas toimetus sellest väga keerulisest olukorrast välja tuleb.
Ma ei tea, mina pole küll kuulnud et keegi kurdaks nagu oleks eestikeelset autospordikajastust liiga ohtralt ja tahaks hoopis lugeda rohkem paadi pahteldamist ja gps-ide arvustusi.

Jesper@LMS, ALMS, DTM, jõudumööda ka VLN ja WTCC fänn, kohaliku meedia tarbimine arusaadavatel põhjustel nullilähedane
Jesper Kirjutas:Ma ei tea, mina pole küll kuulnud et keegi kurdaks nagu oleks eestikeelset autospordikajastust liiga ohtralt ja tahaks hoopis lugeda rohkem paadi pahteldamist ja gps-ide arvustusi.

Ei tasu võrrelda veeasju ja mootorisporti. Eriti Eestis.
Kuid mis kajastamist puudutab: mootorisporti saab tarbida piisavalt, nii lives kohapealkui televisiooni vahendusel. Eurosport 1 ja 2 ning Motors TV kolme peale katavad ka nõudliku vaataja-huvilise vajadused. Natuke lisab ka Extreme TV, Eesti kanalid (Kalev Sport!) omamaise ja F1'ga, viimast saab kvaliteetselt tarbida RTL abil. Lisaks Internet. Peale Motorsi tulevad kõik need kanalid ja ka nett koju kätte suhteliselt tühise raha eest. Kui kepikanalid ei huvita, võtad lisapaketina Sport 50 krooksu eest, saad Motorsi, Sailingu ja NASN ning mootorisporti veel iga päev tunde ja tunde. Sinna sekka teist Sinu sarnase inimese lemmikut - tehnikaajalugu Motorsi pealt. Muuseas, mootorispordi üks suur osa on ka veemootorisport ja seda tuleb Sailngult ikka omajagu. Ja nii polnudki mul peale paari isikuloo sealt midagi uut lugeda... kõik maailma asjad live-ülekannetena tarbitud.

Eesti oma mootorisport on suht olematul tasemel ja seda saab huviline suht odavalt kohapeal tarbida. Heal tasemel asjadest ikka räägitakse ja tehakse telesaateid ka. Ise pigem ootasingi, et Kalev Meedia panustab raha tehnikaalastesse teleprojektidesse, kui et läheb ajakirja teed. Kuigi pole ilus rahast rääkida, siis esimese numbri kulud võisid olla suurusjärgus 200 000 krooni. Ja nii siis iga nädal, reklaamiturg on ju suhteliselt kokku kukkumas... Kui kuus panustada 500 000 korralike saadete ja saatelõikude tegemisse oleks sellest rohkem kasu. Mina vaataks suurima heameelega Ardo tehtud dragi videosid ja kommentaare suurest kvaliteetsest LCD-telekast digipildina, Motors24 lukuaugust ma ei viitsi ennast piinata. Ja Sinu "Punase Puzzle" ponnistust ringrajal oleks ka sealtsamast vahva vaadata... sest autoehituse loo saan foorumist kätte, kordusena mingilt paberkandjalt ei viitsiks lugeda. Sinna ei mahu ju mitte midagi...
Nojah, info saab muidugi kätte, lihtsalt ma ei näe isiklikult küll probleemi, miks neid "Austraalia rinkasarju" ehk siis täpsemalt kõikvõimalikku Eestis vähetuntud autosporti ei või süstemaatiliselt kajastada. Miks peab ajakiri olema madalaim ühisnimetaja, mitte suurim ühiskordne. Ja no ega võistlust ennast ei pea tingimata ümber jutustama, pigem ikka tausta avamine, võistlejate hilisemad kommentaarid, tehnilised uuendused jms.

Või on probleem selles, et keegi ei viitsi kirjutada, vaeva näha ja taustatööd teha? F1 ja WRC uudiseid välismaa saidilt ümber toksida on vist lihtsam jah.

Kohaliku ringrajaspordi telekajastus on... jah, teine huvitav teema. Aga noh eks siin ole arenguruumi igas suunas, nii sõitjate, võistluste korraldajate, raja (!) kui katusorganisatsiooni poolel.