automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pirdurid ei funksi
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
tere.
Tegin enne ühe postistuse kus mainisin et teen lada bagiks.
Sellel on üks probleem. Ülevatusel loksutuati masinat päris hästi ja midagi taga paremal piduril juhtus ja hakkas jooksma. Räägiti et se asi on katki, kuhu voolik yhendatud on" KAs te teate mis võib olla katki?

Kas Lada pidurisysteem on yhtne, et kui yheltpoolt läheb katki, voolab kõik välja? või on eraldi?
sellel ei funksi nii kässar kui tavapidur.
Kas te teate, kus asub lada piduri peasilinder. Ma kahtlustan et silinder on läbui ja sellepärast on kõik pidurid läbi
Mina soovitaks üleüldse alustada sellest, et korralikult selgeks õppida kahe peamise sõiduautodel kasutatava piduritüübi ehk trummel- ja ketaspiduri ning kogu pidurikontuuri ja selle erinevate osade tööpõhimõte Smile See tuleb edaspidi kindlasti kasuks, kusjuures tähelepanu võiks pöörata ka mõningate osade nimetustele (pidurivoolik, -toru, -support e. -sadul, töösilinder jne). Kui see töö on tehtud, siis peaks olema selge nagu iseenesest, et kui tagaratta juurest midagi puruks on, siis piduriõli ei voolanud välja mitte vigase peapumba tõttu, vaid õli lasi maha üleüldse Newton oma gravitatsiooniseadusega Smile

Aga vastuseid küsimustele ka:
1) Siit foorumist ilma pildimaterjali ja täpsema kirjelduseta küll ei oska keegi Sulle öelda, mis katki võis minna. Kõige tõenäolisem on minu arvates liigkorrodeerunud piduritoru purunemine väiksemagi liigutamise peale, teiseks pakuks väsinud pidurivoolikut. Selle kindlakstegemiseks kalla paar supilusikatäit piduriõli kapoti alla vastavasse anumasse ning otsi üles koht, kust lekkima hakkab.

2) Kässar ja sõidupidur peaks sellel ikka natuke eraldi süsteemi peal olema, seega ei tohiks piduriõli väljavoolamine kässarit mõjutada (mis peaks minu teadmist mööda ikkagi trossiga olema Smile)

3) Ja lõpuks, piduri peasilinder, nagu suuremal osal autodest, peaks ikse kapoti all olema (kuigi see küll ei tohiks milleski süüdi olla).

PS: katsu äkki teine kord ühe korraga kõik asjad kirja saada, teistel lihtsam viidata.
Aitähh hea vastuse eest. Eks ma üritan, eg ama ei ole mingi mehaanik, ma olen alles algaja ja õpin seda värki. (ega ma loll ka pole) NImelt see tekst mida ma enne kirjtuasin (Tsiteerin " Parema tagatta juurest midagi tilgub") pärineb veel praeguse omanikult, kes pole põhjaalla näinudgi.
Omanik kellel se Lada 09 pragu kuulub on tehnikas väga võhik. Ma arvan et asi on lihtsam kui nemad seda kirjeldavad. Kuidi mulle ajas hirmu nahka et parandusest öeldi et see jama läheb kokku 5 tuhat maksma. (2 lada hind) Big Grin
Missuguses kodumaa nurgas Sa asud. Kui kusagil Tartu-Elva-Rõngu-Rannu-Hellenurme kandis võiks oma abi pakkuda. Eks need teeninduse sellid panevad sihukesele tööle jah kirve kuubis, kui ei taha tööd ette võtta. Ise pakun et ratta pidurisilder andis otsad ja trumlisse valgunud piduriõli tekitab seal määrimise efekti seepärast ka kässar kehva või olematu. Ei ole just Ladade hingeelu eriti valdav, aga peaks olema neil kahe kontuuriga piduriajam. Tähendab et kui tagumistest jookseb õli välja jäävad eesmised toimima ja vastupidi. (või jooksid need kontuurid diagonaali, mitte enam ei mäleta)
Terv.Jaanus
Kui on soov korralikult teha, siis:
1. Hangi endale mingi remondiraamat, kasvõi varuosade kataloog
2. Vaheta välja kõik asjad uute vastu: piduritorud, -voolikud, klotsid, silindrid. Ma ei tea, kas 09 ketaspidurid on sama süsteemiga kui vanematel Ladadel, kui ei ole ja silinder on sadula sisse ehitatud, siis sadulad on uuena kirved, parem on remondikomplekt sisse panna. Kui on eraldi silindrid, pane ilma mõtlemata kõik uueks. Kui kettad-trumlid on koledad, siis need ka uueks. Peasilindrile võib remondikomplekti panna, selle metallosa ei kulu üldjuhul märkimisväärselt, aga noh muidugi kõik on võimalik, lahti võtmisel on näha.
3. Õhuta pidurid, reguleeri trumlid (kui on ette nähtud) ja käsipidur.

Lada jupid on nii odavad, et igasugune defekteerimine ei oma minu arust suurt mõtet. Kui juba mõned asjad on nii läbi, et vedelikku voolab, on 90% tõenäosusega kogu süsteem nii halvasti hoitud, et suvaline jupp võib olla uus nõrgim lüli.

Ja 5000 on sellise töö eest töökojas üsna mõistlik hind, ma ei usu et ka osav meister suudab selle töö vähem kui ühe tööpäevaga ära teha, juppide hind lisaks. Ega töökojal pole ju vahet, kas remonditakse kallist või odavat autot, aega kulub sama palju, odavale rappele tõenäoliselt isegi rohkem.

PS. ma ei taha su tehnikahuvi kuidagi jahutada, eks kõik ole kuskilt alustanud ja lollusi teinud, aga kui selle autoga on plaanis pärast remonti tänaval sõita, siis otsi mõni asjatundlikum inimene, kes sulle alguses näpunäiteid annab ja tehtud töö pärast kriitilise pilguga üle vaatab. Piduriremondi juures on palju asju, mida on kerge valesti teha, aga raske foorumi kaudu seletada.
Mkmm, tänavale ma eio kawatse minna, no vbl siin kylavaheteel vbl mõne kiiruskatse teen. aga se probleem ei saa olla nii hull, tehnoylevaatuselt kirjutati lihtsalt parem tagumine ratas. MA usun et kui lihtsalt tagumise paremalt kogu krempli välja vahetan (mis ei maksa teglikult ju suurt midagi) siis peaks asi funksima. Ma aran et seal võis kõigerohkem viga olla roostega, et migni yhendus oli roostes ja kui seda loksutati, andis lihtsalt järele.
Ma sellele eriti lootma ei jääks, et panen aga lihtsalt kõik uued jupid külge ja kõik saab korda - neist uutest juppidest on osad kindlasti kah peetis... Või on viimastel aastatel ida-autode varuosade turul olulised muutused toimunud?
No ega see nüüd üle mõistuse halb ka ei ole vist? Kõik tagaveolise Lada pidurijupid mida ma olen paigaldanud (neid pole küll palju) on igatahes normaalsed olnud, noh ja tegelikult näeb ju jupi enda pealt suht kenasti ära ka, et kas saab asjast asja. No halvimal juhul ostad ühe 60 kroonise pidurisilindri asemel 2 vms Smile

Mis puudutab üldist juppide kvaliteeti, siis eks mis liigub see kulub ja kuna ma olen ilge kooner siis bemmile ei ostunud uusi sadulaid vaid remondikomplektitasin vanu. Esimestega läks libedalt, aga tagumisi oli alguses varutud vist 5 tükki ja lõpuks sai neist parajasti 2 töötavat kokku - ja see oli kõigest 17 aastat vana lääne kvaliteetauto. Mingist piirist alates on lihtsalt tervislik piduritesse uusi juppe panema hakata, need ei pea igavesti vastu. Fordil sattus mul kätte sadul, mis oli nii ära väsinud, et õhutusnipli pingutamisel lendas sealt ümber tükk välja - taevale tänu et see juhtus garaaþis, mitte hiljem sõidus. Ma kujutan ette, et seal 09 all võib sarnane olukord olla.

Ah samas mis siin ikka arutada ja muljetada, nagu arvata oligi on teemaalgataja eesmärk P6LLURALLY!!! ja pole mõtet rohkem aega raisata. Anoh eks tasus proovimist.
Tegelikult on viga teada. Lammutasin lada tagumise trumli laiali ja voilaa (Esitaks olen ma mnuud lada omanik). Seal olev pidurisilinder (mis surub klotse vastu trummlit) on katki.

1 küsimus veel. kus kohast saab ligi käsipidurilitrossile?
taavikaba1 Kirjutas:Tegelikult on viga teada. Lammutasin lada tagumise trumli laiali ja voilaa (Esitaks olen ma mnuud lada omanik). Seal olev pidurisilinder (mis surub klotse vastu trummlit) on katki.

1 küsimus veel. kus kohast saab ligi käsipidurilitrossile?
Vähem mö... khmm, ma tahtsin öelda: vähem juttu, pikem samm. Kõik asjad sujuvad märksa lihtsamalt, kui oma igast avastusest mitte joosta siia pasundama. Samuti on autode remondi juures väga vajalik oskus hakata teada olevast kohast liikuma teise teada oleva koha poole mööda soovitud teed. Vihje: selle juures on vaja natuke mõelda. Seega, kas kõlab loogiliselt, et käsipiduritross (tegelikult vist suisa käsipiduritrossid) on ühe otsaga mingitpidi kässarikangi küljes? Nüüd mõtle loogiliselt, kas trossid peaks suunduma auto esiosa või tagaosa poole. Pärast seda on Sul jäänud ainult kaks võimalust, kus need trossid olla saavad: kas salongis põrandakatte all või auto põhja all. Samuti peab nende trosside teine ots kuhugi välja jõudma. Nüüd mõtle natuke, kuhu, ja siis saadki neid sealt otsima hakata Wink

Aa, ja üks asi veel... Üldiselt, ma ei usu, et selles foorumis keegi viitsiks Sind otseselt õpetada auto hingeelu tundma. Mina vähemalt küll ei viitsi. Konkreetsetele ja sisukatele probleemidele on siin alati lahendust otsitud, aga keegi ei ole kirja pannud ja vist ei pane ka seda, mismoodi genekarihma pingutada. Elementaartõed võiks ikka ise selgeks saada. Jõudu tööle!
taavikaba1 Kirjutas:... pidurisilinder (mis surub klotse vastu trummlit) on katki.

Täpsemalt surub klotse vastu trumlit siiski mitte silinder ise, vaid temas liikuvad kolvid Wink
Silindrid, kolvid, trumlid, klotsid-nüüd läks vist küll meie noorel sõbral keeruliseks kätte.
Jaanus Kirjutas:Silindrid, kolvid, trumlid, klotsid-nüüd läks vist küll meie noorel sõbral keeruliseks kätte.

Lisaks veel friktsioonkatted, mansetid, niplid ja muu selline Wink Wink Wink
Aitähh jah kõigile mõnitajaltele.....

Viimane küsimus siis lõpetan selle lolli teema. Pidurisilinder sai paigaldatud. Piduriveetopsik on pidurivett täis
nyyd tuleb kõik 4 ratta kohad ära õhutada? natuke juba pidurdab muideks aga siiski piduripedaal tuleb vastu metalli lyya sellejaoks.
Ühtki mõnitust siin teemas küll pole, mõningate vastajate pisut noriv toon tuleb lihtsalt ära kannatada selliseid küsimusi esitades.

Selle vedela olluse nimetus seal pidurisüsteemis on pidurivedelik. Ilmselt tasuks kogu praegu süsteemis olev möga välja lasta. Kui õhk sees, siis pidurid peaks võtma hakkama piduripedaali pumbates. Ära õhutamisel siis nipleid ära riku.
Ma väga vabandan kui veidi heatahtlikku norimist mõnitusena tundus. Siin foorumis on tegelikult väga mõistlik ja asjalik tegelaskond, võrreldes mõne teise jutukohaga sõimama ei hakata. Minu poolt oli muidugi loll arvata, et kõik autoasjandust nagu vett jagaks. Minu jaoks on näiteks arvuti hingeelu täiesti tume maa. See selleks, nüüd pidurite juurde tagasi. Kui pidurisüsteemis õhk sees on siis annab see märku sellega et piduripedaali tuleb mitu korda vajutada enne kui midagi jala alla jääb ning pidurid toimima hakkavad. Peaks nüüd vist õhutamise tehnoloogia ka lahti seletama. Seda saab teha kahekesi. Üks istub roolis ja vajutab järjest(3-4korda) ja küllaltki kiiresti pedaali ning jätab selle siis vajutatuna surve alla. Sellel ajal keerab teine ratta juures õhutusnipli lahti, millest väljub süsteemis olev õhk. Alustada tuleks pedaalist kõige kaugemal olevast rattast(seda toonitas autoõpetus õpetaja korduvalt) Kogu ooperit korrata seni kuni ühegi ratta juurest ei tule enam õhku vaid väljub sulaselge piduriõli. Hoiatus niplite purukeeramise kohta on täiesti omal kohal, sest need kipuvad kinni roostetama. Võtmeks tavaliselt 9või11. Vahepeal võiks pilgu heita ka peapumba anumasse, et vajadusel sinna õli juurde kallata.
Edu!
Terv.Jaanus
Saab õhutada ka isejooksu teel ja tühja süsteemi puhul saabki olema liialt palju pumpamist. Suurt vahet ei ole, millisest alustad ja vahest on sobiv võti ka 8.
Lehti: 1 2 3