automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: Auto kere korosiooni vastane kaitse.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
kuna siis foorumis vast vanemad mehed, kes asjaga rohkem kokku puutunud, siis paluks teil asjalikke nõuandeid.

Kuna taastan 85a sierra-t, siis oleks vaja natuke targemate abi, nimelt oleks vaja auto põhi katta uue niiskus kindla mastiksiga,

Kas peaks terve põhja puhtaks laskma, või piisab nt ainult sellistest kohtadest, kus on see tehase mastiks lahti tulnud või rooste lahti paisutanud.

Kui olen need vigased kohad puhtaks saanud, siis millega peaks enne uue mastiksi peale kandmist, seda metall pinda töötlema, mis firma tooteid soovitate.

kasutada on liivaprits, millega plaan siis vigased kohad puhtaks teha.

Tänud ette, ndv läheb suureks tööks, selleks vaja alguses natuke üht-teist uurida.
Igasugune põhjalikum autopõhja töö eeldab masina küllili ajamist, mis aga pole alati just lihtne...

Pole küll eriline spets, aga ise kasutan vanade romude korral ikka pideva jälgimise ja lappimise meetodit. Iga suvi teed kruvikeeraja ja suruõhuga lahtise mastiksiga kohad puhtaks ja plötserdad jälle üle...
Tsiteerides Autorestauraatorit ("Ma tahan teada, millega töötan." - võimidagitaolist, kuldne mõte igal juhul...), siis, loomulikult, tuleb kogu põhi puhastada.
Mis on, aga, kahjuks kohutavalt töömahukas...Kas liiva (protsess ise kiire, aga ettevalmistus keerukas) või traadiga (pärast kolmandat tundi rällakat tekib vibratsioonitõbi!) , väga vahet polegi.
Ja, edasi, ikka nagu tavaliselt - hea(d) krunt, tugev värv + (minu siiani lemmik) Dinitroli 750 püstoliga peale. Pärast kerevaha õõnsustesse, kuhu muude vahenditega ligi ei pääse.

Kokkuhoiu mõttes, muidugi, võiks teha ainult "halvad" kohad, aga see on siiski ajutine lahendus.
Kuna Kere on täielikult keevitatud juba, siis oleks vaja kaitsta teda korosiooni eest, aga põhi oli heas seisus, tuli keevitada ainult esimeste istmete paar kinnitust, uued karbid, mõnest kohast põhja, väike auk oli ka taga vasakus porikoopas, talad kõik tugevad ja korras.

Muidu on see tehase mastiks väga tugevalt kinni selle osa peal, mis siis jääb rohkem põhja alla, kas peaks selle ka ikka maha laskma ?? kuna veidike nokkides tuli sealt väga ilus haljas plekk välja (sellepärast oleks veits kahju sellelt osalt mastiks maha kraapida)

Töö järjekord peaks olema siis selline:

1. plekk puhtaks (halljaks) ???
2. siis plekki pind karestada - jämedama liivapaberiga ???
3. kare pind siis nitrolahustiga puhtaks ???
4. siis pind lasta üle krunt värviga, kindlasti mitu korda ???
5. kui krunditud ja kuivanud, siis pind uuesti karestada ???
6. ja siis mastiks peale - mittu kihti ja piisavate ajavahedega ???

Parandage kui järjekord või teguviis vale.

ja palun soovitage veel tooteid mis on väga head selliste tööde puhul.

Kuna varakult sai ostetud Motip-i põhja mastiks 3L ja krunt värvid, kas selle firma tooted õigustavad ennast ja tasub kasutada neid.

ette tänades. ivo
probemees Kirjutas:Töö järjekord peaks olema siis selline:

1. plekk puhtaks (halljaks) ???
2. siis plekki pind karestada - jämedama liivapaberiga ???
3. kare pind siis nitrolahustiga puhtaks ???
4. siis pind lasta üle krunt värviga, kindlasti mitu korda ???
5. kui krunditud ja kuivanud, siis pind uuesti karestada ???
6. ja siis mastiks peale - mittu kihti ja piisavate ajavahedega ???

See oli vist selle mehe viimane postitus. Seda tööd jätkub tal pensipõlveni. Toungue
Sileda pleki peal on selline asi mõeldav. Põhja alustes uuretes ja raamide vahel pea võimatu.
No ma noor mees, aega küll Big GrinBig Grin

Aga kirjeldage, kuidas peaks pindasid ja ka neid urgusid ja pragusid töötlema, et need oksudeeruma ei hakaks.

Smile
Pane otsingusse sõna "korrosioonitõrje" ja hakka lugema.
Veel
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthrea...#pid109024
Saad öö läbi lugeda ja ei pea pinsini põhja kraapima.
Eks vesi ja survepesur ikke kõige paremad abimehed.
Peale liivapritsi pead hakkama karpe puhastama liivast.
Rooste on kõige hullem just nendes kohtades, kuhu käsitsi ligi ei pääse.
probemees Kirjutas:Aga kirjeldage, kuidas peaks pindasid ja ka neid urgusid ja pragusid töötlema, et need oksudeeruma ei hakaks.

Nt Dinitrol ML. On sellise nimega aine ollus suletud ruumidesse ja pragudesse panemiseks, et need roostet korjama ei hakkaks. Kindlasti ka teistel firmadel sarnaseid asju, aga oma ja tuttavate kogemustele tuginedes võin väita, et ML on üle prahi (st asi tuntud headuses, kui mitte üks parim olemasolevaid).

Muidugi aitab ML efektiivsemalt neis piirkonnis, kust sodi/rooste juba sealt kadunud on... Kuigi, firmaesindajad ise väidavad, et paneb ta ka juba arenenud rooste "kinni" (vt nt http://www.germostroy.ru/dinitrol_ml_p2.php), ju siis mingil määral ta seda ka teeb.
Nii Valdo jõudis ette. Kui kogu põhja puhastada ei viitsi siis põhi üle teha Dinitroli ML-iga.Lasta kuivada (+18 juures ca1 tund),kuni muutub nakkuvaks ja siis mastiksiga üle lasta. Ca 3 kihti.ML ronib pragudesse, tõrjub niiskuse ja tekitab mastiksile nö nakkuva krundi kihi. Mastiksi kulu 1l purk ühte koopasse ja 3l purk põhja alla.
Kuidas selle ML-i kasutamine käib.

kas lasen roostekohad puhtaks, siis krundin ära ja siis kannan selle ML-i peale

kas see on aerosoolina või kuskil tavalises purgis. ???

kuidas ja millega karpe, talasid. seestpoolt teha, vb seal ka mingil määral roostet natuke.


tervitades ivo
Pole küll Dinitroli ise pruukinud, aga võrrelduna Moviliga on jupmaad "kangem" kraam ka suurtükimääre alias tehniline vaseliin alias "keedetud pekk (puðennoe salo)". Kui sellega roostes pind õnnestub korralikult läbi immutada, siis paneb roostetamise seisma küll. Selleks tuleks teda vedeldada, soojendada ja siis peale pinnale kandmist kuumaõhupuhuriga sisse praadida....
Kust sellist kraami saada, pole sellega ka ise kokku puutunud,

ja pole ka sellist keetmis võimalust, kus seda kraami vedelaks ajada.


nii et endiselt teema päeva korras, kuidas saaks neid karpide ja talade sisusi mastiksiga töödelda.


Smile
Tehn. vaseliin ja suurtükimääre peaks olema eriasjad, Suurtükimääre on ikka palju viskoossem. Kogemus selline, et suurtükimäärde saab piisavalt vedelaks bensiiniga lahustades, nii et kannatab pritsiga lasta, ja sellisena ta "ronib" küll. Aga loota, et küljekarpides on ka veidi roostet, kui mujal juba on ja masin varem pole korralikku korrosioonitõrjet saanud, ei maksa.
Jõudu!

Veteran.
Üldiselt on need suurtükimäärded, pekid, jne kõk tahkete parafiinide baasil ja neile on plastsuse saamiseks lisatud vedelaid parafiine (õlid). Kas tulemus on tahkem või plastsem, sõltub peamiselt lisatud õli hulgast. Üldnimetus ongi neil tehniline vaseliin, mida ei tohi segi ajada tavoti ega boorvaseliiniga (esimene on rasv- ja/või nafteenhapete seebid, teise koostis ei oska kohe öelda, aga on meditsiiniline määre).

Ise olen vaseliiniga toimetanud nii et plekktopsikus lisanud talle kas bensiini, tärpentiini, vms. ja kuumaõhupuhuriga vedelaks soojendanud, peale pintseldanud ja siis kuumaõupuhuruga pinda tasapisi soojendanud ja kuumaga lialivoolavat mögla pintsliga jälle tagasi ajanud ja laiali määrinud. Tüütu tegevus on, aga imbub roostese pinna sisse küll.
kuna ise pole nende viimaste määretega kokku puutunud, ei tia kust neid saada, ja veel vähem kasutada, nii et need ka oma eesmärki täidaks.



pean kasutama vast neid tooteid, mis paremini kättesaadavad

Nii et juhendage ja soovitage, kuidas töid töid teostada, ja milliste vahenditega.



ette tänades.
[quote=probemees]
Kuidas selle ML-i kasutamine käib.

kas lasen roostekohad puhtaks, siis krundin ära ja siis kannan selle ML-i peale

kas see on aerosoolina või kuskil tavalises purgis. ???

kuidas ja millega karpe, talasid. seestpoolt teha, vb seal ka mingil määral roostet natuke.


tervitades ivo
*************************************************************
Vot nii käibki.Turustatakse seda nii aerosooli kui ka liitrise pudeliga.Rooste kohad puhtaks siis krunt (või Dinitroli toode RC900 mis on rooste muundur ja krunt.) siis värv siis ML siis mastiks.Turustatakse teda kindlat Autoasi kauplustes(endine MG-Auto).Miks ma Dinitroli nö promon? Lihtsalt sellega mitmeaastased (ca 7 aastat) kogemused mis ainult positiivsed. Vaata ka www.rivor.ee
Ma ei leia seda, kus kohas see Autoasi asub - aaresssi pole märgitud.


Ja kuna mul on ostetud siin kuu tagasi ka mingi 3-4l Motipi kivi kaitset, kas seda pole mõtet kasutada, või targem osta kõik ühe firma tooted, ehk siis Dinitron-i omasid kasutada ???
http://ladu.planet.ee/taavi/korrosioon/

Natuke nõukaaegset kirjandust. Huvitav, kuidas autorikaitse sellele vaatab?
KT100 Kirjutas:http://ladu.planet.ee/taavi/korrosioon/

Natuke nõukaaegset kirjandust. Huvitav, kuidas autorikaitse sellele vaatab?

Autorikaitse ei vaata, autor vaatab (kui vaatab).
Lehti: 1 2