automoto.ee foorumid

Täisversioon: McLaren M23 koopiaauto ehitamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Otys

Plaanis ehitada tänavasõidu vormel, välimuselt tuleb auto McLaren M23-e sarnane väikeste modifikatsioonidega. Kõik sõlmed on enam vähem läbi mõeldud, aga oleks tarvis nõu raami ehitamiseks. Ehk keegi teab kust oleks võimalik saada teoreetilisi materjale auto ehitusest, olen netist uurinud, aga midagi asjalikku pole leidnud. Kui keegi on lähemalt tuttav Estonia vormelitega võiks pakkuda ideid tagasilla, diffri ja käigukasti lahedusteks, eeldusel, et masinal on sõltumatu vedrustus, nagu vormeleil ikka, ja mootoriks forsseeritud lada 1300cc või moskvitði 1500cc. Ning arvatavati tahaks jätta mootorile vastava käigukasti, aga kõik ideed on oodatud.

Külaline

Ja selle asja mõte on? Lihtsalt fun? Et M23 siis sellepärast, et ta kandilisi kerevorme lihtsam teha on? Ilmselt pead sa sellele liikurile toruraami tegema. Estonia mootoritel kasutati vist mingit hübriid-käigukasti, kus oli ZAZ-i käigukasti korpus- ikka selleks et poolteljel kuskilt külje pealt välja oleks tulla. VAZ-i käigukastil väljub kardaan teatavsti tagant- sealt kus su tulevasel vormelil kõige tagumine koht peaks olema. Ma juhtusin kuskil Saksa telekanalis nägema, kus üks hans oli omale teinud miski F-1 koopia. Ei mäleta enam marki, aga päris adekvaatne oli.

Estoniate koguja

Surnult sündinud mõte.
Vormelile ja mosse mootor...? Nagu igasugu automootoreid vähe vedeleks...?
Valus ka oli wä?

Otys

Vastuseks Külalisele: Jah, osalt fun, aga teisalt soov alustada kitautode ehitamist ning sellest masinast saaks prototüüp, millega välja töötada optimaalsed lahendused vedrustusele, käiguosale ja raami tugevusele.
Toruraam küll, aga kas ümartorust alumiiniumraam või nelikandist terasraam nagu ESTfieldidel, jääb veel projekti rahastamise otsustada. ZAZ-i käigukasti olen isegi kaalunud, aga selle töökindlus põhjaliku ümberehituseta on küsitav (vaielge vastu kui eksin). Kui kasutada VAZ-i originaalkäigukasti oleks vaja sõltumatu vedrustusega silla jaoks ettenähtud reduktorit, mis tuleks võimalikult käigukasti lähedale seada. Arvatavasti jäik ühendus poleks võimalik, aga kui mootor ja reduktor ühele raamile sättida ehk mängiks isegi välja või tuleb üks kardaanirist vahele panna. Järgmine probleem tekib sellega, et olgu mis tahes marki sõiduautomootor, madalatel pööretel "hüppavad" need ikkagi liiga palju ja jäigalt autole kinnitades, nagu vormelimootorid, lammutaks vibratsioon raami ära. Mootorratta jõuallikas oleks ses suhtes ja ka mootori hääle suhtes parem valik, aga tahaks odavalt läbi ajada. Ning tuleb tunnistada jah, et M23 sai selle kandilise kuju ja lihtsa ehituse poolest valitud, aga minu meelest näeb see siiski päris hea välja, vähemalt kõike esimene variant sellest, mille sarnast koopiat mina tahan ehitada.[Pilt: McLaren-M23_1024.jpg]
Vastuseks Estoniate kogujale: See pole kohe kindlasti sinu otsustada, milline mõte on surnult sündinud, kõik sõltub inimese ettevõtlikusest, ja tunnen kaasa kui sinu fantaasia nii piiratud on. Ja mis vene mootoreil häda on? Estoniailgi kasutati VAZ-i mootoreid, paljud ESTfieldid liiguvad samuti nende jõul. Forseeritult võivad need arendada kuni 160hj, mis on sellele vormelile piisav. Kui sa silmad puhtaks pesed ja mu esimest postitust uuesti loed, ehk märkad see kord, et mul polegi plaanis võistlusautot ehitada. Aga kui sinu paljude vedelevate mootorite hulgas mõni Cosworth leidub, anna teada. Minul hetkel lihtsalt pole muud vedelemas, kui need ülalmainutud agregaadid, seepärast pakkusingi võimalike variantitena välja.
Teadmiseks: et testimise foorumis olevad teemad ei ole igavesed.

Soovitan regada ja vastavas foorumi osas juba enda nime alt postitada teemasid
Selliste projektidega on lihtne reegel: kui sa pead foorumisse teema tegema enne kui relaka metalli lased, siis 99,99% juhtudest sa ei ole piisavalt pädev et seda valmis saada Smile Ehita enne vormelit näpuharjutuseks Estfield, saad ülevaate põhiprobleemidest.

Mootori valik on äkki mingi 0,01% kogu projekti keerukusest, seega tasub võtta nii moodne kui vähegi võimalik. Kui ei ole raha, et osta mõnda tänapäevast ~150-180hp mootorit sinna vahele, siis ei ole sul ka raha et seda projekti üldse valmis teha. Alla 150 tuhandese eelarvega seda valmis ei tee ning kui kõike korralikult teha, siis läheb oluliselt rohkem. Seda loomulikult kõike ise tehes.

Ja unusta need vene jõuülekande ja veermiku jupid kohe heaga ära, sul on vaja Audi/Porsche/Alfa transaxle-tüüpi kasti koos veovõllide, tagumiste rummude ja muu säärasega. Ja otse loomulikult käib vormeli mootor jäigalt raami külge.

Otys

No mina olen siis see 0,01% erand, mis reeglit kinnitab. Uudishimust sooviks teada, mitu ja mis tüüpi autot Jesper ise on ehitanud.
Vene päritolu mootoreid ei soovita. Kõige lihtsam on sul leida mingi Audi 80 sisse- või monopritse mootor koos kastiga. Kindel värk ja sa ei pea peale igat sõitu midagi reguleerima ega parandama Smile Jäigalt kinnitatud mootor ei lammuta korralikku raami ka, ainult vibratsioon võib ära tüütama hakata.
Otys Kirjutas:No mina olen siis see 0,01% erand, mis reeglit kinnitab. Uudishimust sooviks teada, mitu ja mis tüüpi autot Jesper ise on ehitanud.

Nii mitmetki vanad kasutajad siin on ehitanud ikka ühe või mitu autot ja hurraaga alustanud toruraami ehitamist.
Ka mina alustasin, mingi hetk taipasin, et see on paras viia emexi ja teadmisi veel koguda.
Need kasutajad kes tulevad välja et kuidas teha? kust joonised saab? kasutaksin mosse, lada, sapika juppe st. et sul pole mingit visiooni asja ehitamisest vaid unistus ja unenägu, kahjuks on auto ehitamine hoopis keerulisem kui Discovery channeli vaatamine.
Soovitus, Proovi taastada kõigepealt 1 vanem tänavaauto. Siis pane kokku Estfieldi kitcar, kui need tehtud ja tulemus 5+ võid mõelda nullist iseehitamise peale. Kõik enne seda tegemine on aja ja raha raiskamine.
Ja Jesperil on õigus, kui sul pole raha osta võimekam lääne mootor mosse mootori asemele, siis jäta parem pooleli ja raha jääb järele.
Mina lükkasin oma enda päris auto ehitamise kaugesse tulevikku, kui juba oskan ka midagi.
Endiselt vist peetakse eesti noorsugu euroopa üheks kõige rohkem illusioonide maailmas elavaks...
Kohe-kohe lõpetan kõrgkooli, kohe saan direktoriks ja kohe ka rikkaks ja edukaks.
Kui vaja, ehitan ka ferrarikoopia...

Ja kui nii ei lähe, siis tekivad alko, depressioon jne.

Ja endiselt ei saa ma aru, miks see nii on...?
Väravamehaanik, va noorhingede karjane, ehk oskab öelda...?(vblla ainult tundub mulle)
Otys Kirjutas:No mina olen siis see 0,01% erand, mis reeglit kinnitab. Uudishimust sooviks teada, mitu ja mis tüüpi autot Jesper ise on ehitanud.

Pool Locostit (Estfieldi) Smile Lisaks olen mässanud pool aastat ühe võidusõiduauto ehitamisega, mille käigus olen peamiselt ainult seda teada saanud, kui vähe ma asjast tean, kliki parempoolset linki signatuuris kui huvi on.

Ma olen pärast seda, kui Locostiga üks hetk sein püsti ees oli, ikka kõvasti kaalunud ja mõelnud, et kuidas ja kust otsast seda värki uuesti üles soojendada. Lugenud sel teemal umbes 20 raamatut läbi (mida on vähe, aga üldise probleemide kaardistamise mõttes on ülevaade olemas), veetnud lugematu arvu tunde netis sarnaseid projekte uurides, kogunud igasugu huvitavaid juppe, umbes nelja auto joonised on ka valmis kritseldatud (kuigi ükski neist ei rahulda mind).

Usu mind, sõbralikumat soovitust kui see, et ehita enne näpuharjutuseks jooniste põhjal üks Locost/Estfield valmis, ei ole võimalik anda. Su postitusest kumab nii eredalt läbi see, kui vähe sa reaalsete probleemidega kursis oled (mootori valimine ja kerepaneelide kuju on TÄIESTI tähtsusetud küsimused oma keerukuselt), et igasugune karmi reaalsust tutvustav jutt võib tunduda sinu unistuse maha tampimisena. Teine võimalik sõbralik soovitus on kooli minna ja autoinseneriks õppida, kuigi suur osa minu kohatud noori Eesti autoinsenere on ennasttäis tolad Smile, siis selle 3 aastaga õpib seal ilmselt siiski rohkem kui 13 aastaga raamatuid/netti uurides.
stihl Kirjutas:Endiselt vist peetakse eesti noorsugu euroopa üheks kõige rohkem illusioonide maailmas elavaks...

Ah ei ole see mujal ka teisiti, see Graberi kutt ikka aegajalt kurdab kuidas postkast on ummistunud kirjadest stiilis "ma noor olen 14a tahaks ka autot teha a kas mingit odavamat toru ei või kasutada sest see õige liiga kallis ve? ja misasi see keevitus on, kas seda kuidagi kodus saab teha sest poes maksab palju?" Smile
Tsitaat:Endiselt vist peetakse eesti noorsugu euroopa üheks kõige rohkem illusioonide maailmas elavaks...
Kohe-kohe lõpetan kõrgkooli, kohe saan direktoriks ja kohe ka rikkaks ja edukaks.
Kui vaja, ehitan ka ferrarikoopia...

Ja kui nii ei lähe, siis tekivad alko, depressioon jne.

Ja endiselt ei saa ma aru, miks see nii on...?

Võtab sõna noorsooesindaja Siim: Põhjus, miks kõik tahavad saada ärimeesteks ja ärijuhtideks, on see, et Eesti ühiskond on orienteeritud edule ning edu tähendab materiaalset jõukust. Koolis sisendatakse iga päev, et küll sina oled alles tark ning sinust saab see ja teine. Levinud on ka mõisted eliitklass ning eliitkool. Seega saab kõik aguse juba maast madalast. Paljud vanemad panevad samuti oma laste tulevikuplaanid ise paika a` la stiilis ega minu poisist ometi siis traktoristi ei saa. Ja loomulikult eks see pidev kiitimine tõstab ego ikka küllaltki lakke ning siis ollaksegi pilvepiiril.

Samuti mängib oma osa ka meedia. Kui Nõukogude ajal väärtustati lihttöölisi ning just nimelt nemad said kõige kõrgemat palka ja ordeneid, siis praegu loed ajakirjandusest vaid edukatest ärimeestest. Tänaste noorte etalonid ongi Oliver Kruuda, Urmas Sõõrumaa, Rein Kilk.
Yeah, right, Nõukogude ajal oli ikka kõik teisiti, keegi ei olnud sovhoosiesimehe ja tehase direktori tutika Volga peale kade, ta vaeseke sai ju nii vähe palka kah veel Big Grin

Ei ole sellest hädast ükski ühiskond vaba, pööblile meeldib bling-bling ja noorsugu on hukas Smile
Aga Sõõrumaa on lõpetanud Tallinna Tehnikakõrgkooli autoremondilukksepana Toungue
Ja Kruuda on poolel teel, saamaks miljonärist ajalehepoisiks.
Aga teema juurde tagasi tulles - ärge keelake, kui mees tahab endale autot ehitada. Kui teiste vigadest ei taha õppida, las siis kogub enda omi. Ja kes teab, äkki saabki veel midagi valmis.

Otys

Olgu peale, suutsite mu ambitsioonid maha jahutada. See projekt läheb mõneks ajaks puhkusele, niikuinii oleks kapitaliga probleeme tekkinud, aga siiski ei kavatse ma seda mõtet unustada. Arvasin endast tõesti liiga palju ega loomuliku intelligentsi najal ikka Valter Teppani või Ron Championi tegusid ei tee, kuigi kõik tundub nii lihtne olema. Mul on plaan autoinseneriks õppida küll ja üritan siis vähem ennasttäis olla kui need tolad, keda Jesper siiani kohanud on Wink
Suur tänu kõigile, kes mõistliku nõu ja sõbralikke soovitusi jagasid.
Usun, et teate isegi, kui ärritav on lugeda, kellegi irvhamba kommentaari a la stiilis "kas oli valus ka wä?", idee kohta, mis sulle endale nii hea tundub. Kui on soov kritiseerida, tuleb oma arvamust mõistlikult põhjendada, nii on kõik õnnelikud. Ma võin ju olla noor ja loll, aga kui juba käima hakkamisest peale oled näppu pidi masinate kallal olnud, tekib tunne nagu sa teaksid tehnikast ikka üht-teist. Võib-olla ongi asjad palju keerulisemad, kui need paistavad, aga ajalugu on näidanud, et just loova mõtlemisega võhikud leiavad vahel keerulisele probleemile kõige lihtsama lahenduse.
Aga ehk on mõnel teadjamal mehel oma autoehitus projekti juures abi vaja, oleksin nõus kogemuste omandamise eesmärgil õpipoisiks tulema. Ise paiknen muidu Rakvere kandis ja kui keegi läheduses ehitab andku teada Smile