automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kevin68: Riga-5
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervitust,

Sai siis koju toodud eile Riga-5'e raam, kõik jupid olid olemas peale mootori ja orginaal sadula. Ehitusaasta peaks olema 1970, nii oli vähemalt seal raami peale pandud. Tänaseks siis niipalju tehtud, et mootor peale tõstetud, ketti lühemaks tehtud, tagukummil ventiil vahetatud ning täis pumbatud, Big Grin sadul vahetatud võrri oma vastu. ( ajutiselt, niikauaks kuni leian orginaal-sadula ) Masina sain täiesti tasuta muidu. Big Grin Kroomdetailid on ülihästi säilinud väljaarvatud vändad. Saaks esikummi ka täis pumbatud ( pole endal hetkel autopumpa ) siis saaks esimesed sõidud ära teha. Wink Üldiselt masin koos ja sellega ülirahul. Smile
pilte?Smile
Pilte saab siis kui sõber terveks saab ja viitsib tulla. Big Grin Täna see esiratas ei andnud rahu ja läksin sõbra pumpama, aga sisse pandud hoopis suurem sisekumm, ning mantel tahtis täitsa maha joosta.. Sad Polnud siis midagi kui masin keldri ja kruvikas kätte, sain ta korda, pumpasin täis ka ning siis kui masin teistpidi oli, tõmbasin käega ringi ja minu avastuseks on oli velg täiesti kõver. Ma pole seda sellepärast arvatavasti märkanud ka, et pole ju sõite ette võtnud.. peab siis lähiajal uue velje ostma kuskilt. Wink
Nonii, tekkis nüüd küsimus, et mis mootor Riga-5 peal käib? Ise arvasin, et D6 aga nüüd räägitakse et Riga-5'l käib D5, aga Riga-7'l käib hoopis D6.. oskab keegi aidata?Rolleyes
Kevin68 Kirjutas:Nonii, tekkis nüüd küsimus, et mis mootor Riga-5 peal käib?

http://forum.moped.ee/d-seeria-f8/riga-5-t53.htm
Kevin68 Kirjutas:... minu avastuseks on oli velg täiesti kõver. [...] peab siis lähiajal uue velje ostma kuskilt. Wink

Kui veljel ei ole väga "järske" lokaalseid mõlke, vaid laugjamaid "viskamisi", siis saab selle tavaliselt üsna talutavalt õgvendada. Selleks tuleb ratas osandada (st kodaraid välja võttes velg ja rumm üksteisest eraldada). Seejärel saab velje tavaliselt sirgeks ajada toe peal painutamistega ning vajadusel ka ettevaatlike haamrilöökidega (tihti lehtpuidust tehtud abiklotside vahendusel, et mitte välimust rikkuvaid löögijälgi jätta).

Niiviisi õgvendet velje saab kodarate tagasipaneku järel velje lõplikult rihti kodarate pingutamise teel.

Vahel kergematel juhtudel, mil velje viskamised/deformatsioonid on väiksemad või ongi kõveruse põhjuseks olnud osad järgiandnud kodarad, saab ratta sirgeks ajada ka nendestsinastest kodaratest reguleerimise teel ilma kodarate väljavõtmise ja velje otsese painutamise vajadusetagi.
Aitäh selle lingi eest Valdo, nüüd peabki siis uut mootorit otsima hakkam vist.. Sad Selle velje teen ka siis lähiajal sinu õpetuse järgi korda, või üritan. Big Grin Täna sai muidu selle ketiga veel jamatud.. jube jama sealt koguaeg neid lülisi vahelt ära peksta ja siis jälle tagasi panna. Nüüd kett täiesti korralik.Wink Tänud siis kasutajale KoBa, sest tema tegi põhilise tõõ. Big Grin
Tervitust, teema suht vaikseks jäänud.. tahtsin küsida, et mis värvid kuuluvad Riga-5'e orginaali? Plaan varsti üle värvida kuna see vana värv pole orginaal ja koorub ka igast otsast. Muidu kui veaab siis homme pildid ka. Wink
Nüüd siis pildid tehtud ja peaks ütlema, et täitsa vinge masin, arvasin, et on hullem! Big Grin. Eks Kevin ise postitab fotode lingi Toungue
Pildid sai tehtud jah, piltidega ülirahul. Selle kohapealt tänud Reymole, kes viitsis tõbis neid pilte tegema tulla. Big Grin

Pildid:
- http://fotoalbum.ee/photos/Kevin68/sets/609097

Muidu veel välja tulnud paar viga, nimelt siis peale istme vahetamist tuli välja et pakiraamil "võred" puudu, eile õhtul lappasin Riga-5'e pilte ja tahaks küsida kas mul siis vale ketikaitse ka? Kui korraliku D-5 silindri saan, läheb mootor ka vahetusse kuna praegune ei ole orginaalis.
Piltide järgi tundub, et tegu on Riga-5 kolmanda, ehk siis viimse generatsiooni masinaga. Mootor peaks sellel peal käima D5m. Ketikaitse näeb pildil täpselt selline välja, nagu see olema peab... aga ei saa aru, kas selle mõlemad mootoripoolsed kinnitusaugud istusid või mitte. Uuema Riga-5 ja Riga-7 ketikaitsed näevad täpselt ühesugused välja, aga kuna ühel masinatest on peal d5 ja teisel d6 mootor, siis ketikaitse esimene-alumine kinnituskruvi auk on neil veidikene erinevas kohas.
Ise ka kaldun selle poole et tegu vanema variandiga, ketikaitsest sain sotti nüüd, vaatasin Riga-7'e pilti ja täpselt samasugune, sellepärast kahtlustangi vanemat varianti ja masin on ise juba 1970 aasta toodang.Rolleyes Muidu mul on D-5 enamjaolt olemas, aga poolikud mootorit ei anna ju peale panna, nii kui võimalus tekib vahetan ära. Big Grin
mul oleks pakkuda muidu d5te.kui soovi siis ps v tel nr 57861032
Kevin68 Kirjutas:Ise ka kaldun selle poole et tegu vanema variandiga, ketikaitsest sain sotti nüüd, vaatasin Riga-7'e pilti ja täpselt samasugune, sellepärast kahtlustangi vanemat varianti ja masin on ise juba 1970 aasta toodang.

Sinu oma on Riga-5'e kolmanda versiooni "üleminekumudel" Riga-7'ks
St et just kõige viimane ja uuem komplektsioon sellest mudelist ning selle valmistamisel kasutati juba paljus ka tulevase, 1972aastal Riga-5 välja vahetanud mudeli, Riga-7 osasid (rattad, porilauad, raam, vändasüsteem jne), mis juba tootmises olid.
Esimse R-5 versiooni masinad toodeti ~1966 ja teise omad ~1968.
Sai ka esimest korda see mootor selle raami peal käima pandud, algul kui väntasin ei teinud häältki, sädet ka polnud, võtsin siis süütekarpi maha ja avastasin et piibu juhe ei saa selle mähise juures oleva klemmiga ühendust, lükkasin selle klemmi natukene rohkem laiali, hüppasin selga, ei jõudnud sidurit lahtigi lasta kui juba käis pmst.. gaas on millegipärast koguaeg täiesti peal peaaegu.. Rolleyes Minu käes pole see mootor enne nii ilusasti igastahes käinud. Big Grin

[/u]
Kevin68 Kirjutas:gaas on millegipärast koguaeg täiesti peal peaaegu..

Võta karburaator pealt maha ning õhupuhasti selle otsast, jättes trossi karburaatori külge. Seejärel vaata karburaatorist vastu valgust läbi, kas ja kuidas muutub segusiibri asend gaasirutðka liigutamisel.

Mul on nagu häguselt meeles, et mõningatel D-mootoritel oli probleeme siibri korraliku liikumisega, nt sellega, et gaasi "maha keerates" siiber ei sulgunud. Gaas-maas-olekus peab siiber imenatuke lahti olema, samas gaas-põhjas-olekus ei tohiks siibrit üldse piki läbi vaadates näha olla Smile
Muidu oli teine gaasirull, mis tõõtas väga korralikult, aga see läks sealt ühest kohast pooleks ja seda ei saa kasutada enam, ma homme proovin seda asja. Wink
No ei saa lishalt, hakkas niivõrd meeldima et tõin täna jälle bensiini. Big Grin Algul läksin, järsku kadus jõud ära, sädet midagi polnud.. süüde nagu ka vast paigast ära ei olnud nagu. Proovisin piibujuhet, aga ei midagi.. siis surusin näpuga sinna peale kus suretus nupu juhtme ühendus on süütesüsteemiga ja säde oli jälle täiesti olemas nagu polekski midagi juhtunud.. selle ajaga olin jõudnud juba maja ette vändata, aga läksin uuele ringileBig Grin. Gaasirull sai ka vahetatud.
Täna sai video ka valmis tehtud, ärge pahaks pange, et mul algul kiivrit peas polnud. See oli põhimõtteliselt katsetamis käigus ning kui käima saime lendas kiiver ka kohe pähe, või noh mis kiiver ta nüüd ongi. Big Grin Muidu, video alguses kui kohapeal seisab, siis saate ehk aru et mul ei ole mitte gaas põhjas vaid vabakäigu kruvi natukene valesti paika pandud, põõrded on suhteliselt põhjas, unustasin selle paika ka panna.

- http://www.youtube.com/watch?v=Bvmx1cLNmfQ , video ise siin. Ning ärge unustage panna "watch in high quality" ! Big Grin Lauluvalik on ka igaühe maitse asi, kellele meeldib, kellele mitte. Smile Tänud ka Reymole järiekordselt, kes seda masinat filmima viitsis tulla! Wink
Kevin68 Kirjutas:...mul ei ole mitte gaas põhjas vaid vabakäigu kruvi natukene valesti paika pandud, põõrded on suhteliselt põhjas, unustasin selle paika ka panna.

Mina soovitan siiski enne sõitmaminekut vähemalt elutähtsad süsteemid üle vaadata, korda teha ja paika reguleerida ning enne seda mitte üldse sõitma proovima minnagi. See põhimõte võiks olla universaalne, vahet pole, kas kosmoselaeva, bussi, veduri, veoauto, punnvõrri või jalgratta jaoks. (Punn)võrri korral puudutavad need süüte toimimist ja reguleeringus olekut, siduri ja gaasi juhtimisseadmete toimimist jms. Eriti kehtib see juhul, kui midagi on olulisel määral remonditud/vahetatud või on soetatud uus ja tundmatu "hingeeluga" sõiduk.

Näiteks aadressil
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid155798 kujutatud isend (Riga-20/muldvalu-D4, 1958/1958) sai poole talve jooksul restaureerimise käigus lausa kruvihaaval erinevatest (parematest) detailidest kokku laotud. Enne ma ei tõstnud seda töökojast väljagi, kui kõik sai vastavalt tehasejuhendile üle reguleeritud. Juba esimese sõidu ajal toimis kõik nagu peab, ainult karburaatorikruvisid sai imenatuke timmitud.
Lehti: 1 2