automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas vanaauto maalritööd tõesti ei väärtustata?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
keegi Kirjutas:mina ntx lihtsalt enam ei tee rahvale seda teenust. näen et ei hinnata sellist tööd.
sry my bad days.

Kuna mul on ka väga bäd deis, siis mulle ikka ei anna rahu see teema...

Oletame, et tassin maalri juurde sellise kere:

[Pilt: image002.jpg]

Mõni tiib on vahetatud, mõni remonditud, plekitööd, ühesõnaga, tehtud + kere krunditud, sisepinnad ja põhi värvitud ning väljast oleks vaja ilusaks pahteldada; siis kõvasti katmistööd ja uus värv selga.

Kaua Sul selleks aega kulub?

Kui Sa ütled, et kolm nädalat, siis ma olen nõus. (kuna mul on palju autosid (ka katusega) selle ajaga tehtud saanud)
Kui Sa pakud, et kaks kuud, siis ma lähen oma romuga mujale - kere najal magamist ma ei taha tellida...
Kui Sa ütled, et nädal, siis on ka kahtlane...ja ma samuti ei julge tööd vastu võtta. Sest kas ikka saab kõik, mis vaja, selle ajaga tehtud...?

Keskmine keretööde hind keskmises firmas on tänapäeval umbes 400.- eeku/tunnis.
Seega, tuleks sellises firmas töö hinnaks 50400.- + materjal. Noh, enam vähem...kõik riigimaksud saavad ka makstud.
60t. kujuneb lõplikuks hinnaks. Mul on garantii, et töö saab hästi tehtud. Ok. Omanikule jääb pisut üle ka laenude tasumiseks, palkadeks ja kopikas ka endale.


Teiseks. Oletame, et Sa oled ise väikeettevõtja, töötad kodus ja pakud suurest firmast poole odavamat hinda : ~200.- eeku/h. (Kuna Sinu kulud on vaid enda töötasu, küte, elekter + kambriliising - kokku vast 3000.-/kuus, oletades, et kinnisvara on ammu olemas)
Hinnaks kokku kujuneb 25200.- + materjal 10t.
Kokku 35000.- Mina otsustan Sinu juurde tulla, sest saan pea poole odavamalt ja kuna ma tunnen Sind juba aastaid, on mul ka kindlustunne, et töö saab hästi tehtud.
Sinu kuukäibeks kujuneb ümmarguselt 33600.- ja palka võid endale maksta 18750.- eeku, maksud makstud.

Kui Sa ei viitsi endale ise kundesid otsida ja majandada, otsustad selle esimese variandi firmas töötada, teenid miinimum samapalju, vahet ei ole.

Küsimus: kui Sulle sellest ei piisa, kui palju Sa siis tahad?
Kas tõesti EE peadir. palka?

Miskipärast ma arvan, et leidub küllaldaselt inimesi, kellel see oleks ok ja rybliku jutt on bullik..a.
Keskmine bruttopalk juuni 2008 oli 14160.- eek. (http://www.stat.ee/pohinaitajad).
See ei ole ju lõppude lõpuks NII keeruline ja vastutusrikas töö, et KOLMEkordset keskmist peaks teenima...Lihtsalt annet on vaja.

(kõik see jutt on hüpoteetiline ja kliendi poolt vaadatud, seega ka subjektiivne)
Mis keegi arvab?
Ehk ma eksin, kuid tundub siiani, et kui hind oleks veel odavam, siis sel juhul "sulanduksid" paremad värvijad "halli massi" ja neil oleks tööd kuhjaga. St kui raha ei küsitaks veetaks kohale "vanu saane" mida vaid "üle pinseldada" tahetakse. A'la stiilis roostele kohe uus värv selga.

Minu point on selles, et see kes enda töö eest raha korralikult küsib soovib enamjaolt ka head kvaliteetset lõpptulemust näha oma töös. Enamjaolt neid värvijaid ei ole palju kes viidaksid piisavalt aega ja näeksid vaeva et lõpptulemus ka hea tuleks. (samas on ka vastupidi)
Siinjuures tuleb ka mainida, et enamjaolt vanemad värvijad on "ära kadunud" neil enam see töö ei motiveeri. Seetõttu olen ise leidnud, et parem otsida mõni elukutseline tegija, kes seda juba "hobikorras teeb".
Teisalt käiakse palju värvijatele pinda. Las mees nokitseb kuu aega selle kere kallal, lõpptulemus on ikkagi parem kui mõnel kes "norskab" kõrval või teeb "homseks".

Samas tuleb mainida, et eestlane on nii kitsi rahakotti enamjaolt avama, et ajab lausa naerma. Aetakse taga igat viimast senti, et vaid kust odavamalt saab. St ei väärtustata teiste tööd, samas enda teenitud "raha" on püha. Teisalt tõesti võttes heaks palgaks endal 100eeki tund ja teisele maksta 400eeki tund on veidi nadi. Hakatakse mõtlema, et mida kuradit ta 4 korda paremat tahab - põhjuseid endale mitte väljatuues.
Mul just täpselt kirjeldatud juhtum töösse minemas ja isegi korraliku tegija pakutud summa on Stihli arvutatuga peaaegu täpselt sama. Sai üks peegelsile mitu aastat tagasi tehtud auto üle vaadatud ja antakse ka garantii oma tööle.
Igaljuhul hetkel tundub kõik mõistlik ja olen valmis selle raha välja käima ja kõik peaks rahul olema.
Küsiks 100 k ,lubaks 6 kuuga valmis teha.Tegelikult läheks aasta ja 10% küsiks kindlasti juurde ,siis sa veaksid ta peale viiendat värvimist vägisi minema,et on juba hea küll,aga mina ei saaks järgnevad kaks kuud magada,sest nii palju jäi ju veel teha!!! See on minu praktika ja see pärast ei saagi seda tööd teistele teha.
unimüts Kirjutas:... kes enda töö eest raha korralikult küsib soovib enamjaolt ka head kvaliteetset lõpptulemust näha oma töös. Enamjaolt neid värvijaid ei ole palju kes viidaksid piisavalt aega ja näeksid vaeva et lõpptulemus ka hea tuleks.
[...]
... tuleb mainida, et eestlane on nii kitsi rahakotti enamjaolt avama, et ajab lausa naerma. Aetakse taga igat viimast senti, et vaid kust odavamalt saab. St ei väärtustata teiste tööd, samas enda teenitud "raha" on püha.

Minumeelest on värvimise juures kaks valikut. Kas omada raha ja soovi seda välja käia või teha ise ja kulutada meeletult aega.

On ju ühe vanaauto värvimistöö juures välisvärvi pealevuhistamine vaid ülimurdosa tööst, enamik "mahvi" läheb eeltöö peale. Ehk siis krunt, pahtel, lihv, pahtel, lihv... Ja seda võrdlemisi nüri tööd on paganama palju.

Samas... ei ole eeltöö nii veakriitiline kui välisvärvi panek. Ehk kui välisvärv tõmbab "kananahka" või hakkab jooksma, on asi tervikuina tuksis ja nõuab kõik uuesti tegemist, kui aga eeltööl läheb mingi koht kihva, on asi lokaalselt parandatav. Lihvisid kusagile lohu või vao sisse - pane aga uuesti pahtlit peale ja lihvi uuesti, kuid reeglina ainult seda kohtas ja/või ümbrust. Lihvisid ettevaatamatult läbi krundi halja metallini - ega's muud, kui laik uut krunti peale ja jällegi lokaalne töö. Ning krundi/pritspahtli jaoks ei ole vaja ka nii head püstolit ja oskusi kui välisvärvi jaoks.

Tegelikult ei meeldi mulle see pahtliga jahmerdamine mitte üks raas, aga vanasõidukite juures kõike ju metallliga/plekiga lihtsalt ei tee. Mingid lainetused-konarused jäävad ikka, mille tasandamiseks ikka pahtlit vaja.
Olen siin oma "kangelastegudest" varemgi pajatanud, aga lugedes Valdo juttu, siis ise olen läinud seda teed, et lõppvärv ja lakk kahes järgus. Algul katus-kapott ja luuk. Siis katan selle osa kinni ja asun külgede kallale.
Lõppvärvimise häda on siiski see, et kui miskit nihu läheb, siis tagajärgede likvideerimine kulukas, nii rahas kui ajas...
via Kirjutas:... lõppvärv ja lakk...

Mis sest lakist uunikumile ikka peale uhada - miski toekam veoautovärv peale ja pärast, peale kuivamist poleerimine-vahatamine. Läigib piisavalt ja mitte vähem, kui sama isend 1930-50ndatel tehasest tulnuna.

Ei taha ülerestaureerida.
janek555 Kirjutas:Küsiks 100 k ,lubaks 6 kuuga valmis teha.Tegelikult läheks aasta ja 10% küsiks kindlasti juurde ,siis sa veaksid ta peale viiendat värvimist vägisi minema,et on juba hea küll,aga mina ei saaks järgnevad kaks kuud magada,sest nii palju jäi ju veel teha!!! See on minu praktika ja see pärast ei saagi seda tööd teistele teha.

12 kuud? Mida kuradit Sa teed seal 2000 tundi...? ja kui Sa aastas teeks käivet 110t eeku, oleks Sa hädas. Juhul, muidugi, kui Sa riigimakse ikka maksad...Big Grin(siis see teeks 5729.- kuus kätte miinus kulud 3000.-/kuus)
Janek, ole hea, tee tõesti midagi muud ja ära värvi enam.

Muideks, töötegemine käib nii, et hommikul kaheksaks vead end kohale, väike kohvi ja kukud nühkima...Vahepeal suitsupausid, tund lõunajalutamist ja siis jälle..kuni viieni, kus liivapaber kukub käest...

Töötegemine ei ole see, et ah, mul on vist mingi projekt käsil, lähen vaatan, kas saab täna tagatiiva allääre tehtud. Kui hästi läeb, siis saabki, kui ei lähe, siis teen suitsu ja mökutan niisama, eks homme vaatab edasi...)



Elukutselised (15a ja enam ..) maalrid ütlevad, et kusagilt läheb iga auto värv jooksma. So what, selle kordategemine ie ole enam ju eriline peavalu - eeltöö (põhiline) on ju tehtud ja poleerima peab ju niikuinii.

Kui sa oled vähemalt aasta püstolit käes hoidnud, ei lähe värv enam kananahka, valdo. Hobivärvijal, muidugi läheb. Aga täna hakkab ka see probleem ära kaduma - vesivärviga enam kodus ei värvi - ei kuiva ära. Ja veokavärv on ikka veokate jaoks mõeldud, eksole.
Taastajate puhul - sisepinnad, põhi, kõiksugu kronsad. Aga mitte välisvärv.
Ma ei ole üldse kindel, et seda poleerida saab - alt ei pruugi üldse seesama struktuur välja tulla, mis pealiskihis on.

Aga "proffidest" räägime siin...kes nutavad, et elu ei ole lill...



Kokkuvõtteks: mulle tundub, et see, kes oskab, teeb oma tööd ja on rahul. Muidu, ta ei teekski seda tööd, eksole. Vahet polegi, kas ta töötab kellegi heaks või teeb oma kontorit, ikka läheb tal hästi. Saab oma kodu ehitada, saab autosid liisida ja saab reisimas käia ja aastas kuu aega üldse mitte midagi teha.

Ja kes on lohe, see ei ole mitte ühelgi alal edukas. Kaasaarvatud autode eeltöö/värvimine.
stihl Kirjutas:Janek, ole hea, tee tõesti midagi muud ja ära värvi enam.

Värvin ikka , see on minu hobi. Mis puudutab töö tegemisse,siis sellest ei tea ma tõesti suurt midagi.
Tahtsid erinevaid pakkumisi,see oli minu oma.
stihl Kirjutas:Elukutselised (15a ja enam ..) maalrid ütlevad, et kusagilt läheb iga auto värv jooksma.
[...]
Kui sa oled vähemalt aasta püstolit käes hoidnud, ei lähe värv enam kananahka, valdo. Hobivärvijal, muidugi läheb.

Mina, näiteks, eelistangi kõikidel võimalikel juhtudel jätta välisvärvi oma ala proffide ja seda pidevalt tegevate ja erinippe juba eos teadvate inimeste tööks. Seda tavaliselt ka kaherattaliste (jalgrataste) restaureerimisel, kus teen tavaliselt eeltöö (krundid-pahtlid) ära ning annan siis jupid kellelegi koos sörtsukese veoautovärviga...

Vaid osadel juhtudel olen ka välisvärvi ise peale vuhistanud.

Kananahka on mul vaid korra läinud, ei teagi täpselt, mis põhjustel.
valdo Kirjutas:
stihl Kirjutas:Elukutselised (15a ja enam ..) maalrid ütlevad, et kusagilt läheb iga auto värv jooksma.
[...]
Kui sa oled vähemalt aasta püstolit käes hoidnud, ei lähe värv enam kananahka, valdo. Hobivärvijal, muidugi läheb.

Kananahka on mul vaid korra läinud, ei teagi täpselt, mis põhjustel.

Kananahk võib tekkida ehk sellest, et natukene liiga vähe värvi. Enda kogemuste põhjal võin öelda, et kui näed, et hakkab kananahaks kuivama, siis on tavaliselt piisanud rohkema värvi peale laskmisest, aga seda muidugi mõistusega, sest vastasel juhul pole küll kananahka aga voolab.
Kui oled juba paar aastat värvinud ja selleks natukegi annet on ei lähe enam kusagilt midagi jooksma.Väike küsimus ka,miks peab peale värvimist värvitud pinda üle poleerima?Kas üritatakse tolmu välja poleerida?Tolm on muidugi väga suur kurja juur,selleks peab ikka päris hea ruum või kamber olema.
mul jääb natuke arusaamatuks see värvijate üle jahumine - korralike värvijaid on ikka leida. Aga esimeses postis on ju auto mis vajab ikkagi eeltööd värvimiseni ja siin kohal mingi 200.-/h on ikka töömehe mõnitamine juba, kuna eeltöö (eriti veel vanaautol nõuab pühendumist ja affi kannatust), samas kui ka lukksepa tööd naljalt 200.-/h keegi ei tee.
Olen kogu elu igasugu sellist tööd kõrvalt näinud (ise ei oska, õigemini enda autodega proovin nagu oskan, aga mul isa on sellega juba ca 25a leiba teeninud), vana on mul üksikuid masinaid ka mullast üles teinud ka klientidele, paraku pole see eriti tänuväärne töö, kuna tahtjaid on palju aga maksjaid vähevõitu. Jah kui vaadata M.Aarne töösid on tore aga paraku 99% tulevad sellise 200-300 + jase tunnihinna jutuga, no kuulge, justkui mu vanal tööd väheoleks. Oskajal mehel pole 200.- hind küll mingi summa, et pahtlit segama hakata ja 400.- jane hind on ka nii ja naa, kuna vanal masinal tekivad nii ehk teisti probleemsed asjad ja sageli ka kliendil veel igasugu makse jamad (pigem reegel kui erand suuremate projektide puhul) aga töömees peab ju elama ka millestki. Sharniiri vahetamine on kergem -tuleb, läheb, maksab. Aga vanaauto tegemine on midagi muud, ega kõik pole Tarmo Kangru-d, et savi teeme 6a Kalevipoega, jätame rendid maksmata, saadame kõik p..se, küll edgar aitab.
Kui palju on siis ikkagi neid kes vanaautode keretöödega end elatab (jätame siis puhta pleki vahele, ehk alates eeltööst).
Teema on tegelikult väga hea Smile

Näiteks: MB w115

Benefit 56.000 + km (kvaliteedis oleksin 100% kindel)
Üks teine firma (nime ei mäleta) kes teeb kindlustus lakse .. ..36.000+ km
Tuttav kes tegeleb ka kindlustusega lubas teha 26.000

Siis tuli veel pakkumisi . Värvimine ainult 1500 ilma materjalita ja värvimine koos materjaliga 6000 .

Proovisime siis ise plädida . Esimest korda elus värvipüstol käes Rolleyes
Ennem muidugi oli hiinakaga krunti ja pritsu lastud.

Ruum oli kilega ümritsetud, sisse tulev õhk oli u 48 c läbi eu 7 filtrite .

Kokkuvõttes oli kasulik harjutamise projekt ja ma ei kahetse ühtegi tundi mis kokku kulus selle kere eel ja lõpp töödele .

Sain teada kuida regullida püstolit, mis vahekorras odvat värvi segada , palju lihvida, omale mitmeid kordi uusi töövahendeid osta . Seega olen saanud sama kalli koolituse kui oleksin lasknud teha kogu selle töö . Töö mis oleks tehtud nädalaga ja kvaliteediga . Aga ma ei kahetse Smile
Nende makse jamadega on täpselt nii nagu muudel aladel.
Isegi oma firmas tihti raha taga ajanud hoopis teisel alal.
Normaalne inimene veab ju oma romu kohale siis kui raha taskus ja maksab tööd vastu võttes kohe ära.
Mina pole küll virisemist kohanud kui mees saab täpselt õigel ajal 200.- kätte. Ma arvan, et sellel teema ümber tolmu keerutamisel on viga kas teenuse ostjas, müüjas või mõlemas.

Kuna siin juba summad välja öeldi siis minule tahti pakkumine:

Jaguar XJ - 33 000.- +km, aeg 1 kuu, mees on kaua ühes esinduses töötanud, nüüd juhib väikest oma firmat, pakkus, et selle auto teeb ISE ja kasutatakse väga korralikke töövahendeid ja kambrit.
Selline pakkumine tehti lihtsalt küsimise peale ja midagi tinginud ei ole.
Kvaliteedis olen kindel ja saan garantii.
Mingit vaidlust ja halamist pole näinud.
Lisaks veel, et selles pakkumises sisaldub ka proovivärvimine.
ja mida veel pealkirjast peaks järeldada, kas hinnad on liiga odavad. Ja veel võib juhtuda, et eeltöötegija ei saa ju karanteerida ka kvaliteeti kui pleku on vigane, mis ei pruugi alati ka enne pahteldust välja paista. No mis ma siis oma praeguse projektiga pean tegema, kraapisin ta paljaks, kruntisin, roostet pole, kas siis lükkan puhtana kellegile tegemisse, selgusid mingid poolte erinevused plekkide vahel kust tuleb lõigata ja sättida, ütleme et mul algu silmajärgi oli kõik ok, vedasin eeltööse (seal õeldi näit: 3 nädalt 30k ja ok), pärast tuleb sealt mingi käkk nagu kokkulepe oli, et oleks veel hakkanud plekki sättima siis oleks läinud 3kuud ja 100k, ehk said nagu toorik oli, pahtel ja värv. Minu loogika on ikka, et sellisel teemal teeb üks tegija ikka asja kuni kambrisse lükkamiseni, värval on siis juba teine vastutus aste, millest eeltöö ei sõltu ja selle vead pole värvali mure.
supp Kirjutas:ja mida veel pealkirjast peaks järeldada, kas hinnad on liiga odavad. Ja veel võib juhtuda, et eeltöötegija ei saa ju karanteerida ka kvaliteeti kui pleku on vigane, mis ei pruugi alati ka enne pahteldust välja paista. No mis ma siis oma praeguse projektiga pean tegema, kraapisin ta paljaks, kruntisin, roostet pole, kas siis lükkan puhtana kellegile tegemisse, selgusid mingid poolte erinevused plekkide vahel kust tuleb lõigata ja sättida, ütleme et mul algu silmajärgi oli kõik ok, vedasin eeltööse (seal õeldi näit: 3 nädalt 30k ja ok), pärast tuleb sealt mingi käkk nagu kokkulepe oli, et oleks veel hakkanud plekki sättima siis oleks läinud 3kuud ja 100k, ehk said nagu toorik oli, pahtel ja värv. Minu loogika on ikka, et sellisel teemal teeb üks tegija ikka asja kuni kambrisse lükkamiseni, värval on siis juba teine vastutus aste, millest eeltöö ei sõltu ja selle vead pole värvali mure.

Supike oled jälle valesti aru saanud Toungue
stihl Kirjutas: kodanik X algatatud arutelu, et vanaauto maalritööd ei väärtustada ja kodanik teeb parem kindlustuslakse kuna see kindel teema ....
Kuna teema on suunatud vanaauto pihta,siis minu jaoks tähendab see hobi ja mõnes mõttes kunsti.Sõna praktiline ei oma minule siin suurt tähtsust.Kui teema oleks tõstatatud küsimusega auto kerele värvi panemises,oleks minu esimene vastus ka teine olnud.
Vanaauto-hobiauto tegemine tähendab ikka mingi lõpptulemuse nägemist vaimusilmas ja selleni hakkab tegija püüdlema - tulemused võivad olla erinevatel meistritel positiivselt erinevad. Auto,kui liiklusvahendi,või metallkere värvimine tooni saamiseks on muidugi lihtsalt ette nähtav ja hinnatav. Hobi asja tegemine aga tähendab tohutut tervikut,mis koosneb tegija jaoks ruutmillimeetritest.

Selle kõige põhjusel arvan tänaseni,et ma ei ole loonud ühtegi valmis eksemplari,vaid õpin ja harjutan juba pea 15 aastat.Ja kuna olen alles õpipoiss , siis ei oskagi ees ootavaid töid täielikult hinnata. Aga soov jõuda kas või rahuldava tulemuseni on nii suur,et lõppu sellele õppimisele teha ei saa,eriti veel kui ületad oma eelmiseid tegemisi.

Vot selline on minu nägemus asjast.
janek555 Kirjutas:Selle kõige põhjusel arvan tänaseni,et ma ei ole loonud ühtegi valmis eksemplari,vaid õpin ja harjutan juba pea 15 aastat.Ja kuna olen alles õpipoiss , siis ei oskagi ees ootavaid töid täielikult hinnata. Aga soov jõuda kas või rahuldava tulemuseni on nii suur,et lõppu sellele õppimisele teha ei saa,eriti veel kui ületad oma eelmiseid tegemisi.

Vot selline on minu nägemus asjast.

Ja sellepärast mulle meeldivadki sellised inimesed kes ei ole kunagi oma tulemusega rahul . Ja sellepärast ma ütlengi, et täna kui lähenen 30 eluaastale ja valinud kalliuuesõiduki liisingu asemel surnud pleki ja keevituse ning kõik muud rõõmud mis kaasnevad vana sõidukitega ....on mul aega oma saradaega tegeleda veel vähemalt 30 aastat . Ja ka mina jõuan õppida Smile
Lehti: 1 2 3