automoto.ee foorumid

Täisversioon: hooratas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tüüpiline mure- iz jup4 mootor koliseb. Kahtlustasin hooratast ja katkusin selle eesosas oleva luugikese maha, keerasin hooratta poldi lahti (selle 19 peaga), tsentreerisin ära ja keerasin kinni nii, et pilu praktiliselt enam ei jäänud ja võti hakkas painduma. Kõik oleks nagu OK, aga- kruvikaga udjades liigub hooratas endiselt teljesuunaliselt- mitte eriti kergelt aga siiski. Küsimus tarkadele: kas võib olla, et hooratas on olnud lahti ja kulutanud võlli nii ära et enam kinni keerata ei lasegi? Teisalt mõtlesin jälle seda, et ehk on väntvõlli teljesuunaline lõtk nii suur et paistab nagu liiguks hooratas, aga tegelikult hoopis võll? OK, oletame, et hooratas on võlli ära kulutanud, mis võiks olla rohi selle häda vastu (mõtlen muud rohtu kui uus vänt ja hooratas)? Kas see võiks aidata, kui lõikan hoorattal seda va pilu (mis polti kinni väänates ära kaob) pisut suuremaks, siis võiks ju olla võimalik hooratas taas korralikult kinni vägistada?
Hea nõu on kallis- aidake inimest :o
hooratta kiil oli lopendanud nagu koira saba, kiilu auk oli välja veninud nagu..... hmmm...use your wild imagination...Cool , vända laager oli õhtal jne jne. Sain korda ja kõik tundus ilus- kuniks täna jooksis üks silinder kokku.... put-put-put- ma õnnetuskana Sad homme jälle lammutama...
Ma tean, kuidas ka ilma kiiluta on kõvasti kinni keeratud hooratas ja nii sõidetud... aga kui loperdab, siis pütid ei käi ka kuidagi võrdselt... jama.
jupiteril ei tohi hooratta kiilupesa kulunud olla, sest siis lööb ühes pütis süüte paigast. aga lase relakaga hoorattal vahe suuremaks jah, et ikka kindlalt kinni tõmbaks. ja see peab ikka VÄGA tugevalt kinni olema. tegime kunagi meetripikkuse sabaga padruni ja kinnitasime mootori maja vundamendi külge... keeret igatahes üle ei keeranud.
ja veel üks nõuanne: peale mootoripoolte kokkupanemist tsentreeri hooratas veelkord täpselt ära. tihti pannakse hooratas ühe vända otsa ja surutakse pooled kokku, kuid siis enamasti liigub hooratas ka kohalt ära. hakkab vastu karterit käima ja kuumust saab oi kui palju. ja ära hoorattakambrisse õli unusta...
ohohhh sääl peab õli olema?? kuipalju ja kust kurat seda sisse valataxe???
oli vist 0,2 liitrit. sama õli, mis käigukastiski. selleks on seal kuskil mootorikinnituse juures üks kruvi, milleni täis valada (sikkel külili, on kergem). kätte saab õli alumise kaane kaudu, mis on tehtud nii suur selleks, et hooratast pingutada ja kontrollida.
tänx klaabu..