automoto.ee foorumid

Täisversioon: Abi puulõhkujaga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
(02-01-2017, 15:51 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ]
(02-01-2017, 13:51 PM)Harrastaja Kirjutas: [ -> ]Tere ja head uut aastat!

Tekkis siin teemat uurides üks küsimus, et kas hüdrapumba saab tööle panna ka elektrimootorilt rihmülekandega ja rihmaratastega või hakkab rihm ilmtingimata libisema. Enamus piltide peal ikka otse mootori võllilt või läbireduktori siis pump pandud?

HUA

Esiteks kindlasti seda, et mistahes hüdropumba rihmaga käitamisel peab vahepukk olema, muidu hävib pump kiirelt.
Teiseks rihmülekandel valitakse vastavalt üle kantavale vajalikule võimsusele rihma profiil, rihmade arv, rihmarataste läbimõõt jne.   Selleks on tabelid, millest näpuga rida ajada.

Tänud vastuste eest, rihmaga on mõte jõudu ülekande sellepärast, et kasutada kreissaagi millel võllil on hea mitme soonega rihmaratas juba olemas, samas annab 700 saeketas ka inertsiga jõudu juurde ja mootoril peaks varu olema (kaalub vast 200 kg), birka pole küll loetav. Mis tekitab järgmise küsimuse kuidas tundmatu mootori pöörded minutis teada saada, et teaks dimensioneerida pumba valikut ja sellele rihmaratast?
"Mis tekitab järgmise küsimuse kuidas tundmatu mootori pöörded minutis teada saada"

Ega neid tava-vahelduvvoolu 3faasilistel elektrimootorite pöörete arvu variante lõpmata palju ei ole, a-la tavaline on 1450, kiire 2950, aeglased 950 p/min on suht haruldased.

Kuidas kindlaks teha? Vaadata töötavat mootorit mille pöörlemiskiirus on teada ja visuaalselt võrrelda.

2x pöörlemiskiiruse erinevusel ikka vahet teeb

Rihmade valikul abiks näiteks see:

http://www.optibelt.com/fileadmin/conten...drives.pdf
puusalt pakun et saevõllil on maksimum 1400-1500 pöörde ringis, ja hüdropump oleks mõistlik paigaldada saevõlli otsa, jääb ära lisa laagripuki paigaldus ja mootori võimsus võiks jääda 7kw või rohkem.
(03-01-2017, 13:41 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ]"Mis tekitab järgmise küsimuse kuidas tundmatu mootori pöörded minutis teada saada"

Ostad selle endale ja saad kõikide asjade pöörlemise kiirused teada. 

https://www.aliexpress.com/item/DT-2234C...8609432e26
Pöörete määramiseks on taskulambi taolised testrid. Kleebid väikse läikiva teibitüki  ja suunad pöörlemise aeg apastraatuse sellele. Ekraanil komatäpsusega. Valmistavad muidugi hiinlased. Oh, lala jõudis.
(03-01-2017, 13:15 PM)Harrastaja Kirjutas: [ -> ]Mis tekitab järgmise küsimuse kuidas tundmatu mootori pöörded minutis teada saada, et teaks dimensioneerida pumba valikut ja sellele rihmaratast?
Üks võimalus selline:
[attachment=61184]
Või selline:
[Pilt: Digital%20Laser%20Photo%20Tachometer%20N...x768_0.jpg]
Hinnalt vast kõige sodsam...
Kui vene pumbale alates ns-32 siis väga hea on punase kombaini don oma.
Originaalis vedu kahe rihmaga.
Endal kolm tükki sellistega kasutuses.
[attachment=61199][attachment=61200]
(02-01-2017, 16:30 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ]
(02-01-2017, 16:21 PM)linnuke Kirjutas: [ -> ]
(02-01-2017, 15:51 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ]
(02-01-2017, 13:51 PM)Harrastaja Kirjutas: [ -> ]Tere ja head uut aastat!

Tekkis siin teemat uurides üks küsimus, et kas hüdrapumba saab tööle panna ka elektrimootorilt rihmülekandega ja rihmaratastega või hakkab rihm ilmtingimata libisema. Enamus piltide peal ikka otse mootori võllilt või läbireduktori siis pump pandud?

HUA

Esiteks kindlasti seda, et mistahes hüdropumba rihmaga käitamisel peab vahepukk olema, muidu hävib pump kiirelt.
Teiseks rihmülekandel valitakse vastavalt üle kantavale vajalikule võimsusele rihma profiil, rihmade arv, rihmarataste läbimõõt jne.   Selleks on tabelid, millest näpuga rida ajada.
Nii huvi pärast küssa.Mis vahepukist jutt.

Vaijeh-nojah.
Kahe laagriga pukk-laagrikorpus, millel ühele poole kinnitub hüdropump ja mille teisel pool võlli otsas on rihmaratas.
Mõte selles, et rihmülekanne tekitab rihmade suunas külje poole tõmbejõudu, mida pumba korpus ja laagrid ei talu.

Siin üks võimalik variant rihmaga ülekandest. Kasutatud kiiremat mootorit ja ülekandega kiirus alla võetud. Nii saab mootori vajalikku võimsust väiksemaks ja kaalu kergemaks.
(04-01-2017, 15:45 PM)arvo Kirjutas: [ -> ]Siin üks võimalik variant rihmaga ülekandest. Kasutatud kiiremat mootorit ja ülekandega kiirus alla võetud. Nii saab mootori vajalikku võimsust väiksemaks ja kaalu kergemaks.

Mootori võimsust EI SAA vähendada, kui tahad, et tööorgan sama kiirelt liiguks ja jõudu sama palju oleks.
(04-01-2017, 16:15 PM)virks Kirjutas: [ -> ]Mootori võimsust EI SAA vähendada, kui tahad, et tööorgan sama kiirelt liiguks ja jõudu sama palju oleks.

Astmelise pumbaga saab seda üldjoones teha. Tegelikult saab nii isegi jõudu juurde, ning kiirust juhul, kui silindri tühikäik on puude jaoks liiga pikk. Sellisel juhul saab tühjalt kiiruse kiiremaks tõsta kui tavapumbal ja kui mootor enam suruda ei jõua, lülitub pump suurema jõu peale mis võib olla pisema mootori juures suurem kui tavapumbaga suure mootori puhul. Kui õieti valida kompott, siis on üsna tõenäoline võimalus saavutada suurem kiirus, suurem jõud ja väiksem mootor.
(04-01-2017, 16:45 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]
(04-01-2017, 16:15 PM)virks Kirjutas: [ -> ]Mootori võimsust EI SAA vähendada, kui tahad, et tööorgan sama kiirelt liiguks ja jõudu sama palju oleks.

Astmelise pumbaga saab seda üldjoones teha. Tegelikult saab nii isegi jõudu juurde, ning kiirust juhul, kui silindri tühikäik on puude jaoks liiga pikk. Sellisel juhul saab tühjalt kiiruse kiiremaks tõsta kui tavapumbal ja kui mootor enam suruda ei jõua, lülitub pump suurema jõu peale mis võib olla pisema mootori juures suurem kui tavapumbaga suure mootori puhul. Kui õieti valida kompott, siis on üsna tõenäoline võimalus saavutada suurem kiirus, suurem jõud ja väiksem mootor.

See on kompromiss - kas kiirus või jõud. Samaaegselt sama kiirust ja sama jõudu ei ole võimalik saavutada, kui kasutatakse nõrgemat mootorit.
Minu vastus oli eelnevale postile, kus (pildil) lihtsalt rihmülekandega kiirust vähendati/pöördemomenti tõsteti.
Võrreldes otselülitusega on seal hoopis võimsamat mootorit vaja (rihmülekande kaod tahavad ka ületamist).

Aga kasutades kahe või enamaastmelist pumpa on üldist töökiirust tõesti võimalik tõsta ilma mootori võimsust tõstmata.
samas kui oleks 50se pumba asemel pannud 10-se pumba otse mootori võllile, siis oleks see rihma ja puki n... ära jäänud ning jõudlus sama. Komponente oleks vähem kulunud ja hind soodsam olnud juhul kui omal terve kuur osasid maast laeni täis ei ole... 
Selline lihtsalt minu arvamus
(02-03-2016, 17:13 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ]Varem või hiljem tuleb jälle seda Exceli tabelit vaadata, siinsamas teemas lk 14:

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=56776


Füüsikaseadused on väga konkreetsed, seal "arvamine-proovimine-kuskil-kellelgil-töötab" ei aita midagi.
Toksid oma numbrid sisse ja suhted näha.
Pumbad ja silindrid.
(09-12-2016, 16:17 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ]Niisiis: müüsin väheke reklaamipinda ja/või väikese sponsorluse toel ongi hoorattal kate peal.


Massinavärk hakkas kohe paremini tööle, paneks kuhugile mõne katte veel, ei tea kas siis hakkab halge ise riita ka laduma...

https://youtu.be/_uTRpzNKMvE

Peris sarnane Rolleyes
Midagi vaatamiseks küttepuu gurmaanidele.
https://www.youtube.com/watch?v=SHx8nnzg2x8
Uurisin seda teemat aga ei leidnud vastuseid mind huvitavale murele. Küsimus nimelt selles et kas keegi on teinud oma puulõhkuja(millel on hüdrosilinder) töötsükli automaatseks nagu suurtel halumasinatel on? On kellegi mõtteid kuidas seda teha annab?
Esimese hooga leidsin niisuguse näite:

aga neid on veel ja paremaid, kui viitsid otsida märksõnu "wood splitter" ja "reverse" sisaldavaid vidjosid.
Üks huvitav lahendus - masin sisuliselt riivib pakust halge:

Kui teisele masinale lisada automaatne suunamuutus, jääb üle vaid välja mõelda ohutu moodus pakkude lisamiseks käigu pealt või automaatne seiskamine inimese liiga lähedale tükkimisel.
(06-03-2017, 00:27 AM)zurik Kirjutas: [ -> ]Uurisin seda teemat aga ei leidnud vastuseid mind huvitavale murele. Küsimus nimelt selles et kas keegi on teinud oma puulõhkuja(millel on hüdrosilinder) töötsükli automaatseks nagu suurtel halumasinatel on? On kellegi mõtteid kuidas seda teha annab?

Mida sa selle all täpsemalt silmas pead, et hakkaks automaatselt suruma või oleks ka puu etteanne automaatne?

Kui ainult surumises asi, siis tuleks panna mingi paku tuvastusmehhanism (vedruga metall-lapakas, mis surutakse alla näiteks) kiilu lähedale, sekund-kaks viidet ja suruma. Kui tuvastusmehhanism vabaneb ja/või silindri lõpplüliti rakendub, tuleb hüdrole tagasikäik. See eeldab muidugi juba elektriliselt juhitavat siibrit.

Paku etteandega läheb juba keerulisemaks.
(06-03-2017, 09:31 AM)kolentin Kirjutas: [ -> ]Mida sa selle all täpsemalt silmas pead, et hakkaks automaatselt suruma või oleks ka puu etteanne automaatne?

Kui ainult surumises asi, siis tuleks panna mingi paku tuvastusmehhanism (vedruga metall-lapakas, mis surutakse alla näiteks) kiilu lähedale, sekund-kaks viidet ja suruma. Kui tuvastusmehhanism vabaneb ja/või silindri lõpplüliti rakendub, tuleb hüdrole tagasikäik. See eeldab muidugi juba elektriliselt juhitavat siibrit.

Paku etteandega läheb juba keerulisemaks.

Esialgu mõtlesin paku surumist mitte etteannet. See teise masina video et kui nuppu vajutad jookseb silinder ise lõpuni välja ja automaatselt tagasi selline varjant oleks kah vist esialgu juba hea Big Grin
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34