automoto.ee foorumid

Täisversioon: Abi puulõhkujaga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Märksõnadega kirjeldades on mehaaniliseks automaatikaks tehtav tagurpidi pendli küljes olev jagaja kangi liigutav raskus mida edasi-tagasi liikuv kelk lõpus kummipukside ja vedrudega tekkiva viitega ühele ja teisele poole lükkab.

Kuna lõppu jõudes jääb kelk seisma, siis vedrusid ja/või kummipukse on vaja selleks, et õigel hetkel jagaja kangi liigutav raskus tasakaalupunktist üle saaks ja teisele poole minekuks ümber lülitaks.

Elektriline jagaja ja kontroller on kaks sammu edasi, aga paika reguleeritud kangisüsteem töötab ka vihmas-lumes ja andureid-lõpulüliteid-juhtmistikku ei vaja.

Mul oma hüdromasinal on nöörist ja kummipuksidest "protsessori" abil tarkust nii palju, et lõppu jõudes lülitab kangi neutraali.

Igasugune oma tarkusest ise liikuma hakkav masinavärk vajab töötsooni ümber oluliselt põhjalikumaid katteid-kaitsmeid, millel on jälle omad hädad.
Aamen selle peale.

Lisan siia juurde veel märkuse, et vene jaguritel on asendilukustus ja tagastusautomaatika. Mille kangus on teoorias ka seadistatav. Kellelgi nägin raskusega juhtkang säärase nurga all, et käega lükkas töökäigule, silinder jooksis lõpuni ja kui tagastusautomaat kangi neutraali lõi, tõmbas raskus kangi tagasikäigule. Tagastuva silindri küljes oli jälle sobiv varras, mis raskuseni jõudes seda kergitas ja lubas tagastusautomaadil kangi jälle neutraali lükata. Segane jutt sai ja pilti ei ole ka, aga vast saab aru.
Sul on vaja lihtsalt sellist jagajat ja asi vask- http://hudraulika24.ee/jagajad/Puul%C3%B5hkuja%20jagaja
(07-03-2017, 16:30 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Sul on vaja lihtsalt sellist jagajat ja asi vask- http://hudraulika24.ee/jagajad/Puul%C3%B5hkuja%20jagaja

Päris  "vask" sellise jagajaga ei ole sellel peab ümberlülitused käsitsi tegema ainuke automaatika on sellel see et kui silinder on juba tagasikäigul siis silindri lõppasendisse jõudes lükkab jagaja ise neutraali. Kõik muud lülitused tuleb ise teha.
 Sellise jagajaga mu aparaat praegu töötabki aga unistus oleks et viskad paku renni ja masin ise hakkab toimetama. Big Grin
Selge, ma sain aru teisiti, et unistus oli see, et peale lõppu jõudmist silinder ise tagasi tuleks.
Mis puuliiki nad lõhuvad?

(10-03-2017, 23:27 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]Mis puuliiki nad lõhuvad?

Õigel ajal paus panna, siis näeb, et jõle suured aastarõngad on, vähe tihedamate rõngastega vist nii libedalt asi ei läheks. Mina pakuks, et tegu mingi kiirekasvulise haava või papliga, hübriidhaab?
Keerdus jämedat pakku lõhkudes trehvas halvasti. Pakk keeras ennast pikkupidi. Ja nii täpselt jooksis toe vahele kinni.
Nüüd hada käes, mootori võlli ots kõver.
Proovisin alt pressida õigeks tagasi, tungraud paku otsas  raami ja kruvi vahel. Aga ikka kruvi ots viskab, raske leida seda õiget kohta, kust pressida.
Kuidas saaks asja veel. Proovida äkki otsida indikaatorkellaga seda õiget kohta?
Äkki kellegil selline elektrimootor kasutuseta ja tahab ära müüa. Võib julgelt ühendust võtta.
Võlli mõõt 35mm. Mootor ise selline vanema tegumoega, vasest pirkaga. Pöörded peavad olema 950Rpm, kõlbaks ka veel aeglasem 730Rpm variant. Võimsus 6.6Kw.
Eriti hea oleks, kui mootor oleks samasugune, pääseks ümberehituseta. Mootor võib olla ka põlenud, vaja ainult rootorit.
(12-03-2017, 21:41 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Keerdus jämedat pakku lõhkudes trehvas halvasti. Pakk keeras ennast pikkupidi. Ja nii täpselt jooksis toe vahele kinni.
Nüüd hada käes, mootori võlli ots kõver.
Proovisin alt pressida õigeks tagasi, tungraud paku otsas  raami ja kruvi vahel. Aga ikka kruvi ots viskab, raske leida seda õiget kohta, kust pressida.
Kuidas saaks asja veel. Proovida äkki otsida indikaatorkellaga seda õiget kohta?
Äkki kellegil selline elektrimootor kasutuseta ja tahab ära müüa. Võib julgelt ühendust võtta.
Võlli mõõt 35mm. Mootor ise selline vanema tegumoega, vasest pirkaga. Pöörded peavad olema 950Rpm, kõlbaks ka veel aeglasem 730Rpm variant. Võimsus 6.6Kw.
Eriti hea oleks, kui mootor oleks samasugune, pääseks ümberehituseta. Mootor võib olla ka põlenud, vaja ainult rootorit.
Treid mootorile uue võlli.Endal sama asi kunagi üleelatud.
Mis moodi see võlli treimise tehnoloogia toimib? Võll välja pressitav rootorist?
Kas annaks mingist vintskemast materjalist seda ka teha?
(12-03-2017, 22:09 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Mis moodi see võlli treimise tehnoloogia toimib? Võll välja pressitav rootorist?
Kas annaks mingist vintskemast materjalist seda ka teha?

Ongi nii et pressid välja ja treid paremast materjalist uue.Välja pressimisel pead vaatama kummalt poolt on sissepresitud,pressid samas suunas edasi.
Oleneb, kuskohas kõverus on, võib-olla saab mootori rootori ventilaatori otsast treipingi padrunisse kinni võtta ja võlli teise otsa poolsest laagrist lünetiga hoides otsa peenemaks-sirgeks treida. Siis vahehülsid jnejne

Või vaata foorumis ringi ja ehita käeluu-murdja asemele mõne teise süsteemiga puulõhkuja.
(13-03-2017, 10:07 AM)pkmp Kirjutas: [ -> ]Oleneb, kuskohas kõverus on, võib-olla saab mootori rootori ventilaatori otsast treipingi padrunisse kinni võtta ja võlli teise otsa poolsest laagrist lünetiga hoides otsa peenemaks-sirgeks treida. Siis vahehülsid jnejne

Või vaata foorumis ringi ja ehita käeluu-murdja asemele mõne teise süsteemiga puulõhkuja.

Peenemaks treides ja vahehülsse kasutades jääb ju võll veel nõrgemaks.
Hüdrolõhkuja 4-ks teraga ka olemas. Aga mitte kuidagi moodi kruvi töökiiruse vastu tavapakkude osas ei saa. Lihtsalt operatsioone vähem, ei ole kangi tõmbamisi, ristkiilu üles alla liigutamist jne.
või keevitad peale ja siis treid üle.
Käeluumurdjaks jääb ikka
kruvi ei lõhu ühtegi konti kui ta on õigesti ehitatud.
hetkel teemaks oleva saab samuti väga väikse aja ja rahakuluga täiesti pädevaks ja ohutuks teha.
EU- tähendab "täiesti pädev ja ohutu"  mitte kellegi arvamust, et nii või nii on "õigesti ehitatud" vaid CE märki, mille aluseks on standardid.
Sellel masinal näiteks see:

EVS-EN 609-2:2000+A1:2009
Põllumajandus- ja metsatöömasinad.
Palgilõhkumismasinate ohutus.
Osa 2: Kruvilõhestaja KONSOLIDEERITUD TEKST
Abiks standardikeskus, kes täisversiooni eest küsib loomulikult raha.

https://www.evs.ee/tooted/evs-en-609-2-2000+a1-2009
https://www.evs.ee/eelvaade/evs-en-609-2...009-en.pdf

Kas see läheb kokku sõnadega "väga väikse aja ja rahakuluga" ja kas sellise CE märgistatud riistaga tootlikku tööd ka kannatab teha kui kõik need loetud vigurid küljes on?   Ma kahtlen sügavalt.

Kruvil ja kruvil on vahe, loomulikult on vahe ja loomulikult tuleb materjali sorteerida aga ikkagi, kunagisel seltskonnal, kellega EU eelsel ajal puumajandust sai tehtud läks läbi aastate sellise kruvimasinaga käeluid ikka mitu.
Kruvi paigaldatakse sööduplaadist 5 - 6 cm kõrgusele, käeluude resümee null.
Samamoodi peab sullemulle hüdrolõhkujal olema töölaud. Ma ei viitsi rohkem lollidega vaielda, korjake puid maast või murdke käsi, igaühe vaba valik.
Vähem väsitab vertikaalne kruvi. Sellel peab olema asjalik (raudteeroopa jupist näiteks) külgtugi püsti. Ülal toel veel laiendus, et mõni eriti jändrik üles tulla ei saaks. Lööd junni otsa lähedalt naksti kruvile. Kui tunned, et hakkab alla kerima, lase lahti ja astu uue paku järele. Just selliseid alamõõdulisi, mis hüdrolõhkujaga aega viidavad, aga ruume ei anna, saab kruviga hulga kiiremini. Hea, kui  punane nupp jalgpedaaliga käitatav- käed võivad momendil ülal vajalikud olla.
Võibolla kordasin asjata?
(14-03-2017, 01:01 AM)Marko Kirjutas: [ -> ].... Ma ei viitsi rohkem lollidega vaielda...

Viitsid, viitsid, just täitus 3000-s   (eriti sisutihe) postitus
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34