automoto.ee foorumid

Täisversioon: IZ 412 IE, 1981, risto626
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere.
Minu kokkupuude autodega algas justnimelt sellise, aga 1972 a Mossega, millele hiljem järgnes 2140. Siis tuli mõneaastane paus, mil omatud sai ainult lääne autosid. Miskipärast aga hakkas kevadest saadik hinges vaikselt kripeldama soov (taas)kord mingi vana Vene auto endale soetada, mille kallal vahetevahel nokitseda ja suviti ringi sõita.
Eelmisel nädalavahetusel sain pealkirjas mainitud Mosse õnnelikuks omanikuks. Smile Tema olemasolust sain teada täiesti juhuslikult, sai siis vaatama mindud ja kohe ka kaubad tehtud. Auto aastast 1981, läbisõit 100 000 km. Viimased 3 aastat seisnud kuivas garaazis. Pilte ka:
[Pilt: eest.JPG]
[Pilt: klg.JPG]
[Pilt: tagant.JPG]
[Pilt: moo.JPG]

Eelmine omanik on roostetõrjega tõsiselt vaeva näinud. Kõik matialused, karbid ning kõik muud vajalikud kohad on paksult õli ja määrdega kaetud.
[Pilt: phi1.JPG]
[Pilt: phi3.JPG]

Ka pagasnik oli pärast tühjaksloopimist igati kena.
[Pilt: pagasnik.JPG]

Salong muidu terve, ainult määrdunud.
[Pilt: salong.JPG]
[Pilt: salong2.JPG]

Tutikas auto Toungue (ehk siis 2. ringi algus)
[Pilt: kellad.JPG]

140 km pikkune tagasitee Järvamaalt Ida-Virumaale kulges igasuguste probleemideta. Vigadest siis niipalju, et veermikus midagi kolksub, näidikuplokk elab oma elu ning amordid tunduvad ka surnud olevat. Kuna hetkel pole eriti aega ning sooja garaazi, siis jääb põhiline nokitsemine (kahjuks) kevadesse. Plaanis teha natuke värviparandusi, kuna mõnes kohas on värv koorunud või mullitab ning kriitilise pilguga üle vaadata salong, veermik ja kapotialune. Igasuguste õlide-mahlade-filtrite vahetus on iseenesestmõistetav. Autost saab nn. pühapäevasõiduk ja jääb täiesti originaaliks.
Räägiks vahepeal toimunust. Smile Lubasin küll, et enne kevadet midagi ei tee, aga võta näpust- enamuse nv olen garaazis mosse seltsis veetnud Wink

* uus tulede/tuleklaaside ring
* uued küünlad (NGK) ja -juhtmed
* õhufilter
* bensupump ning kütusevoolikud
* karburaatori puhastus ning rem komplekt sisse
* spidotross
* bensiinitaseme- ning õlirõhuandur
* kõik pidurimansetid koos tolmukatetega, peasilindri remont ning värske pidurivedelik
* esirattalaagrid korrastatud
* uus termostaat ning jahutusvedelik
* salongikorrastus

lähiajal lähevad vahetusse mootori-, tagasilla ning käigukastiõli ning soojemate ilmade saabudes ka näidikuplokk. samuti tarvis karpat timmida, eks siis vaatab edasi. aga kindel on, et valmis ei saa ta veel niipea. Toungue
Tubli, jaksu ka edaspidiseks.
aitäh, jaksu läheb alati vaja Wink
täna vahetasin ära kõik õlid. tagasillakarterist välja voolanud vedelik oli ikka päris gemüüse :roll: hullem lugu oli käigukastiga, mis oli päris kuival- välja voolas vähem kui pool liitrit õli :o :?
mootorisse läks OMV mineraal, olles eelnevalt teinud loputuse Erimelli kiir sisepesuõliga. Käigukastis ja tagasillas sees miskine universaalne transmissiooniõli, mis läheb mõne aja pärast uuesti vahetusse, et kõrvaldada viimasedki vanaõli jäägid.

siit tekkiski küsimus, et kas tänapäevaseid lääne transmissiooniõlisid (ntx Valvoline, Mobil jne.)kõlbab ka mosse käigukastis ja tagasillas kasutada? Mingit TAD'i küll sisse panna ei taha :!:
või oskab keegi soovitada mõnda head lääne päritolu vedelikku? Toungue
risto626 Kirjutas:siit tekkiski küsimus, et kas tänapäevaseid lääne transmissiooniõlisid (ntx Valvoline, Mobil jne.)kõlbab ka mosse käigukastis ja tagasillas kasutada? Mingit TAD'i küll sisse panna ei taha :!:
või oskab keegi soovitada mõnda head lääne päritolu vedelikku? Toungue
Õnneks on nõukogude inimesele loodud sõiduk selline, et ega temal eriti vahet ei ole, mis libestit pruukida ja mis kütet kurgust alla valada (mõistuse piires, loomulikult). Minu arusaamasid mööda peaks sobima kõige paremini (kõikide omaduste kokkuvõttes) keskmisest autojuppide poest leitav kõige odavam läänemaist päritolu õli. Mina olen näiteks oma '80-date Opelites (nii kastides kui tagasildades) pruukinud Teboili 80W90-kirjadega ülekandeõli ning nurinat pole nagu siiamaani kostunud. Ma ei usu, et Mossegi selle välja sülitab. Ja mingit hirmkallist Valvoline'i täissünt-hüper-superõli ei ole minu meelest küll nagu eriti mõtet sinna panna. Sest mõni kord (vähemalt mootorite puhul küll) teeb vanema tehnika puhul sünt.õli rohkem kurja kui head.

Ja edu ning kannatust ehitamisel, pildilt paistab väga kena auto olema Smile
eelmisel nädalal sai pidurid üle käidud- vahetusse läksid esimesed (4tk) ning mõlemad tagumised töösilindrid, pidurivoolikud ning kolm piduritoru.

tänasest on auto jällegi üle mitme aasta taas tänavalegaalne- auto läbis edukalt tehnilise ülevaatuse Rolleyes Smile