automoto.ee foorumid

Täisversioon: mootoriõli talvitumise ajal - töösolnu vs uus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
terv,

juba veidi aega vaevan oma pead küsimusega, kas vahetada suvesõidukite mootoriõli sügisel või kevadel. Eesmärk on vahetada õli üks kord ning sellega ka kevadel sõita - eks pedantsemad kodanikud poolda ilmselt kaht vahetust ning sellise toimimise (konstruktiivsele) kiitmisele ei kibele ma samuti kätt ette panema, kuigi see ei meeldi mulle juba kontseptsioonina...
kui eeldame, et vahetame õli vaid korra, siis kumb vahetusaeg on mootorile parem? Mina näen plusspooli nii:
- vahetus sügisel: õlis pole seistes eriti väävliühendeid jms jama, mida ta töötades korjama peab. Seistes korrosioon väiksem
- vahetus kevadel: õli saab kevadel sõitma asudes puhas: ei sisalda kondentsvett

mõlemad kulgurid talvituvad välitingimustes.
üks masin on muistsem: ilma õlifiltrita õhugajahutaja. Sinna leiaksin mingi suvalise seisuõli tegelikult isegi sisse. Tõsi - siiski moodsama, mis sisaldab süsteemi puhastuslisandeid: asjad, mida nn sõiduõlis ei ole.
teine masin on moodsam: kasutab tehase-poolsünti ning omab hüdrotõukureid. Sinna ei kavatse küll nn seisuõli panema hakata.

ise kaldun sügisese vahetuse poole: palju seda kondentsi ikka tuleb ning küllap see pisku kevadel tööle pannes soojenenud õlist ka kiirelt aurustub?

aitümm ette,
Teet
Mina vahetaks kindlalt sügisel: mingi aja mootoris ringlenud õlil metalliosakesed ikka sees(olgugi, et imepisikesed) mis korrodeeruvad jne. Õliga seistes ei juhtu midagi ning kondents aurustub kiirelt mootorist niipalju, kui teda sinna ikka tekib.
Kevadel ikka värske õli sisse, talvel karteris seistes halvenevad õli omadused.
Vanal õlil on samuti korrosioonitõrjevõime, las ta olla talv läbi sees, kevadel välja ja pese mootor Ziguli õliga läbi. Mina olen alati nii toimind.
Suht sama raskusastme küsimus, kui traditsionaal elu mõttest Smile Ise vahetan tsiklitel kõik kehavedelikud kevadel, sest pole kuulnud talv läbi seisnud õli põhjustatud riketest ja ei usu, et vanast õlist tingitud pisut suurem korrosioon oluliselt suudaks mootori eluiga vähendada. Paak täis, mootor soojaks, õhuvõtt kinni ja prundid sumbutisse, sellega tavaliselt piirdun. Kuna minu toimimine tugineb põhiliselt kõhutundel, uskumisel ja loogikal, siis olen valmis omi harjumusi kohe muutma, kui keegi suudab viia sõna "kahjulik" kokku mõne parameetriga- n. 1000 km väiksem läbisõit enne kapremonti, isiklik kogemus mootoririkkest, mida saab seosatada ainult vana õli seismisega vms. Pealegi- esimeste kevadiste ilmadega on niiii tore tsikli silitamise ja hooldamisega tegeleda Big Grin
Mina vahetan sügisel enne seismajätmist( auto seisab väljas) sest vanas õlis olevat saasta ei taha talveks mootorisse jätta. Seal olid mingid keerulise nimega ühendid mis ei mõju metallosadele hästi.
Teemat on käsitletud ka tqhq foorumis ja üldine arvamus oli ikkagi, et vahetada sügisel.
Kondensi tekiks[/u] õlisse juhul kui oleksid olulised temperatuurierinevused mootori ja välisõhu vahel- siis tekib jah suletud ruumis kondens...aga kuna mootori temp muutub sujuvalt välisõhuga koos siis see ei tundu hull probleem olema.

Kui keegi tahab vaielda siis palun...samas ma ei usu sest näiteks kui ma olen juhuslikult ennem talve õli uue vastu vahetanud siis krt mingi jõud ei sunniks mind vana õli sisse tagasi vahetama. Uus on ikka parem kui vana.
Noo poisid ja tüdrukud - kui kondens tekib, siis tal pole vahet kas sees on uus või vana õli. Niiet ikka juba sügisel uus õli sisse valada, siis on hea! Smile Talvega ei juhtu uue õliga mitte midagi.
Nõustun wax`iga selles suhtes, et õli ei rikne, vähemalt poole aastaga mitte. Samas olen kuskilt lugenud, et vanas õlis settivad vaikselt metalli- ja muud tahked osakesed karterisse ja õlikanalitesse.
mossepower Kirjutas:... vanas õlis settivad vaikselt metalli- ja muud tahked osakesed karterisse ja õlikanalitesse.

Karteripõhja settivad jah. Aga las nad seal olla - leiba nad seal ei küsi ning üks õige õlivõttur (kui ujuk ei ole hävinenud või liigend kinnikiilunud) võtab õli mitte vanni põhjast, vaid siiski pealt.

Et osakesed settivad aga õlikanalitesse, seda ma enam väga ei usu. Ringluses oleva õli korral jäävad nad ju kas filtrisse või uhatakse õliga kaasa ning vajuvad koos õliga reeglina alla karterisse ca 10 minuti jooksul peale mootori seiskamist. Hiljem, seismise ajal aga õli ju kanalitesse enam ei satugi - ta lesib ju rahulikult põhjavannis (kuivkarteri korral õlipaagis) ning pea ainus detail, mis peale vanni temaga kokku saab on just seesinane võttur. Kanalites teda seismise ajal pole ja sinna ta ka enne järgmist käivitamist ei ilmu Wink
Sügisel kindlalt tuleb teha õlide vahetus.Lased mootori soojaks ja vahetad õlid ära ja uuesti soojaks ja siis seisma.
Hobisõiduki läbisõit on reeglina nii väike,et õli on ka sügiseks puhas,ehk tegelikult pole erilist vahet. Teoreetiliselt tuleks aga vana õli ikkagi võimalikult kiiresti uue vastu vahetada,pole ju mõtet seda tahma ja muud sodi mootoris säilitada ja uue õliga ei juhtu talvega mitte midagi.
ahtos Kirjutas:Sügisel kindlalt tuleb teha õlide vahetus.Lased mootori soojaks ja vahetad õlid ära ja uuesti soojaks ja siis seisma.
+1
Tuleb arvestada, eriti välitingimustes, et talvel, madalal temperatuuril mootoridetailide korrosioon tunduvalt aeglasem kui suvel soojaga.
Ei ole juhtunud ühtki uuringut lugema, et kui suur probleem see vana õli korrosiivsus on. Paljud masinad on jäänud "aia äärde" aastateks ja isegi aastakümneteks. Kuuldavasti on nad sageli peale seda suisa "paugupillid" olnud.
Kui neid soovitusi kuidagi summeerida, siis lase äkki vana õli sügisel välja (ei taha vana saasta mootorisse) ja uus alles kevadel sisse (ei kogu kondentsi) Big Grin

Õlipanni läbiroostetamine pole minuteada just eriti tihti esinev viga, olgu seal vana õli või uus õli...
Jesper Kirjutas:Kui neid soovitusi kuidagi summeerida, siis lase äkki vana õli sügisel välja (ei taha vana saasta mootorisse) ja uus alles kevadel sisse (ei kogu kondentsi) Big Grin

Sellisel juhul ei tee ka paha kui on üks meeldetuletav silt masinale riputet Big Grin.
via Kirjutas:Tuleb arvestada, eriti välitingimustes, et talvel, madalal temperatuuril mootoridetailide korrosioon tunduvalt aeglasem kui suvel soojaga.
Ei ole juhtunud ühtki uuringut lugema, et kui suur probleem see vana õli korrosiivsus on. Paljud masinad on jäänud "aia äärde" aastateks ja isegi aastakümneteks. Kuuldavasti on nad sageli peale seda suisa "paugupillid" olnud.

Nii ta on. Seega mina isiklikult ei pea hobisõiduki puhul õlivahetust pelgalt talveperioodiks seismajäämise pärast otstarbekaks. Ka enda hobisõidukite puhul vahetan õli vastavalt läbisõidu välbale, pigem isegi varem. Kuna läbisõidud suveti üsna väikesed, siis võib õlivahetus toimuda alles üle mitme suve.
Siiski kui sõiduk jääb kasutamata üle aasta, peaks ta korraks ikkagi vähemalt käima ajama või teisel juhul tuleks küünlad maha keerata ja igasse silindrisse üks pitsitäis valada, peale seda aegamööda käbist mutrivõtme või vända abil mootorit paar tiiru aeglaselt keerata. Seda ikka selleks, et õliga katta silindrite peegelpindu, mis tavaolekus on kolvi õlirõngaste poolt üsna kuivaks kaabitud. Õhuniiskus võib sattuda läbi avatud klappide kolvipealsesse ruumi ja sadestudes silindrite pinnale võib neid korrodeerima panna. Hoolikas autoomanik just teekski sügisel vahetult enne sõiduki seisma jäämist just selle protseduuri. Õlivahetus ei ole määrav. Muud mootoridetailid on kaetud aga oluliselt paksema õlikirmega ja need talve jooksul roostetama ei hakka ei vahetatud õliga ega ka vahetamata õliga. Läbitöötanud õlis leiduvate korrosiooni soodustavate keemiliste ühendite aktiivsus on rohkem teoreetiline kui praktikas esinev.
Hoopis oluline on aga seismajääval autol metallist küttepaagi kaitsmine. Kes on tilkuva paagiga kokku puutunud, saab aru, et väliselt ilusa sileda põhjaga paak on seestpoolt õhukeseks roostetanud Selleks, et paaki saaks tekkida võimalikult vähe kondensvett, tuleb seisma jäetava sõidukiautopaak "kõrini" täis tankida. Samuti soovitaks ka talvel kasutuses oleva sõiduki paak võimalusel ikka täis hoida. Aga noh see on jutt on juba teemast väljas.
Head talvitumist!
marts777 Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Kui neid soovitusi kuidagi summeerida, siis lase äkki vana õli sügisel välja (ei taha vana saasta mootorisse) ja uus alles kevadel sisse (ei kogu kondentsi) Big Grin

Sellisel juhul ei tee ka paha kui on üks meeldetuletav silt masinale riputet Big Grin.

Jep, "Serviced by idiots." Õli ei tõmba ju niiskust sisse ega lase niiskusel kondenseeruda metalli pinnale.
Mm, ma ei ole nüüd kindel selle taga olevas teoorias, aga vilets karterituulutus solgib õli küll kondentsveega ära. Anoh see toimub külmal ajal autot lühikesteks otsteks kasutades, mitte seisval autol.

See sügisel välja-kevadel sisse soovitus oli nali loomulikult, ma isiklikult arvan et mingit olulist vahet pole, millal õli vahetada.
taruvaras Kirjutas:
via Kirjutas:Tuleb arvestada, eriti välitingimustes, et talvel, madalal temperatuuril mootoridetailide korrosioon tunduvalt aeglasem kui suvel soojaga.
Ei ole juhtunud ühtki uuringut lugema, et kui suur probleem see vana õli korrosiivsus on. Paljud masinad on jäänud "aia äärde" aastateks ja isegi aastakümneteks. Kuuldavasti on nad sageli peale seda suisa "paugupillid" olnud.

Nii ta on. Seega mina isiklikult ei pea hobisõiduki puhul õlivahetust pelgalt talveperioodiks seismajäämise pärast otstarbekaks. Ka enda hobisõidukite puhul vahetan õli vastavalt läbisõidu välbale, pigem isegi varem. Kuna läbisõidud suveti üsna väikesed, siis võib õlivahetus toimuda alles üle mitme suve.
Siiski kui sõiduk jääb kasutamata üle aasta, peaks ta korraks ikkagi vähemalt käima ajama või teisel juhul tuleks küünlad maha keerata ja igasse silindrisse üks pitsitäis valada, peale seda aegamööda käbist mutrivõtme või vända abil mootorit paar tiiru aeglaselt keerata. Seda ikka selleks, et õliga katta silindrite peegelpindu, mis tavaolekus on kolvi õlirõngaste poolt üsna kuivaks kaabitud. Õhuniiskus võib sattuda läbi avatud klappide kolvipealsesse ruumi ja sadestudes silindrite pinnale võib neid korrodeerima panna. Hoolikas autoomanik just teekski sügisel vahetult enne sõiduki seisma jäämist just selle protseduuri. Õlivahetus ei ole määrav. Muud mootoridetailid on kaetud aga oluliselt paksema õlikirmega ja need talve jooksul roostetama ei hakka ei vahetatud õliga ega ka vahetamata õliga. Läbitöötanud õlis leiduvate korrosiooni soodustavate keemiliste ühendite aktiivsus on rohkem teoreetiline kui praktikas esinev.
Hoopis oluline on aga seismajääval autol metallist küttepaagi kaitsmine. Kes on tilkuva paagiga kokku puutunud, saab aru, et väliselt ilusa sileda põhjaga paak on seestpoolt õhukeseks roostetanud Selleks, et paaki saaks tekkida võimalikult vähe kondensvett, tuleb seisma jäetava sõidukiautopaak "kõrini" täis tankida. Samuti soovitaks ka talvel kasutuses oleva sõiduki paak võimalusel ikka täis hoida. Aga noh see on jutt on juba teemast väljas.
Head talvitumist!

Olen sinuga päri.Wink
Mootoriõli korrodeerib detaile enim just mootori töö ajal, kui tema temperatuur maksimaalneSad
Lisaks eelnevale. Väljas auto hoidmine on muidugi halvim lahendus. Kui pole katusealust, peaks minu arusaamist mööda vähemalt sademete ja kondentsi vastu veekindel katteriie üle olema (mitte muidugi maani). Muidu tungib vesi-niiskus ustesse, kapoti alla, jms., ning kevadeks võib olukord üsna masendav olla.
Olen väinud aastat viis katteriide all olnud auot, mis nägi välja nagu "prillikivi". Tuul oli vaid hõõrutanud riiet nii, et kohati säras metall.Big Grin
Aga kuidasmoodi kaitsta summutit rooste minemise eest, kui sõiduk hoiule panna?
rollfix Kirjutas:Aga kuidasmoodi kaitsta summutit rooste minemise eest, kui sõiduk hoiule panna?

Äkki vaha peale...
Lehti: 1 2