automoto.ee foorumid

Täisversioon: auk kolbis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
nonii- kui küüneviha mootorisse läheb siis pole muud kui hoia piip ja prillid...eelmises postituses kurtsin, et mootor pani pange, tegelikult ei juhtunud muud kui et kolb sulas sisse ära, ja ikka nii korralikult, et sulametalli pritsmeid kõik kohad täis ja auk sees. Noh- shit happens, vahetasin klolbi ja rõngad ära ja sõit võis jätkuda. Jätkuski- täpselt 4 kilomeetrit ja uus õhutusauguke kolbis sees :mad: Mida krdt?! Samal poolel, täpselt sama moodi kui eelmine kord! Küsisin foorumist nõu, seal kahtlustati liiglahjat segu- väänasin siis nõela maksimumile. Peale sulamist kaesin küünlad ka üle- üsna tahmased olid- nii et lahja see segu küll ei olnud... Mida võiks kontrollida, milles asi võiks olla? Eelloona see, et enne jamade algust sai mootor lahti katkutud, vända laagrid ja hooratas vahetatud... ei oska neid tegevusi kokku viia kolbi sulamisega. Muidugi- soojad ilmad aitavad ehk kah kuumeneda....aga miks siis ainult ühelt poolt ja mitte teine kolb??
Ühesõnaga- put-put-put ma õnnetuskana Sad Aidake kes oskab...
Vale küünlaga võib just juhtuda et kolvile auk sisse sulab kui see auk just küünla alla ikka jääb
Jah, see patt on küll hingel, et kasutan miskeid suvalisi 3 elektroodiga ja teadmata kuumusega küünlaid- aga nendega olen uhanud juba paar kuud ja miskit pole juhtunud... nüüd 2 korda juttis mingi 3-4 kilomeetri jooksul....

rennovhs

To Vootele-mul oli selle kolvi peal ainult nr.0 Mitte mingit noolt seal küll polnud!Olen näinud et on nooled,ja tean et nool peab näitama sõidusuunda.Mul oli 0 ja selle panime tahapoole,et tavaliselt on ju kolbidel ikka nr ühel pool ja siis nool.Aga ma ei tea ka täpselt äkki oligi mingi fekaal kolb nagu klaabu ütles...mis muud kui peab uuesti proovima:keersilmKes veel midagi oskab soovitada andku aga julgelt teada lähipäevil väike remont ees ootamas!













CoolCoolCool

rennovhs

Sorri panin siin praegu küll täiega puusse!!!
soovitan soojalt ikka mingit vene A11 või sarnast küünalt kasutada ja ise olen proovinud autol neid kole elektroodiga bochi küünlaid ja need kisuvad kohe töövõime alla ja hakkavad jukerdama päris lihtsalt
hmm ei tea kas asi teemasse jookseb aga sarnane asi juhtus kui uralidega käisime valgas ja ...... see kytus mjis sisse sai oli juhtumisi misski ilge mögla mis ka kolvile augukese sisse kärsatas......niikui kytus sai vahetatud-asi jonksu ka sai

popsija

süüde liiga varajane

Raibe

Kuna vene pillid on ette nähtud sõitmaks just A-72 ja A-76`ga siis kasutavad tänapäevalgi paljud sama oktaaniga kütet... viga. Selle kütuse kvaliteet jääb tihti alla normi ja võib tekitada mootoris detonatsiooni ja muid anomaaljaid. Pane paaki usaldusväärsest kohast ostetud 95`te ja timmi mootor sellel töötama.
Juhul kui sa muidugi sõidad 76`ga.

pätt

sa võid tegelikult panna lyhikese vindiga kyynalt mitte pika vindiga sest vahest juhtub et kui ei ole seibi all või kyynal läheb vastu kolbi , siis lihtsalt tuleb auk sisse, rahulikult võid sõitta 95 edasi aga väga hea oleks ka 91 nii et anna minna, ja pea meeles et õli võib kahetaktilisel alati rohkem olla, las loom suitseb ennem natuke rohkem kui muidu!!!:duh
Kas sa ennem uue kolvi installeerimist ikka hülsid kolvivalust happega puhtaks pesid?
Kuivõrd keegi selle teema taas ülesse upitas, kirjutan kah. Sattus just samateemaline artikkel pihku paari aasta tagusest Soome \"Retro\" lehest. Tõlgin selle Teile siia ära. Õpetlik lugu ja võib ehk kellelegi kunagi abiks ollaSmile

Kahetaktiline mootor on kütuse suhtes kapriisne. Seda peab olema piisavalt ja alati saadaval. Kui hakkad koonerdama, olgu siis meelega või kogemata, on tagajärjed kurvad. Siinkohal lugu karburaatori seadmisel juhtunud eksimusest, mida kolb paraku üle ei elanud.

Ratas üllatas omanikku esimesel korral, joostes ühtäkki kokku lustisõidul külavaheteel. Kõik oli omateada korras, ka oli ratas toiminud eeskujulikult lühikestel linnasõitudel. Kinnilõikamise järel hooniti kergelt silindrit ja kinnijäänud kolvirõngad tuli vahetada. Ka kolb saadi veel siledaks lihvitud.
Remondi järel aga ei soostunud mootor käivituma ja kui viga leiti, selgus ka kinnilõikamise põhjus. Bensukraanis olev sõel oli nii umbes, et mootor ei saanud kütet. Palju vabakäiku ja madalaid pöördeid sisaldanud linnasõidus oli paagist nirisenud kütusehulk just- just piisanud. Maanteel aga vedas bensupuudus segu lahjaks, mootor kuumenes ja jooksis kokku.
Juhtumist õpetust saanud, otsustas rattaomanik seada segu rikkamaks, et sarnast õnnetust enam iial juhtuma ei satuks. Ta otsustas- ja õigesti- tõsta nõela. Pusimise käigus aga jooksis vist endal mõte kokku ja tõstis nõela lukustusrõngast- lastes sellega nõela kogemata allapoole ja seadis segu niiviisi endisest veelgi lahjemaks.
Mootor soostus nüüd käima vaid kõvasti gaasi väänates ja sõitmine jõuetu mootoriga väegade vaevarikas. Ega läind ka kaua aega kui sõit kogunisti otsa sai. Mootorit lahti võttes, paljastus silmadele kole vaatepilt - kolvi sisse sulanud auk.
KOLVI SULAMINE
Kolvi sulamise põhjustab teadagi tavalisest suurem töötemperatuur. Selle põhjustab üldjuhul hõõgsuude nn. isesüttimine (nakutus). Hõõguv osa võib olla vale numbriga küünal, ent kahetaktilistes mootorites on selleks sageli ka päält hõõguv nõekiht.
Mootori ülekuumenemise põhjuseks on üldjuhul liig lahja küttesegu, nagu eeltoodud näitegi puhul. Kahetaktiline mootor vajab bensiini ka jahutuseks. Ka liiga varane süüde põhjustab nakutust, mootorile ülemäärase koormuse ja temperatuuritõusu.
SEADED ÕIGEKS
Jutukese lisaks rusikareeglid mootori ja karburaatori seadmiseks:

1. Valmistaja antud ettekirjutustest tuleb harva erandeid teha, kui mootor on korras ja standartne.
2. Liiga rikas segu ei anna küll parimat võimsust, ent see on turvaline lähtekoht, miskit ei või tuksi minna.
3. Liiga lahja segu on kahetaktilise surm. Põhjusteks võivad karburaatori seadete kõrval olla salakavalad õhulekked; vana karburaatori lõtkuvaks kulunud siiber, mootori või ka sisselaskekollektori tihendid võivad igaüks pisut lekkida ja segu lahjendada. Vaid täiesti korras oleva mootori saab korralikult reguleeritud.
4. Süüde peab olema õigeaegne, mitte kunagi liig varane. Hiline süüde kaotab küll pisut võimsust aga ei riku midagi.
5. Õige hõõgarvuga süüteküünal. Vanades väikse võimsusega mootoreis esines harva küünlamuresid. Uute mootoritega peab olema ettevaatlikum, kuid ka tänapäevane lai valik eri hõõgarvuga küünlaid, varustab kindlasti igasuguse mootori. Rusikareegel: mida raskem koorem, seda ”külmem” küünal. Liiga külm küünal võib tahmuda ja lakata töötamast, aga ei põhjusta muud õnnetust.

Vat sihuke jutt oli, paar kurba ja õpetlikku pilti ka juures, mida kahjuks skanneri puudumisel ei saa teile näidata. Ühel pildil rulli keerat sajamargane otsapidi kolbi põlend auku pistet ja allkiri: \"Liiga kallis hoiupõrsas.\"Sad
Vabandan et Offtopic aga IIIFFFAR, kas sa puhud vabalt soome keelt? Siis foorumirahvas teab kelle poole põhjanaabrite keele tõlkimisel pöörduda. Smile
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valts
Vabandan et Offtopic aga IIIFFFAR, kas sa puhud vabalt soome keelt? Siis foorumirahvas teab kelle poole põhjanaabrite keele tõlkimisel pöörduda. Smile

Kui tarvis on, siis abiks ikke. Neli-pool aastat tõstsin sealkandis kive ja olin juhtivtöötaja.:lol St. juhtisin igasugu ehitusmasinaid, traktoreid jne. Suomi enam-vähem kodune keel.Smile

Terv.Ivar

edit. Ps... ülalolev jutt tuli suht vabalt ümber kirjutatud, küll aga sai tükk tükk aega mõtiskletud, et mis asi see \"kaasuluistin\" eesti keeli võiks olla. Õige mitu tehnilist teemat sai siinsamas foorumis läbi kammitud, enne kui õige vaste ette sattus. (selgituseks, see sihuke üles-alla liikuv junn karbussis kus nõel püsti sees :lol:lol)