automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jalgratas BALTIK
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Toodeti tõesti SAAR JA GO Töökojas.Vanaisale kingiti 10-ne aastase tegevuse puhul ,hõbeplaadiga raamil.ONolemas ostu-müügi paber,kus on kirjas,et samas töökojas paigaldati ka hõbeplaat.Paberil vist ka aasta 1937.Ei ole momendil käepärast.Pole tast kahjuks ühtki pilti.Jalgrattast onalles umbes 40 prossu ,ka hõbeplaat.Äkki on keellelgi pilti.
Vaevalt kellelgi pilti on. Igatahes väga huvitav asi. Oleks tore kui sellest rohkem kuuleks/näeks enne kui kellegi erakogusse kaobWink
Küsiks veel (et teema soe püsiks), et millest see kindlus on väita, et toodeti tõesti Saare tehases? Lgp. Rain Vaikla lehel on kirjas, et jalgratast BALTIK müüdi Saare äris 1937-39. Kas on migeid viiteid, et Saar ise tootis seda marki ratast?
Nagu aru saan, siis vanaisa ei olnud seotud Saare firmaga vaid sealt osteti kingituseks jalgratas ja seal paigaldeti ka hõbeplaat?
Mis on ratta raami nr ja kas Sul omal on võimalust pilte teha?
Otsisin paberid üles.On olemas ostu-müügi arve aastast 1937. 20. detsember.

Mees jalgratas Baltik nr. 5172, kroomitud
Torpedo vabajooks, esipidur, elastik sadul, kiired raamil. 128.kr
Hõbe-silt, graaveeritud Teie soovikohaselt. 4.kr
132.kr
Pagasikulu 1.70 kr
133.70 kr

Tasumisel 30 päeva jooksul 5% skontot

Tðekk välja antud Kr. Saar&Ko poolt.
Tallinn, Eesti
Viru 3
Tel. 461-20 ja 480-98
Royal Kirjutas:Otsisin paberid üles.On olemas ostu-müügi arve aastast 1937. 20. detsember.
Mees jalgratas Baltik nr. 5172, kroomitud
Tðekk välja antud Kr. Saar&Ko poolt.

Kui need andmed on õiged, siis kahtlen, kas see Baltik on ikkagi Saare enda töö.

Nimelt oli Saar & Ko. rattal "Original", raaminumbriga 4336, taga all 1938. aasta vabajooks. Kuidas sai siis suurema raaminumbriga ratas olla valmistatud varem?

Muidugi on kõik variandid võimalikud, sh ka see, et raamid osteti mingil mudelil sisse, eri mudelitel oli numeratsioon erinev vms, aga ikkagi...
Igatahes huvitav lugu ja kiitus Royalile, et selle siia üles pani. Nagu öeldud, pole kusagil kohata viidet, et Saar Baltik-rattaid valmistas, küll on lgp. Rain Vaikla välja selgitanud, et Saare äri müüs aastail 37-39 eelpool nimet rattaid. Ja nüüd veel üks dokumenteeritud kinnitus sellele Royalilt!
Ilmselt on sama lugu nagu Saare äris müüdud Tempo ratastega, mis arvan oleva Rootsis toodetu. Samas on nii Tempode kui selle Baltiku raaminumbrid väikesed, 4-kohalised , mis viitavas väikesele tootjale vms.
Kui nii, siis miks müüs Saar, kes tootis ise rattaid, oma äris võõraid sama hinnaklassi ja tehn. lahendustega rattaid?
Ei jõudnud niipalju ise toota kui oli nõudlust? Kusagilt jällegi Rain Vaikla leitud selleaegses ajalehejutus keegi eesti tootja kurtis, et jõuaks ainult toota niipalju kui nõudlust on?
kass Kirjutas:IKui nii, siis miks müüs Saar, kes tootis ise rattaid, oma äris võõraid sama hinnaklassi ja tehn. lahendustega rattaid?
Ei jõudnud niipalju ise toota kui oli nõudlust?

Kardan küll. Saare tehase sisseseade ja ka tootmishoonete suurus olid ju üsna piiratud. Ei saanud seda 1937-38 üleöö suurendada.
Täpselt muidugi ei tea...

Mis, muide, sellest Baltik'ust järel on selle 40% sees? Raam koos raaminumbriga? Heidaks pilgu peale, kas raaminumber on sisse löödud samasuguste raudadega, nagu Saare ratastele nt?
Otseselt ise jalgratastega ei tegele,rohkem mootorratastega.Selle vanaisa jalgrattaga sõitsin juba poisikesena küll pisut modifitseeritult.Isa jutu põhjal võin öelda,kuskil 50-ndatel varastati Antslas jalgrattalt ära rattad ja nii pidi isa jalgratta ära tooma hobusega.Aeg on teinud ka oma töö janiion jalgrattast alles raam kooshõbeplaadiga,leistang,osaliselt poritiivad,esimene hammasratas.pisut istet ,esikahvel,pakiraam,esituli ,vistka üks pedaal ,vahejooksu määrdenippel,esikahvli regulaator,poritiiva reflektor.
Royal Kirjutas:Otseselt ise jalgratastega ei tegele,rohkem mootorratastega.Selle vanaisa jalgrattaga sõitsin juba poisikesena küll pisut modifitseeritult.Isa jutu põhjal võin öelda,kuskil 50-ndatel varastati Antslas jalgrattalt ära rattad ja nii pidi isa jalgratta ära tooma hobusega.Aeg on teinud ka oma töö janiion jalgrattast alles raam kooshõbeplaadiga,leistang,osaliselt poritiivad,esimene hammasratas.pisut istet ,esikahvel,pakiraam,esituli ,vistka üks pedaal ,vahejooksu määrdenippel,esikahvli regulaator,poritiiva reflektor.

Ole hea, äkki näitad seda huvilistele (kas füüsiliselt või fotode kaudu). Siis saab hinnata selle sarnasust/erinevust Saare toodetud ratastega.
Täpsustan.Vanaisale kingiti see ratas 10-ne aastase tegevuse puhul Urvaste masinaühistu aurukatla masinistina.AURUKATLAST pilte on ,kahjuks jalgrattast mitte.