automoto.ee foorumid

Täisversioon: Lumekettide valmistamine.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Et siis on aeg sealmaal kus lumi on maas ja murutraktor on alati käepärast. ette on plaanis teha sahk. ainukeseks probleemiks jäävad lumeketid, et tagada parem tõuke- ja haardumisjõud.

Kuidas on kõige õigem viis valmistada kette?

Iga idee eest suured tänud!
Kõige lihtsam skeem on redel. Kinnitused leiutad ise ja sõidukiirus ei saa ju suur olema.
taavikaba1 Kirjutas:Kuidas on kõige õigem viis valmistada kette?

võibollasiitlehelt leiad inspiratsiooni.
Keti ühendustes kasutad nt. väikseid seekleid ja kettide pingutamiseks kasutad trossi pingutit. Näita siis pilte ka kui ketid valmis saad.
mul ka põkal isetehtud ketid. teist aastat juba uhan lund lükata ja teeb ikka töö hulga lihtsamaks kui labidaga. kui paide kandis asud võid läbi astuda ja pilgu peale visata. soovi korral võin ka mõned pildid ülesse panna. kasutasin ise muidu redeli varianti, aga pingutamist ei teinud. keti ühenduskohad on ketilukkudega kokku pandud. kõike saab poest osta ja mul kulus kettide tegemise peale umbes pool päeva ja keti+lukkude hind. tuli ikka tunduvalt odavam kui poest osta. niiet anna aga teada.
ejahm, eks ma teen mingit vanaviisi nag tavaliselt, pigutan poldiga, nii on lihtsaim võib-olla. Pilte teen muidugi. Homem hakkan sahka tegema, ka sellest teen pilte Wink
Lumeketi paar rahvamõõdule maksab poes 430.- eeku (http://www.tuningshop.ee/?mod=webshop&fu...arent=1194 ), öelge mulle ka, kuidasmoodi neid ise tehes säästa on võimalik...?

Lisaks päev otsa pusimist + poode mööda jõlkumist läheb ikka ära...

Oluliselt keerulisem on see saha teema...
Aastaid tagasi lasin ühes metallifirmas selle oma jooniste järgi teha, küsiti vist mingi 3,5 kokku koos värvimisega. Tänapäeval tahavad sama asja eest üle 20k saada...??

Sahk kuluks ära küll.
Et näidata et ma saha projektiga ei maga, siis siin on väike kavand milline ta umbes välja näeb. Metall konstruktsioonile tuleb ikka paar pulka jurde. Teen selle konstruktsiooni vanadest täisradsetest 1,5cm (maksimaalselt) torudest, mis päriunevad vanast kasvuhoonest, ja sahaks kasutan 200l raud/plekktünni, mille ma lihtsalt pooleks lõikan (minuarvates ideaalne kasutuskoht Big Grin)
Muideks selline traktor mul ongi.
Suurt lund sa sellega nagunii lükata ei jõua, kui juba poolemeetrise lume lükkamisega jäid lintidega atv-d hätta siis no kardan et selle võrriga ei tee sa midagi...
Kas saha kinnituskoht seal pleki küljes nõrgaks ei jää? Plekk pole just kuigi paks seal. Käepideme asukoht tundub ka liiga ligidal olema. Jõu õlg on väike ja kui sahk sula lund täis, siis on selle tõstmisega üks paras tegu.
suurt lund jah lükata ei jõua, aga mul sai õue ilusti puhtaks küll. 15 - 20 cm sula lund lükkas kokku küll. aga sulle soovitan, et kuna sul põka ei ole nelivedu, siis pead taha otsale raskust juurde saama. mul veel sahk täielikult välja arendamata, ja seega ei saa sahka tõsta maapinnalt rohkem kui 10cm kõrgemale aga talad paigutatud mootori alt läbi nii et niiduki kõrguse reguleerijaga liigutad ka saha kõrgust. niidukit all muidugi ei ole.
Tahaks loota, et sa lõikad ikka vene vaadi pooleks?!
Kui seal mingid kirjad otstele peale on pressitud ladina tähestikus siis saada psWink
ega poolt meetrit ei lükkagi, aga raskust saab juurde kui vaja, ja sitaks Big Grin ma teengi raamile natuke muudatusi, aga asi võtab juba ilmet.

Btw sellele tüübile kes ytles et selle vene vaadi kohta - et jah, just selle ma pooleks tegingi Big Grin suht hea sahamaterjal
mul on olemas väiksem alasi, see jalgevahele põrandale ja ketid alla, see peaks sobima (alasi on 30+kg)
Soovitax sulle pigem et mine kuskile autoremondiettevõttesse ja küsi sealt vanu pidurikettaid. need saad poltidega rataste külge kinnitada. (vähemalt minu põkal on küll velgedes augud) rataste külge on otstarbekam raskused kinnitada, kuna liigne raskus kipub plekist keret väänama hirmsat moodi. vähemalt mina töötan küll mägise maa peal.

ja seetõttu on plaanis esimene sild teha vedavaks, ja ka ehitada miskine vedrustus sinna.
Aisad kinnita kindlasti saha alumise ääre lähedale ja toed ülespoole.
Vaata ka http://pilt.delfi.ee/album/94438/
Seal pildil on motoplokk, minul aga murutraktor. Mul on ma motoplokk, mis käib väga ebayhtlaselt, seepärast ei hakanud sinna tegema. Ma teen ratastele oma nägemise järgi ketid peale ja asi ongi vsjoo. Rawskust mai pea lisama vägapalju, sest mu enda raskus on 1 inimese ja väiksema koormuse kogusumma. (Mõnesmõttes hea, mõnesmõttes jama)
ma ka väga palju ei lisanud. aga ma kaalun ise juba umbestäpselt 100kg, ja raskusi oli umbes 10 kg ja andis juurde küll hoolega.
taavikaba1 Kirjutas:Seal pildil on motoplokk, minul aga murutraktor. Mul on ma motoplokk, mis käib väga ebayhtlaselt, seepärast ei hakanud sinna tegema. Ma teen ratastele oma nägemise järgi ketid peale ja asi ongi vsjoo. Rawskust mai pea lisama vägapalju, sest mu enda raskus on 1 inimese ja väiksema koormuse kogusumma. (Mõnesmõttes hea, mõnesmõttes jama)
Saha ehitust saad ikka sealt piltidelt vaadata, mis vahet mis seda sahka edasi tõukab. Vaata kuhu aisad on kinnitatud
Väike soovitus saha kohapealt - lumelükkamiseks ja sellisele masinale ära seda mingil juhul jäigalt aiste külge kinnita vaid tee hinged, milledel tera saab ennast üles-alla keerata ja fikseeri asend jäiga vedruga - kui altäär lükates kuhugi kivi taha kinni jääb siis saab sahk oma nurka muuta ja leevendab löögi ära mitte ei sõida nagu vastu seina. Lisaks tark ka teha vaid üks reguleeritav kinnitus keskelt, et saha saaks masina ette sobivale poole viltu keerata, et lükkaks lund ühte äärde, mitet ei prooviks kogu ahnitsetud hunnikut enda ees lohistada.
Lehti: 1 2