automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: Gaaziku rehvide koormus- ja kiirusindeks?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Jõudis kätte euroaeg ja nüüd on tarvis teada Gaz-51/52 rehvide kiirus- ja koormusindekseid.
Teada-tuntud bürokraatiline tõsiasi, et tänasel ajal peavad kõik teedel liikuvad autod olema varustatud rehvidega, milledel hõlpsasti leitav E-märgistus.
Sai tiba tegeldud ühe gaaziku ümberehitusega (madelist furgooniks) ja nüüd peedistatakse uute dokumentide vormistamisel rehvimõõtude passi joonistamisega.
Konkreetsel masinal otse loomulikult all tehaserehvid aastast '90 ja need ei lähe enam kohe mitte. See selleks. Võib-olla tuleb TÜV läbimiseks uued osta - eks näis.
Küsimus siis teadjatele, kel kogemusi uute idablokis toodetud E-märki kandvate rehvide vallas, et kas neile on ka miskised indeksid üldse märgitud?
Rehvimõõdu tähistuseks on 220-508P või 7,50-P20 ehk Gaz-51/52-le sobivad.
Janka Kirjutas:Konkreetsel masinal otse loomulikult all tehaserehvid aastast '90 ja need ei lähe enam kohe mitte. See selleks. Võib-olla tuleb TÜV läbimiseks uued osta - eks näis.
Küsimus siis teadjatele, kel kogemusi uute idablokis toodetud E-märki kandvate rehvide vallas, et kas neile on ka miskised indeksid üldse märgitud?
Rehvimõõdu tähistuseks on 220-508P või 7,50-P20 ehk Gaz-51/52-le sobivad.


Üldiselt on niimoodi (vähemalt gaz 53 puhul), et mudeli mark rehvi disain on universaalne. Sa võid võtta Kama, voltayre või muu rehvitootja kataloogi ette ja leida sealt sama kirjaga rehve (enamjaolt ka vaid 1 valik on vaid võimalik soetada), mis oli ka vene ajal. (suures laastus öeldud. kindlasti eri mustritega ja väga vanade rehvidega on probleeme)
Ise soetasin gaz 53le kama toote 8,25x20 rehvid (originaalis 240/508).
Isegi ülevaatuselt saime läbi, kuid pool aastat hiljem otsustas mootor "kepsud kotti panna"

Tean et 260/508 rehvide mõõt on 9.0x20. Seega sinu kalkulatsioon et peaksid olema 7,5x20 rehvid peaks olema ka õige.
Samas kas 2000-2500eeki rehvi peale kulutada on mõtekas, kui väga vähe sõidab masin on omaette teema.

Tean, et rõhu näitaja oli küll uutel märgitud. Muid näite kahjuks ei mäleta. Üldiselt rohkem infi saad näiteks www.baltyre.ee tegelaste käest. Nad rehvide maaletoojad ja rohkem andmetega kursis.


http://www.keilarehv.com/index.php?page=...duct_id=81
Sinu otsitav rehvimuster peaks olema selline
Janka Kirjutas:... tarvis teada Gaz-51/52 rehvide kiirus- ja koormusindekseid.
Teada-tuntud bürokraatiline tõsiasi, et tänasel ajal peavad kõik teedel liikuvad autod olema varustatud rehvidega, milledel hõlpsasti leitav E-märgistus.

Kui Su auto on valmistatud 1983 või varem (kuu aja pärast juba 1984 või varem), siis on ta üle 25 aasta vana vanasõiduk ja igasugused "e-nõuded" talle ei laiene. Ehk siis auto peab vastama tehasekomplektsusele. Kui selle algsed rehvid on nähtavate vigastusteta, siis võid nendega julgelt edasi sõita. Kui on vigastustega, soovitan otsida Eestimaal ringi vaadates paremas seisus 51/52 rehvid, mida peaks veel leiduma kui mitte lademetes, siis piisavas koguses vast ikka.
Selles kogu pula seisnebki, et masin on liiga uus. Ma olen alati armastanud vanemat tehnikat ja seda osalt just sellepärast, et siis ei laiene neile niiväga mingisugused udupeened eurodirektiivid.
Nüüd aga - ohh heldust, õnnistati mind selle masina ümberehituste legaalseks tegemise juures nii mõnegi üllatusega. Pill on hiiglama värske - aastast '90 ja tehasest tulnud originaalrehvidega. Sai paigaldatud mitu meetrit allasõidutõkkeidki nii taha kui ka külgedele (!) ja seda just sünniaasta pärast.
Probleem pole niivõrd rehvide korralikkuses, vaid just nende tähistuses. Europersselakkumine käib Big Grin, bürokraatia noh. Otsin nimelt just koormusindekseid taga.

Näiteks:
sõiduautol 175/70 R13 82T - asi lihtne, sest rehvil 82T olemas ja pole probleeme.
Aga sellel gruzal ainult 220-508P ehk siis siit saab teada ainult mõõdud ja seda, et tegemist on radiaalrehviga. Koormus ja kiirus? Pole.

Aga tänud selle lingi eest, unimüts, eks üritan sealt miskit leida.
Lihtsalt on tarvis midagigi paberile kirjutada, et ametnikud rahule jääksid ja samas peavad sellised rehvid ka reaalselt olemas olema, st. neid peab olema võimalik soetada.
Võib-olla tulebki kunagi osta kui päris originaalid enam mitte kuidagi TÜV või trassil valvavatele mundris härradele ei sobi (loe: pole E-märgistust).
Mida näitab number 220/x , 240/x . Kas see on rehvi laius või kõrgus? Nagu ma aru saan siis number 508 on velje mõõt ehk 20 tolli. Mul on tarvis leida vaste rehvimõõdule 300/508
(08-12-2008, 20:20 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Sai paigaldatud mitu meetrit allasõidutõkkeidki nii taha kui ka külgedele (!) ja seda just sünniaasta pärast.

Teemast välja aga kas keegi seletab ära,mis asjad on "allasõidutõkked"?

300-508P. 300 peaks olema rehvi laius ja 508 diameeter (millimeetrites siis). Kõrguse numbrit välja toodud pole,järelikult "täiskõrgus" (idee järgi on see 80%) ja lõpus olev "P" (Meile kui "R") tähistab Radiaalrehvi.
300-508P teine tähis peaks olema 10.00R20. Parandage mind kui vaja.
(07-12-2009, 23:30 PM)Edel Kirjutas: [ -> ]Teemast välja aga kas keegi seletab ära,mis asjad on "allasõidutõkked"?

Metallist piirded veoauto pealisehituse alla, et ei juhtuks nagu järgmise video lõpus

ENSV-s tehti kohustuslikuks millalgi kaheksakümmnendate lõpus vist?
Mul ees selline raamat: Autorehvide kasutamiseeskirjad. 1977a
Algupärane tiitel: Pravila ekspluataatsii avtomobilnõh sin. 1975a.
Siin on 96 lehekülge igasuguseid asju kirjas.
Muuhulgas ka
220-508__IJ (slaavi tähed)-112__universaalmuster__8 norm koordikihti*__koormus max 1000kgf__surve max 3,3kgf/ruut cm__max100km/h__rehvi mass39kg.
220-508__MI-173__universaal__8__1000__3,3__100__39.
8,25-20__K-11A__maantee__10__1500__5,0__100__48.

* - Norm koordikiht ei tähenda tegelikku kihtide arvu. See on arvestuslik ja võib tegelikkuses erineda, vastavalt millist materjali kasutatakse.
Cool Juhuslikult koormusi otsides, leidsin kusagilt raamatu keskelt, sellise koordiniitide informatsiooni. Ise ma poleks elades nii tark olnud Toungue

Ja veel. Vene ajal oli iga auto jaoks oma kummid. Auto kandevõime oli antud tehasest ja siis pidid need kummid ka niipalju kandma.
Mina sõitsin GAZ53 peal pikka lainet ja sinna sai kasti väänatud, koos käruga, 10 tonni. 53 jaoks ette nähtud (240-508) kummid läksid loomulikult lõhki. Lõpuks ei aitand muud, kui sai kummiposti ülemale tehtud pudel veini ja ta kirjutas välja kummid 260-508. Need olid algupäraselt ette nähtud ZIL autole. No mina sain vähemasti oma muredest lahti. Big Grin
(08-12-2008, 14:09 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Jõudis kätte euroaeg ja nüüd on tarvis teada Gaz-51/52 rehvide kiirus- ja koormusindekseid.
Teada-tuntud bürokraatiline tõsiasi, et tänasel ajal peavad kõik teedel liikuvad autod olema varustatud rehvidega, milledel hõlpsasti leitav E-märgistus.
Sai tiba tegeldud ühe gaaziku ümberehitusega (madelist furgooniks) ja nüüd peedistatakse uute dokumentide vormistamisel rehvimõõtude passi joonistamisega.
Konkreetsel masinal otse loomulikult all tehaserehvid aastast '90 ja need ei lähe enam kohe mitte. See selleks. Võib-olla tuleb TÜV läbimiseks uued osta - eks näis.
Küsimus siis teadjatele, kel kogemusi uute idablokis toodetud E-märki kandvate rehvide vallas, et kas neile on ka miskised indeksid üldse märgitud?
Rehvimõõdu tähistuseks on 220-508P või 7,50-P20 ehk Gaz-51/52-le sobivad.

Kust kohast on pärit info, et kõikidel rehvidel peavad olema peal E märgised? Käisin kuu aega tagasi oma GAZ-53 põhjal aastal 1990 valminud KAVZ bussiga ümberehituse kadalipu läbi ja eksperdi sõnul ei pea olema mingit märgist, vaid mõõdud peavad klappima ning rehvidel ei tohi olla nähtavaid vigastusi (seda kontrollis juba tehnoülevaatus). Seega sain mina nõukaajal valminud rehvidega nii ekspertiisi kui ülevaatuse edukalt tehtud. Ei mingeid koormusindekseid jne.