automoto.ee foorumid

Täisversioon: IZ49
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere

Sain endale ühe tsikli juurde ja küssa, bensupaagi korgil on tähis 0,1 (siis 0,1 järel vene L täht) siis * 2,5 (siis 2,5 järel vene L täht) ehk siis nii

0,1l*2,5l kas see tähendab et 2,5 l bensiini kohta läheb 100 grammi õli või siis 1 korgidäis õli ? Bensupaagi korgil on ju õli mõõdik või kauss kuidas keegi kutsub.:eureka

IzMan

2,5 liitrile bensule läheb jah 100 g õli(ehk siis suhtes 1/25)
silma järgi peakski korgi maht sada grammi olema (kuigi ülemõõtmine ei teeks paha)
Mõõtsin ära ja korgi maht oli täpselt 100 ml.
Milliseid silindreid tasuks proovida izh49 mootorile otsa istutada? Variantidest oleks siis planetade omad, 56 ja izh350\'ne kolakad...kushjuures oleks ka huvitav teada kuidas neil omavahel kolvid sobituvad..teadagi elame kyllaltki vaeses eesti riigis ja komplektseid süsteeme on raske leida..ja osta...rääkimata siis originaaljuppidestBig Grin

BurnStreet

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: muhkel
Milliseid silindreid tasuks proovida izh49 mootorile otsa istutada? Variantidest oleks siis planetade omad, 56 ja izh350\'ne kolakad...kushjuures oleks ka huvitav teada kuidas neil omavahel kolvid sobituvad..teadagi elame kyllaltki vaeses eesti riigis ja komplektseid süsteeme on raske leida..ja osta...rääkimata siis originaaljuppidestBig Grin

IZ-350-ne silinder peaks küll minema, sest oli ju -49 tema edasiarendus; 56 ja Planeta omad võivad kergesti mitte sobida.
vanemad 56 omad lähevad ka, sest neil olid samasugused ümmargused ülevooluavad külgedel. uuematel läksid need avad kandilisteks ja VIST ei sobi jah (ehk siis ümar karteriauk ja kandiline silindri oma). samas sai nendele 56-le, mis juba kandiliste karteriaukudega tulid, peale istutada ka vanad silindrid. saa siis aru... kolvid aga istuvad kõikidel suurepäraselt algusest lõpuni.
Ma sain enda IZ-350 -nele planeeta silindri, mis sobib ilusti mootorilre peale. Kuid tekkisid sellised probleemid, et silindrikaas on nüüd vastu bensupaaki ja leegitorude ühenduste keermed ei sobi. Sad

Muidugi ma ei tea kui kaugel originaalil ja teistel mootorataastel bensiinipaak on silindrikaanest.

Pilt on ka: http://www.zone.ee/iz-350/01.jpg
Planeta silinder 49 peal võib olla küll
funktsionaalne, kuid... kui püüelda
originaali poole, siis pole ta ikkagi
päris õige. Loomulikult saab leegitorud ka
ju (ümber)painutada ise (kuumalt ja liiva
täis topitult) sellisesse kõverusse nagu
vaja, aga ikkagi pole see ratas siis see...

Ma usun, et mõistlik oleks otsida miski
kulunud või veidi roosteski 350 või 49
silinder, mida pole remontmõõtu veel üle
puuritud ning lasta see siis kuskil
värkstoas üle puurida standardsesse
remontmõõtu. IZi jaoks peaks praegu veel
remontmõõdu kolbe/rõngaid leidma, sest
Planetad olid sama mõõtu (läbimõõt 72 ja
kolvikäik 85 mm), aga neid on toodetud kuni
viimase ajani massiliselt. Pilt lehele
http://www.izhmash.ru/ näitab, et sama asja
toodetakse seal endiselt edasigi...

Väike pilk minu valduses olevasse 49
tükikataloogi näitas, et remontkolbi/rõngaid
oli vähemalt 49-l pool ja 1 mm suuremaid. Ma
usun et kuskilt poest või kasvõi oktoobri
algul toimuvalt Kurtna laadalt peaks
remo-kolbe/rõngaid saama.


Parimat,

Valdo
> Muidugi ma ei tea kui kaugel originaalil
> ja teistel mootorataastel bensiinipaak
> on silindrikaanest.

Pilk minu enda isenditele (49 ja 350),
samuti ajaloolistele fotodele (nt
http://www.autogallery.org.ru/m/izh49.htm)
ja kataloogide joonistele ütlevad, et ikka
mitmed sentimeetrid on vahet.

Põhjus on lihtne - 350 ja 49 silindripea
ribistus on eest kõrgem ja tagant madalam,
põhjuseks ikka see bensupaagi ligidus.
Planetal on aga see ka tagant üsna kõrge, st
ribistus on igalt poolt ühe kõrgusega.

Väga hädavariant oleks seega minu arvates
võtta Planeta silindripea ja teha selle
ribistus tagaosas sujuvalt madalamaks, et see
ei puutuks vastu bensupaaki. Kuigi, mina
uunikufanaatikuna seda lahendust ei pooldaks
(vt minu eelmine kiri teise lahendusega).


Parimat,

Valdo
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
Väga hädavariant oleks seega minu arvates
võtta Planeta silindripea ja teha selle
ribistus tagaosas sujuvalt madalamaks, et see
ei puutuks vastu bensupaaki. Kuigi, mina
uunikufanaatikuna seda lahendust ei pooldaks

Mul endalgi tekkis selline mõte, kuid silindrikaanest hakkas kahju.

Üks põhjus miks ma tahtsin planeeta silindrit sinna istutada, on see et, planeeta aluminiumist silinder peaks tagama parema jahutuse. Muidugi ei ole ma jälle kursis originaali jahutusomadustega.
Mul on tegelikult ju originaal silinder olemas, kuid kaas puudub ja planeeta kaas sinna ei sobinud.
Ma sain lõpuks originaal silindri ja kaane :bounce
Kahjuks planeeta silinder jääb nüüd üle Sad
Siis Sa said silindri ja kaane küll üsnagi
ruttu! Mina otsin IZ 350 mõnda osa -
täpsemalt algset eboniidist signaali - taga
juba 8 aastat. Kaane olen saanud, korpust
ja sisu aga veel mitte. V.a paar juhust,
kus 1000 krooni ringis on poolussitanud
detaili käest küsitud, mida olen kalliks
põlanud.


Parimat,

Valdo
To iz350:

tänan informatsiooni eest. Mina seda
varaseimat plekist isendit ei teadnud
muideks. Minu 350 nagu M-1-A-gi 1948. aastast
ja on varustet olnud täiseboniit-isendiga.

Olemas on mul sellest korralik kaas
(võibolla leiab isegi kaks, kunagi Kurtna
laadal pakuti odavalt ja hulgi), puudu on
korpus, kuhu kaas peale keerata.

Mis aastal vahetus plekk-signaal eboniidi
oma vastu? 1946? 1947?


Parimat,

Valdo