automoto.ee foorumid

Täisversioon: Väntvõlli tasakaalustamise küsimus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ehk siis lasin tasakaalustada Tartus V8 mootori vända kuid midagi on mööda
pandud ja mootor tahab koos pukiga minema jalutada.
Kuna ka teistel on olnud probleeme tasakaalustusega,siis prooviks seekord
ise üle kontrollida ja kui vaja siis ka parandada.
Kas see arvutuse käik on ikka õige?
Balance Sheet
Pistons and Pin 544 g
Ring pack 53 g
locs/oil support 12 g
small end of rod 186 g
big end of rod 462 g
bearing 40 g
oil 3 g
Total bobweight = 1802 g
Callies SBC Dragonslayer Estimated Bobweight = 1650-1680 g
Internally Balanced V8 Bobweight calculation:
(Piston + Pin + Locs + Ring Pack + Rod Small-End ) + 2x(Rod Big-End + Rod Bearing) + oil
This comes from the theory that you want 100% of the rotating weight (Rod Big-End, Rod Bearing) plus 50% of the reciprocating weight (Piston, Pin, Locs, Ring Pack, Rod Small-End). Then because there are 2 pistons hanging on each journal, you want twice this weight, giving the formula above. For hi-rpm motors, some shops will use 51% or 52% of the reciprocating weight to "over-balance" the motor. This will require a 1.02x or 1.04x multiplier on the rotating weight in the above formula.
Arvestada 2kepsu alumist otsa pöörlevaks massiks ja 1kepsu ülemine ots,
kolb,sõrm ja rõngad edasitagasi liikuvaks massiks siis kas see asi nii on õige?
Ehk keegi seletaks Eesti keeles asja üle sest pole kindel et kõigest õieti aru saanud olen.
Kas nende grammidega püüad väntvõlli ja kolvigrupi omavahel tasakaalu saada? Või mis masse sa seal arvutad? Äkki mõni link kus vähe pikem asjade seletus?
niipalju, kui mina kuulnud olen, siis eestis ei oska keegi v mootoril vänta tasakaalustada.

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=4990
siin arutatud seda teemat..
gaaz Kirjutas:Kas nende grammidega püüad väntvõlli ja kolvigrupi omavahel tasakaalu saada? Või mis masse sa seal arvutad? Äkki mõni link kus vähe pikem asjade seletus?

http://victorylibrary.com/mopar/crank-bal-c.htm on põhjalikum seletus asjast kuid tehnilised terminid Inglise keeles on suur probleem.
Niipalju kui ma asjast aru olen saanud siis on V-kujulise mootori tasakaalustamine kindlasti vajalik sest kui esimene kepsukael oleks üleval
siis teine on paremal,kolmas vasakul ja neljas all.Keskmiste kaeltega pole
probleemi,sest need tasakaalustavad üksteist täielikult.Probleem on esimese
ja neljanda kaelaga sest kui vastukaalud pole õige massiga siis üks tirib ühele
ja teine teisele poole ja mootori otsad hakkavad teatud raadiusega pöörlema.Sai proovitud hooratta külge raskuste panemist ja kasu oli niipalju
et mootor enam mööda põrandat ringi ei jaluta kuid ilmselt pole ka asi ideaalne.
Vabandan, kui küsimus on rumal, kuid kuidas see väntvõll eelnevalt üldse tasakaalust välja läks?
Kui võll ise on tasakaalus, siis peaks piisama ju kepsude/kolbide eraldi tasakaalustamisest ning probleem peaks olema murtud? Oma Roveri V8 väntvõll lihviti ja poleeriti Soomes Lahti linnas asuvas väidetavalt kohalikust parimas töökojas ja kui ma üle küsisin tasakaalustamise kohta, siis selline ülaltoodud vastus ka anti. Kusjuures kepsusaale kaeladest lihviti ainult 2 üle ja väideti, et remontmõõdus saalede suurem paksus hoiab väntvõlli tasakaalus. Igatahes mu mootoril mingit valet vibratsiooni ei esine ja mootoripadjad ka on veel terved Wink
Tuudur Kirjutas:Vabandan, kui küsimus on rumal, kuid kuidas see väntvõll eelnevalt üldse tasakaalust välja läks?
Kui võll ise on tasakaalus, siis peaks piisama ju kepsude/kolbide eraldi tasakaalustamisest ning probleem peaks olema murtud? Oma Roveri V8 väntvõll lihviti ja poleeriti Soomes Lahti linnas asuvas väidetavalt kohalikust parimas töökojas ja kui ma üle küsisin tasakaalustamise kohta, siis selline ülaltoodud vastus ka anti. Kusjuures kepsusaale kaeladest lihviti ainult 2 üle ja väideti, et remontmõõdus saalede suurem paksus hoiab väntvõlli tasakaalus. Igatahes mu mootoril mingit valet vibratsiooni ei esine ja mootoripadjad ka on veel terved Wink

Kas ta enne tasakaalustamist ka tasakaalust väljas oli ei saa vist kunagi teada.Tasakaalustada viisin sest sai kolvid ja kepsud ühte kaalu aetud ja
vahed olid kolbidel 12g,sõrmedel 2g,kepsudel 13g.
Vist oleks pidanud võlli rahule jätma kuid niimoodi ei tahtnud kokku panna.
Netis surfates tundub et su copy paste on õige. aga mis see on - Callies SBC Dragonslayer Estimated Bobweight = 1650-1680 g? Sellest ma aru ei saa.
Kas tasakaalustamisel kasutati 1802g bobweight-i = abiraskust siis võiks eesti keeles see olla? kas kaalusid oma mootori kepsude suure ja väikse otsa ära või võtsid netis need arvud? kas tasakaalustati dünaamiliselt või staatiliselt?
Edu :-)
Need arvud on lihtsalt naiteks ja kaalu ajasin ikka ise.
Kepsul ajasin kummagi otsa eraldi kaalu.Kolvid ja sõrmed samuti.
Arvan et tasakaalustati ikka dünaamiliselt sest viisin ikka koos kepsu,kolvi,
saalede ja rõngastega.Kas nad ka õli kaalu arvestavad ei tea sest lootsin
et saab hea ja ei olnud siis teooriaga veel kursis.
Tuleb siis loota et arvutus on õige,teha raskused ja kontrollida.
Õnneks käib võll lihtsalt välja ja proovib seni kui hea saab.
õhkõrnalt teemasse, aga küsin siiski: kas kuskil väntvõlle sirgeks ka rihitkase. Reeglina on kõik vändad pärast kasvõi ühe saale ringikäimist piisavalt kuuma saanud, et lubatud piiridest väljas olla (vaz'il oi vist 0,03mm lubatud raamiliini viskamine näiteks)
Senini olen küll kõik võllid plokis rihitud saanud.
Käib niimoodi et paned otstesse saaled sisse ja keskelt jätad õhku ja saad
kellaga vaadata kust on kõver.Kui on selge kust on kõver siis keerad selle
koha üles ja laagrikaanega surud niipalju,et on pool endisest paindest teistpidi kõver ja siis surud teistpidi sirgeks.
Surumisel on soovitav kasutada järgmises mõõdus saalet või panna niipalju
peile vahele et laagrikaas toetaks otstega(välistab kõverdumise).
Kas väntvõlli on tasakaalustatud koos hooratta ja sidurikorviga? Kõigepealt võll tasakaalu, siis hooratas otsa ja jälle tasakaalu. Lõpuks sidurikorv ka veel tasakaalu. On olnud juhuseid, kus hooratta hammasvöö ebaühtlasest kulumisest ja vigastusest on vibra mootoris päris suur.
2715 Kirjutas:Senini olen küll kõik võllid plokis rihitud saanud.

üle poole mm nii vist tagasi ei pinni... igatahes jah see on variant aga lootsin, et keegi oskab miski töökoja kontakti õelda.