automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kus on võimalik näha Gaz AAd?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kas on kellelgi Eestis komplektset ja soovitavalt sõitvat Gaz AAd, kuhu seda kaema ja ehk ka pildistama saaks minna?
Aastaid tagasi oli selline Saaremaal Kihelkonna Talurahhwa muuseumis.Kas ta ka sõitev oli,ei tea.
Kas mitte maanteemuuseumis Varbusel?
Maanteemuusemis olemas ja ka AS Lajos'el on sõitev MM.
Eks neid ole siin ja seal, vb poleks ilus siin avalikkust informeerida, aga Järvamaal hr. Välimäel peaks olema sõitev masin, vist ka MM. (Kuna masinat on avalikel üritustel koos omaniku nimega eksponeeritud, siis ei näe põhjust siin asja varjata). Ja muidugi on siin foorumis tegev eesti esi-vanaveokite spetsialist, kelle eest ja kohapealt ma siin sõna võtma ei hakkaWink.
vabandan,ette OT pärast aga minu soov oleks näha elusuuruses ZIM GAZ12 ja GAZ 14?
Ei tea kus see võimalik oleks?
kõik autod näha www.eastcars.ee/index.php
ehk on ka tartumaal mõni sarnane koht, kuigi vähe tõenäoline!
Maz500 Kirjutas:ehk on ka tartumaal mõni sarnane koht, kuigi vähe tõenäoline!

Ma arvan, et Eesti Vabariigile ehk siis riigi asutustele kuuluvatest sõidukitest vanim EPA (või kuidas ta nimi nüüd on) GAZ AA, aastat ei mäleta kuid sõidukorras, käib ülevatustel ja peaks garazeerima Tartus Põllumajandusmuuseumis
villis1 Kirjutas:
Maz500 Kirjutas:ehk on ka tartumaal mõni sarnane koht, kuigi vähe tõenäoline!

Ma arvan, et Eesti Vabariigile ehk siis riigi asutustele kuuluvatest sõidukitest vanim EPA (või kuidas ta nimi nüüd on) GAZ AA, aastat ei mäleta kuid sõidukorras, käib ülevatustel ja peaks garazeerima Tartus Põllumajandusmuuseumis

Maaülikooli AA (või oli see MM) on paras kompott, nt kuuealugulised Ural ZISi veljed/rummud all õigete viieauguliste asemel. Maanteemuuseumis Varbusel vaadatav hr Raju aparaat on nt palju originaalsem ja ilusam ning ka restaureeritud.

Restaureerimata samalaadset aparaati võid aga imetleda nt Saaremaal Viki talumuuseumis Kihelkonna lähedal.
Maaülikooli AA (või oli see MM) on paras kompott, nt kuuealugulised Ural ZISi veljed/rummud all õigete viieauguliste asemel. Maanteemuuseumis Varbusel vaadatav hr Raju aparaat on nt palju originaalsem ja ilusam ning ka restaureeritud.

Tunnistan pattu, ise masinat ei ole näinud küll aga vestelnud maaülikooli labori härrastega, kus vähemalt 2 aastat tagasi tomis täiega mootorite kap remont (gaz 20, AA, 51, M 408 jne).

Samas on üks GAZ AA ka Lihulas poes, mis on/oli komisjon- ehitusmaterjalide pood. Masin kuulub poe pidajale kes mulle seda ka näitas.
Hiiumaal Pühalepa vallas ka üks restaureeritud isend.
Pühalepa masin vist väga avalikult vaatamiseks ei ole.
Eile sattusin seda riistapuud aga nägema matuserongkäigu eesotsas kadunukest vedamas.
Ei olnud mahti detailidele tähelepanu pöörata.

Omanikuga rääkisin mõne sõna.
Passis sünniaastaks võidetavalt 1938? Samas kandilised porilauad, mis olid minuteada vaid sõjaaegsetel masinatel. Pidurid kõigile neljale rattale. Algne päritolu/saarele sattumine oli temale teadmata, oli aga mingil ajal kolhoosi jahimeeste auto.
[attachment=30569]
(16-01-2009, 11:18 AM)altraditional Kirjutas: [ -> ]Kas on kellelgi Eestis komplektset ja soovitavalt sõitvat Gaz AAd, kuhu seda kaema ja ehk ka pildistama saaks minna?

Üks originaalvärvis AA on vaatamiseks väljas Lätis, Leedu piiri ääres asuvas Uzvara Masinamuuseumis (Uzvaru Maðinu Musejs).

Kunagi aastat 2-3 tagasi vaatasin seda autot seal pealt ja alt, seest ja väljast Smile Nendest paljudest AAdest ja MMidest, mida olen pikkade aastate jooksul kohanud, on see isend ainus, mis on säilitanud originaalvärvi ja mis on põhiosas säilinud, sh ilma restaureerimata.

Kui leian oma era-arhiivist üles, võin lisada ka seal tehtud pildid.
(30-07-2009, 10:17 AM)ennww Kirjutas: [ -> ]kandilised porilauad, mis olid minuteada vaid sõjaaegsetel masinatel.

Jah, sõja ajal, 1942, kadus kumer tiib, st asendus kandilisega. Aga sõja järel kumerat tiiba enam tagasi ei pandudki, st kuni AAde/MMide tootmise lõpuni oli kasutuses ainult kandilised tiivad.
Kas mitte ennesõjaaegsetel polnud ka kasti küljeported avatavad? Antud isendil ei paista olema.
Kandilised tiivad, neljarattapidurid ja kaks esituld viitavad justkui sõjajärgsele mudelile. Samas võib tegu olla ka sõjaeelse masinaga, millele on paigaldatud GAZ-MM-i porilauad.
Usun, et selle masina saatus on, nagu enamusel tolleaegsetest veoautodel, olla remondi käigus komplekteeritud kättesattunud osadest. Kast on uus. Ilmselt mall oli kinniste küljepordedega.
Aastanumber on suva. Kunagi erataksonduse alguses sõidutas mind 1955 a. Moskvits 412 Smile Ehk siis number ja ämber M401-lt, tehtud kere- ja mootorivahetus...

Omanik ilmselt ei taotle sellele musta numbrit, vaid lihtsalt omab heas korras masinat, millega temale liituvad kauged mälestused Smile
Mis sellesse põllumajandusülikooli GAZ MM'i puutub, siis mõne aasta eest sai selle juhiga põgusalt vesteldud. Kui mul nüüd õieti meeles on, siis tagasild olevat Fordi oma (vist oli kardaan ka lahtine, mitte toru sees nagu originaalis) ja esisild miski isearetatud. Kindlalt võin väita seda, et auto pidurisüsteem (originaalis mehhaaniline) oli ümber ehitatud hüdrauliliseks. Asi olnud nimelt selles, et too MM olnud kunagi EPA õppesõiduauto ja nondel hakati vist mingil ajal sellist vähe kaasaegsemat pidurisüsteemi (pidureid kõigil neljal rattal) nõudma.
Maaülikooli AA (või oli see MM) on paras kompott

Parem on selline kõigile nähtav ja sõitev kompott ,kui "100% originaal " kuskil kuuri all lahtivõetud või mingis muuseumis tolmu kogumas.
Kõigist liikuvatest ja nähaolevatest tuleb koguda enda jaoks vajalik inf.
Kui omanik ei tao rusikaga vastu rinda ja ei väida auto olevat täielik originaal ,pole ju vaatajatel vahet kas see värv või velje on just "õiged".
Tahan näha seda meest kes julgeb öelda ,et vene tehnika ei olnud juba tehaseväravast tulles kompott!
(31-07-2009, 12:11 PM)jurka Kirjutas: [ -> ]Tahan näha seda meest kes julgeb öelda ,et vene tehnika ei olnud juba tehaseväravast tulles kompott!
Ei pretendeeri küll absoluutsele tõele, kuid eriti maapiirkondades on näha, et üpris palju selliseid kompotte (30-40 aastat vanad VAZ'id-Mossed, sekka ka mõni Sapakas ja Volga) on üle elanud igasugused Datsunid, Talbotid, Kadetid-Asconad-Rekordid, Taunused-Granadad-Sierrad... Seda loetelu võiks pikalt jätkata.
Lehti: 1 2