automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ 21 valge rooli taastamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Taas õnnestus hankida üks esmapilgul korralik GAZ 21 rool. Kuid nagu piltidelt näha, ei ole rool tervenisti korralik. Hävinud osa oli mässitud teibi sisse ja nõnda vähemalt 20 aastat garaaþis seisnud.
Huvi oleks roolile algne kuju tagasi saada.
Korralikuma rooli kohta püstitasin selle teema.
Nagu näha, see rool praguneb kui ka õitseb. Pragunenud arvatavasti siis, kui see veel peal oli, õitsema hakkas teibi alt niiskuse tõttu, mis ei pääsenud sealt välja.
[Pilt: 20012009215qt8.th.jpg] [Pilt: 20012009216oj4.th.jpg] [Pilt: 20012009217mb2.th.jpg] [Pilt: 20012009219mb3.th.jpg]
Ise tulin välja selliste ideedega:
a) "Õitsenud" osa ja rooste eemaldada, seejärel kiudpahtliga alus, tavalise polümeerpahtliga viimistlus, plastikukrunt(?) ja värvida võimalikult autentset tooni (elevandiluu?).
b) Vähemtõenäoline: võtan korras osalt vormi ja teen selle järgi hävinu asemele uue osa.
c) Sama, mis a-variant, aga lasen nahatada. See ei tundu siiski hea idee, sest roolil võib seal suht lämbeks minna.

Ootan ideid ja nõuandeid.
Algaja autotaastajana viiks mina ta liivapritsi. Enne, kataks, muidugi, kõik muud asjad hoolikalt kinni...
Siis pahteldaks praod täis. Pahtlid on tänapäeval heaks läinud...
Lihviks kuju õigeks ja siledaks - jube käsitöö kindlasti.
Lõpuks värviks mingi kõva 2k elevandiluuks toonitud värviga üle. Ehks siis konserveeriks kõik selle, mis värvi alla jääb. Loomulikult, kõik see ei välista, et vene plastmass, mis pahtli ja värvi alla jääb, elab oma "elu edasi"...Aga enne ei saa ju teada, kui ei proovi...
Ja kui veel mingid praod tekivad, siis olgu nii. Vana auto ikkagi...Kui kõik muu on korras, ei häiri see silma.

Loomulikult, võib ju olla, et keegi on ka mingi parema meetodi nende valgete roolide taastamiseks leiutanud. Aga, miskipärast, nad ei kipu seda teistega avalikult jagama...Cool...?

Sõitmisel, muidugi, sõrmuseid ei saa kasutada. Aga on siis vaja? Vahel võib ju oma ühiskondliku positsiooniga rahulolematust demonstreerivad kuldklotserid sõrmest ära ka võtta...Big Grin
Olen kuulnud usaldusväärsetest allikatest, et Eestimaal on mees, kes on teinud valuvormi maanteemuhu roolile. Ka see rool on hävineva plastiga. Pidi olema õudne käsitöö selle vormi tegemine ja lihtsalt hobikorras enda auto jaoks tegi. Vana volga rooli valu ta tegema ei hakka, vähemalt nii oli ta öelnud. Siiski võib järeldada, et kuidagi on võimalik seda ise teha.
Ma tean üht vanameest, kes tegi vormi Calibra 4x4 juhtimiseks vajaliku kummitihendi valamiseks (kui kõnealusel opelil nelivedu ei tööta, siis tehase lahenduseks on uus vahekast osta - 60k eek; mis on ka põhjuseks, et kõik nad on tänapäevaks välja surnud...)

Tegi ta selle lihtsalt huvi pärast, et kas saab hakkama või mitte...Sai küll...Kõik 4 ratast hakkasid kaapima ka.

Rooliga vast saaks samuti hakkama.
Aga kes eestis ostaks vana volga rooli 5000.- eeguga..? Vormi valmistamisega on seotid ikkagi mingid kulud, millest põhiline on töö päris mitu päeva ja osav mees teenib tänapäeval ikkagi 1k päevas...

Vana volga maksab samapalju.


Nüüd hakkavad kõik karjuma...Toungue
Jah, täpselt, sellise asja saamiseks on ainuke eeldus, et leidub "loll" entusiast, kellel on endal vaja ja siis kui ta endale rooli valmis teeb, siis ei ole kade vaid jagab vormi ka teistele. Äriideena on see juba ammu läbi nämmutatud mõtetu teema.
Ma vaatan, et ikka hullult esoteeriline värk on kõik see valge plastiga seonduv...
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=22835
Tere!
Aastaid tagasi, kui ise siin foorumites rohkem käisin oli üks mees kautajanimega EBERHARD. Temal oli taastatud rool. Püüa uuesti ühendust otsida.
Lugupidamisega.
Alar
Variant "a" kindlasti toimib! Ainult enne pahtli panemist karesta tingimata allolevad pinnad ära.

Kui valmis saad, näita tulemust ka.
(20-01-2009, 14:47 PM)robi Kirjutas: [ -> ]Jah, täpselt, sellise asja saamiseks on ainuke eeldus, et leidub "loll" entusiast, kellel on endal vaja ja siis kui ta endale rooli valmis teeb, siis ei ole kade vaid jagab vormi ka teistele. Äriideena on see juba ammu läbi nämmutatud mõtetu teema.

Saan aru,et minu poolt oleks viisakas kõik roolide ja salongiplastikute vormid Tagadi laada väravas laiali jagada,võttes meestelt ausõna ,et ainult omale valmistavad. Suured äriideed olid siin foorumis nii mõnelgi noorel kasutajal(nimesid ei nimetaks).Miks muidu huvitas ainult tehnoloogia ja tüki omahind,samas minu poolt küsitava uue rooli hind,mis sisaldas lõviosas materjali maksumust ning natuke tööraha "lollile" entusiastile, pani mehepojad kokutama. Samas küsisin roolikarkasse( andjatele tänud.) ,vastuseks "suurärimehelt" Tounguealju pakud,noh ei kui nii palju ei saa kui minul silme ees,siis las läheb vanarauda.
Nii nagu küla koerale...
(28-04-2009, 16:14 PM)autorestauraator Kirjutas: [ -> ]Variant "a" kindlasti toimib!

Siiani toimib edukalt, aga see on ikka RÄNK käsitöö.
[Pilt: previewq.jpg]
(28-04-2009, 18:48 PM)Leaver Kirjutas: [ -> ]Saan aru,et minu poolt oleks viisakas kõik roolide ja salongiplastikute vormid Tagadi laada väravas laiali jagada,võttes meestelt ausõna ,et ainult omale valmistavad.
Nii nagu küla koerale...

Valesti said minu postitusest aru.
Mina mõtlesin seda, et äriideena "hakkame retrodetailina volga roole uuest plastikust valama" ei toimi, kuna vormi väjatöötamise algpakkumised käisid 150 000.- kanti terasvormile, mis kannataks korduvvalu ja poole vähem vist oli pehmem vorm, millel olid piiratud arv valamisi võimalik teha. Sellist hulka turgu aga pole kus kulutused tasa teha. See ongi juba varem läbi nämmutatud teema.

Mina olen kuulnud sellisest mehest, kes on teinud enda saporoþetsile sellise rooli (isegi külas mul käinud ja käppa surunud, kuna internet on anonüümne, siis võisid see vabalt sina ka olla Wink ) ja tema ütles, et on võimalik, kuid nii ropp töö et ainult endale teeks.

Kokkuvõttes jäigi üle tõdeda et sellist retrorooli võime meie unes näha, kui keegi "hull" just valmis ei tee ja seda hullu tööd jagama ei ole nõus.

Loodan et nüüd jõuab kohale ja mind täitsa kommunistiks ei peeta.
Lugesin hiljuti internetist, et mingi vene firma taastab kõigi GAZ sõiduautode roole koos signaalilülitiga ja ka müüb neid eraldi, kõrval olid ka pildid. Kahjuks ei jätnud aadressi meelde, aga huvi korral otsides leiaks kindlasti lehekülje uuesti üles.
Tervitus.
Sai siis eelmisel aastal Valgevene tripil käidud ja seal pakuti terve GAZ 21 salongi vidinaid,nuppe jne. koos rooliga oli tavalisi ja ka Karjalakase disainiga,osta palju tahad,kui ise ei viitsi-oska teha.
http://nagi.ee/photos/TilluTester/104001...et/196435/
Hind vist kõigesoodsam ei olnud kodanikud heikson ja helitehnik igaljuhul ei ostnud.Nemad oskavad sellelteemal rohkem sõnavõtta,nendel peaks ka kodaniku kontaktid olema,minul visiidikas kadunud.
Nii,et vutt,vutt,vutt 7.mail 2009 a. Valgevene trippile Volga roolide tagavarasid täiendama.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=23710
ja
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=29864
Veel jõuab meiega ühineda ja viisad saada.
Mina vaatan internetti muidugi läbi luubiga televiisori, aga mulle tundub see eelneval pildil olev rool küll puitrooli põhimõttel valmistatu, ehk siis plastik juppidest kokkuliimitud rool, mitte vormis valatud ühtne detail. Teadupoolest ei saa liimides kuigi peenikest võru moodustada ja pildil olev tundub just paksem rõngas olevat, mida on võimalik valmistada puitrooli tehnoloogia abil.
Võimaitea!
Siit üks link, kuidas Venemaal EPO liimiga rool taastatud:

http://retro-volga.ru/club/index.php?sho...0&start=20

Kui viimase pildini jõuda, siis kaugelt vaadates pole päris vigagi.