automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mini Mokik V50 käsikäikudega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Alustuseks olen algaja nii foorumis kui ka mopeedide alal.
Probeem nimelt et ostsin uue siduri aga see ei sobinud võlli nuudid suuremad, et siis küsikski kas v50-nel on mingi eriline sidur? - tartu turupoes oli vaid üht tüüpi siduri komplekt

Algas asi sellest et vana siduri surveplaadil(kas see on surveplaat) oli üks 'pulk'(neljast) ära murdunud. Aga sellist plaati polnud poes nimelt selliste seesmiste hammastega nagu minu vanal siduril.siis teiseks küsimuseks kas sellist minile sobivat sidurit on kuskuil uuena müüa?
Ja ülejäänu vanast sidurist retsisin ära tagasi paigaldusega et antke ka siduri paigaldus nõu: kuidas see plaat sinna peale suruda ja ning oma pessa keerata nii et see terveks jääks.
Ps. ärge kurjad olge ja pahandage
ahja, mäletan ise ka seda aega kui sain seda plaati näpud lillad tagasi suruda. Lõpuks olim ingi selline pull et alguses tuleb ta viltu panna, et ta võtaks 1 kinnitusest kinni ja siis ta tõstab teised plaladid ülesse, ja siis saab ta mingi nipiga kinni keerata.
Sai kunagi seda paigaldatud kahekesi. Mina + kõige suurem padrun ja keharaskus surusin plaadi alla ja teine ajas ta paika.
Kas on ka võimalik, et sidurihoova pronkspuks kulub 4mm? sain siduri kokku kasutades uut siduri korvi ja vana sisu. Tulemuseks null seega hakkasin uurima seda pronks puksi, mõõtsin ja avastasin et kui kaane peale panen ja puks on oma pesa põhjas on ta sidurist 4mm kaugusel, seega tegin ise uue puksi, nii ja nüüd hakkas sidur tööle aga kuna kogemusi pole kas sidur peab nii raske olema et alles siis hakkab lahutama kui kiiremini lükkan aparaati.
Tean küll et eks selle puksi peaks ikka poest ostma aga tegin proovi kas selles viga.
Pead ei anna aga mälu järgi oli see puks ca 10mm pikk ja sisselõige oli umbkaudu poole peale. Kui nüüd 4mm lühemaks kulunud siis on see mootor küll hullu läbisõiduga või kuivalt käinud. Kui sul vaja läheb siis on mul veel uued papist sidurikettad olemas.
UpGrader Kirjutas:Pead ei anna aga mälu järgi oli see puks ca 10mm pikk ja sisselõige oli umbkaudu poole peale. Kui nüüd 4mm lühemaks kulunud siis on see mootor küll hullu läbisõiduga või kuivalt käinud. Kui sul vaja läheb siis on mul veel uued papist sidurikettad olemas.

Tänan pakkumast kuid neid jagub mul endagi. Siis uudiúeks et sain oma mopeedi ka tööle esimest korda. Oli ikka vägev. Sain lumega sõitagi ja käike katsetada. Sidurit ei jõudnud katsetada ja kontrollida. Järgmisena hakkan aretama suunatulesi. Janküsiks nende käsikäikude kohta - käepide ei fikseeri vabakäiku uut taas tartus pole, nägin ükskord ühe pildi pealt sellist käigukangiga käiguvagetajat et ons äkki ültse selllist kuskilt saada? (ei mõtle mootori modifikatsiooni millel on käigukang mootori küljes)
Sain käigu fiksaatori korda vahetades siduri hoova.
Ja räägiks siis kuidas suunatuled aretasin. Tuleb osta 6v suuntule relee, 2300uF 6.3v kondekas ja neli suunatuld. Piduritule lüliti juurest saad faasi seejärel ühendad vahele konde ja siis relee. Üle jäänu saab releega kaasa saadud joonise järgi ühendada.
Kuna pole veel oma miniga sõitnud Toungue siis küsiks kas esimene käik peaks koha pealt vedama hakkama, nii et ma ei pea hoogu sisse lükkama? Ja palun jagage põhi teadmisi Miniga sõidu kohta!
nende v50 mootoritega selline jama,et neid tehti 1001 erinevat varianti...
läksin kurtnast ostma omale sidurikorvi.hea oli et oma sidurikorv oli kaasas----selgus,et valmistati ka vastupidise hambumisega sidurikorve.st.et hambad olid täiesti vastassuunalised...
järelikult on nendel mootoritel ikka väga eri modifikstsioonid.
sama puudutab "D" seeria võrrimootoreid.
kui tahad osta sobivat osa oma mootorile ja mitte midagi üleliigset,tuleb olla väga tähelepanelik...
Miniga (Delta ja Stella ja teised sinna patta kuuluvad) sõit käib nii: Leiad hea tuju, ilma, kiivri, kindad, mopeedi. Teed kraani lahti, "uputad",paned õhuklapi kinni, lööd vänta, paned süüte sisse, lööd masina käima, lased töötada. Ilusti põriseb mis? Nüüd hüpad selga, ajad hargilt maha, keerad rutskat korra (õhuklapp lahti), proovid, et tööle jääks ilusti. Siis tuled põlema ilusti, paned kiivri pähe, kindad kätte, tõmbad siduriheebli alla, lööd esimese käigu sisse, võtad kohalt niimodi, et välja ei sureks (algajal lihtsam enne hoogu jalaga lükata, kui siduriga sõber veel pole, aga EI PEA) ja siis annad esimese käiguga minna. Kui pöörded on suured, lükkad sidurdama ja paned teise käigu sisse, sidur maha ja jälle rutskat. Ja siis tuul vihiseb su kõrvades koos põrinaga.

Ilusad kevadised ajad tulevad sellega kohe meelde...

Kas oli abi?

Mina arvan, et suunatuled jäta selleks ajaks, kui sõitnud üksjagu oled ja oma esimesed kukkumised ära teinud. Veel enne tee masin ideaalselt korda.

Siduriplaadi panin omal ajal paika self-made tõmmitsaga. Lõpuks käis see unepealt, seda sidurit sai niipalju laiali aetud Big Grin
Tänud põhjaliku seletuse eest! Big Grin
Postitan taas, et küsida kas selleks et mootorit vanast õlist ja saastast puhastada, võib valada diislit õli kambrisse, lasta seista ja rapudada mootorit, seejärel diisel välja lasta ilma et midagi halba teeks? On see mõistlik variant või on ka teisi võimalusi? Ja milline neist õlidest siis on parim sinna valada(nimetust palun)?
Teiseks küsiks et mida sinna leegitoru ja silindri vahele soovitate tihendiks panna? Silikoni proovisin juba paisus välja. Sad
asbestnööri,mida saab Tartust brauermotost.kuigi see asbest on minu teada keelatud ja ohtlike ainete nimekirjas... tekitavat vähki...
vasest või pronksist rõngas peaks aitama.endal panin siis jäi pidama.
Aga selle diisli asja kohta, mida ennist mainisin, andke palun nõu! Tahaks see nädalavahetus ära teostada selle puhastus töö, et juba natu kallim õli sisse valada.
Tere, teostasin diislipuhstuse ära ei tea nüüd kas kasu ka oli aga loodame et sai ikka puhtam ja parem. Halba ilmselt ei teinud, kuna mootor läks ilusti tööle ja puha. Asbest nööri kohta ei osatud Brauermotost midagi öelda seega ei jäänud muud yle kui proovida vask seibi mida ehitusmaterjalide poest saada oli. See aga ei toiminud kuna leegitoru kinnitus ei suutnud kinni tihendada. Õnneks leidsin endal asbest nööri olevat ja see päästis olukorra. Kuna vahepeal sai soetatud Karpatõ avastasin, et Mini V50 starteri hoob on poole kergem kui Karpatõl. Seega kummal viga on ja kas on ültse viga vaid peabki nii olema?
*Karpatõl mootor S-62, stateri hoovale pean kehamassiga peale hüppama ja podin on ka erinev karpatõl madal Minil valjem ja teravam. Kas äkki summutaja seisundist olenevalt?
Iseenesest paistavad mõlemad korras summutid olema.
Kas said suunad tööle? Hetkel jaman ise ka nendega ja on üks küsimus:
kas on ka mingit kondekat vaja ja kuhu see tuleb vahele panna?
mul muidu 6v relee olemas.(PC-421)
Mitu klemmi su releel on ja kas sa pidid massijuhtme ka releesse vedama?
Rolleyes
Releel on kolm klemmi need ühenda seal relee pakil oleva skeemi järgi kondekas osta 2200uF(mikrofaradit). Võtad piduritule lüliti juurest voolu siis paned konde ja seejärel relee. Releed massi ei ühenda vist aga enam ei mäletagi täpselt.
Minul tuled töötavad ja ühendamist vaata ka veel www.moped.ee lehel olevast karpatõ manuaalist elektriskeemist seal neid skeeme kaks, vaata teist see lux versiooni oma.
Nii tere, mul on jälle mure. Probleem nimelt selline kui panen Mini külmalt käima, siis läheb. Sõidan no nii 300m ja hakkab 2. käiguga ja sammuti esimesega kakkuma või vahele jätma nagu ei saa bentsu kätte vms. Siis jätan seisma uputan ja ajan uuesti, läheb aga hakkab kohe uuesti kakkuma ja sureb välja. Karbussi olen igat pidi proovinud sättida. Ei oska ise enam küll midagi ette võtta. Aidake Palun. Kõik soovitused teretulnud.
No nii sain eelmise mure kaelast. Vahetasin kraani ära ja nüüd sõidab hästi.
........
Ma oleksin huvitatud, kas keegi teab kust saada Minile sobivat väikest Chopperi moodi bensu paaki? Ja veel, et kust leida summutajat mille saaks minile alla panna nii, et midagi takistama ei hakkaks ega mootorit ka teistpidi koormama? (keevitus võimalus on aga ise küll sumpat teha ei taha).
[Pilt: honda%20monkey%20top%20image.jpg]
Sellist paaki tahaks!
PS: Ja lisage oma arvamus mis hinnaga sellise kraami(sumpa ja paagi) kätte saaks.
Tervist! sain Kolga Laadalt endale paagi. Laat oli huvitav vanatehnika värk, kes käisid need teavad rääkida. JA mõned küsimused siis:

Kas Võrus on mingi eraldi võrrijuhtide koolitamine? (kuulsin nii "küla pealt")
Kas mopeedi mootoritel on tähtis, et oleks orginaal õhupuhastus filter? ( tahaks panna lihtsalt põlve ja koonus filtri, mitte ilu vaid seep. see võtab vähem ruumi)
Kuidas uut kolvi ja -rõngaid sisse sõita/töötada? (ei kujuta ette, et saan Miniga sõita ilma et tuure lakke ei viskaks)
_________________________
KUi mahti saan panen oma iludusest pildid ka ülesse, sumpa on ainus asi pinnuks silmas aga nojah keegi ei oska ju selle kohalt mind aidata. Homme viin silindri puurimisele ja ostan uue kolvi ning rõngad siis saan kompressiooni korda.
_________________________
PALUN VASTAKE (tundub nagu kirjutaks salaja iseendale päevikut )
Ette tänades!
Tere, nüüd on mul Mini siis lõplikult valmis. Pildid siin. Vaatasin, et äkki võiks selle teema tõsta rubriiki Liikmete rattad tegemisel, kui keegi seda teha saaks siis suured tänud.

Tervitades, Joonas
Lehti: 1 2