automoto.ee foorumid

Täisversioon: kompressori remont
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
khm! Teet jälle hämmingus...

niisiis lahkasin natuke kompressorit - kunagi luges tema pealt välja \"Vilnii\" ja \"1971G\"(aasta; kuna etikett on vana ning pealegi lasin tehnika \"Kärcheri\"-diisliga puhtaks, ei loe enam suurt midagi välja). On selline 2-silindriline (ratastest suurt ei jaga, aga kolvid on tiba suuremad kui Jupiter5-l (on vist selline ratas olemas?)), 2 paagiga (ca. 1m pikkust, 15cm läbimõõtu kummagil).
võtsin maha \"klapikambrikaane\" (mis on eraldatud seinaga kaheks osaks - ühest võtab õhku ja teisest \"pumpab\" välja). Kaane all on flants terasplekist \"klappidega\" (klapid peaks need olema). Jama ilmselt selline: ühe (väljalaske) plekitükk oli suisa puudu (silindris oli tiba metallipuru ja kolb oli säbruline, ka on hülsis nähtav-küünega tunnetatav vagu), teine \"klapp\" oli pesast väljas.
KÜSIMUS: kas võib olla, et see üks klapp on juba tükimat aega pilbasteks (eelmine suvi andis kompressor ühe maalri arvates ebaühtlast survet, ka pole ventiil tükk aega rakendunud), kompressor töötas \"ühe pütiga\"; nüüd, kus teinegi (väljalaske-)\"klapp\" ei toimi, lakkas ka kompressor toimimast?
KAS peaksin ka rõngad vahetama (ok, seda saab vist vaid \"plokikaane\" mahakiskumisega kindlaks teha, aga ilmselt küll); kust saaksin uusi rõngaid ning \"klapi\" (plekk: 0.25mm*11.5mm*700mm)???

EDIT: ja tihenditeks on kompressoril kasutatud asbestriide-taolist asja (vist isegi on see); kuna sellist asja mujalgi aeg-ajalt tarvis, ehk saab sedagi veel kusagilt (kaua ma küla pealt kerjan!)?

tümm ette,
Teet (lahkab esimest korda kompressorit)
KUNA selliste asjadega enam keegi ei kauple (kaks teoreetilist võimalust siiski on - nende kohta olen õhtul targem), LOODAN, et ehk on tegemist mingi vene liikuri silindritega: KOLVI läbimõõt 78mm (õlirõnga soones 70.3mm). EHK teab keegi vastava mõõduga vene (ratta/auto)mootorit???

teet,
siiani kompressorita; oleks tänulik suunava info eest
No liikuri silindriga küll tegemist ei tohiks olla, vast ikka kompressori oma. Omal analoogne riist, ühe potiga töötab nagu müdin, ainult survet jääb väheks. Klapp on kõige lihtsam teha kaliiberlehest -- on sellised eri paksusega terasplekist lehed või mõõdulindist.
Tihendiks on ikka glingerit(kirjapilt teadmata), aga võib ka metallasbesti kasutada. Kolbidega on küll jama, neid saad ainult täiturult, kolvid on erilised -- osal on 4 surverõngast (2 all ja kaks üleval), osal kolm surverõngast ja üks lai õlirõngas(jälle all ja üleval). Mina sain Antsla laadalt natuke suuremad kolvid ja et silindri seinad olid ka korrodeerunud, lasin silindrid kolbide järgi läbi puurida.

Kas filter on vahel? Ma tegin Moskvits\'i tsentrifugaalõlifiltrist kompressorile filtri -- muidu on maru hea tunne kui värvimise ajal vahel vett viskab.
kolbidel on 2surverõngast ja 2õlirõngast. Muidu poleks ühe õlirõnga puudumisest asja, aga kui juba laiali, ei tahaks põhimõtteliselt kokku panna (lahtivõtmis-töö pole ju suur, aga elu on näidanud, et kui nii kokku panna, siis nii ta ka jääb...).

kodus värvin vaid väiksemaid asju (stanged siiski kah) - pole häid tingimusi-oskusi. Kruntimiseks ei kasutanud mingeid filtreid; värvimiseks panin siiski 2 spets-asja vahele (üks oli vist õli eemaldamiseks, teine kondensi-vee jaoks). Need filtrid on siis olemas tänu sellele, et paps on \"veneaja\"-inimene, kellel on tänuväärne harjumus \"tööd koju kaasa võtta\".
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 13piisab
KUNA selliste asjadega enam keegi ei kauple (kaks teoreetilist võimalust siiski on - nende kohta olen õhtul targem), LOODAN, et ehk on tegemist mingi vene liikuri silindritega: KOLVI läbimõõt 78mm (õlirõnga soones 70.3mm). EHK teab keegi vastava mõõduga vene (ratta/auto)mootorit???

teet,
siiani kompressorita; oleks tänulik suunava info eest

Sellise mõõduga kolbi kohe ette ei kujuta, ilmselt kompressori oma... aga muidu Planeta kolb on IMO 72mm läbimõõduga. Ladal on kolbe 79mm läbimõõduga, ehk annaks hoopis \"silindrid\" üle puurida :eureka või leida alternatiive...

Kompressori kolb on vist (?) ikka erinev ka sõiduautomootori kolvist.

Ühesõnaga ei oska midagi kosta.
<<Moskvits\'i tsentrifugaalõlifiltrist>>

kle Kenu, mes imeloomal see veel oli ???
mnjah - kuna tehnikat tarvis, lõikan ise \"klapi\" ning õlirõngas jääb puudu (mõni teine kord...).
sain küll mingi numbri, kus mehel on \"klappe\", aga noh - põhimõtteliselt ei käi sellise plekitükikese eest 100EEK välja (rõngaid tal pole) + veel logistika. Kui kellegil mehe numbrit tarvis (asub Tallinnas, kaupleb vist vene kompressorite ja osadega), küsigu minult.
muide, numbri otsis mulle täiesti omakasupüüdmatult \"Õhumeister OÜ\" (oli vist OÜ?). Tegelevad muidu lääne tahnikaga (Kadaka teel); väga meeldiv, et keegi viitsib võõraste probleemidega tegeleda!
aitäh ka siinsete soovituste eest - ehk kuluvad teinekord ära!

teet,
läbematu \"parandaja\"