automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ford Cargo pidurid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere

Kuna vajan oma mure lahendamiseks suurema(ja targema) ringkonna abi, siis pöördun siia:

Mureks siis selline asi, et tahaks natukene modifitseerida 84a. Ford Cargo pidureid. Probleemiks on see, et tal tehasest peal õhk-õli süsteem. kuna aga see ei ole eriti õnnestunud variant juba 25a vanal masinal(uuena oli kindlasti kõik ilus ja hea), siis tahaks selle süsteemi ümber teha ainult õlile. Siiani on tekkinud aga üksainus probleem - nimelt mille(mis auto) piduri peapump (ja võimendi) oleksid sellised mis antud auto töösilindrid ka ära toidaksid. autol siis 4xtrummelpidur.

Ja pidurid lihtsalt ei võta korralikult. vajutad pedaali, siis alguses ei võta, vajutad veel, ikka ei võta ja siis lööb järsku täispidurduse, ning juhi pea ees esiklaasi. igasugu reguleerimisi ja puhastamisi, õli vahetust süsteemis jms on proovitud küll, ja kasu nullilähedane. tahaks lihtsalt pidurite peale kindel olla, sellest ka taoline ümberehitus. selge on see, et seda süsteemi jätta ei taha enam kuna ühel heal hetkel olid pidurid lihtsalt kadunud ja niitsin noort kuusevõsa nagu lõikajaga.

Ideaalis oleks hea sobitada sinna kapoti alla miskine hüdrovõimendiga peasilinder, kuna siis ei oleks vaakumiga jändamist.
Vaakumvõimendi jaoks peab lisama ka vaakumpumba, mis jällegi vaja osta ja see suht suure tootlikusega peab olema.
Käsipiduri jätaks õhu peale, kuna see kõige lihtsam

Olen kuulnud, et selliseid ümberehitusi on tehtud küll, aga ei ole ise oma silmaga ühtegi sellist masinat kahjuks näinud.
Ja kapoti all tal just ka ruumiga priisata ei ole, seega tuleb lihtsalt kapotti järele aidata kõrgendusega.

Põhimõtteliselt peaks sarnase nagu Gaz 53 peapump vist ka ju tootlikuselt sobima.

Ehk oskab keegi miskit soovitada/välja pakkuda, samuti olen huvitet nende ka nende väljapakutavate detailide ostust.

Ette tänades...
Nagu ma aru saan,siis toimib see süsteem nagu Uraal veoautolgi.
Pedaali juures on pidurikraan ja peasilindri otsas on pneumokamber,mis
lükkab peasilindri kolbi?
Kui nii,siis kui kompressor lööb piisava rõhu üles siis on viga pidurikraanis.
Ilmselt on mingi klapp kinni jäämas või on mõni vedru nõrgaks jäänud või
roostetanud.
Kraani kontrollimiseks võta toru pneumokambri küljest lahti ja manomeeter
otsa.
Rõhk peab pedaalile vajutades sujuvalt tõusma vastavalt pedaalile vajutamise jõule pneumosüsteemi rõhuni ja pedaali tagasi lastes langema sujuvalt nullini.
Kui see nii ei ole,siis on lihtsaim ja odavaim sinna mõne Vene auto(Zil,Ural,Kraz)pidurikraani paigaldus.
Kui kraan töötab,siis on viga pneumokambris mis on kas seest roostes või on
keegi sinna väljast mõlgi löönud ja see takistab kolvi liikumist.
Sai endalgi ilmaasjata Ford Customil pidurikraan vahetatud(tagantjärgi mõeldes läks vahetus asja ette,sest vene kraaniga tunnetus parem).
Nu tundub et minu auto puhul on probleem ilmselt siis nii pidurikraanis kui ka pneumokambrites, kuna pidurid on hoolimata igasugustest reguleerimistest ebaühtlased. Samuti ei saa pikemalt jalga piduri peal hoida, kuna lihtsalt pidurid kaovad ära. õhulekkeid kui niisuguseid kõrvaga ei tuvasta ka jalga piduripedaali peal hoides, seetõttu ilmselt tuleb kogu kompott mul välja vahetada. kuna piduritorud lähevad niikuinii vahetusse, siis leidsin, et on lihtsam ja odavam see pneumo-jura sealt vahelt välja visata ja panustada tavalistele hüdropiduritele.

Eeldades, et kuskilt saadavad kasutatud detailid on ilmselt sama poolpidused, siis tuleb kõik uuena osta ja see ei ole rahakotile just kõige meeldivam variant. Samuti ei ole meeldiv see, kui pidurdusel avastada, et ups, 25a töötanud kompressor on saba andnud ja ennast ja teisi vigaseks sõita ei ole just meeldiv mõte.

Ja kuna neid pidurite probleeme on esinenud mul ennegi, kus pidureid üldse ei ole, ja ilma nendeta 7tonnist masinat pidama saada ei ole just lihtne leian, et mingigi apsaka korral jääb mul hüdropidurite juures vähemalt võimalus toore jõu ja kahe jalaga pedaalil olles ikkagi mingitmoodi see masin peatada(kuigi jõud pedaalile peab ikka olema meeletu).
On ka võimalus kasutada 2 Gaz-53 vaakumvõimendit kuid seda lahendust ei
julgeks küll soovitada.
Esiteks peab siis olema lüpsimasina vaakumpump,et sellist võimendit ära toita.
Kujuta ette,et laskud libedast mäest alla ja oled juba 3 korda pidurit vajutanud ja 4 korra jaoks enam vaakumit ei jätku.
Selline asi on korra diisel Scorpioga juhtunud ja ilma vaakumita sai pedaal kõveraks litsutud.
Endale sai vanarauast 2 Urali silindrit maha keeratud ja paigaldatud uued mansetid.
nustu826 Kirjutas:Nu tundub et minu auto puhul on probleem ilmselt siis nii pidurikraanis kui ka pneumokambrites, kuna pidurid on hoolimata igasugustest reguleerimistest ebaühtlased. Samuti ei saa pikemalt jalga piduri peal hoida, kuna lihtsalt pidurid kaovad ära.

Kas siin ei ole mitte kahte erinevat süsteemi omavahel segamini aetud? Õhkpidurid ja õli-õhkpidurid on ikka täiesti erinevad asjad. Nn. õli-õhkpiduritel ei ole mingeid pneumokambreid, need on õlipidurid, millel pidurivõimendi ei toimi mitte vaakumi vaid suruõhuga. Mul on bussil samasuguse süsteemiga pidurid ja toimivad väga hästi, kui vaja, siis võtab ka kuiva asfaldi peal loha.
Sinu viidatud sümptomid (piduripedaali all hoides vajub pedaal ära) viitavad väga sellele, et peapumba mansetid on läbi. Võibolla peaks alustama nende vahetusest ja ehk polegi rohkemat vaja. Ma pole sugugi kindel, et igasugune vaakumvõimendite isearetus Sul kokkuvõttes paremini aitab tulevikus autot pidama saada.
nustu826 Kirjutas:Samuti ei saa pikemalt jalga piduri peal hoida, kuna lihtsalt pidurid kaovad ära...

See on väga selge tunnus, et peapumba kolvide mansetid on kulunud ja lasevad pidurivedeliku mööda, toimivad nad üksnes võib olla ainult pedaali äkilisemal vajutamisel. Mansetid vajaks vahetust ja arvan, et siis on ka pidurianomaaliad kõrvaldatud. Ei soovita kardinaalseid ümberehitusi pidurite vallas.
Soe soovitus jääda originaalse pidurisüsteemi juurde ja see korda teha. Vajadusel konsulteerida oma ala spetsialistidega, või osta remonditeenust. Probleemid tehnoülevaatusel on köömes, mõtle parem sellele, kui Sa "niidad noori kaasliiklejaid nagu lõikajaga".

Ja veel üks küsimus: Mis ehitusega on esivedrud?
Ja ka üks väike selgitus, sellise kummalise päringu peale. Nimelt teatud osal Cargodest (ja kindlalt 1983 a 9.. mudelil) kasutati ees ainult ühe lehega parabool vedru... Ilma stabikavarda jms kinnitava elemendita. Ehk maakeeli, silda hoiab paigas see üks vedruleht, millel aas esimeses otsas ja tagumised otsad lahti. Ja mõtleme nüüd natuke, mis juhtub, kui see vedruleht juhtub purunema? Ja teeb seda maanteekiirusel ja vasakul pool?
Niiet soovitate ikkagi vana süsteemi juurde jääda. See selleks, ega see hüdroleiutis just lihtsamate killast muidugi ei oleks olnud, aga see selleks. Ja pedaal ei vaju ära jala alt. pedaal on ikka sama koha peal paigal, lihtsalt pidurid jooksevad maha.

Ja tegemist on siis sellise süsteemiga, kus pedaali taga on pneumokraan. pedaali vajutades liigub õhk mööda süsteemi siis selle niinimetatud pneumovõimendi/kambrini(2tk), mille küljes on juba hüdraulilised peasilindrid(2tk) mille kolbi suruõhuga liigutatakse. Peasilindrid asuvad paremal pool raami küljes kasti all. trumlites sees on õliga töötavad töösilindrid

ja hulgusele: esivedru on kinnitatud mõlemast otsast. mõlemas otsas on aasad. esimene ots fikseeritud siis liikumatuna ja tagaots kiigel. niiet vedru purunemisel kukub silla nurk ~20cm allapoole kummipadjale toetuma ja ei liigu kuskile.
ilmselt sinu poolt pakutud ehitus oli vanemal cargol mis nägi välja nagu "seaninaga" transit. mul täpne mark 0811.

ja kasutajale 2715: minuteada on diisel scorpal hüdrovõimendi. ei tea küll kui raske oli autot pidama saada, kuna scorpa raskem kui sierra, aga sõitsin ise ligi aasta otsa diisel sierraga ringi millel vaakumpump ei töötanud ja pidama sai küll. äkkpidurduse korral oli küll selline tunne et vajutan pedaali puruks, aga muidu oli pidurdamine küll normaalne. pärast seda kui naine sõitma hakkas, tegin pumba korda.

igatahes hakkan siis otsast peale. vahetan välja piduritorud, peapumpade(2tk) mansetid ja kuna on olemas, siis proovin ka teist pidurikraani.

tänud