automoto.ee foorumid

Täisversioon: Saunabuss KAVZ
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Kas see külmaveepaak on Sul metallist ja selline, mis ka survet kannataks? Üks variant oleks siis veel: kompressor>õhupaak>rõhuregulaator>külmaveepaak jne.
Külmaveepaak (ca 200 liitrit) on roostevabast, kuid kardan et väga suurt survet ta ei kannata - ruumi maksimaalseks kasutamiseks tehtud kandliline ja survestamisel võib muutuda suht ümmarguseks. Pealegi on bussil oma kompressor peal olemas - ära küsi mis otstarbeks.

Ärgem tõtakem sündmudtest ette - hüdrofor koos rõhuregulaatori ja muude vidinatega nüüdseks olemas ja mingi aeg testin ära. Kui ei tööta, tuleb alternatiivi hakata otsima.
Viimaste õhtute töö tulemusel testin veepumpa koos hüdroforiga, kuuris tegin torustiku koos vajalike seadmetega valmis vastavalt neile mõõtudele, mis vajalikud bussi põhja alla paialdades. Hüdrofori paigutan sinna tagurpidi, tegin ka fotole seletuse juurde:
[Pilt: 50158287]

Olgem ausad - kuuris oli külm, kuid tööd tuleb natides teha. Nii ma tassisin kogu kola vannituppa, et meeldivas soojas keskkonnas edasi tegutseda. Millegipärast tuli meelde lugu tegeleasest siitsamast foorumist, kes traktori mootori kap remondiks köögi seina maha lõhkus. Õnneks ei olnud naist kodus - julgus võrdub kauguse ruuduga.
[Pilt: 50158287]

Esimene test oli ehmatav - pump ei suutnud tilkagi vett hüdrofori pumbata. Püüdsin ise sisse puhuda, kuid minu kopsumahtust siiski ei piisanud. Jäta või sutsetamine maha, ainus probleem on et pole kunagi sutsu teinud. Mingi ootamatu välgusähvatusena taipasin, et vastusurve on liiga suur ja lasin suurema osa õhust hüdroforist välja.

Teine test oli paljutõotavam - vesi jõudis juba hüdrofori, kuid surveregulaator pumpa välja ei lülitanud. Olen seni surveregulaatoreid reguleerinud piisavalt, kuid siiani ei tea kumb vedrudest reguleerib maksimaalset survet ja milline minimaalset survet, millega pump uuesti tööle lülitatakse. Mõne keeramise peale lülitas surveregulaator pumba välja ja mõningase timmimise järel lülitas pumba ka tööle ilma, et surve oleks päris ära kadunud.

Seega võib testi edukaks tunnistada ja jätkan kursil, kus pesuruumi tuleb duðð. Kui praegune pump ei suuda tagada korralikku survet läbi soojaveeboileri, siis vahetan välja vaid pumpa. Kerist ega boilerit veel ei ole, boileri pakkumistele olen avatud. Keris tuleb muretseda vist kaubanusvrku kasutades - läbi seina köetav, ümmargune, klaasuksega ja veesärgiga.

Samuti ootan mõtteavaldusi teemal korstna läbiviik katusest, kusjuures katusenurgast, kust on plekk kumer kahes dimensioonis. Kuidas tagada vee- ja tulekindlus? Põlenud värvi jälgi näha ei soovi.....
(26-03-2009, 17:31 PM)kris Kirjutas: [ -> ]Keris tuleb muretseda vist kaubanusvrku kasutades - läbi seina köetav, ümmargune, klaasuksega ja veesärgiga.

Et kütma plaanid siis õuest hakata? Kas ümmarguse kerise all mõtled sellist kerist, millel ümberringi kivid laotud? Ehitusfoorumis on veidi sellise kerise teemat lahatud. Samas muidugi, kui sellisele panna külge korstnaga köetav boiler, peaks vee päris ruttu kuumaks saama. Smile
Kütan õuest, kuid ümmarguse kerise all pidasin silmas pigem sellist, millel kivid ainult peal. Kuskil poes olen sellist näinud, kuid internetiavarustest ei leidnud. Erinevaid pilte vaadates oleks eriti seksikas ahi, kus kivid peal ja korstnal ka kivisärk ümber.

Vett tahan kütta ikka tulekolde kõrval oleva veesärgi abil - mida vähem torusid nähtaval, seda ilusam vaadata. Veeboilerigi peidan nii ära, et seda ei jää näha.
(27-03-2009, 13:07 PM)kris Kirjutas: [ -> ]Kütan õuest, kuid ümmarguse kerise all pidasin silmas pigem sellist, millel kivid ainult peal.

Mingi umbes selline siis? [Pilt: 396.Ryal-isor-200.jpg]

Katusest läbiviiguga on midagi sootuks uut vast raske leiutada. Kui tahad, et ka kena välja näeks, siis midagi sellist ehk
[Pilt: seest.jpg]

(27-03-2009, 13:07 PM)kris Kirjutas: [ -> ]Erinevaid pilte vaadates oleks eriti seksikas ahi, kus kivid peal ja korstnal ka kivisärk ümber.
[Pilt: stouny-pirtyje.jpg]
http://kodusoe.ee/foorum/index.php

Vaata siia kerise, korstna jms teemat. Võimalik, et keegi sääraste saunadega seal kokku puutunud. Kindlasti osatakse nõu anda.[/align]
Katusest läbiviik veidi keerulisem. Nimelt on plaan seda teha siit
(27-03-2009, 16:49 PM)kris Kirjutas: [ -> ]Katusest läbiviik veidi keerulisem. Nimelt on plaan seda teha siit
Kardetavasti ilma keevituseta siis ei pääse.
Vaatan ja imestan inimesi, kes jõuavad oma töödest ja tegemistest teada anda ka foorumi vahendusel. Ise nii viljakas ei ole, enamus ajast mässan bussiga ja õhtuks nii väsinud, et hädavaevalt jõuan meilidele vastata. Nüüd õnneks väike jõudehetk lennujaamas, kus mahti tehtust ülevaade anda.

Kõige igavam ja väsitavam töö on pahteldamine ja lihvimine. Saad ühe koha valmis kui leiad juba teise, katusele veel jõudnud ei ole. Et lihvimist-pahteldamist vajavad kohad paremini välja paistaksid olen ka aeg-ajalt bussi kruntinud - masin on üsna kirju.
Enam vähem olen valmis saanud kuudi toitesüsteemi, paigaldatud akulaadija ning lülitid mis võimaldavad auto generaatorilt laadida tagumist akut või vajadusel käivitada bussi koos tagumise akuga. Tarbijate jutmeid pole laiali veel vedanud. Akulaadija otsimine oli üsna piinarikas protsess, tahtsin kindlasti saada intelligentset akulaadijat, mida võib vajadusel hoida pidevalt vooluvõrgus kartmata ülelaadimist. Lõpuks leidsin selle Mäepealsest veoautode varuosade poest. Ääretult professionaalne teenindus, otsti välja kõikvõimalikud kataloogid, helistati tarnijale et veenduda kas antud laadija on ikka see õige.

Suures osas hakkab valmima ka veesüsteem, segistiosa ja ahjuühendus on veel vaja teha. Kanalisatsioon on valmis. Olen hakanud ka metallkarkassile paigaldama puitkarkassi, millele kinnitada voodrilauad.

Lisaks on valmis pakiraami metallkarkass, peale värvimist tuleb vaid põrandaplaat teha või osta. Pole veel otsustanud, kas teen selle terassilaudadest või ostan miski roostevabast võrgu. Eks mõtleb veel.

Järgmisena jätkub sisetöödest vaheseinte tegemine ja puitkarkassi paigaldus. Lisaks veel lihvimine ja pahteldus, lihvimine ja pahteldus....

Manuses mõned pildid hetkeolukorrast
(28-06-2009, 12:43 PM)kris Kirjutas: [ -> ]... paigaldatud akulaadija ning lülitid mis võimaldavad auto generaatorilt laadida tagumist akut või vajadusel käivitada bussi koos tagumise akuga.
Kui sa juba käivitada plaanid, ju sa siis ikka mõtlesid ka tagumise aku laadimise peale. Nimelt tekib seal kahe aku ühendamisel meeletu koormus juhtmele. See võib ületada isegi starteri amperaasi. See muidugi juhul, kui esimene aku on kenasti täis ja tagumine väga tühjaks tõmmatud.
Mul see probleem omal veel lõpuni lahendamata. Ilmselt panen vahele esitule pirni. See piirab ühest akust teise mineva voolu amperaasi ja juhe ei põle maha. Muidugi on sel variandil omad probleemid.
Sellist automaatikat on ka valmiskujul müüa, see aga suht kallis.
Kena keik. Smile
Ütlen ausalt, et ma ei ole selle peale mõelnud. Esimese hooga pakun lahendusena võimalust, et tagumist akut ei tohi liiga tühjaks lasta (planeeritud on tagumise aku jaoks voltmeeter olukorra jälgimiseks - olemas aga paigaldamata) või täiesti tühja aku korral peale käivitamist lülitada kuudi aku sisse ja bussi enda aku välja (see võimalus on ka praegu loodud läbi massilülitite).

Kui buss valmis, tuleb hakata loomkatseid tegema - kaua tagumine aku vastu veab (pump, valgustus, muusika), kas pump suudab vett pumbata läbi boileri, palju vett jagub jne). Kui see toimib ca 4-5 tundi, siis on kõik kombes - tavaliselt kauem saunas istuda ei viitsi. Pikemate saunamõnude nautimise korral on vaja 230V lähedust.
On taas aeg anda ülevaade bussi juures toimunust.

Kõige olulisem edasiminek on olnud bussi värvimine. Mäletamist mööda oli minu jaoks tegemist esimese püstoliga värvimisega ja esimene kord pidigi aia taha minema. Ehk kui kunagi energiat juurde tuleb, värvin uuesti.

[Pilt: large_21048421_xVyJ.jpg]

Torustik ja kanalisatsioon on paigas – olemasolev pump suudab täita ka boileri. Samuti on elekter tehtud. Olen paigaldanud maki ja kõlarid, eesruumis on sisetööd peaaegu lõpetatud – lauad seinas ja laes, õlitatud, vaid uks paika panna. Suurema tööna on vaja põrandakate paigaldada ja istmed paika panna. Vaheseinad on kõik tehtud ja leiliruumgi hakkab valmis saama.

[Pilt: large_21048423_jZta.jpg]

Olen valmis saanud pakiraami ja selle paigaldanud. Naabrimees ekskavaatoriga osutas kraanateenust.

[Pilt: large_21048425_8t78.jpg]

Eelmisel nädalavahetusel sain lõpuks ka pesuruumi seina ja põranda ning leiliruumi põranda tehtud. Nagu ka ühest esimestest postitustes mainisin, tahtsin kasutada põrandate tegemiseks Line-Xi – see paistis kõige rohkem mu vajadustele sobivat. Kriteeriumiteks olid eelkõige monoliitsus veekindluse tagamiseks, elastsus ja kuumuskindlus. Laupäeval vuraski mu õuele väike kaubik, mille sisemus täis kõikvõimalikke vidinaid, milledele pooltest nimegi anda ei osanud. Seade nõudis 32A peakaitset, mul kahe maja peale kokku peakaitse 20A ja tööstusvoolule oli vaid 16A kaitse. Igatahes 16A kaitse tuli vahelt välja visata ja kogu ülejäänud tarbimine 0 lähedale viia, nii sai masinad kõik tööle.

Aga eks pilt räägib rohkem kui 1000 sõna, olen üles pannud mõned fotod tööde teostamisest. Ise olen tulemusega rahul, materjal vastas reklaamitule, paigaldus oli professionaalne hoolimata ebastandardsest tööst.

Varustus:
[Pilt: large_21048427_v7Ik.jpg]

Kaitsepaberi paigaldamine
[Pilt: large_21048429_kDwa.jpg]

Vahetult enne Line-Xiga katmist - buss on kõikjalt kinni kaetud
[Pilt: large_21048431_gAGJ.jpg]

Proovikatmine
[Pilt: large_21048433_oFfX.jpg]

Kui kunagi peaksin veel mingit mitteoriginaal autot tegema, siis kataksin Line-X-iga kogu põhja seest ja väljapoolt üle - roostekindlus peaks olema igavene, mürakindlusest rääkimata

Edasiste tööde järjekord:
Pesuruumi ja leiliruumi lagi lõpetada ja õlitada, lava ehitada. Uued akud osta, leili ja pesuruumi valgustus paigaldada. Sain ka korralikud tutikad rehvid, küll 5 tk, kuid needki tuleks alla panna.
Mõningad tehnilised asjad on ka veel vaja ära lahendada – õlivahetus ning tagurdustuli. Samuti on veel paigaldamata käru juhtmete pistik. Kinnitussüsteem tagavararattale tuleb välja mõelda, asukoht jääb samaks kõhu all, kuid ülesvinnamise süsteem tuleb ümber teha, kuna originaalis käis see läbi põranda salongist, praegusest leiliruumist. Samuti ei ole leidnud veel asukohta tõkiskingadele ja ohukolmnurgale.

Kogun veel ideid kuidas teha redelit pakiraamile ja mis materjalist. Praegu arvan, et mõistlik oleks teha roostevaba torust.

Nagu näha, tegevust veel jätkub. Kui kõik on tehtud, hakkan mõtlema ekspertiisi mineku peale. Sauna saab ehk varemgi.

Nädalataguse seisu pilt, praeguseks on leiliruumi seinadki tehtud.

[Pilt: large_21048435_Z0IQ.jpg]
Kuidas kavatsed väljas6idule kyttepuud kaasa v6tta?
Sellega vast probleeme ei tohiks tulla - jutu sees oli mainitud käru juhtmete pistikut ning sinna pakiraamile saab kah päris mehise riida laduda (sõidu ajal tõmbad koormarihmaga kinni ja ei kao need puud kuhugi) Smile
Tegelikult on asi veelgi lihtsam - küttepuid kavatsen hoida lava all. See sai ka määravaks, miks kütmist ei tule läbi seina. Kaalusin mõlemat varianti tükk aega, kuid tundus nt vihmaga üsna tüütu õue ronida kütmiseks. Samuti väljaspool bussi puude vedamiseks tulnuks need ilmastiku eest kaitsta. Nüüdseks on puud ja ahjusuu ühes kohas.


Ahjuga seonduvalt oleks vaja vaid kuumuskindlat klaasi mõnelt vana pliidi praeahju ukselt. Kui kellelegi pakkuda, siis võtan lahkelt vastu.

Klaasiga keris maksis üle 500 krooni rohkem...
Esimene leil sai eile õhtul võetud ja esimesed lapsehaigused tulid ka kohe välja. Kui varemalt diskulteerisin pikalt pumba jõudluse üle, siis duððiga asi tööle ikkagi ei hakanud - sealt tuli üks õnnetu nire. Tuleb võimsam pump vaadata.

Pesuruumi põranda ja ukse vaheline silikoon ei ole haakunud hästi Line-Xiga ja pean uue tihendusmassiga asendama.

Temperatuuriks sain 90 kraadi, kütmisaega on võimatu hinnata, sest esimene tund kütsin avatud uksega, sest Soome saunast kippus suitsusaun tulema - alguses suitses ahju värv, pärast hakkas suitsema kerise lähedal olnud lava (arvan siiski, et tegemist ei olnud puidu vaid õliga).

Jõudsin ka veendumusele, et pean tegema loodimispakud, muidu pesuruumis voolab vesi liigselt ühte serva. Eestuum ei ole ka lõplikult valmis, vaip on veel paigaldmata viimase veerandi ulatuses, istmed lahtiselt sees. Nipet-näpet asjade loetelu on piisavat pikk, et mitte veel minna ekspertiisi. Samuti otsin veel uut rehvi
Grande finale – just selliste sõnadega võiks iseloomustada seisu, mis tänaseks on saavutatud.
25.11.09 võib lugeda Saunabussi ümberehituse lõpuks ja legaliseerimise ajaks. Panen lühidalt kirja, mis toimunud peale viimase postituse tegemist.
Eelmises postituses mainitud veepump on välja vahetatud võimsama vastu ja duðð töötab korralikult. Tellisin matkasuvilad.ee kaudu omale sellise asja: http://www.reimo.com/en/62002-shurflo_tr...liter_min/

Kõik kuus rehvi on vahetatud tutikate (loe: kasutamata) vastu – kuna vanad olid pragulisedki, siis pelgasin ametnike ette sellistega minna. Bussile iseehitatud kärukonks pidas samuti hästi vastu, kuigi sõita kerghaagisega oli väga naljakas. Käru näed ainult järskudel pööretel, tagurdamisrõõmudest rääkimata.
Ei pääsenud ka väikesest ümberehitusest, kerise ümber olnud fassaadiplaat Kivex kõlbas siiski ainult fassaadile, kuumaga hakkas kärsakat välja andma ja see ei kadunudki ära. Lammutasin selle välja ja asendasin Minerit plaadiga, vaid põrandale jäi vana plaat. Nüüd leiliruumis kogu aeg värske õhk.

[Pilt: large_21696113_wZve.jpg]

Lava tegin oslaiselt kokkupandava, mis annab võimaluse suurendada leiliruumis istujate arvu, olla laval ka pikali ning kasutada ka tagumist ust.

[Pilt: large_21696111_o0Ja.jpg]
[Pilt: large_21696109_TTd2.jpg]

Paigaldatud pakiraamile ka terrassilauad ja tehtud redel. Kunagi käis peast läbi idee panna katusele roostevabast rest, kuid hind ca 20 kilo tõi kiire meelolumuutuse. Selle kaalgi oli sadades kilodes…

[Pilt: large_21696119_myiI.jpg]

Kindlustamaks juriidiliselt korrektset asjaajamist, paigaldasin eesruumis istmed täpselt nii, nagu originaalis oli ette nähtud. Lootsin nii vabaneda turvavööde nõudest.

[Pilt: large_21696223_tv0m.jpg]

Eksperdina kasutasin Jaan-Peeter Taklajat, kes käis ka aasta alguses mu bussi üle vaatamas ja jagas näpunäiteid kuidas ja mida teha, et ekspertiis õnnestuks. Sisuliselt tähendas ekspertiis erinevate markeeringute kontrollimist tuledel ja rehvidel ning mõõdulindiga kõikvõimalike mõõtude võtmist. Kontrolliti ka erinevate poltide läbimõõte ja muid pisiasju.

[Pilt: large_21696101_7MYL.jpg]

Peale ekspertiisi linna tagasi sõites tuli eksperdil tõdeda, et ei olegi millegagi norida, kuid ARK arvas siiski teisiti. Eksperdi esimesel külastusel tehtud soovituse kohaselt olin välja vahetanud juhiistme, sest originaal oli tõeliselt vana ja väsinud. Kuid et koduhoov puhtam oleks leidsin ei tea kust ka tikud ning saingi metallikokkuostu minevasse hunnikusse paar kilo rauda juurde. ARK soovis uue istme kohta saada vastavussertifikaate ja ma ei tea mida veel. Läksin kergemat vastupanu teed, tänu äiale sebisin samasuguselt bussilt originaalistme, panin peale ja tegin uued pildid, mis lisati ekspertiisiaktile, mille tulemusel väljastas ARK ka otsuse ümberehituse kohta.

[Pilt: large_21696117_jFNp.jpg]

Kuna motamehe foorumipajatustest sain aru, et tema vormistas ARKis masina ümber seda ette näitamata, proovisin seda minagi teha. Ei raatsinud taas 220 kroonist kindlustust üheks päevaks teha (rehvivahetusel olin sunnitud tegema). Kuid ei Tallinnas ega Sauel mind jutule ei võetud, püüdsin vähem või rohkemal argumenteeritul viisil selgeks teha, miks ei peaks bussi kohale tooma, kuid ka kohalekutsutud peaspetsialistid jäid endale kindlaks. Ka ühestki seadusepügalast ei olnud kuskilt kinni hakata, sest ekspertiisiga ümberehitatud sõiduki ARKis ettenäitamise kohta täpne regulatsioon puudub. Pärast Sauel ette näidates oli ARKil õigust ülegi, väidetavalt on mu bussile kerenumbriks pandud mingi suvaline number, mis kuskilt kere pealt oli leitud. Kuna käisin laupäevasel päeval, siis ei saanud nemad infosüsteemis andmeid muuta, kuna tegemist on uue tüübikoodiga ja tahtsid alguses tagasigi saata, kuid lõpuks leidsime kompromissvariandi, kus õige number kirjutati märkustesse.

[Pilt: large_21696115_sp7C.jpg]

Nii sündiski üheksakohaline sõiduauto aastast 1990, millel ei ole ettenähtud turvavöid ja mille täismass on 6,44 tonni. Võrdluseks ka andmed, mis bussil muutusid.

[Pilt: orig_21696169_3pHz.jpg]
[Pilt: large_21696171_LlfL.jpg]

Julge hundi rind pidi olema rasvane ja püüdsin ühe soojaga ka ülevaatuselt läbi saada. Oma lemmikkohta Pikaliivasse masin ei mahtunud sisse (seal ukse kõrgus 3 m, mul oleks vaja olnud rohkem), läksin Laagrisse Sagrosse. Saunabuss võtab iga inimese suu naerule, kuid kui CO2 ikka ei vasta, siis ei ole võimalik ka ülevaatust läbi saada.

[Pilt: large_21696105_0lyc.jpg]

Sarnaselt Pikaliivale raha ei küsitud, paar päeva hiljem kõrval töökojas timmiti CO2 paika ja tegid ise ka ülevaatuse ära ning täiesti legaalne sõit võis alata. Nüüd on isegi kindlustust rõõm teha – aasta sõiduautona 1332 krooni vs bussina 220 krooni üks päev.

Iga asja lõpp on uue asja algus. Mida veel vaja teha:
Eesruumi väikene ümberkorraldamine, vaibavahetus
Salongi kütteradiaatorile katte leiutamine
Kardinad eesruumi
Väline disain (reklaamid, kontaktandmed), leiliruumi akende osaline kinnikatmine
Kindlasti veel palju pisiasju (boileri kaitseklapi nõrgema vastu vahetamine, kuumavee torude isoleerimine jne)

Kunagi tuleb üks tagavedru ka välja vahetada, üks pool on liiga ära vajunud – buss seisis mitu aastat veidi kaldus maapinnal. Kui kellegi on pakkuda, siis võtan hea meelega vastu. Samuti oleks vaja kummipatja abivedrule.

Tahan tänada kõiki, kes siiani saunabussi teemas oma mõtteid on jaganud ja nõuga toeks olnud. Et tänutunnet veelgi rõhutada, olen nõus pakkuma saunamõnusid. Ehk kui keegi selle teema senistest postitajatest tahab minu juures Tabasalu kandis saunabussi leili tunda, siis ärge häbenege soovist teada andmast – kui kodus olen ja aega on teeme ära.
lahe liikur on valminud tõesti Smile kuid kas käruga tagurdamist ei muudaks mugavamaks tagurduskaamera paigaldamine? ei maksa nad eriti palju enam tänapäeval (hiinast saaks alla 2000 kätte terve komplekti, ainult tolliga võib jamasid tulla CE puudumise pärast Smile)
Tagurduskaamera hankimise peale hakkan siis mõtlema, kui käruga sõitmine tõesti probleemiks osutub - käru oleks vaja taha ainult lisavee transportimiseks, kas seda reaalselt tegema hakkan, on iseasi.
Lehti: 1 2 3